PDA

View Full Version : Eindelijk is het werk af; warmoth's double trouble



Orpheo
25 september 2010, 00:14
Zo, na bijna 3 maanden is het AF. wat af? nou, mijn collectie binnen de collectie, namelijk de collectie van exotische duo's! Ik wilde al een poosje eens 'los' gaan in specs bij warmoth, en toevalligerwijs kon ik zo een collectietje bouwen om een gitaar die ik al had, en voila, de foto's die jullie zo zien, zijn het resultaat.

Het begon eigenlijk met de wens mijn favo kleur nogmaals op een LP te hebben, maar dan op een LP zonder trem, andere hals en een ebben toets. In mei zag ik 'm, de body. Boy, prachtig! 1 deel mahonie, 1 deel flamed maple topje, knallen! de hals werd gemaakt, wenge, met een ebben toets. 1 3/4 inch nut-breedte, 1 inch allround halsje, 25.5'' scale (vind ik lekker), superjumbo frets, 3 humbuckers waarvan 1 minihumbucker, en er maar 2 echt aan staan.

Nou, ja, zo gezegd, zo gedaan. die gitaar was begin juli binnen en toen klonk ie TE GEK, en na het lakwerk, klaar begin augustus, was de gitaar ook al killer.

Begin juli ging 't me financieel even zo voor de wind, dat ik besloot nog een warmoth erbij te bestellen, als 'partner' voor een gitaar die ik vorig jaar gemaakt heb. Dat werd een les paul met een padouk top, wenge back, padouk hals, ebben toets, en verder dezelfde specs als zojuist, maar dan met 3 humbuckers, en alle 3 werkend (net als de purperhart top rosewood back les paul!!)

VLAK voor mijn vakantie kwam er een body in de showcase, en die laten liggen zou een zonde zijn geweest (lees: ik gunde 'm niemand behalve mezelf!) Dat was een grandioze quilt maple top; 1 delige quilt, 1 delig mahonie.

body dus gekocht. maar welke hals moet erop? nou, ja, ik had de wenge hals, dus die ging erop. van de purpleheart LP af, op deze gitaar. De purplemist LP kreeg toen purperhart hals.

gisteren kwam, na een hoop gedoe met UPS, de hele boedel binnen. Het eerste dat ik besloot was: die p90 rout in de purplemist moet weg. daar MOET een humbucker in, het ZIET er niet uit. Ik kreeg deze week bij amps testen commentaar op mijn gitaar; prachtige top, prachtige looks, geweldige sound, maar die MINIHUMBUCKER?! walgelijk. Ik was het er eigenlijk mee eens. Kortom, dat gat is ge-rerout tot humbucker, wat wonderbaarlijk wel past, maar een crime was om te frezen, omdat het esdoorn echt bikkelhard is, niet normaal.

De tigereye burst quilttop had een minihumbucker rout in 't midden, en dat moest ook humbucker worden, anders is 't een vreemde eend in de bijt, en uit ervaring mag ik nu zeggen dat die mini gewoon niet staat.

2 uur later na het frezen, was het bijna klaar. Tuners erop, brugstuds erin rammen, pots erop, knoppen erop, etc etc, solderen maar. Als het freeswerk er niet bij had gezeten, was ik in 4 uurtjes klaar geweest.

Oh, detail; ik heb messing topkammen! Ik heb 3 messing blokken besteld, en een paar topkamvijlen (geweldige aankoop, had ik jaaren geleden moeten doen, damn!). Dus na 2 uurtjes noeste arbeid kreeg ik zo 3 mooie, glimmende topkammetjes in mijn schoot geworpen, haha. Bij een heb ik wel een foutje gemaakt. de G-snaar stond aanvankelijk te ver van de D. toen dus een sleufje gevijld, maar die was te dicht bij de D. Ik had mazzel, ik kon precies in 't midden van die 2 nog eeen sleufje maken, en dat was de lucky shot; dat paste precies. 'sometimes you have to make a leap of faith'.

Besnaren, stemmen, en toen? ROCKEN!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175528.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-24173810.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175420.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23142035.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175451.jpg

het lastigste aan dit project was het plannen. waar begin je mee? je wilt uiteindelijk 3 gitaren hebben die bespeelbaar zijn, maar je wilt niet dubbel werk hoeven doen. De 'stroke of genius' was denk ik als eerste de wenge hals eraf halen en daarna gelijk de purpleheart hals op de LP monteren, en tegelijk de padouk LP olieen.

Hij heeft maar 3 lagen danish oil, maar meer wil dat kreng gewoon niet hebben. na de 2e laag was 't dat er gewoon geen druppel olie meer in t hout trok, en het werd een kleffe boel. goede uitnodiging om er gewoon lekker op te spelen, en eens in 't jaar er een laagje op te smeren (ik doe om het half jaar er even 2 lagen op). het lijkt dus alsof ie compleet kaal is, maar dat is ie niet.

Orpheo
25 september 2010, 00:15
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175404.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175427.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175551.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175603.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-24173733.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-24173835.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175513.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-23175503.jpg

rijsberman
25 september 2010, 00:18
Mooi man. :ok:

nickofzo
25 september 2010, 00:21
mooi staaltje werk

Orpheo
25 september 2010, 00:22
de foto's staan hotseknots door elkaar :p sorry :D

oh ja;

De padouk Les paul weegt ZEVEN KILO!



maar goed, de sounds en feels.


de halzen zijn allemaal gelijk, en de bespeelbaarheid feitelijk ook. Soepel, snel, licht. De sound is wel 4 keer verschillend (ik tel effe de purpleheart erbij mee).

De tigereye: vintage bitch. vintage vibe met een scherpe edge en midrange howl.

de flamed maple purplemist: modern classic. Modern, maar met en zweempje vintage, en iets meer twang dan de tigereye. die is gewoon lomp en rauw.

de padouk. Brass Bell (of Liberty). Tis gewoon alsof een kerkklok luidt. enorm LUID onversterkt. het laag voel je in je buik, het mid en hoog drukt door je gehoorgang je hersenstam in. Ik noem 'm al chocolate/strawberry icecream. het frisse van de aardbei, het zoete, lompe van de chocolade.

de purpleheart. Stoomwals. Hij snijdt niet door de mix, nee, hij walst er dwars overheen en doorheen. het mids snijdt eerst, en het midlaag en hoog walst er daarna overheen en maait de boel plat.

het klinkt wellicht alsof het pure metalbakken zijn, maar dat is totaal niet de insteek. noem een stijl, en je kan gewoon een van deze 4 pakken, en ieder doet 't perfect. alleen de vibe is anders. classic stuff zou ik eerder pakken op de maple top LP's, en moderner op de exotic top LP's, maar anders kan net zo lekker.

