PDA

View Full Version : NGD Washburn USA Custom Shop



LP_CL
23 september 2010, 20:18
Ik zag deze staan op een tweedehands site. Ik kon het echt niet weerstaan. Heb dit gitaartje echt wel goedkoop kunnen scoren. En de eigenaar heeft er zelfs de originele SH11 pickup en een riem met straplocks bovenop kado gedaan.

Review:

Features:
* Solid mahogany 1 piece body
* Flame Maple top
* Mahogany set neck
* Ebony fretboard
* Abalone block inlays
* Mother of Pearl logo + custom shop logo
* Nickel Hardware
* Seymour Duncan 59 neck pickup
* DiMarzio Crunchlab bridge pickup
* Tone Pros bridge
* Grover 18:1 Tuners
* Buzz Feiten Tuning System

Sound: Zeer Les Paul achtig. Wat had je anders verwacht van een volledig mahonie houten gitaar met maple top?

Bespeelbaarheid:
Zeer goed. Het heeft een net iets dikkere hals dan mijn ESP's, maar het is toch erg comfortabel. C shaped neck profile, Jumbo medium frets, Erg nauwkeurig geplaatst en gevijld. Upper fret access is pakken beter dan bij een Les paul, en beter als bij mijn Eclipse. De hele gitaar is satin finished, dus lekker zacht en glad.
Aan deze gitaar kunnen zowat alle Gibson customs een punt zuigen.

Build quality: Ongeveer hetzelfde (misschien zelfs een tikkeltje beter) als Jackson USA, dus een beetje beter dan de ESP's standard series.

Here it is: The washburn WI 568 Idol USA Custom Shop.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00840.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00827.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00828.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00830.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00833.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00837.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00842.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00843.jpg

Sinner1980
23 september 2010, 20:28
Nice man,kan niks anders zeggen. S weer eens wat anders:ok:

macwilliams
23 september 2010, 20:29
Oei..... Smaken verschillen zeg ik dan maar.



Toch gefeliciteerd ergens zeg maar...

Fisherman
23 september 2010, 20:31
Leuke gitaar kerel, gefeliciflapstaart enzo....:cheerup:

Maar ehm......denk dat je ietsjepietsje tever gaat in je enthousiasme door te zeggen (en ik quote)
"Aan deze gitaar kunnen zowat alle Gibson customs een punt zuigen."
:stop:

Nogmaals, leuk en kwalitatief dik in orde, deze Washburn CS, maar om nu meteen alle Gibson CS af te gaan zuigen ;).....nah, daar hou je alleen maar een rauwe tong aan over! :soinnocent:

LP_CL
23 september 2010, 20:38
Leuke gitaar kerel, gefeliciflapstaart enzo....:cheerup:

Maar ehm......denk dat je ietsjepietsje tever gaat in je enthousiasme door te zeggen (en ik quote)
"Aan deze gitaar kunnen zowat alle Gibson customs een punt zuigen."
:stop:

Nogmaals, leuk en kwalitatief dik in orde, deze Washburn CS, maar om nu meteen alle Gibson CS af te gaan zuigen ;).....nah, daar hou je alleen maar een rauwe tong aan over! :soinnocent:

Je hoeft me niet te geloven hoor. Ik weet dat voor mezelf deze uitspraak 100% klopt. En ik had het over de customs he, niet de Gibson custom shops. Daar heb ik nu eenmaal geen ervaring mee.

Fisherman
23 september 2010, 20:49
Je hoeft me niet te geloven hoor. Ik weet dat voor mezelf deze uitspraak 100% klopt. En ik had het over de customs he, niet de Gibson custom shops. Daar heb ik nu eenmaal geen ervaring mee.

Nogmaals, als jij maar heppie-de-peppie bent met je gitaar, dat is het enige dat telt. :ok:

Maar ik ben nog wel benieuwd welke Gibson Custom je dan bedoelt? (Je zegt dat je niet de Custom Shop van Gibson bedoelt namelijk)
Want als je de Les Paul Custom bedoelt.....nou dan zit je er toch nog steeds naast hoor. Washburn bouwt prima gitaartjes, maar om nu te zeggen dat ze de Gibson LP Custom omver blazen omdat ze toevallig ook van maple gemaakt zijn en een gelijmde hals hebben....nou neen....:soinnocent:

LP_CL
23 september 2010, 20:53
Wel de zwarte custom, de witte custom, de silverburst... Je weet wel, de Gibsons met de diamond inlay die niet uit de custom shop komen. De 'custom' series.
En om eerlijk te zijn vind ik de gibson kwaliteit behoorlijk bescheten. Je moet echt al ver gaan zoeken tegen dat je eens een degelijke tegenkomt. Ik ken VEEL gitaren die een dikke 1000 euros minder kosten en die meekunnen, of zelfs beter zijn dan de customs.

rpl
23 september 2010, 20:54
Kolere das een mooie scheurijzer.

