PDA

View Full Version : meetrillende lage E-snaar



RullyRulez
23 september 2010, 19:04
Als ik op mijn gitaar versterker wat distortion en/of echo gooi, blijkt dat bij bepaalde frets op bepaalde snaren (bijvoorbeeld rond fret 4/5 op de G-snaar) er een tril in de toon zit (een soort klateren). Ik dacht eerst dat er misschien iets in de afstelling van de gitaar iets niet klopte. Echter de verkoper (en technische man aldaar) kon mijn klacht zelfs niet eens nadoen. Dus tja... kans groot dat ik iets in de techniek moet veranderen of zo.... Vanalles geprobeerd, ik kreeg het niet weg (behalve in de cleane stand van de versterker). Maar toen kwam ik erachter... de lage E-snaar leek af en toe mee te trillen. Toen ik deze dempte was het vervelende klateren weg....

Yes !!!

... maar wat nu ? Betekent dit gewoon dat ik hier op moet letten bij het spelen ????

ChazyChaz
23 september 2010, 22:29
Ja daar zul ja dan inderdaad op moeten letten voortaan.
Meestal moet je daar wel een vinger voor over hebben. (Bijvoorbeeld je duim, word door veel mensen gebruikt)

Je kan ook de pols van je "plectrum hand" kunnen gebruiken.
Als je echt slagjes gaat spelen dan wil het waarschijnlijk niet zo lekker,
maar voor solo's en leads is het een prima oplossing.

Succes!

EJPostema
23 september 2010, 22:29
Heb je helemaal goed.

Je moet proberen de snaren te dempen als je speelt, zeker met een (zware) distortion

Dit kan je naar mijn ervaring het beste doen met je duim. Met name bij akkoorden.

Als je een vinger op de A snaar hebt liggen kan je die ook zo op de A snaar legger dat die vinger net de E snaar aanraakt.

Als je solo's speelt kan je rechterhand (als je rechts bent) het beste op de snaren laten rusten, zoals je je ook palm mute doet. Natuurlijk niet op de snaren die je wel aanslaat

RullyRulez
24 september 2010, 13:58
Dat palm muten had ik inderdaad ook al bedacht voor solo's. Als ik met minder distortion speel (wat ik tot nu toe meestal deed) heb ik er zowieso geen last van.

Tja dacht eerst dat ik het kon verhelpen door mijn gitaar anders af te stellen