De padouk heeft een nieuwe bedrading overigens. Een gewone 5 weg blade, als een strat, maar per pickup volume en tone. de toggle bovenin is een algemene coiltap, ghehe. Ik ga er nog een push pullpot in zetten, zodat ik de hals en middenpup kan omwisselen, en dus ook hals+brug kan hebben.

McVenco
25 september 2010, 10:26
oh ja;

De padouk Les paul weegt ZEVEN KILO!

Nou ben ik niet vies van een beetje gewicht, maar 7 kg? Dan lijkt een aambeeld me comfortabeler, damn..... :dontgeti:

Mr. Dynamite
25 september 2010, 10:34
Maar wel geweldig mooi, vooral die quilt maple top :lovelove:

Orpheo
25 september 2010, 10:42
Nou ben ik niet vies van een beetje gewicht, maar 7 kg? Dan lijkt een aambeeld me comfortabeler, damn..... :dontgeti:
Helemaal mee eens. Tis echt pittig, maar een dikke leren strap helpt al enorm veel.

Orpheo
25 september 2010, 10:43
er zijn posts weggehaald... modactie? Zo ja, waarom??

Nicks
25 september 2010, 10:47
Is zovaak je gitaar verversen met Danish oil niet slecht voor je tone? Ik bedoel, je zet je gitaar niet buiten dus verversen lijkt me niet echt nodig.

Orpheo
25 september 2010, 10:56
Is zovaak je gitaar verversen met Danish oil niet slecht voor je tone? Ik bedoel, je zet je gitaar niet buiten dus verversen lijkt me niet echt nodig.

ghehe, nee joh. de laag olie is veel dunner dan een laklaag. daarnaast, de olie slijt, dus je moet het bijhouden. tis zoiets als verse snaren op je gitaar leggen.

Nicks
25 september 2010, 11:05
ghehe, nee joh. de laag olie is veel dunner dan een laklaag. daarnaast, de olie slijt, dus je moet het bijhouden. tis zoiets als verse snaren op je gitaar leggen.

Tja, ik hoorde het hier vaker langsdwalen op het forum en ik dacht als er 1 tonefreak hier op het forum rondloopt dan ben jij het wel. Ik heb hier zelf overigens ook een geoliede maple hals maar ik moet zeggen dat hij na een jaar zonder verversen het nog prima volhoudt :) Speelt heerlijk.

Orpheo
25 september 2010, 11:09
Tja, ik hoorde het hier vaker langsdwalen op het forum en ik dacht als er 1 tonefreak hier op het forum rondloopt dan ben jij het wel. Ik heb hier zelf overigens ook een geoliede maple hals maar ik moet zeggen dat hij na een jaar zonder verversen het nog prima volhoudt :) Speelt heerlijk.

je hals krijgt ook veel minder klappen te verduren dan je body he ;) die klapt tegen je riem, je buik, de stand, andere gitaren in je rek...

al mijn halzen zijn ongelakt. ik heb alleen maar exotisch hout; padouk, wenge, canary, purperhart, bubinga, rosewood, ziricote, ebben, pau ferro, bocote, zebrano, cocobolo. geen enkele heeft lak nodig.

Pepe
25 september 2010, 11:18
.. pure jaloezie, dat verwijderen...

Mooi man. TOTAAL het tegenovergestelde van mijn gitaren maar dat maakt het forum zo leuk.

Orpheo
25 september 2010, 11:25
.. pure jaloezie, dat verwijderen...

Mooi man. TOTAAL het tegenovergestelde van mijn gitaren maar dat maakt het forum zo leuk.

neemt niet weg dat jou collectie ook om te kwijlen is... volgens mij zou (zelfs ;) ) ik me in jou collectie wel een paar uur zoet kunnen houden :P ik heb alleen niet de discipline om strats en tele's te kopen.

showband
25 september 2010, 13:15
ze zijn zo mooi, het doet pijna pijn aan de ogen!

demn

Mitch
25 september 2010, 13:32
Ik kan een ieder verzekeren dat er geen posts zijn verwijderd. Misschien een fout of time-out tijdens het uploaden naar de server waardoor de reactie niet is geplaatst.

Orpheo
25 september 2010, 13:34
Ik kan een ieder verzekeren dat er geen posts zijn verwijderd. Misschien een fout of time-out tijdens het uploaden naar de server waardoor de reactie niet is geplaatst.

raar. dan zit t in mijn hoofd dat er hier wat stond. mijn excuus naar de mods :makeup:

Ik heb overigens niet gelogen: hemeltjelief, als ik deze 4 gitaren 4 jaar geleden had (en wist hoe ik ze in elkaar moest zetten enzo) had ik maar deze 4 gehad.


Jongens, ik heb 9 warmoths te koop! wie oh wie wil! :seriousf:

Mitch
25 september 2010, 13:37
Tweedehands waarde van Warmoths hadden we het waarschijnlijk wel eens over gehad in één van je topics ;)

FNaRK
25 september 2010, 13:49
wat kost nou zo'n Warmoth geval (gemiddeld) zonder jou arbeidsuren ?


Vind ze erg mooi !! Begint bijna te kriebelen om het zelf eens te proberen :sssh:

grayfink
25 september 2010, 13:56
In de buurt van de duizend euro.
Ik vind topjes trouwens zelf ook mooi. De drie pickups juist weer niet.


Ik wil trouwens wel met schoonmoeders ruilen als ik die kist er bij krijg.

Mitch
25 september 2010, 14:01
Het is toch wel een gelamineerd purperhart/padouk/wenge/cocobolo/MDF/makassar ebben/korina grafkist? Anders hoef ik 'm niet.

broeder6x6
25 september 2010, 14:02
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-24173835.jpg



............... 10 tekens wat mooi vooral die tiger stripe

Orpheo
25 september 2010, 14:02
wat kost nou zo'n Warmoth geval (gemiddeld) zonder jou arbeidsuren ?