allochthomas
23 september 2010, 20:54
Ik zag hem al voorbij komen op de UG forums:D

Niet echt mijn smaak maar ik twijfel er niet aan dat hij super klinkt en speelt:cheerup:

Fisherman
23 september 2010, 20:58
Wel de zwarte custom, de witte custom, de silverburst... Je weet wel, de Gibsons met de diamond inlay die niet uit de custom shop komen. De 'custom' series.
En om eerlijk te zijn vind ik de gibson kwaliteit behoorlijk bescheten. Je moet echt al ver gaan zoeken tegen dat je eens een degelijke tegenkomt. Ik ken VEEL gitaren die een dikke 1000 euros minder kosten en die meekunnen, of zelfs beter zijn dan de customs.

Jammer, je begint nu in feite de kwaliteit van Gibson af te zeiken omdat je nu van mening bent een Washburn te hebben gekocht die beter is dan menig Gibson LP Custom. :???:

Whatever, veel plezier met je nieuwe aanwinst! :ok:

LP_CL
23 september 2010, 21:02
Wel dat heb jij dan ook wel mooi uitgelokt he :soinnocent:

Anyway, koop jij maar een Gibson Custom. Het is jouw geld.:cheerup:

Fisherman
23 september 2010, 21:07
Wel dat heb jij dan ook wel mooi uitgelokt he :soinnocent:

Anyway, koop uzelf maar een Gibson Custom. Het is uw geld.

Nee nee, U hebt mij overtuigd....:soinnocent:

Zie hier, in mijn achtertuin, AL mijn Gibson's gaan op het houtvuur!
http://www.alexfreemandesign.com/images/print/gibson_fire.jpg

Morgen koop ik direct alle Washburns die er maar te vinden zijn!
Bedankt voor Uw wijze tip! :ok::ok:

Sinner1980
23 september 2010, 21:28
Nee nee, U hebt mij overtuigd....:soinnocent:

Zie hier, in mijn achtertuin, AL mijn Gibson's gaan op het houtvuur!
http://www.alexfreemandesign.com/images/print/gibson_fire.jpg

Morgen koop ik direct alle Washburns die er maar te vinden zijn!
Bedankt voor Uw wijze tip! :ok::ok:

:seriousf:

Stoppen nou!

:seriousf::seriousf::seriousf:

Braindead
23 september 2010, 21:46
Mooie gitaar. Gefeliciteerd. Ik snap alleen de vergelijking met de Gibson LP Custom niet zo. Om te beginnen heeft die body al een heel andere dikte. Ach ik ga ook niet alle verschillen opnoemen want dat ziet iedereen zelf wel maar ik geloof je dat het een zeer goede gitaar is.

J-P
23 september 2010, 22:39
Klasse gitaar, liever deze dan een Gibson en niet alleen vanwege mijn portemonnee :sssh:;)

LP_CL
24 september 2010, 00:36
Ah, J-P, eindelijk een kenner. :zz:

Misery Signals
24 september 2010, 00:57
Altijd gevaarlijk, straffe uitspraken van een blije nieuwe eigenaar... :cooler:

Mooie gitaar, veel kwaliteit, veelzijdig, al zal ie 't voor smerige dikke vette rock tegen een Gibson LP Custom zeker niet halen. Ik heb al andere Gibsons qua kwaliteit vastgehad, maar een Gibson LP Custom heeft me nog nooit teleurgesteld, niet de exemplaren die ik had, noch anderen.

MS

LP_CL
24 september 2010, 01:04
Wel, mijn vraag is dan: hebben jullie deze dan wel al vastgehad?

Van wie komt de gevaarlijke uitspraak dan?

Arvoitus
24 september 2010, 01:18
Zeer mooie flame! Volgensmij staat deze prachtig naast je Jackson Soloist.

Misery Signals
24 september 2010, 01:19
Je vergelijkt gewoon appelen met peren.

Die Washburn is duidelijk top afgewerkt, en een Gibson LP Custom ook.

Die Lp Custom gaat nooit kunnen wat die Washburn kan bij bepaalde dingen. Zet veel gain op een gitaar als die Washburn en die gaat lekker klinken. Een Gibson LP Custom gaat zompig en bassig klinken, en brak in de mix blijven steken. Daarom heb ik er nu geen meer. Zet beide gitaren echter op een Marshall 2203 voor vette rock en die LP Custom komt helemaal tot leven. Zo'n body dat die heeft, een Washburn gaat met weinig gain nooit zo dik/vettig kunnen klinken als die Custom.

Zo'n Washburn zou ik er gerust bij kunnen hebben in een andere kleur.

MS

almarvk
24 september 2010, 07:46
Ex-gitaar van Baco?

Baco
24 september 2010, 08:15
Ex-gitaar van Baco?

