PDA

View Full Version : vox ac30 h2 (combo)modden



guitarfreakrobert
24 september 2010, 09:23
Hey mensen ,

Ik wilde mijn vox gaan verbeteren naar mijn situatie,

Zo wilde ik omdat er geen master volume op zit, en ik met een kastje de amp als 2 kanaals bakkie gebruik,Er eigenlijk 2 onafhankelijke master vollumes op laten zetten.
Of gaat dit al weer niet werken>???????

Ook wilde ik er een reverb in laten bouwen die dan ook weer onafhankelijk op de 2 kanalen zouden moeten werken . Of is dit ook al weer iets wat eigenlijk niet werkt??

Als laatste wilde ik nog een line out, om gelijk de pa in te kunnen zonder gekloot met mic voor de amp

Tja jullie zullen wel merken dat ik er geen kaas van gegeten heb,Nou ik hoop dan ook dat iemand mij een eindje opweg kan helpen. Mocht dit allemaal helemaal niet gaan.

greetzzz Robert

Ps ik heb eindelijk mijn effecten bakje klaar >planet waves tuner/vox wah/maxon 820/jamman stereo/boss reverb rv5. En het 2e kanaal gebruik ik via de lttle lelhe looper, een bsm trebble booster dan naar de amp.

De kliller in mij lijn is duidelijk de vox wah,
Ik woon bij Nijmegen en vroeg me af, Weet iemand in de buurt iets waar ik deze kan laten true bypas maken??,
Zodat ie ook bruikbaar gaat worden zonder dat mijn tone klote is????


thanks good peoplle

Robert

tommus42
24 september 2010, 09:51
Alles kan! Maar wat die wah betreft, goed plan, ik begrijp niet waarom ze er zo'n briek buffer inzetten in de fabriek. Erg eenvoudig, maar de schakelaar is vrij prijzig. Ook als je technisch weinig onderlegd bent goed te doen.
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm#_Step_2b._mods
Hier staat hoe het moet voor een Dunlop, moet je even zoeken naar iets soortgelijks voor een Vox.

cluseau
24 september 2010, 11:31
Zo wilde ik omdat er geen master volume op zit, en ik met een kastje de amp als 2 kanaals bakkie gebruik,Er eigenlijk 2 onafhankelijke master vollumes op laten zetten.
Kan, als je twee eindtrappen hebt (niet dus)



Ook wilde ik er een reverb in laten bouwen die dan ook weer onafhankelijk op de 2 kanalen zouden moeten werken .
Kan ook, mits je bereid bent twee reverb veren en twee keer de schakeling te maken.



Als laatste wilde ik nog een line out, om gelijk de pa in te kunnen zonder gekloot met mic voor de amp
Je wordt al wat soepeler, dit is wel te doen.

Maar ff serieus, zou je niet kijken naar een amp die aan je eisen voldoet, waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit.


Frans.

Chris Winsemius
24 september 2010, 11:43
Reverb: is mogelijk, ook op beide kanalen, met 1 schakeling en 1 veer maar vereist veel fysieke ruimte en is nogal kostbaar.

MVs/channelswitching: absoluut mogelijk maar qua ruimte/layout lijkt mij 1 toegevoegde MV (voor het EF86 kanaal dan) iig. goed haalbaar. (ps MVs/etc. kunnen op verschillende manieren gedaan worden, mogelijke MV is speciaal voor de AC30 ontworpen en vereist geen twee eindtrappen)

Fx-loop: raad ik zelf af binnen dit circuit als je de sound echt wilt behouden.

Line-out: zeker mogelijk maar ik raad dan wel zgn. "speaker-simulatie" aan om het prettig door de pa te laten doorversterker anders krijg je een dun/schel geluid door de PA.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mitch
25 september 2010, 13:04
Ik weet niet of je de twee kanalen apart wil gebruiken vanwege het verschil in klank of dat je de één wil gebruiken voor solo boost, maar ik kan je vertellen als eigenaar van een AC30HH met één mastervolume over beide kanalen dat beide dan nog steeds prima te doen zijn. Het EF86 kanaal heeft en wat hogere gevoeligheid én een dosis extra mid. Wil je 'm gebruiken als andere klank: gelijk óf iets lager afstellen dan het top boost kanaal. Wil je 'm als lead boost: simpelweg ietsje hoger afstellen dan het top boost kanaal. Eén mastervolume op het EF86 kanaal kan natuurlijk ook, heb je een non-master clean kanaal (top boost) en een crunchy EF86 kanaal.
Als je een H2 hebt en ook maar enigszins hecht aan de sound die je hebt (mede dankzij de Alnico Blue speakers) dan moet je niet aan en line-out beginnen. Ik begrijp überhaupt niet wat daar 'lastig' aan is eerlijk gezegd.

tommus42
25 september 2010, 20:50
....Als je een H2 hebt en ook maar enigszins hecht aan de sound die je hebt (mede dankzij de Alnico Blue speakers) dan moet je niet aan en line-out beginnen. Ik begrijp überhaupt niet wat daar 'lastig' aan is eerlijk gezegd....

Volgens mij zou je wel een speaker line-out erop kunnen zetten (van de 8 ohm tap via ongeveer 1Mohm naar massa). Je hebt dan ook het geluid van de uitgangstransformator, en een beetje misschien speakerresonanties. Zit je wel weer vast aan een speaker simulator.