Vind ze erg mooi !! Begint bijna te kriebelen om het zelf eens te proberen :sssh:

poeh, lastige vraag! Het zit 'm vooral in wat je wilt. wil je gelakt of ongelakte body? wat voor hals wil je? je kan ongeveer mikken op 1000 a 1500 euro all in. De bodies die ik koop zijn wel iets meer highend dan dat, en de halzen ook. maar goed, laten we uitgaan van het meest cheape dat nog wel des les pauls is (dus wel mahonie body maple top!) en een toffe hals die niet te duur is.

body: 530$ (zonder lak!)
hals: 280$
pickups, brug en tuners en andere hardware: 250$
shipping: 100$
totaal dus een grove 1000 euro. wil je lak op de body, ben je meer kwijt, 170$ voor blanke lak, 220 voor een mooie toffe stained burst (zoals je op de tigereye ziet). Ik ga langzaam maar zeker voor zelf lakken, omdat dat a: leuk is, b: simpel is. ik heb 't in een keer goed geleerd, en dan heb je er voor altijd profijt van. Met olie in de weer kan ook, dan heb je geen filler nodig oid. gewoon de olie erop smeren, en geduld hebben. Politoeren kan ook. Het is superbewerkelijk, maar simpel en heel goed te doen. lakken met een spuitbus is lastiger.

maar goed, je hebt dan dus geen inleg (of dot inleg) en geen binding. Inleg is 90$, binding op de hals 110$, op de body 100$ ongeveer. Wil je iets nog bijzonderders, ben je nog meer kwijt.

als je wilt wat ik heb, mag je wel rekenen op 1500 euro. de exotische halzen hebben geen lak nodig, en klinken en spelen te gek, dus dat bespaart al wel wat. een mahonie hals met lak is duurder dan een wenge hals zonder lak (of pallisander).


@mitch: ik maak een geintje, er zit teveel werk in om ze te verkopen.

Orpheo
25 september 2010, 14:03
trouwens, ik ben opgelicht door warmoth. ze hadden me een tweedelige padouk top beloofd.








Ik heb een enkeldelige padouk top (en een enkeldelige wenge back!)!!!

Sinner1980
25 september 2010, 15:35
Mooi spul Orph! Ik vind die paarse het mooist al is die tigereye ook te gek.
Hoe zit dat met die kruizen? Sabbath liefhebber?

Orpheo
25 september 2010, 16:38
Mooi spul Orph! Ik vind die paarse het mooist al is die tigereye ook te gek.
Hoe zit dat met die kruizen? Sabbath liefhebber?

Nee, niet sabbath. Ik wilde ooit een prs achtige gitaar, dus singlecut,carved top, mooie flamenco, vette kleur, rosewood hals, term, en vogeltjesinleg, maar warmoth doet geen vogels. Het meest complexe waren de kruizen en skull n bone, maar skull n bone vond ik niks (ik wist niet dat je inleg kon combineren). Dus t werd kruisjes, en it kinda stuck.

Orpheo
25 september 2010, 16:43
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-25155952.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-25155335.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-09-25155618.jpg

Soms haat ik mijn camera...

HUESSEN
25 september 2010, 16:47
Je mag het wel eens opruimen daar!

Steven Otto
25 september 2010, 16:48
Kan je die zooi niet een keertje opruimen? c.q. weggeven?

Chocola
25 september 2010, 16:56
Één kleine aardverschuiving en je hebt 6 gebroken halzen :D. Vooral die paarse (purplemist?) met trem staat er lekker bij :p.

Erg mooie nieuw gitaartje Orph! Wat moet het heerlijk zijn om daar voor 30k aan shit te hebben staan ;).

Rinze
25 september 2010, 17:01
Doe mij die groene dan maar. Als het moet.

Fender75
25 september 2010, 18:00
Er valt geen speld tussen te krijgen, je hebt er weer een paar pareltjes bij!!

Wat voor houtopbouw zou je kiezen voor een no-nonsense blues/rock gitaar?

Pepe
25 september 2010, 18:14
hout opbouw voor een no nonsense blues rock? Waar Fenders en Gibsons al 60 jaar mee gebouwd worden lijkt me.

Rooker
25 september 2010, 18:21
Waanzinnig weer die nieuwe. Idd eerder genoemd al die paarse! Heel bijzonder. Ze zullen bij Warmoth wel een stambeeld voor je oprichten:seriousf:

Orpheo
25 september 2010, 18:38
@pepe nee tuurlijk niet. Je neemt nu aan dat mahonie anno 2010 hetzelfde is als in 1959!! We weten beiden dat dat kolder is.

Ik zou gaan voor n korina body, Maple top, een wenge hals met ebben toets als t gaat om een les Paul. Als t gaat om n strat, idem dito, maar dan alleen n korina body, en geen maple top natuurlijk.

De halzen van warmoth zijn zo sterk, een gitaar is wel eens omgevallen, meer Dan eens eigenlijk, en hebben jullie ooit n topic gezien van mij met help de headstock van mn warmoth is gebroken ? Nee...

@huessen welke troep???

Pepe
25 september 2010, 18:53
Er worden nog steeds Fenders en Gibsons van elzen, esdoorn en mahonie gemaakt, afgezien of dat ene bosje anders klinkt dan die andere.

Maar korina, that would be my choice.

macwilliams
25 september 2010, 18:56
Ghehehe, ik dacht zo van "wat moet orph nou met een linkshandige LP"? Maar dat was het spiegelbeeld. :D

Ik zie nergens troep trouwens:???:

En hoe mooi ik ze vind hoef ik vast niet te vertellen hè?

richwoodplayer
25 september 2010, 19:02
ze zien er allemaal echt super vet uit!

maare, heb jij nooit moeite om te kiezen op welke gitaar je gaat spelen?:dontgeti:

pueblo
25 september 2010, 19:18
Ghehehe, ik dacht zo van "wat moet orph nou met een linkshandige LP"? Maar dat was het spiegelbeeld. :D


dacht ik ook even :p ziet er prachtig uit, alleen zou ik voor andere inleg gegaan zijn en 2 pickups, maar ieder zijn smaak e :)

Orpheo
25 september 2010, 19:22
@pepe dat weet ik wel, maar t hout van 60 jaar geleden is dundamenteel anders. Droger, resonanter, betere tone ... het ouwe spul is qua hout beter, algemeen bekend. Anders zou een mexicaantje net zo goed klinken als een avri en een epi zo goed als een murphy relic...

@richwood nee, nooit moeite mee. Ik pak wat mn bui me ingeeft.

macwilliams
25 september 2010, 21:07
dacht ik ook even :p ziet er prachtig uit, alleen zou ik voor andere inleg gegaan zijn en 2 pickups, maar ieder zijn smaak e :)

Ik heb ook liever twee pick ups maar die inlays vind ik wel weer heel gaaf.

Fisherman
25 september 2010, 22:58
Orpheo, ook al zijn wij momenteel niet elkaars beste vrinden....dit ziet er prachtig uit.

Zie je wel, zo kan het dus ook......:soinnocent:

Ga zo door, prachtige verzameling!!!!

Mau
26 september 2010, 00:01
Wow wat een vette gitaren, veel plezier er mee!

crapton
26 september 2010, 09:51
Mooie verzameling! Amps ook.