Idd, moet m'n familiefoto weer gaan updaten zie ;)

Echt een topgitaar, super afgewerkt en speelt zalig. Satin finish is trouwens ook heel erg knap en de neck voelt heel aangenaam, is zo het midden tussen een geoliede en gelakte neck. M'n thick cut Idols (dikkere body dus) liggen me iets beter, vandaar dat ik deze verkocht. Veel plezier er mee aan de nieuwe eigenaar, maar dat lijkt me wel goed te komen :)

Orpheo
24 september 2010, 09:03
Je vergelijkt gewoon appelen met peren.

Die Washburn is duidelijk top afgewerkt, en een Gibson LP Custom ook.

Die Lp Custom gaat nooit kunnen wat die Washburn kan bij bepaalde dingen. Zet veel gain op een gitaar als die Washburn en die gaat lekker klinken. Een Gibson LP Custom gaat zompig en bassig klinken, en brak in de mix blijven steken. Daarom heb ik er nu geen meer. Zet beide gitaren echter op een Marshall 2203 voor vette rock en die LP Custom komt helemaal tot leven. Zo'n body dat die heeft, een Washburn gaat met weinig gain nooit zo dik/vettig kunnen klinken als die Custom.

Zo'n Washburn zou ik er gerust bij kunnen hebben in een andere kleur.

MS

ik weet niet wat voor LP customs jij in handen hebt gehad, maar dat een gibson LP custom perse zompig moet klinken bij veel gain, vind ik een belachelijk verhaal. Onze grote vrind zakk wylde gebruikt tonnen gain, en zijn lester klinkt niet zompig. The darkness? idem dito. Hinder? idem dito. kwestie van juiste amp, juiste gitaar, juiste techniek.

on topic: ik vind 't wel een toffe gitaar! smoelt lekker 'brutaal'! gefeliciflapstaart.

Fender75
24 september 2010, 09:14
Erg vette gitaar! Eens een keer wat anders.. :)

levi
24 september 2010, 09:54
leuk gitaartjee!
Ik heb geen idee of ie even goed is of klinkt als een LP want ik heb nog nooit een gibson in me handen gehad! Wie wil mij daar van afhelpen.. iemand??:seriousf:

Basileia
24 september 2010, 10:00
Wauw! Das echt wel een beauty! Jammer dat er geen floyd op zit, maar dat is een kwestie van smaak;)

LP_CL
24 september 2010, 10:10
Ik heb al 2 andere gitaren met een floyd, en zoveel gebruik ik die trem nu ook weer niet. Dus ik zal het niet missen. ;)

Quasimodo
24 september 2010, 12:48
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee.



Een vraag aan de Gibson-kenners. Ik ken een gitarist die een Gibson LP Custom uit de jaren '80 heeft. Hij probeert wel eens her en der eeen nieuwe Gisbson LP Custom en vlgs. hem kunnen de huidige Gibsons niet aan de oudere Gibsons tippen. Onlangs heeft hij (bewust) tweedehands een oude Gibson LP Studio gekocht, weer met als reden dat de huidge Gibsons toch in kwaliteit zijn teruggeggaan. Klopt dit verhaal? Wat zijn jullie ervaringen als je vergelijkt?

Duhsjaak
24 september 2010, 12:54
Hi
Het is modieus om Gibson en Fender te bashen, dat vinnik niet zo chique.
De felheid waarmee wordt gereageerd op een beetje kritsische opmerking vinnik ook niet helemaal lekker. Daarmee is de strekking van de draad in het gewoel ten onder gegaan.
Het is kennelijk helemaal niet zo'n probleem om te schrijven dat Washburn maar een stapel matige gitaartjes in elkaar schroeft. Dat mag kennelijk wel?
Daarom hou ik het neutraal. Heel apart voor mijn doen. En ik feliciteer de nieuwe eigenaar met zo'n heerlijke plank.
En naar mijn smaak en ervaring (ja, beperkt budget) maakt (Iba en) Washburn planken met bakken speelplezier voor het geld. Dus ik zou zeggen: Genoeg geluld: Genieten maar!!!
Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Orpheo
24 september 2010, 12:59
ik vind de huidige gibsons minder dan ouderen, dat is zeker waar. bij oudjes is 't ook hit en miss, maar de missers zijn dan echt SLECHT. de huidigen vind ik echt beroerd in tone, in kwaliteit, in afwerking. de topjes zijn minder bijzonder dan dat ik vind dat ze zouden moeten zijn, het mahonie is gewoon iroko, geen mahonie (oplichters!) het pallisander is een filipijns derivaat, het ebben is coromandel met een kleurtje... het is 't allemaal net niet. coromandel is best hoor, maar noem 't dan geen ebben. macassar ebben, ik kan daar mee leven, maar ebben is een bijna zwartkleurige houtsoort uit Gaboon. mahonie is lastiger de definieren, maar hout uit afrika, madagascar en zuid amerika is mahonie, maar uit azie zeer zeker niet. De topjes... nou ja, dat halen ze uit Europa, niet eens meer Canada of de USA, omdat daar flamed 'maple' veel te 'duur' is. Grootverbruiker PRS en in mindere mate Hamer gebruiken USA maple. Gibson gebruikt Sycamore, europees esdoorn. is wel best hoor, maar noem het beestje bij het naampje. Sycamore is fundamenteel ander hout! Veel zachter, en sycamore produceert veel sneller flame dan het harde esdoorn. Geen wonder dat huidige gibsons wat vlakker en nuffiger klinken.

