PDA

View Full Version : DM4 of TS9?



ellisvertellis
24 september 2010, 23:26
Misschien een beetje een luxeprobleem, maar ik zit met het volgende en wilde jullie mening wel eens horen hierover:

ik kan van iemand een Ibanez TS9 (Japan 198..) kopen voor 75 euro. Het ding is in prima staat. Nu heb ik reeds een Line6 DM4 http://line6.com/dm4/ waar dit effect reeds zit ingebouwd. Ik heb ze naast elkaar geprobeerd en hoor wel een verschil, maar minimaal. De Ibanez is wat ronder, voller en geeft minder 'grit' dan de DM4...

Mijn vraag is nu: is dat verschil 75 euro waard, of niet?

Er zijn meer factoren die meespelen buiten klank alleen:
- zo'n apart pedaal vind ik handiger om in te stellen dan een multi-effect zoals de DM4
- Heb niet echt een idee of het een mooie of een standaard prijs is voor zo'n TS9
- De TS9 neemt weer extra plaats in beslag op mijn Pedaltrain
- Zo'n TS9 is tijdloos terwijl ik mij kan inbeelden dat ik de Line6 ooit beu word
- ...

Enfin, ik kom er niet uit. Help alsjeblief! :???:

Murdock
24 september 2010, 23:49
Je hebt het antwoord zelf al gegegeven, vroeg of laat wordt je de dm4 beu.
tevens vindt je de ts9 beter klinken , ook al is het minimaal!!!

titzenpitzer
25 september 2010, 01:17
Ik zou ook voor de TS9 gaan. 75 euro is btw een mooie, redelijke prijs hoor.
Je kan hem tevens ook gebruiken als extra boost.

ellisvertellis
25 september 2010, 01:49
Thnx voor de input alvast!
Als ik voor de TS9 ga, moet ik ook nog voor voeding zorgen, dus die redelijke prijs schiet al gelijk de hoogte in :sneaky:.
Voor het einde van het weekend moet ik beslissen...

Midwolda
25 september 2010, 07:57
Die 9V voedinkjes vind je op iedere rommelmarkt voor een euro per stuk.
Alleen even opletten op DC, polariteit kun je omsolderen, en mA's is meestal ruim voldoende.

the sure thing
25 september 2010, 09:07
Een TS-9 uit de jaren 80... is dat niet de ORIGINELE die voor EUR 250,- overal te koop staat?

ellisvertellis
25 september 2010, 12:23
Nee het is reeds een reissue: er staat dat "EC" logo op en heeft dus niet die superbegeerde chip waar ze zoveel geld voor neertellen. Jammer... :)

Mitch
25 september 2010, 13:09
Zoveel wordt er toch al lang niet meer voor ouwe TS9's betaald? Je zou wel gek zijn in ieder geval.

De DM4 is by far één van de slechtste bakken die ik van Line6 gehoord heb. Dynamiek van niks, flutgeluid... ik weet niet binnen welke setup je 'm gebruikt, maar echt, als je nog eens van plan bent een serieuze versterker te kopen of je gaat vaker binnen bandverband spelen dan heb je 't snel gehad met dat ding hoor. Voor thuis is het dan weer een prima divers ding.

ellisvertellis
25 september 2010, 14:02
Voorlopig enkel thuis, maar deze winter zou ik daar terug verandering in willen brengen.
Ik speel nu op een Fender Blues Deville 410 en eerlijk waar, het zal aan mij liggen, maar als ik er even tijd in steek om die DM4 exact in te stellen hoor ik bitter weinig verschil in klank. Heb niet echt ervaring met goeie pedalen, alles wat ik ken komt van modulatiepedalen, op mijn OCD na, en ja: in vergelijking met die Line6 klinkt dat idd dynamischer.
Iedereen is het blijkbaar mee eens dat het een verbetering is. Thnx voor de input!

DemolitionColorScheme
25 september 2010, 14:27
Nee het is reeds een reissue: er staat dat "EC" logo op en heeft dus niet die superbegeerde chip waar ze zoveel geld voor neertellen. Jammer... :)
Een chip van 5 cent, wellicht, ja. ;)
Als je die er alsnog in wilt hebben kun je die TS laten modificeren. Easy.

DemolitionColorScheme
25 september 2010, 14:28
Zoveel wordt er toch al lang niet meer voor ouwe TS9's betaald? Je zou wel gek zijn in ieder geval.
Ligt eraan. Zolang het 'vintage' is tellen mensen er genoeg geld voor neer. Ik had pas geleden een TS-808 uit '79 gescoord en die op eBay verkocht voor $750,-
No shit. Sommigen mensen zijn echt ... tja.