PDA

View Full Version : Jagstang element



Anavrin
6 mei 2003, 15:13
Ik vind het idee van die Fender Jagstang wel vet, alleen ik vind 'm zo lelijk, dus ik wilde eigenlijk zelf weer es gaan zitten pielen met zaag en soldeerbout. Welk element bedoelde Cobain met '59 Les Paul Humbucker? Is daar een reissue van en welke is dat dan nu? Ik weet niet welk element Fender er uiteindelijk ingezet heeft.


btw. ik wil dus een Jaguar upgraden met een humbucker ipv een Mustang.

Negative K3 fan
6 mei 2003, 16:05
in de jagstang zit volgens mij een of andere fender atomic crap humbucker, Cobain was fan van de Seymour Duncan JB. In zijn jaguar zat een dimarzio super distortion/paf pro combinatie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-06 19:12 ]</font>

Wouter J
6 mei 2003, 16:36
FOUT

De Jagstang was standaard uitgerust met een Dimarzio H3 humbucker.

De Jaguar van Kurt had een Superdistortion bij de brug en een Paf Pro bij de hals. Later werd de Superdistortion vervangen door een Duncan JB die zwart van kleur was (Maar toen Eric Erlandson de Jaguar in de clip van "Doll parts"gebruikte zat de Super distortion er kennelijk weer in)

Al zijn Mustangs werden van Seymore Duncan 59 humbuckers voorzien

A3
6 mei 2003, 17:13
In de jagstangs die fender verkocht heef zit een crappy humbucker, maar in de jagstang van cobain zat inderdaad een Dimarzio H3 humbucker. Je moet niet proberen dat element te kopen, ze werden enkel gemaakt voor fender en waren niet apart te koop.

Anavrin
6 mei 2003, 17:57
OK dank u allen voor de antwoorden.

Grandma_Placenta
6 mei 2003, 18:02
Op 2003-05-06 16:36, schreef Wouter J:
FOUT

De Jagstang was standaard uitgerust met een Dimarzio H3 humbucker.

De Jaguar van Kurt had een Superdistortion bij de brug en een Paf Pro bij de hals. Later werd de Superdistortion vervangen door een Duncan JB die zwart van kleur was (Maar toen Eric Erlandson de Jaguar in de clip van "Doll parts"gebruikte zat de Super distortion er kennelijk weer in)

Al zijn Mustangs werden van Seymore Duncan 59 humbuckers voorzien


nounou knap hoor, maar er klopt geen klote van.
In de Jagstang die voor de consument geproduceerd werd zat dus GEEN Dimarzio H3.
En Kurt's Mustangs werden niet voorzien van 59's maar van JB's.

Negative K3 fan
6 mei 2003, 19:11
Op 2003-05-06 16:36, schreef Wouter J:
FOUT

De Jagstang was standaard uitgerust met een Dimarzio H3 humbucker.
Al zijn Mustangs werden van Seymore Duncan 59 humbuckers voorzien


De productie jagstangs hadden geen dimarzios en alle mustangs werden toch echt voorzien van een JB.

Wouter J
6 mei 2003, 23:21
In ieder geval had ik wel gelijk wat die Jaguar betreft

Negative K3 fan
6 mei 2003, 23:39
Op 2003-05-06 23:21, schreef Wouter J:
In ieder geval had ik wel gelijk wat die Jaguar betreft


Jep, ik heb mijn eerste post al ge edit.