De neckjoints zijn notoir slecht, de pickups zijn echt om te janken, de klusons die erop zitten zijn nog slechter dan de tuners die je vindt op de meest crappy starterskits...moet ik doorgaan?

Noid
24 september 2010, 13:19
Mooie gitaar.

Rooker
24 september 2010, 13:26
En dan durft er hierboven iemand te zeggen dat niemand Gibson durft af te zijken:soinnocent:

Orph, je moet je eigen Cabaret show voor gitaristen beginnen. Jij bent in staat om hetzelfde met Gibson te doen als Joep van 't Hek met Buckler:seriousf:

On topic:
Gefeliciteert met je mooie gitaar. Weer iemand die toch voor kwaliteit zijn heil elders zoekt als bij Gibson. Begint wel op te vallen. Zelf ben ik altijd erg onder de indruk van orphio zijn collectie omdat ik toch wel van het traditionele model hou. Maar deze ziet er ook erg mooi uit. Vooral die achterkand waar die hout pickeltjes er een beetje doorheen lijken te komen is erg gaaf

muziekschuur
24 september 2010, 13:29
Mooie gitaar.

Ben benieuwd naar hoe de electronica is aangesloten. Gezien de elementen die je noemt zou je met een paar extra dipswitches de mogelijkheden van deze gitaar flink kunnen uitbreiden... Tenzij hij al helemaal klinkt zoals jij hem wilt....

(Elk element heeft dan wel 4 draadjes nodig (maar dat hebben deze vast)...

Baco
24 september 2010, 13:29
Vooral die achterkand waar die hout pickeltjes er een beetje doorheen lijken te komen is erg gaaf
Dit bedoel je?

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/3/1284814772_resized.jpg?width=920&height=690

Geeft een licht "ruw" gevoel, is ook op de neck zo, speelt zalig!

@muziekschuur: zitten coiltaps op (zoals op m'n andere Idols ook), dus idd, qua sounds kan je hier alle kanten mee op.

Orpheo
24 september 2010, 13:35
En dan durft er hierboven iemand te zeggen dat niemand Gibson durft af te zijken:soinnocent:

Orph, je moet je eigen Cabaret show voor gitaristen beginnen. Jij bent in staat om hetzelfde met Gibson te doen als Joep van 't Hek met Buckler:seriousf:

On topic:
Gefeliciteert met je mooie gitaar. Weer iemand die toch voor kwaliteit zijn heil elders zoekt als bij Gibson. Begint wel op te vallen. Zelf ben ik altijd erg onder de indruk van orphio zijn collectie omdat ik toch wel van het traditionele model hou. Maar deze ziet er ook erg mooi uit. Vooral die achterkand waar die hout pickeltjes er een beetje doorheen lijken te komen is erg gaaf

haha, ja, nou, ach... het merk is knettersterk, men 'geilt' op de naam, en daar is niks mis mee. kijk, an sich is er niks MIS met een gibson, er is wat mis met het bedrijf. als je doet alsof alles nog steeds zo top is als 60 jaar geleden, dan zit je gewoon grofweg te liegen. bedrijven als Warmoth, PRS, hamer, McNaught, en al die andere toko's die geweldige singlecut gitaren maken (en ik doel effe niet op een tele) trekken wel de knip voor GOED hout, en als ze geen goed mahonie kunnen vinden, maken ze een serie met korina of koa, of iets heel nieuws, zoals leopardwood of lacewood, en dan dok je dus wat meer voor het kwalitatief goede mahonie. niet dat de voorgenoemde houtsoorten niet goed zijn. ik bedoel dus met 'kwalitatief goed mahonie' dat 't niet beter is, maar dat het MAHONIE beter is. idem dito met esdoorn. Het is ook goedkoper om sycamore te nemen, logisch toch? het is zachter, dus je hoeft minder hard te vechten met t hout vor de carve. je hoeft minder vaak je bits van je CNC frees te vervangen. Alles best, maar zeg gewoon hoe t zit: hoi, we zijn een bedrijf dat woekerwinsten najaagt, en we trekken je 't vel over de oren, liften mee op onze historie, en vergeten dat de klant het belangrijkst is'.

zoiets.