Mitch
25 september 2010, 21:35
Je wil toch geen speaker simulator als je verdomme door een Blue staat te tetteren?? :dontgeti:

G.G.
25 september 2010, 21:40
Je wil toch geen speaker simulator als je verdomme door een Blue staat te tetteren?? :dontgeti:

Ik snap het ook niet helemaal. Zo'n versterker, zo'n speaker en dan niet de moeite nemen een fatsoenlijke microfoon voor de speaker te plaatsen. Line out is makkelijk, maar in dit geval volgens mij alleen maar zonde van het geluid.

guitarfreakrobert
26 september 2010, 01:42
Alles kan! Maar wat die wah betreft, goed plan, ik begrijp niet waarom ze er zo'n briek buffer inzetten in de fabriek. Erg eenvoudig, maar de schakelaar is vrij prijzig. Ook als je technisch weinig onderlegd bent goed te doen.
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm#_Step_2b._mods
Hier staat hoe het moet voor een Dunlop, moet je even zoeken naar iets soortgelijks voor een Vox.

Hey dude,

dat met mijn wah gaat wel lukken
thanks .......................

guitarfreakrobert
26 september 2010, 01:44
Kan, als je twee eindtrappen hebt (niet dus)


Kan ook, mits je bereid bent twee reverb veren en twee keer de schakeling te maken.


Je wordt al wat soepeler, dit is wel te doen.

Maar ff serieus, zou je niet kijken naar een amp die aan je eisen voldoet, waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit.


Frans.


nee
ik hoef geen andere amp this is it for me

maar toch bedankt hoor

greetzzz

guitarfreakrobert
26 september 2010, 01:47
Reverb: is mogelijk, ook op beide kanalen, met 1 schakeling en 1 veer maar vereist veel fysieke ruimte en is nogal kostbaar.

MVs/channelswitching: absoluut mogelijk maar qua ruimte/layout lijkt mij 1 toegevoegde MV (voor het EF86 kanaal dan) iig. goed haalbaar. (ps MVs/etc. kunnen op verschillende manieren gedaan worden, mogelijke MV is speciaal voor de AC30 ontworpen en vereist geen twee eindtrappen)

Fx-loop: raad ik zelf af binnen dit circuit als je de sound echt wilt behouden.

Line-out: zeker mogelijk maar ik raad dan wel zgn. "speaker-simulatie" aan om het prettig door de pa te laten doorversterker anders krijg je een dun/schel geluid door de PA.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb er zeker wat aan......
Ik had je mailtje gehad, ik bel je aankomende week.
dan kunnen we verder iets bespreken

greetzzzz

guitarfreakrobert
26 september 2010, 01:56
Ik weet niet of je de twee kanalen apart wil gebruiken vanwege het verschil in klank of dat je de één wil gebruiken voor solo boost, maar ik kan je vertellen als eigenaar van een AC30HH met één mastervolume over beide kanalen dat beide dan nog steeds prima te doen zijn. Het EF86 kanaal heeft en wat hogere gevoeligheid én een dosis extra mid. Wil je 'm gebruiken als andere klank: gelijk óf iets lager afstellen dan het top boost kanaal. Wil je 'm als lead boost: simpelweg ietsje hoger afstellen dan het top boost kanaal. Eén mastervolume op het EF86 kanaal kan natuurlijk ook, heb je een non-master clean kanaal (top boost) en een crunchy EF86 kanaal.
Als je een H2 hebt en ook maar enigszins hecht aan de sound die je hebt (mede dankzij de Alnico Blue speakers) dan moet je niet aan en line-out beginnen. Ik begrijp überhaupt niet wat daar 'lastig' aan is eerlijk gezegd.



ik wilde de 2 kanalen gebruiken en voor een solo boost op het EF kanaal, maar zeker ook voor het klank verschil dus eigenlijk allebij

die master volume lijkt mij toch erg handig

die line out was eigenlijk bedoeld voor de vervelende geluids mannen, die het uiteraard altijd beter weten.
En ik me zo een hele hoop tijd en gezeik wilde besparen,
vandaar dat het voor mij een handig idee leek maar ik begrijp dat het niet zo een geweldig idee was

Ik hecht inderdaad erg veel aan mijn vox geluid vandaar de aanpassingen en geen andere amp

conclusie reverb en mastervolume er in met de channelswich .

Hopen dat CMW snel tijd voor mij kan maken

thanks dude

greeetzzzzzzzzzzz

guitarfreakrobert
26 september 2010, 01:57
Volgens mij zou je wel een speaker line-out erop kunnen zetten (van de 8 ohm tap via ongeveer 1Mohm naar massa). Je hebt dan ook het geluid van de uitgangstransformator, en een beetje misschien speakerresonanties. Zit je wel weer vast aan een speaker simulator.

Hier zie ik toch maar van af maar toch erg bedankt hoor

greeetzzzz

guitarfreakrobert
26 september 2010, 02:00
Ik snap het ook niet helemaal. Zo'n versterker, zo'n speaker en dan niet de moeite nemen een fatsoenlijke microfoon voor de speaker te plaatsen. Line out is makkelijk, maar in dit geval volgens mij alleen maar zonde van het geluid.

Ja weet je soms kom je op plekken waar ze zo lopen te kloten met het geluid, Dat ik dacht precies voor die momenten de line out.
Geen gezeik inpluggen en klaar, geluidsman blij iedereen blij

maar hier zie ik toch maar vanaf dan maar een beetje gezeur over en weer soms.


Greeeetzzzz

Mitch
26 september 2010, 11:48
't Is ook een kwestie van een beetje slijmen af en toe. Die geluidsman ziet een grote AC30 combo en is al bij voorbaat bang dat dat een bak herrie wordt waar hij niks meer mee kan in de mix. Gewooon vertellen dat je echt hecht aan het geluid door je speakers en dat je bij voorbaat belooft niet te hard te gaan, dat je juist daarvoor die mastervolume hebt laten maken en dat ze daar dus echt geen laast van zullen hebben :D