PDA

View Full Version : Marshall Bluesbreaker II trapdoos



vulvasonic
23 september 2010, 16:47
Ja, ik heb de zoekfunctie uitgeprobeerd, maar die werkt niet best, of ik ben gewoon niet de slimste.

Een vriend van me vra[/URL]agt met net of ik het leuk vind als hij een Marshall Bluesbreaker II voor me meeneemt (voor altijd). En uiteraard vind ik dat leuk. Ik heb alleen geen flauw idee hoe het ding klinkt. Iemand ervaring?

KLIK (http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Bluesbreaker%20II)

EJPostema
23 september 2010, 17:13
omschrijven is altijd lastig. Ik zou youtube checken, staan vast wel demo's op

vulvasonic
23 september 2010, 17:32
omschrijven is altijd lastig. Ik zou youtube checken, staan vast wel demo's op

Mwah..., het is een goedkope overdrive. En als ik af moet gaan op filmpjes op YouTube, met de compressie van het medium, de slechte kwaliteit van mijn computerspeakertjes of mijn koptelefoontje, het type versterker waarover wordt gedemonstreerd, de gitaar, dan weet ik feitelijk nog niks.

Ik heb (als het niet teveel moeite is tenminste) liever iemand met een beetje ervaring met het ding, die me kan vertellen of het pedaaltje de moeite waard is. Ik wil eigenlijk alleen maar weten of het een pedaal is waarmee het geluid alleen maar dunner en minder definieerbaar wordt, of dat het een pedaal is waarmee het geluid aangedikt wordt en overeind blijft. Een exacte klank-omschrijving vind ik minder belangrijk.

Toch bedankt voor je reactie hoor. En ik ga ook wel wat dingetjes beluisteren. Ik heb alleen nooit zoveel vertrouwen in de effectiviteit van YouTube als referentie voor de kwaliteit van geluid. :)

robert-gitarist
23 september 2010, 21:44
Ik heb de Marshall Blues Breaker 2 :)
Overigens heb ik bijna de hele Marshall pedalen collectie (de nieuwe pedalen dan :D)
Ik moet zeggen, de Blues Breaker is absoluut een bruikbaar pedaal! Ding heeft 2 functies, een overdrive en een boost. De overdrive heeft niet echt heel veel gain maar klinkt wel heerlijk vol. Ik vind hem waanzinnig klinken met mijn Gibson LP op het neckelement. Net even een mooi randje voor Blues te spelen. Verwacht echt geen Marshall in a box, dan kun je beter opzoek gaan na een Marshall Guv'nor. Die hebben H.Huisjes en ik laatst op hoog volume getest op zijn Hook. Ding komt verekte dichtbij het geluid van de Hook :crazyhappy::mmmm: Je mist alleen de dynamiek en het warme van de Hook natuurlijk maar verder komt ie echt een heel eind.
De Boost stand van de Blues Breaker is niet heel veel spannends, die geeft voornamelijk meer volume en iets gain. Hij heeft trouwens wel een behoorlijke volume output.
Ik vind het al met al een prima pedaal, zeker voor het geld. Je moet er wel even voor gaan zitten om je eigen sound er uit te halen :)

Ohja, als je het pedaaltje in handen hebt, schrik niet van het gewicht :D Die dingen wegen nog redelijk wat voor een compact pedal! Dus mocht ie je niet bevallen, dan kun je er altijd nog hard mee gooien ;)

vulvasonic
23 september 2010, 23:33
Bedankt voor je reactie!

Klinkt bruikbaar voor de omstandigheden waarvoor ik 'm in wil zetten. Het is een tussenoplossing voor iets anders waar ik voor aan het sparen ben, maar dit kwam op m'n pad en het kost me niks, dus voorlopig kan ik er even mee vooruit. Ik hoef er geen Marshall mee na te bootsen. Daar heb ik er al twee van. Maar om het geluid, daar waar nodig, aan te kunnen dikken, lijkt het me voorlopig afdoende. Dus nogmaals, bedankt voor je info! :)

robert-gitarist
23 september 2010, 23:39
Graag gedaan ;)

Nogmaals, gewoon met beide handen aannemen en lekker op speul'n! Het is gewoon een lekker en goed klinkend pedaaltje waar je ongetwijfeld wel iets bruikbaars uit kan halen. Even rustig voor gaan zitten, beetje aan de knoppen draaien. Er zit overigens wel aardig wat laag (bass) in dus draai daar niet te veel van in, kan misschien modderig gaan klinken.
Ohja, laat even weten als je hem hebt, wat je er zelf van vind :)

grayfink
23 september 2010, 23:59
Waar ben je voor aan het sparen dan?

vulvasonic
24 september 2010, 00:25
Waar ben je voor aan het sparen dan?

Ik heb ooit op aanraden van Marc_o een Koch Pedaltone gekocht en daar ben ik nog steeds dolgelukkig mee. Altijd een perfect geluid. Tegenwoordig doen we echter ook wat kleinere gigs en daarvoor gebruik ik een Marshall combo met twee kanalen, maar zonder mastervolume. Ik wil dus een kleiner setje en daarbij hoort een pedaal dat op mijn Koch lijkt, maar dan wat compacter.
Marc adviseerde mij de Blackstar HT Dual. Ik vertrouw blind op Marc z'n expertise. Maar tot die tijd heb ik iets nodig om in kleinere gelegenheden, waar het volume teveel omlaag moet, toch iets nodig om niet de drive te verliezen die ik nodig heb. En dat kan op meerdere manieren. Maar met de blues-setting van de Marshall BB II moet ik een eind kunnen komen.