Een gibson les paul is echt maar 600 dollar WAARD. om het even welke serie. ja, een studio is makkelijker dan een custom vanwege de bindig, maar zelfs dat valt reuze mee. De prijzen zijn exhorbitant, maar mensen leggen het er graag voor neer. Het verhaal dat 'goed hout op is', is kolder. hoe anders komen de andere bedrijven dan wel aan goed hout? alsof PRS een tijdmachine heeft, en even naar de 50ies reist voor mooi hout :seriousf:

Het is niet erg als er een bedrijf is dat zijn instrumenten duur verkoopt, maar ik vind het WEL erg dat de koper en verkooppunten genaaid worden.

Ik zal het anders zeggen: als Gibson echt zuivere koffie is, dan zouden ze niet door de staat aangeklaagd worden wegens 'fout hout'.

Rooker
24 september 2010, 13:44
Dit bedoel je?

http://iloapp.barcoo.be/data/_gallery//public/3/1284814772_resized.jpg?width=920&height=690

Geeft een licht "ruw" gevoel, is ook op de neck zo, speelt zalig!

@muziekschuur: zitten coiltaps op (zoals op m'n andere Idols ook), dus idd, qua sounds kan je hier alle kanten mee op.

Ja, dat bedoel ik. Ziet er goed uit!!

LP_CL
24 september 2010, 13:46
Ah, leuk om te horen dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt. Maar laten we nu ophouden met Gibson verder af te breken. Ik denk dat dit duidelijk genoeg was.

@muziekschuur: De neckpickup kan gesplit worden. De brugpickup is op dit moment niet gesplit, maar dat hoeft voor mij ook niet. Zo kan ik gemakkelijker switchen tussen een gesplitte neckpup en een humbucker in de brug. Best handig als je moet switchen tussen clean en overdrive. Je kan zo de push/pull pot laten staan. Gewoon de switch omschakelen en voila!

mesaman
24 september 2010, 16:47
orp?? als jij denkt dat je het allemaal zo goed weet (aanname) dan moet jij toch precies weten hoe het zit en hoe het allemaal werkt in deze wereld? tis je hobby en je verdiept je graag in hout en in gibson,das best okey. Maar wat je zegt geld voor bijna alles in deze wereld, je auto/broek/fiets/eten en zo verder.
Dat heb je wel door?of lul je maar weer met grote oogkleppen op?soms vind ik je leuke dingen zeggen en soms lijkt het heel wat maar valt het behoorlijk tegen.
net zulk gelul als 15 jarige punkertjes die zeggen dat mc donalds slecht is.
tis niets persoonlijks,want wij kennen elkaar dat weet je en maakt niets uit.
we zijn hier allebij voor de lol,en dat blijven we doen maar drijf aub niet door als het aan mij ligt.

Braindead
25 september 2010, 17:24
Ik vind het altijd heerlijk om Orpheo's Gibson bash verhalen te lezen. Zo leer je nog eens wat :). Sycamore ipv Esdoorn vind ik toch wel een zonde. Dat is gewoon neppen als dat waar is. Niet dat het niet mooi is, zeker wel. Ik heb een semi hollow gehad met een prachtige flamed sycamore body (fineer dan wel, geen fotofinish)en dat zag er toppie uit maar er werd wel vermeld dat het sycamore is. Zo hoort het ook.

ps: Kleine correctie maar Madagascar is toch ook gewoon Africa?

Orpheo
25 september 2010, 19:58
Sycamore is de handelsnaam voor Europees esdoorn. Tis qua Poolse net Amerikaans, alleendan zachter.
Madagascar is zeker wel afrika, maar t word vaak los gezien van t vasteland Afrika als t gaat om hout.

@mesaman ik snap wat je bedoeld, en iedereen komt er op los, maar je moet t niet noemen wat t niet is, en dan blijven volhouden dat je zo supertraditioneel bent en tallest met de hand doet, wat overduidelijk niet waar is.

Fisherman
25 september 2010, 20:36
Echt verbazingwekkend zijn deze "rants" van LP_CL en (blijkbaar) zijn maatje Orpheo. :stop:

Lekker elke keer maar weer Gibson's bashen, terwijl hun merkjes Washburn en Warmoth kopieën maken van o.a........JAWEL!!! Gibson's Les Paul.
Ook als je geen liefhebber bent van een bepaald merk, dan kun je ook besluiten jezelf in te houden en niet bij elk topic met schuim op je mond fel van leer te trekken om je eigen verknipte mening er maar door te drukken.
Een keer een mening ventileren, dat is normaal op een forum, maar zoals Orpheo elke keer zijn achterlijk overdreven afkeer van Gibson keer op keer benadrukt....volgens mij ben je dan echt niet helemaal zuiver.
:soinnocent::soinnocent:

Anyway, ik zou zeggen, LP_CL en Orpheo, jullie komen elkaar vast wel weer tegen op de parkeerplaats der herenliefde. :cheerup:

Sinner1980
25 september 2010, 22:05
Oh jee...wacht ff,snel een biertje halen en een zak chips.
Ik ga er ff voor zitten...:soinnocent:

Fisherman
25 september 2010, 22:12
Oh jee...wacht ff,snel een biertje halen en een zak chips.
Ik ga er ff voor zitten...:soinnocent:

Okee okee....wacht ff, haal ik m'n kopje Earl Grey en mijn franse theebiscuitjes! :seriousf:

Wat gaat er gebeuren overigens???? :soinnocent:

mesaman
25 september 2010, 22:41
ik zit hier al uren! en gvd bijna een krat later is orp nog niet het forum betreden met bloed doorlopen ogen om met zweet handjes knarsetandend zn tirade op het besmeurde toetsenbord te fruniken! ongetwijffeld zit hij nu met het eeld op de trillende vingertoppen te googlen naar extreem specifieke de bijna niets terzake doende informatie om in zijn bijzondere beleving de niets vermoedende vijand te overtreffen!maar het waarschijnlijk zal deze vete doven als de gitaar van een wel bekende forumbewoner.

Orpheo
25 september 2010, 22:42
Echt verbazingwekkend zijn deze "rants" van LP_CL en (blijkbaar) zijn maatje Orpheo. :stop:

Lekker elke keer maar weer Gibson's bashen, terwijl hun merkjes Washburn en Warmoth kopieën maken van o.a........JAWEL!!! Gibson's Les Paul.
Ook als je geen liefhebber bent van een bepaald merk, dan kun je ook besluiten jezelf in te houden en niet bij elk topic met schuim op je mond fel van leer te trekken om je eigen verknipte mening er maar door te drukken.
Een keer een mening ventileren, dat is normaal op een forum, maar zoals Orpheo elke keer zijn achterlijk overdreven afkeer van Gibson keer op keer benadrukt....volgens mij ben je dan echt niet helemaal zuiver.
:soinnocent::soinnocent:

Anyway, ik zou zeggen, LP_CL en Orpheo, jullie komen elkaar vast wel weer tegen op de parkeerplaats der herenliefde. :cheerup:

Ga eens even je heel rap schamen. Allereerst, lpcl is vast een toffe vent, maar ik ken de beste man absoluut niet. Verder, ik laat me niet verblinden door merkengeilheid, dat jij wel doet. Ik kies voor dat ik het beste vind. Denk je echt dat ik 1500 euro neertel vol iets dat minder is dan The socalled real deal? Welnee.

Ik heb geen afkeer van de gitaren, aar van her bedrijf, zoals ik al zei. Blijkbaar ben he niet volwassen genoeg om dat te zien. Beter makkelijker om het op de man te doen dan mijn argumenten te pareren. Ik heb het niet over tone of bespeelbaarheid of mojo maar over hie het bedrijf de kopers oplicht. En dat je dus direct tegen mij tekeer gaat en niet inhoudelijk, is zwak. Om lpcl erbij te betrekken, is helemaal slap, hij heeft er niks mee van doen.alleen omdat hij zegt dat ie z'n washburn liever heeft dan een gibson, wat een schande.

Gibsons vind ik niks, ze zijn niet voor mij weggelegd, ik kan er niks mee, maar iemand anders wel. Mooi! Different strokes different blokes. Ik vind je kinderachtig. Knulletjes zoals jij zijn de reden dat ik soms geen trek heb in dit forum. Gibson, fender, gretsch, rickenbacker... de heilige 4, en kritiek mag niet getollereerd worden. Kansloos.

Je hebt het ove schuim op de mond, maar hoe post jij nu dan? PS. Warmoth maakt geen kopieen. De vorm is misschien hetzelfde, maar verder? Iedere vergelijking stopt daar.

Ik vind het idioot dat gibson 3000 Euro durft te vragen voor iets dat 1500 waard is. Hordes trappen erin, onder het mom 'vroeger speelden ze op gibsons, en nu bestaat t nog, dus tis toppie', maar men vergeet dan juist de geschiedenis, het hoe en waarom.

Ik vind het zwak dat je niet op argumenten discussieert, maar het op de man speelt, en tussen nes en lippen door vraagtekens plaatst bij mijn mentale gesteldheid (terwijl ik het net zo makkelijk bij jou kan doen!).

Slapjanus

Fisherman
25 september 2010, 22:55
Ga eens even je heel rap schamen. Allereerst, lpcl is vast een toffe vent, maar ik ken de beste man absoluut niet. Verder, ik laat me niet verblinden door merkengeilheid, dat jij wel doet. Ik kies voor dat ik het beste vind. Denk je echt dat ik 1500 euro neertel vol iets dat minder is dan The socalled real deal? Welnee.

