PDA

View Full Version : Computer geluid.



Basseytje
23 september 2010, 10:51
Hallo,

Ik heb 2 vragen:

Ik heb thuis een MXL 990 en een Superlux S 241 / U 3 microfoon.

Vr1:
Ik ben een beginner met het opnemen van muziek en ik heb een probleem als ik opneem. ik hoor de ventilatie van mijn computer door mijn microfoon. wat kan ik hier aan doen? en dan bedoel ik niet een nieuwe computer.

Vr2:
Ik ben ook opzoek naar een gesloten hoofdtelefoon. aangezien ik een arme student ben heb ik 2 van superlux (die rooie die je voor 15 euro bij de feedback kan halen) en als ik aan het opnemen ben kan ik de metronoom die ik via mijn hoofdtelefoon afspeel horen op de achtergrond.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

guhlenn
23 september 2010, 14:31
ik hoor de ventilatie van mijn computer door mijn microfoon. wat kan ik hier aan doen? en dan bedoel ik niet een nieuwe computer.

Computer verder weg zetten? microfoon verder wegzetten? Beide kan hoor!

Basseytje
23 september 2010, 15:02
hahahahahahaha:seriousf::seriousf::seriousf:

okj nu weer even normaal:

de kamer is niet al te groot. maar zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad? zoja: hoe hebben jullie dit opgelost?

The Bertman
23 september 2010, 15:04
Door de computer verder weg te zetten. Kan je wel hard lachen, maar het is toch echt de oplossing.
Of je geeft een hoop geld uit aan een stille koeling in je PC, maar dat kost wel wat.

JER00N
23 september 2010, 15:10
De zanger/gitarist uit m'n band heeft ook een eigen studiootje en heeft z'n pc ook buiten z'n kamer gezet. Vervolgens een berg verlengkabels naar binnen voor monitor, toetsenbord, muis etc.

StephSands
23 september 2010, 15:34
Als je te lui bent om bovenstaande dingen te doen dan moet je denken aan achteraf uitfilteren van de ruis. Je hebt hier ook realtime oplossingen voor...

Succes ermee! :cool:

Steven Otto
23 september 2010, 15:35
Je kan van die schuimspul aan de zijkant van je microfoon doen. Niet dat het veel zal helpen......

guhlenn