Maarrr waarom heb je zoveel en dezelfde gitaren? Die klinken toch allemaal vergelijkbaar? Kan me niet voorstellen dat je het verschil tussen een paduak en een agassi topje kan horen. Ben je studiomuzikant of anderszins gezegend met een rijk muzikaal leven met veel optredens enz?

Wat is de zin van 3 PU's op een LP achtige? Kwestie van smaak maar ik vind het ietsje te...

HUESSEN
26 september 2010, 10:12
ik moet even gal spuien.

Sinds ik samenwoon met m'n vriendin krijg ik dag en dagelijks op m'n lazer dat ik zo'n troep maak (heren, herkenbaar?). Dus ik moet constant opruimen. als het echt mijn zooi is, ok. logisch. Vanochtend weer: ik moest mijn zooi opruimen. maar wie schetst mijn verbazing? die schoenen, daar pas ik niet in! die sjaals? ik draag geen bloemetjesprint. Die slippies? daar past een bil nog niet eens in! Bij de garderobekast staat de strijkplank, en ze zegt iedere dag 'ruim je kleren hier op'. Maar van de hele stapel is er maar 1 shirt van mij bij, onderop de hoop! een berg van een halve meter, met haar jurkjes, rokjes, topjes, bh's, weet ik 't wat niet.

Ik ben echt behoorlijk pissig. ik vind het onterecht dat ik op m'n lazer krijg voor haar troep! In de kast ook. Ik heb 2 planken, zij heeft 2 planken. Haar stapels zijn gewoon proppen kleding. de mijne niet, en toch moet ik 'mijn zooi' opruimen, terwijl 't gewoon haar troep is...

en als ik 't laat liggen en zeg dat 't haar zooi is, moet ik ophouden met ruziemaken...






Je mag het wel eens opruimen daar!




@huessen welke troep???


Je zegt het zelf en het woord "troep" heb ik niet gebruikt....

rijsberman
26 september 2010, 10:26
Ben je studiomuzikant of anderszins gezegend met een rijk muzikaal leven met veel optredens enz?

Orpheo, rockin' the bedroom, the whole bedroom and nothing but the bedroom :rockon:

Orpheo
26 september 2010, 12:18
Mooie verzameling! Amps ook.

Maarrr waarom heb je zoveel en dezelfde gitaren? Die klinken toch allemaal vergelijkbaar? Kan me niet voorstellen dat je het verschil tussen een paduak en een agassi topje kan horen. Ben je studiomuzikant of anderszins gezegend met een rijk muzikaal leven met veel optredens enz?

Wat is de zin van 3 PU's op een LP achtige? Kwestie van smaak maar ik vind het ietsje te...

Ik heb momenteel geen band, maar wel gehad. Ik heb er even de tijd niet voor.

De gitaren hebben welliswaar dezelfde vorm, maar klinken allemaal anders.sommigen extreem anders, anderen wat subtieler. Als je denkt het verschil tussen een padouktop en bijvoorbeeld koa top niet te kunnen horen, zal jij vast ook zeggen dat je geen verschil hoort tussen alder en mahonie? De combinatie hals-body-pickups is bij allen anders, dus verschillende sounds. Door bepaalde pickups, houtsoorten en bruggen te kiezen kan ik enorm diverse tones uit de gitaren krijgen. Mijn les Paul met walnut body en top met de bubinga hals, is enorm fel, strak, twangy, zeker met die pickups. De paarse is heel stratty in tone en deel, de blauwe neigt naar pre, de semihollow is uniek, kan van gretsch achtige tones vol blazen naar die dikke lp tone naar wat meer een woody, organic es335 sound.

Ik heb 3 pickups, omdat ik het mooi vind. Een 2 pupper heeft een blotebillengezicht. En je kan er leuke dingen mee doen! Leuke tussenstandjes bijvoorbeeld.

Het gaat mij vooral om het verzamelen en het werk dat erin zit. Het spelen vind ik allang niet meer zo tof, het creeeren des te meer.

@huessen ja troep was de aanname, want wat moet je andere opruimen :p

@rijsberman zie boven.

Chris Winsemius
26 september 2010, 12:30
@pepe dat weet ik wel, maar t hout van 60 jaar geleden is dundamenteel anders. Droger, resonanter, betere tone ... het ouwe spul is qua hout beter, algemeen bekend. Anders zou een mexicaantje net zo goed klinken als een avri en een epi zo goed als een murphy relic...


Dit klopt aardig maar er speelt nog veel meer mee: niet iedere '59-er LP was/is "waanzinng"; daar zitten ook gedrochten tussen terwijl ze vergelijkbare planken hout gebruikten. De kans op betere planken was toen wel groter maar je kan tegenwoordig met geduld en zoekwerk ook juweeltjes treffen.

Als ik me niet vergis praat je bij mahonie al snel over iets van 80 ondersoorten.

Maar.............. OT:
ik wil wel 'n keer zo'n Warmoth LP van jou proberen, een aantal vind ik er zeker cool uitzien.

Nick Mars
29 september 2010, 12:58
Moet je nou eigenlijk ook invoerrechten betalen als je bij Warmoth besteld?

Orpheo
29 september 2010, 13:19
Dit klopt aardig maar er speelt nog veel meer mee: niet iedere '59-er LP was/is "waanzinng"; daar zitten ook gedrochten tussen terwijl ze vergelijkbare planken hout gebruikten. De kans op betere planken was toen wel groter maar je kan tegenwoordig met geduld en zoekwerk ook juweeltjes treffen.

Als ik me niet vergis praat je bij mahonie al snel over iets van 80 ondersoorten.

Maar.............. OT:
ik wil wel 'n keer zo'n Warmoth LP van jou proberen, een aantal vind ik er zeker cool uitzien.

wat jij zegt, is precies wat ik bedoelde. je kan zeker wel een pareltje vinden, maar het kost veel meer tijd bij de geijkte merken. anders zouden rebelrelic, warmoth, heritage, prs en weet ik 't wie allang geen bestaansrecht meer hebben. zij selecteren veel secuurder, dus er zit vaker goed hout tussen, dus je hebt een hogere garantie voor goed geluid. ik wilde alleen zeggen, dat hout niet altijd hout is :P

verder: je bent altijd welkom om eens een (regenachtige) zondagmiddag in m'n 'mancave' te spenderen! sommige gitaren ga jij echt te gek vinden.


@nick mars; take a guess... kom op, je koopt iets van minimaal 1000 euro. denk je nu echt dat je dan niks hoeft te betalen?! effe zelf nadenken, ok?
@nick mars:





On topic: ik heb EINDELIJK de gitaren versterkt kunnen horen.