Ik speel over de enige goed klinkende JCM 900 die ik ooit ben tegengekomen. Maar soms, heel soms gaat het te hard. Als ik het volume wat omlaag kan schroeven en met de BB toch een beetje meer drive erin kan duwen, ben ik voorlopig even uit de brand.

grayfink
24 september 2010, 00:38
O, maar dan zal je vast die BB kunnen gebruiken. Ik heb zelf een Digitech Bad Monkey, dat is een tubescreamerachtige die en goed klinkt en ook nog eens budgetvriendelijk is. Maar of die een meerwaarde heeft ten opzichte van die Marshall zou ik niet durven zeggen. Die HT dual heeft dus twee kanalen, een cleane amp wordt in een keer driekanaals. De youtube filmpjes klinken zeer veelbelovend: http://www.youtube.com/watch?v=J9j8Gd6TBVw
Edit: dit filmje (http://www.youtube.com/watch?v=0FNAAFcitU8&feature=related) is dus opgenomen via de direct recording emulated output, klinkt erg goed! Dus.. als het echt klein moet heb je daar al genoeg aan als er een PA'tje staat. :ok:

vulvasonic
24 september 2010, 09:15
O, maar dan zal je vast die BB kunnen gebruiken. Ik heb zelf een Digitech Bad Monkey, dat is een tubescreamerachtige die en goed klinkt en ook nog eens budgetvriendelijk is. Maar of die een meerwaarde heeft ten opzichte van die Marshall zou ik niet durven zeggen. Die HT dual heeft dus twee kanalen, een cleane amp wordt in een keer driekanaals. De youtube filmpjes klinken zeer veelbelovend: http://www.youtube.com/watch?v=J9j8Gd6TBVw
Edit: dit filmje (http://www.youtube.com/watch?v=0FNAAFcitU8&feature=related) is dus opgenomen via de direct recording emulated output, klinkt erg goed! Dus.. als het echt klein moet heb je daar al genoeg aan als er een PA'tje staat. :ok:

Oui, je sais!
Ik heb hier al een topicje opgespoort waarin vrijwel alleen maar zeer lovend over het ding gesproken wordt. Ik had er zelf nog nooit van gehoord of over gelezen, tot vorige week. :)

Lexvandoef
24 september 2010, 12:53
Waarom zet je je pedaltone eigenlijk niet voor die marshall vulv? Of gebruik je alleen de poweramp van de Marshall? Dan ben je er toch ook? Of zie ik iets over het hoofd?

vulvasonic
24 september 2010, 13:29
Waarom zet je je pedaltone eigenlijk niet voor die marshall vulv? Of gebruik je alleen de poweramp van de Marshall? Dan ben je er toch ook? Of zie ik iets over het hoofd?

Ja. Wat je over het hoofd ziet is het feit dat ik nu twee backlines moet hebben en dat ik geen zin heb om met mijn giga-pedalenbak te gaan lopen zeulen. De Pedaltone zit daarin ingebouwd. Ik zoek iets compacts. Iets wat ik mee kan nemen zonder moe te worden. De backline voor het grotere werk gaat met het PA mee. De kleine backline moeten we zelf sjouwen. Ik ben niet alleen hondslui, ik ben ook niet de sterkste man. :D

rpl
25 september 2010, 15:25
En heb je hem al.

B_2_the_a
25 september 2010, 16:16
Zelf bluesbreaker 2 ook gehad, jaaaren terug....
Erg lekker pedaaltje, doet me beetje denken aan de tubescreamer maar dan anders :P

Voor gratisch is het nooit weg ;)

vulvasonic
25 september 2010, 18:28
En heb je hem al.

Eerstvolgende kleine optreden. Het pedaal komt mee met onze drummer die het via Douwe (Nieuw Amsterdam) heeft geregeld.

kassie
25 september 2010, 20:13
Eerstvolgende kleine optreden. Het pedaal komt mee met onze drummer die het via Douwe (Nieuw Amsterdam) heeft geregeld.

Ah die ken ik wel, mooie kerel

vulvasonic
27 september 2010, 21:17
Ah die ken ik wel, mooie kerel

Kwestie van smaak natuurlijk. Ik mag 'm erg graag, maar om 'm nou 'mooi' te noemen... :D

Lexvandoef
28 september 2010, 09:53
Ja. Wat je over het hoofd ziet is het feit dat ik nu twee backlines moet hebben en dat ik geen zin heb om met mijn giga-pedalenbak te gaan lopen zeulen. De Pedaltone zit daarin ingebouwd. Ik zoek iets compacts. Iets wat ik mee kan nemen zonder moe te worden. De backline voor het grotere werk gaat met het PA mee. De kleine backline moeten we zelf sjouwen. Ik ben niet alleen hondslui, ik ben ook niet de sterkste man. :D

Ah check! Ik snapst het!