PDA

View Full Version : Dimarzio Evolution



Ronaldo
24 september 2010, 19:45
Hallo,

Ik zag een gitaar met Dimarzio Evolution humburgers die me wel aansprak.

(nouja aansprak, ze riep keihard "KOOP MIJ!!")

Anyway, ik lees dus op de site van Dimarzio dat :

"Evolution® pickups are not polite-sounding, and they’re not for the inexperienced, but if you’ve got the chops and a hot amp – your sound will burn. "

Wil dat zeggen dat ik 2x moet nadenken voor ik eraan begin?
Ik ben namelijk nog niet al te ervaren als gitarist en heb een simpele Cube60 als versterker.

Wat denken jullie ervan?

Greetz,

R.

Terminus
25 september 2010, 09:50
Ik heb het neckelement, en die is echt bedoeld voor solowerk. Clean is het niet zo spectaculair. Wel erg strak en weinig 'compressed'.
Met die uitspraak bedoelen ze dat de elementen erg goed je spel laten horen, met vaak als ongewenst bijeffect dat je fouten veel duidelijker worden. En Cube heeft daarentegen de neiging erg fouten te verhullen dus echt een groot probleem wordt het niet.

Orpheo
25 september 2010, 11:11
de evo's zijn heel direct, behoorlijk hot, echt in your face. Logisch dat Vai ze te gek vindt, want die man gebruikt me toch een vrachtlading effecten in een rack; alle definitie verzuipt in dat 19'' ding :P

Ronaldo
28 september 2010, 11:39
Ah, dat is duidelijk.

Bedankt voor de info.

Helaas is de gitaar al verkocht (was een koopje denk ik).

Speeddemon
31 oktober 2010, 17:54
Ik heb een Evolution in de brugpositie van een Ibanez S540FM gehad (HSH); mahony (dunne) body met flame maple top.
Ik vond hem iets te fel, aggressief/bijtend en hij feedbackte ook te snel.
Ook vond ik hem iets te dun in het laag.
Na een jaar of wat vervangen met een Super Distortion, wat ook geen flauwe herder is, maar het is een stuk gebalanceerder geworden.

crapton
31 oktober 2010, 21:57
Ik heb ze ook gehad. Beschrijving DiMarzio klopt wel met mijn ervaring. Te direct in your face voor mij dan. Heb ze dus ook verkocht...


Persoonlijk vind ik low-medium gain PU's beter klinken, wat 'organischer'.*

Mr.Bluesbreaker
31 oktober 2010, 23:39
Had ze in een JS signature van Ibanez, lekkere sound en ook goed gesplit op de neckpositie. Heeft naar mijn smaak te veel een Vai - esque image, het hoeft niet per se naar hem te klinken afgaande op welke gitaar je ze monteert. Ik ben niet zo fan van de meeste high output humbuckers maar dit waren tot nog toe mijn favoriet. (alhoewel dit niet in het rijtje Xn2/blackouts etc ligt)