De padouk LP: damn, wat een axe. een van mijn favorieten denk ik. die dean baker act pickup is superb! de soepele feel van de JB, maar minder bijtend in het hoog. echt super. Ik heb een stemvork (in E gestemd!) tegen de body gehouden. sustain is eindeloos. die body resoneert zo enorm dat het geluid echt veel luider werd. ik had helaas geen dbmeter bij de hand, anders had ik 't gemeten. Ik heb die test ook gedaan bij een gibson, maar de stemvork sloeg na 5 tellen al dood, terwijl bij deze padouk de stemvork na 15 seconden nog steeds doorzong.

de hands without shadows pickup is ook heerlijk. heel precies, vet, smooth, en echt enorm gearticuleerd. Beiden kan ik splitten. de brugpup is een beetje teleachtig, ik hoor zelfs wat twang. de halspup is beetje jazzy en quacky. de middenpup erbij levert een enorm scala aan tones op!


Ok, de tigereye. Helaas, die klonk nergens naar. Bedrading nalopen, nog een keer, nog een keer. en toen kwam ik de fouten tegen. Aarde en signaal was omgedraaid op de output jack. De hals volumepot was niet geaard. de signaaldraden op de toggle waren omgedraaid. SUKKEL! Even goed solderen, en klaar. De brugpup is de mountain of tone, en tis echt een mountain of tone, niks teveel gelogen. Het is een uit de kluiten gewassen PAF, met de ranzigheid van een p90, no kiddin'. Geweldig. lekker strak, lekker fel. de halspup is de dean dimetime. ook dit is weer een soort-van paf on the rocks. lekker naturel, geen opschmuck, geen rare fratsen, gewoon een rock 'n roll pickup. de snaren zijn wel semi-flats, dus ik moet even kijken hoe ie pinches pakt met 'normale' snaren, want nu is 't een beetje een natte scheet op de semi flats. op de normale onomwonde snaren (g b e) klinken pinches wel te gek, tis dus een kwestie van andere snaren.

de purplemist heeft een nieuwe hals, en het effect is enorm. Met deze pickups klonk de gitaar met de vorige hals perfect. lekker knorrig in het laag, drukkend en agressief in het mid, en zingend in het hoog. Nu is het laag slap, het mid knijpend en het hoog bijtend. De hals was wenge (van nature veel mids en power) de hals is nu purperhart (klinkt als esdoorn). Kortom: de pickups gaan eruit, en ze gaan in een andere gitaar. Ik heb in een gitaar de michael schenker-set liggen, en ik denk dat die hierin precies perfect tot hun recht komen. Deze plank heeft voor mij al de perfecte 'schenker' feel, en met die pickups is 't helemaal perfect. De gitaar waar de schenker's inzaten, die mag wel wat feller klinken (korina back, maple top, trem, dikke rosewood hals).

Ik heb nu 4 gitaren die alle 4 elkaar aanvullen, en gewoon gruwelijk klinken. Ik heb naast deze 4 gewoon niks anders nodig. de feel, de tone, de bespeelbaarheid...

ik heb overigens voor de 3 nieuwe gitaren messing topkammetjes gemaakt. na een avondje stevig hakken heb ik nog geen gebroken snaren. de snaren zijn supervers, en heel veel bijstemmen was niet (echt) nodig. geen 'PINGGGG" bij het omhoog stemmen (wat je hoort bij slechte topkammen), maar gewoon een nette, homogene curve omhoog bij het stemmen.

Ik ben dik, dik tevreden met deze nieuwe gitaren. Ik heb bij al m'n warmoth's de stemvork test gedaan, op de vaste punten: bij de brug, op de 12e fret, op de headstock, op de cutout. En zonder uitzondering hebben ze allemaal een enorme sustain, en klinken ze kamerbreed. De gibsons daarentegen klinken zo flets en vlak als een krant uit de metro.

Fisherman
29 september 2010, 14:00
ik heb overigens voor de 3 nieuwe gitaren messing topkammetjes gemaakt. na een avondje stevig hakken heb ik nog geen gebroken snaren. de snaren zijn supervers, en heel veel bijstemmen was niet (echt) nodig. geen 'PINGGGG" bij het omhoog stemmen (wat je hoort bij slechte topkammen), maar gewoon een nette, homogene curve omhoog bij het stemmen.

Ik ben dik, dik tevreden met deze nieuwe gitaren. Ik heb bij al m'n warmoth's de stemvork test gedaan, op de vaste punten: bij de brug, op de 12e fret, op de headstock, op de cutout. En zonder uitzondering hebben ze allemaal een enorme sustain, en klinken ze kamerbreed. De gibsons daarentegen klinken zo flets en vlak als een krant uit de metro.

Mooi dat je tevreden bent en nogmaals, ondanks dat we verschillen van mening over Gibson gitaren -dat doet er in dit geval niet toe- vind ik je collectie allemachtigprachtig ;)

Interessant Orpheo, die messing topkammen.:ok:
Met welke topkammen worden de Warmoth halzen standaard voorzien, of kun je dat zelf uitkiezen bij bestelling?
Of laat ik het anders formuleren, welke topkammen hebben jouw meeste Warmoths?

Ik heb voor mijn EL MAYA Les Paul Custom (vintage LP kopie) een andere topkam nodig. Bambufan1 suggereerde een bonen topkam, maar dat messing klinkt me feitelijk best goed in de oren, want dat pas wel goed bij de rest van de golden hardware.
En heeft dat echt zo'n impact op je sustain en de DGE-snaren tonen/geluid?

Alvast bedankt voor de info! :ok:


greetings! Fisherman!

Nick Mars
29 september 2010, 14:08
@nick mars; take a guess... kom op, je koopt iets van minimaal 1000 euro. denk je nu echt dat je dan niks hoeft te betalen?! effe zelf nadenken, ok?


Nee dat leek me ook al sterk. Maar op je prijslijstje op de 3e pagina stond er niks over, dus vandaar de vraag ;')

Fisherman
29 september 2010, 14:22
Nee dat leek me ook al sterk. Maar op je prijslijstje op de 3e pagina stond er niks over, dus vandaar de vraag ;')

Nick, toevallig heb ik wat tuners gekocht in Amerika en die liggen nu bij TNT, afdeling inklaringen. Heb even met ze gebeld (ben bekend in dat wereldje) en dit kan ik je mededelen.

Je krijgt óf een brief thuis met de totale kosten (als er bijvoorbeeld twijfels zijn over de waarde van het ingevoerde object) óf de postbode staat voor de deur met het pakket en de nota voor de custom duties die je direct moet voldoen.