Ik heb geen afkeer van de gitaren, aar van her bedrijf, zoals ik al zei. Blijkbaar ben he niet volwassen genoeg om dat te zien. Beter makkelijker om het op de man te doen dan mijn argumenten te pareren. Ik heb het niet over tone of bespeelbaarheid of mojo maar over hie het bedrijf de kopers oplicht. En dat je dus direct tegen mij tekeer gaat en niet inhoudelijk, is zwak. Om lpcl erbij te betrekken, is helemaal slap, hij heeft er niks mee van doen.alleen omdat hij zegt dat ie z'n washburn liever heeft dan een gibson, wat een schande.

Gibsons vind ik niks, ze zijn niet voor mij weggelegd, ik kan er niks mee, maar iemand anders wel. Mooi! Different strokes different blokes. Ik vind je kinderachtig. Knulletjes zoals jij zijn de reden dat ik soms geen trek heb in dit forum. Gibson, fender, gretsch, rickenbacker... de heilige 4, en kritiek mag niet getollereerd worden. Kansloos.

Je hebt het ove schuim op de mond, maar hoe post jij nu dan? PS. Warmoth maakt geen kopieen. De vorm is misschien hetzelfde, maar verder? Iedere vergelijking stopt daar.

Ik vind het idioot dat gibson 3000 Euro durft te vragen voor iets dat 1500 waard is. Hordes trappen erin, onder het mom 'vroeger speelden ze op gibsons, en nu bestaat t nog, dus tis toppie', maar men vergeet dan juist de geschiedenis, het hoe en waarom.

Ik vind het zwak dat je niet op argumenten discussieert, maar het op de man speelt, en tussen nes en lippen door vraagtekens plaatst bij mijn mentale gesteldheid (terwijl ik het net zo makkelijk bij jou kan doen!).

Slapjanus


*roert ondertussen in z'n kopje Earl Grey thee*:soinnocent:

Fijne reactie kerel, echt, hier zat dus iedereen op te wachten.
Wat dacht je nou zelf, wel altijd Gibson's met de grond gelijkmaken en iedereen voor gek verklaren die zoveel geld neerteld voor een Gibson Custom Shop die jij maar 600 euro/dollar waard vindt en dan ook nog met dat slappe "lawsuit" verhaal komen over dat foute hout.

Joh, ik wens je het aller- allerbeste met je Warmoths en hoop dat je er veel plezier aan beleeft! En dat is gemeend.
En laat mij -en elke andere Gibson bezitter- gewoon in mijn waarde, ik ben er net zo blij mee als jij met je Warmoths.

Overigens, ik heb al eens veel eerder een leuke/positieve reactie achtergelaten in een van je topics, met geen kwaad woord over jouw merk en je collectie.
Leer daar zelf ook eens van in plaats vind iemand met een andere smaak en andere liefhebberij te bashen.

Dag knul, slaap lekker hoor! :seriousf:

Sinner1980
25 september 2010, 22:58
Zo,ik trek nog een pilsie open...

Goede reply overigens,zeer diplomatiek;)

Fisherman
25 september 2010, 23:00
Zo,ik trek nog een pilsie open...

Goede reply overigens,zeer diplomatiek;)


:seriousf:Thanks Mike!

Ik geef de waterkokert nog maar eens een trap....want dit is gezellie, fijn kletsen met al mijn vrienden op het forum :soinnocent:

Sinner1980
25 september 2010, 23:04
:seriousf:Thanks Mike!

Ik geef de waterkokert nog maar eens een trap....want dit is gezellie, fijn kletsen met al mijn vrienden op het forum :soinnocent:

Geldt ook voor de reply van Orpheo hoor.
Maar ga nu maar weer vriendjes maken allebei want ik denk dat het punt van beide kanten wel gemaakt is...

Mocht de strijdbijl nog niet begraven worden dan zet ik er nog ff een paar koud,toch geen plannen vanavond.

Fisherman
25 september 2010, 23:07
Geldt ook voor de reply van Orpheo hoor.
Maar ga nu maar weer vriendjes maken allebei want ik denk dat het punt van beide kanten wel gemaakt is...

Mocht de strijdbijl nog niet begraven worden dan zet ik er nog ff een paar koud,toch geen plannen vanavond.

Nee hoor Mike, ik ga absoluut geen oorlog voeren...waarom? Ik denk dat Orpheo dat zelf ook niet van plan is.
We hebben elkaars punt duidelijk gemaakt en wat mij betreft blijft het daar ook bij. Nogmaals, ik heb al langer geleden een leuk bericht achtergelaten in een van zijn Warmoth topics en zojuist ook nog even.
Ik waardeer het altijd als iemand apetrots is op zijn collectie en dus hoop ik op eenzelfde reactie van hem als ik toe ben aan een bijdrage aan het "post je collectie" topic.
En ook al is een ander zijn gitaar cq collectie niet jouw ding, dan kun je alsnog een leuk en positief bericht achterlaten, net zoals ik deed bij LP_CL, totdat er ineens een omslag qua negativiteit kwam, wat nergens voor nodig was.