Inklaringskosten zijn zowiezo € 12,50
Dan krijg je een staffel van waarde, bij een waarde van € 22,- tot € 150,- ben je geen invoerrechten verschuldigd, maar wel 19% BTW.
Let op! De verzendkosten en overige kosten, zoals verzekering of verpakking worden fijn bij elkaar opgeteld en over dié totale waarde betaal je dus de BTW.....grrrrr, die BD'ers.....


In mijn geval krijg ik die € 12,50 aan mijn broek en naar schatting 1 of 2 tientjes BTW, afhankelijk van hoeveel waarde de ambtenaar of TNT-dude aan mijn tuners hangt.
Ben ik het er niet mee eens, kan ik altijd nog met mijn Ebay-factuurtje (als tegenbewijs dus) een bezwaarschrift indienen en de teveel in rekening gebrachte BTW terugvragen.
Maar....dat zal de komende week/weken wel duidelijk worden, ze liggen al 2 dagen bij de douane.

Succes! (of sterkte...) :ok:

Orpheo
29 september 2010, 14:29
Nee dat leek me ook al sterk. Maar op je prijslijstje op de 3e pagina stond er niks over, dus vandaar de vraag ;')

oh ik nam aan dat het duidelijk was :D ik schreef het op in dollars, en zeg dat het 1000 EURO is. optellen en delen e.d. zou aangeven dat het rond de 700 EURO ligt, maar omdat ik 1000 schreef, leek het me duidelijk dat ik alvast de omrekenkoers +belastingen erbij optelde.

Braindead
29 september 2010, 15:21
Fuck man wat een mooie collectie! Daar zou ik me wel een dagje kunnen vermaken :)
Maar wat doen die in jou ogen inferieure Gibsons daar? :P

Orpheo
29 september 2010, 15:29
Fuck man wat een mooie collectie! Daar zou ik me wel een dagje kunnen vermaken :)
Maar wat doen die in jou ogen inferieure Gibsons daar? :P

je bent welkom hoor.Je weet hoe moet PM'en neem ik aan? ;)

Maar die gibsons.. Ik ben een sentimentele (ouwe?) zak. die rode kreeg ik van m'n oma en tante toen ik slaagde voor 't VWO, en die zwarte is 'the one to rule them alllll!!!!" nee effe serieus, die zwarte, daar begon 't allemaal mee. ondanks dat ie gewoon minder klinkt, is 't voor mij m'n meest waardevolle les paul. sentiment he

Nick Mars
29 september 2010, 15:30
@Orpheo
Je hebt helemaal gelijk. My bad!

@Fisherman
Ik begrijp dus uit jouw verhaal dat ik sowieso die 19% betaal. En daarop nog een percentage invoerkosten... maar wat is dat percentage dan?

Orpheo
29 september 2010, 15:36
@Orpheo
Je hebt helemaal gelijk. My bad!

@Fisherman
Ik begrijp dus uit jouw verhaal dat ik sowieso die 19% betaal. En daarop nog een percentage invoerkosten... maar wat is dat percentage dan?

ga er maar vanuit dat je 23% extra moet dokken bovenop wat je reeds betaald hebt. dan zit je 99% van de gevallen goed.

Fisherman
29 september 2010, 16:30
ga er maar vanuit dat je 23% extra moet dokken bovenop wat je reeds betaald hebt. dan zit je 99% van de gevallen goed.

(Dit is nostalgie voor me, ik ben vroegah logistiek manager geweest...)

Even de exacte tarieven:

Elektrische gitaren vallen onder Taric-code 9207 9010 waarover 3,7% douanerechten (invoerrechten) wordt geheven.
Daarnaast krijg je 19% BTW aan je broek over de waarde, incl, verpakkings- en verzendkosten.

Hoop dat dit je uit de brand helpt.
:ok:

Orpheo
29 september 2010, 17:05
kortom, 23% ;)

Fisherman
29 september 2010, 18:16
kortom, 23% ;)

:soinnocent: Yes sir! ;) :ok:

Maar ik kreeg nostalgische gevoelens, inmiddels alweer zo'n 15 jaar geleden, toen je nog handmatig met je formuliertje bij een norse douanebeambte moest gaan stempelen op Schiphol-Airport....als je pech had, had je 15 man voor je en kon je een uur wachten.
Tegenwoordig gaat het allemaal via Sagitta e.d. oftewel, digitale aangifte met kans op steekproef zo ongeveer.
Maar nou ga ik errug off-topic.

Overigens....we horen het vast en zeker van hem hoeveel ie nou precies kwijt was.....

munkie
29 september 2010, 19:30
Vooral die geoliede Pauls vind ik erg mooi. Messing hardware geeft veel sustain en een extra randje aan het hoog weet ik van mijn Matsumoku plankjes. Kant-en klare messing hardware is heel moeilijk aan te komen. In de early 80s hadden die budget Jappen zelfs massief messing potmeterknoppen!

Tja en qua prijs, ik ben al dik tevreden met een Stratje met een Allparts neck, 't is maar net wat je er voor over hebt.

Orpheo
29 september 2010, 23:23
Zo, op de tigereye les paul heb ik wat snaren vervangen. de semiflats zijn er nu af, en er liggen dikke staalkabels op (010-050) :P en hiephoi, pinches vliegen er eindelijk uit hoe het had moeten zijn.

Ook heb ik het schenker-setje liggen in de purplemist les paul, in de purplemist burst LP (die ene met trem) heb ik de stagmag in de hals en de PATB2 in de brug. Maar er is iets flink mis gegaan, omdat de brugpup niks meer doet. Ik heb het helemaal gehad met dat klereding, ik gooi er andere pickups in. De dean equalizer in de brug (schijnt lekker fel te zijn!) en de timecapsule in de hals. lekker pittig!

zeiler
29 september 2010, 23:47
@ Orpheo...

die gitaren met een neutrale finish zijn écht TE mooi zeg :o!!!

zeg maar foto 2 en 4 van je eerste post in dit topic :)! Ik hou gewoon van LPs met transparante lak :o!!! Bijna zoals deze of iets meer als die van MacWilliams... ongelofelijk mooi, moet je blij maken, deze gitaren ;)!

Komt er ooit zeker nog eens bij zo'n LP als aanvulling op m'n maple stratje!!!

minoin
30 september 2010, 11:55
Echt hele mooie gitaren Orph! Eerst had ik me bedenkingen bij zoveel extravagante Gibbies elke maand, maar nu kan ik het erg waarderen :chicken:

Orpheo
30 september 2010, 14:25
Echt hele mooie gitaren Orph! Eerst had ik me bedenkingen bij zoveel extravagante Gibbies elke maand, maar nu kan ik het erg waarderen :chicken:

elke maand is een beetje overdreven he? :P het is toeval dat deze paar maanden (juli 1, september 2) ik zoveel gitaren heb, maar bedenk je wel dat ik sinds december tot juli (!) geen gitaren gekocht heb.