Dus.....Orpheo....no hard feelings, just a difference of opinion. :ok:

Sinner1980
25 september 2010, 23:16
Ik ga naar mn nest...;)

Fisherman
25 september 2010, 23:20
Ik ga naar mn nest...;)

Eerst bankhangen, dee-vee-deetje kijken en dan mijn baal stro opzoeken!
Trusten hoor!!!!! :soinnocent:

Rooker
25 september 2010, 23:25
Eerst bankhangen, dee-vee-deetje kijken en dan mijn baal stro opzoeken!
Trusten hoor!!!!! :soinnocent:

Trusten allemaal..

Wie kopt er morgen een nieuwe gitaar:cheerup:

Orpheo
25 september 2010, 23:55
Ik laat je ook in je waarde. Maar zoals on topics over warmoth de resalevalue ter sprake komt, komt t foute beleid van gibson in gibsontopics ter sprake. Nogmaals, het gaat me niet om de gitaren, maar om t bedrijf.

allochthomas
26 september 2010, 00:58
Het is wel weer typisch, de TS maakt 1 opmerking over gibson en meteen breekt de oorlog weer uit tussen de fanboys en de bashers.

BamBuFan1
26 september 2010, 01:06
Trusten allemaal..

Wie kopt er morgen een nieuwe gitaar:cheerup:

Je bedoelt op de Chris Novoselic manier (http://www.youtube.com/watch?v=u8oT9ag631Q)?

Kakihara
26 september 2010, 09:31
Het is wel weer typisch, de TS maakt 1 opmerking over gibson en meteen breekt de oorlog weer uit tussen de fanboys en de bashers.

+1! Raar ook dat die fanboys telkens weer dezelfde tactiek lijken toe te passen : posts van de OP ridiculiseren, waardoor er als vanzelf 'rants' komen op Gibson om vervolgens hun handen in onschuld te wassen ...

@TS : Proficiat met je aanwinst, ga ongetwijfeld veel plezier aan beleven !

LP_CL
26 september 2010, 14:03
+1! Raar ook dat die fanboys telkens weer dezelfde tactiek lijken toe te passen : posts van de OP ridiculiseren, waardoor er als vanzelf 'rants' komen op Gibson om vervolgens hun handen in onschuld te wassen ...

@TS : Proficiat met je aanwinst, ga ongetwijfeld veel plezier aan beleven !

Dank je. En je hebt volledig gelijk. Ik wordt hier beschuldigd van moord terwijl ik enkel heb gezegd dat ik die washburn prettiger vind dan een gibson. How ignorant is that... Ik begrijp meteen weer waarom ik hier niet meer zo vaak kwam.

Midwolda
26 september 2010, 14:27
Relax, guys, please?
Heeft het misverstand niet gewoon te maken met het feit dat "hij is fijner dan een Gibson"
een referentie is aan een bepaald nivo van bouwkwaliteit, afwerking en toon?
Want iedereen weet wel wat er met Gibson-kwaliteit wordt bedoeld (in z'n algemeenheid, Orpheo... ;) )
Die referentie zegt dus iets over deze Washburn, en niet over die ene Gibson die hier aan de muur hangt.
Deze Gibson-fanboy voelt zich dan ook geenszins aangevallen.

Blauw is niet mijn kleur, en ik ben niet zo van de fancy tops,
maar ik zie wel dat deze Washburn kwalitatief een vreselijk mooi product is.
Ik kan me erg goed indenken dat je hier heel erg blij van wordt, LP_CL.
:rockon:

mesaman
26 september 2010, 22:47
wat een slappe reacties,terwijl er dubbelzinnig steken onderwater worden gegeven!inplaats van dat er eens hard met een gibson of warmoth vormig houtsoort wordt geslagen, elkaar slappe klamme handjes gaat geven!Nu hebben jullie (wie zich dan ook aangesproken mag voelen van de 1000 forumbewoners)niet door dat er iemand in het ootje wordt genomen (dan al niet met goedgekeurd hout met willekeurig merk erop)

ik vind de washburn wel mooi,leuk man.bevalt hij nog steeeds zo goed?

J-P
27 september 2010, 00:50
Ik heb diezelfde washburn een paar weken geleden in mijn handen gehad, echt een hele fijne gitaar maar imho niet de fijnste Washburn die Baco had, wat dat betreft vond ik die N4 nog lekkerder aanvoelen.

LP_CL
27 september 2010, 09:21
ik vind de washburn wel mooi,leuk man.bevalt hij nog steeeds zo goed?

Ja hoor, gisteren repetitie mee gedaan, en dat ding zal zeker niet gauw uit mijn collectie verdwijnen. Wat een tone, wat een bespeelbaarheid. Enigste nadeel is dat ik soms eens een 24ste fret mis. Maar dat kan makkelijk opgelost worden door die 22ste wat te overbenden.