Ik heb de kapotte pickup gerepareerd. er was een draadje in de pickup die kortsloot. tape erover heen geplakt, en ready to rock 'n roll. Blijkbaar ben ik wel wat te actief geweest in intapen, en daarom drukt ie de goldcover omhoog. Helaas heb ik nu effe geen lijm in huis, anders had ik 'm direct vast gelijmd. Enorm irritant, er valt niet mee te spelen. Hoe het ook zij, klinken doet ie dus wel! en niet zo'n klein beetje ook.

Ik raak steeds verder onder de indruk van die dean pickups. de baker act is echt ENORM gaaf, net als de hands without shadows, leslie west, dimetime en de schenker-set. Eigenlijk wil ik ook de equalizer en timecapsule set hebben, maar ik heb er geen gitaren voor, haha.

Orpheo
30 september 2010, 23:31
oeh, vet, ik sta op de warmoth-site! :D in de warmoth-blog!

rijsberman
1 oktober 2010, 00:16
linkie????

Orpheo
1 oktober 2010, 00:39
staat op de warmothsite, onder 'warmoth today'.

JeroenSchaaf
1 oktober 2010, 07:46
Gaaf man Orpheo! :cheerup:

Voor de gene die lui zijn : http://www.warmoth.com/WarmothToday/

macwilliams
1 oktober 2010, 09:53
staat op de warmothsite, onder 'warmoth today'.

Gaaf man, dat zie ik ze bij Gibson nog niet doen bij een particuliere klant.
Gefeliciteerd met die eervolle vermelding.

Duhsjaak
1 oktober 2010, 10:55
Hi
Nim (...)

Gefeli met zo'n pracht serie. Niet alleen in NL uniek, vermoed ik. Super. Zien er prachtig uit en (hoop ik) klinken nog beter. Ben altijd errug enthousiast over drie pup opstellingen en ik zie dat jij daar ook wel voor te porren ben.

Standjes staan in da Kama Sutra natuurlijk, maar gebruik jij blades met 5 of 6 posities?

Heel fijn zo'n serie!!! Ik heb mij altijd op het standpunt gesteld, dat een foto van een kruising gewoon een foto is. Om de tien jaar terug komen en van dezelfde kruising 'dezelfde' foto maken is kunst. In het verlengde van deze redenering snap je denk ik wel dat 12 Warmoths gewoon kunst is. Daar zit (afgezien van het bespelen) ook een artistieke drive achter de opbouw van zo'n verzameling.

Gelukkig is dit stukkie niet van de hak op de tak.
Vriendelijke groet Gus

Orpheo
1 oktober 2010, 11:03
Hoi, ik gebruik blades met 5 posities :) Ik heb gewoon brug, brug+mid, mid, mid+hals, en met een push pull pot kan ik hals en mid omdraaien, dus dan krijg ik:

brug, brug+hals, hals, hals+mid, mid. is eigenlijk behoorlijk zinloos, maar ik wil m'n hals+brug setting behouden, vandaar. bij sommige gitaren is de derde pup puur cosmetisch. alle gitaren met een blade hebben een middenpup die het doet. ze hebben ook allemaal per pup volume en tone (met concentrische pots!).

Waarom Warmoth gekozen heeft voor die bewuste benaming zullen sommigen hier weten, en sommigen niet, en dat vind ik best zo ;) en nee, mijn collectie is wereldwijd uniek. Ik heb nog eens bewust nagevraagd, maar het is onderhand zo dat ik de mooiere stukken krijg, de betere stukken, omdat ik zo'n trouwe klant ben (en dat is te zien, toch? :P ). maar het is ook zo dat ik degene ben met de meeste warmoth les pauls, en omdat ik juist alleen maar les pauls van warmoth wil (en feitelijk alleen maar heb, de rest is rekvulling) ben ik gevraagd voor het blog. ik bedoel, kijk naar die tops. Dat zijn tops die PRS gebruikt, maar dan niet voor 6000 euro, maar een krappe 1200 tot 1400 euro. en dan eens ECHT custom! niet afhankelijk van de nukken van iemand om te bepalen of die mooie top een dunne hals krijgt, of een walgelik kleurtje.

Het is vooral een uit de hand gelopen 'love for wood' :seriousf: Ik vind sommig hout gewoon te mooi om te laten liggen, zoals bijvoorbeeld die singlepiece quilt. Soms word ik zwaar gematst, zoals met die 1delige wenge back, 1 delige padouk top, en die 1delige purperhart top, of die grandioze koa top op m'n eerste koa-les paul.

Al mijn gitaren hebben echt een karakter. Om even bij die eerste koa te blijven, dat is een werkbitch. Ze eist aandacht (ontstemt, dus waar zit het probleem, een fout in de bedrading waardoor er geen geluid meer is, ondanks dat ik echt netjes soldeer raakt er weeer wat los) maar als het gefixt is, ben ik wel weer zo erg in de mood, dat die gitaar weer een week of wat bovenaan het lijstje staat om bespeeld te worden! ze is enorm vergevingsgezind qua tone en speelgemak (en dat van tone was wel eens anders, heb 2.5 jaar zitten zwoegen op de juiste pickupset, verdikkeme).

de eerste warmoth is ook een kreng. beetje een transsexueel :P heeft een trem, maar wil een vaste brug. ook gedoe met pickups, maar nu zit 't (eindelijk, na bijna 4 jaar!) goed.

de paarse quilt, met de blote mevrouwen-inleg, is heel makkelijk. zo van 'je ziet maar wanneer je me pakt, ik sta klaar om gebruikt te worden!'.

Sommige gitaren zijn heel makkelijk, dus met een mindere dag klinken ze goed, en met een topdag klinken ze ook goed. dat zijn overigens alle gitaren met een dun halsje. De gitaren met een dikke hals zijn echt lastig. ik moet al m'n ziel en zaligheid erin prakken, en echt gefocus'd spelen, anders komt er bagger uit m'n speakers. vandaar dus dat ik er ook zoveel heb ;) voor iedere mood en sfeer een gitaar.

Orpheo
1 oktober 2010, 11:08
Ik heb net in beter licht dan eerst wat foto's getrokken. Enjoy!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170059.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170060.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170062.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170063.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170065.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170068.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170069.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P8170071.jpg

Dat padouk is echt een b*tch om te olieen overigens. Denk je, ja, nu kan ik nog 3 lagen kwijt, zit het alweer 'vol' en krijg je er geen druppel meer in. hoe kan je ooit er een satin glans op krijgen?! nooit dus.

Chris Winsemius
1 oktober 2010, 11:14
http://www.warmoth.com/warmothtoday/image.axd?picture=2010%2f9%2fNimrodWide2.jpg

Coole pic!

(grappig blauw versterkertje trouwens ;) )

Orpheo
1 oktober 2010, 11:19
http://www.warmoth.com/warmothtoday/image.axd?picture=2010%2f9%2fNimrodWide2.jpg

Coole pic!

(grappig blauw versterkertje trouwens ;) )

ghehe, mee eens ;) eigenlijk moet daar nog een groter broertje naast... ook van dat obscure bedrijfje CMW...:P

Rubster
1 oktober 2010, 11:33
Diep en diep respect voor deze fantastische verzameling! Dit is inderdaad kunst.
ik vind het erg bijzonder dat je de durf en kunde hebt om die gitaren zo samen te stellen (qua houtsoorten, pickups, hardware, etc.) dat je met elk exemplaar een compleet andere look, feel en tone creeert. Uiteindelijk resulteert dat dan in zo'n collectie.
Ik ben bekend met Warmoth (zelf ook twee orders gedaan) en kan inderdaad niet anders zeggen dan dat de qualiteit van de gebruikte materialen erg hoog is! Daarnaast hebben ze een super service, kan niet anders zeggen.

Maarre, nu de verzameling compleet is.. What's next?

Orpheo
1 oktober 2010, 11:43
Diep en diep respect voor deze fantastische verzameling! Dit is inderdaad kunst.
ik vind het erg bijzonder dat je de durf en kunde hebt om die gitaren zo samen te stellen (qua houtsoorten, pickups, hardware, etc.) dat je met elk exemplaar een compleet andere look, feel en tone creeert. Uiteindelijk resulteert dat dan in zo'n collectie.
Ik ben bekend met Warmoth (zelf ook twee orders gedaan) en kan inderdaad niet anders zeggen dan dat de qualiteit van de gebruikte materialen erg hoog is! Daarnaast hebben ze een super service, kan niet anders zeggen.

Maarre, nu de verzameling compleet is.. What's next?

heel goede vraag. ik weet het niet precies. Ik wil me meer gaan focussen op inleg denk ik. Ik heb 2 halzen met dot-inleg, en dat is wel zo walgelijk... ik wil op een gitaar olifantjes inleggen, in rood parelmoer (of heel dun rood halfedelsteen) dus rode olifanten. dat is een knipoog naar een gebouw in den haag, dat heette de 'rode olifant'. mijn ma heeft gewerkt in het kantoor dat daarin zat, de Brauw Blackstone Westbroek, en ik heb daar ook nog gewerkt. De bewuste gitaar is een van de favo's van m'n ma, dus vandaar. Op de ander wil ik OF vogeltjesbehang (ala prs ;) ) OF dolfijntjes. dus daar ga ik me op toeleggen. Verder wil ik dat mijn amp-project eens eindelijk, na 2 jaar, van de grond komt. Ik zit al jaren met een plan, en ik wil nu eindelijk dat dat eens gaat gebeuren.

rijsberman
1 oktober 2010, 12:54
Olifanten, vogeltjes, dolfijnen.... dan heb ik nog wel een suggestie voor je:
http://www.glitter-town.com/care-bear-myspace-glitters/care-bear-myspace-glitter-graphic-6.gif

Orpheo
1 oktober 2010, 13:20
Olifanten, vogeltjes, dolfijnen.... dan heb ik nog wel een suggestie voor je:
http://www.glitter-town.com/care-bear-myspace-glitters/care-bear-myspace-glitter-graphic-6.gif

ghehe, neuh, dat is wat teveel. weet je, ik vind inleg gewoon tof, het maakt de gitaar net iets meer uniek, iets meer opvallend. ik houd niet van 'standaard' gedoe.

Veekeren
1 oktober 2010, 14:00
Prachtige collectie. Vaak niet mijn ding door specifieke keuzes en opties, maar altijd speciaal.

Alleen schreeuwt je collectie wel om een keer een bezoek van iemand met een beetje nette camera en fotografie-skills ;)

Orpheo
1 oktober 2010, 15:18
Prachtige collectie. Vaak niet mijn ding door specifieke keuzes en opties, maar altijd speciaal.

Alleen schreeuwt je collectie wel om een keer een bezoek van iemand met een beetje nette camera en fotografie-skills ;)

mee eens :) ik heb n redelijke camera, maar ik kan er gewoon geen hol van. gelukkig kan ik beter gitaarspelen dan fotograferen :D

Duhsjaak
1 oktober 2010, 17:26
Hi


Hoi, ik gebruik blades met 5 posities :) Ik heb gewoon brug, brug+mid, mid, mid+hals, en met een push pull pot kan ik hals en mid omdraaien, dus dan krijg ik:

brug, brug+hals, hals, hals+mid, mid. is eigenlijk behoorlijk zinloos, maar ik wil m'n hals+brug setting behouden, vandaar. bij sommige gitaren is de derde pup puur cosmetisch. alle gitaren met een blade hebben een middenpup die het doet. ze hebben ook allemaal per pup volume en tone (met concentrische pots!).



OK.... Bijvoorbeeld mijn Taranaki schakelt:
- Hals
- Hals + Mid
- Hals + Brug
- Mid + Brug
- Brug

Hals en brug is een mooi geluid, dus dat wil ik niet kwijt. Vandaar dat ik erover denk om mijn tone pot tot vol pot voor het brug element om te toveren. Dan kan ik in de Brug + Mid stand de brug eruit draaien. Vandaar dat ik interesse had ik jouw schakel mogelijkheden. Dank je wel. Weer een punt om over na te denken.

Met vriendelijke groet Gus

Braindead
1 oktober 2010, 22:14
Sorry van mijn late reactie, ik was ff niet op het forum.

Dat vind ik tof van je! Ik woon wel in het oosten des lands maar mocht ik eens in de buurt zijn dan lijkt me dat echt vet.
Ik snap precies wat je bedoelt, zo heb ik een Japanse Fender Squier waar ik niet echt veel meer op speel maar wat mijn eerste gitaar is, gekregen van mijn pa. Nothing beats the sentimental value hehe.


je bent welkom hoor.Je weet hoe moet PM'en neem ik aan? ;)

Maar die gibsons.. Ik ben een sentimentele (ouwe?) zak. die rode kreeg ik van m'n oma en tante toen ik slaagde voor 't VWO, en die zwarte is 'the one to rule them alllll!!!!" nee effe serieus, die zwarte, daar begon 't allemaal mee. ondanks dat ie gewoon minder klinkt, is 't voor mij m'n meest waardevolle les paul. sentiment he