PDA

View Full Version : Computer geluid.



Basseytje
23 september 2010, 10:51
Hallo,

Ik heb 2 vragen:

Ik heb thuis een MXL 990 en een Superlux S 241 / U 3 microfoon.

Vr1:
Ik ben een beginner met het opnemen van muziek en ik heb een probleem als ik opneem. ik hoor de ventilatie van mijn computer door mijn microfoon. wat kan ik hier aan doen? en dan bedoel ik niet een nieuwe computer.

Vr2:
Ik ben ook opzoek naar een gesloten hoofdtelefoon. aangezien ik een arme student ben heb ik 2 van superlux (die rooie die je voor 15 euro bij de feedback kan halen) en als ik aan het opnemen ben kan ik de metronoom die ik via mijn hoofdtelefoon afspeel horen op de achtergrond.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

guhlenn
23 september 2010, 14:31
ik hoor de ventilatie van mijn computer door mijn microfoon. wat kan ik hier aan doen? en dan bedoel ik niet een nieuwe computer.

Computer verder weg zetten? microfoon verder wegzetten? Beide kan hoor!

Basseytje
23 september 2010, 15:02
hahahahahahaha:seriousf::seriousf::seriousf:

okj nu weer even normaal:

de kamer is niet al te groot. maar zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad? zoja: hoe hebben jullie dit opgelost?

The Bertman
23 september 2010, 15:04
Door de computer verder weg te zetten. Kan je wel hard lachen, maar het is toch echt de oplossing.
Of je geeft een hoop geld uit aan een stille koeling in je PC, maar dat kost wel wat.

JER00N
23 september 2010, 15:10
De zanger/gitarist uit m'n band heeft ook een eigen studiootje en heeft z'n pc ook buiten z'n kamer gezet. Vervolgens een berg verlengkabels naar binnen voor monitor, toetsenbord, muis etc.

StephSands
23 september 2010, 15:34
Als je te lui bent om bovenstaande dingen te doen dan moet je denken aan achteraf uitfilteren van de ruis. Je hebt hier ook realtime oplossingen voor...

Succes ermee! :cool:

Steven Otto
23 september 2010, 15:35
Je kan van die schuimspul aan de zijkant van je microfoon doen. Niet dat het veel zal helpen......

guhlenn
23 september 2010, 15:50
hahahahahahaha:seriousf::seriousf::seriousf:

okj nu weer even normaal:

de kamer is niet al te groot. maar zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad? zoja: hoe hebben jullie dit opgelost?

Het was geen grap nee. Je kan ook de ULTRAMEGA pc-fan noise-removaltool plug-in kopen. Pm me voor details.

Basseytje
23 september 2010, 15:50
damn. ik denk niet dat mijn ouders daar zo blij mee zijn als er ineens een pc op de overloop staat.

misschien toch maar voor stillere koeling kijken...

Arvoitus
23 september 2010, 16:13
Door de computer verder weg te zetten. Kan je wel hard lachen, maar het is toch echt de oplossing.
Of je geeft een hoop geld uit aan een stille koeling in je PC, maar dat kost wel wat.
Onzin. Processor koeler kost je 20/30 euro, losse ventilators rond de 8/10 euro per stuk.

@Basseytje, wat voor een computer heb je? Meestal kan je in de BIOS nog functies inschakelen die je PC stiller maken.

HalfBlindLefty
23 september 2010, 17:00
Ik heb een tijdje een schuimrubber knutsel ding gebruikt. Mijn Dell heeft een poos voor straaljager gespeeld qua geluid, dit werkte redelijk tot goed. Maakt je wel wat beperkter in je mic positionering, maar dat nam ik tijdelijk voor lief. Het geluid viel mij nog mee.

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/ampsfull.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/mic-02.jpg


O, ja... het ziet er niet uit, maar ogen heb ik niet in mijn rug.. dus :)
Niet meer in gebruik overigens, Fan is vervangen, net als de pc trouwens, die gebruik ik enkel sporadisch nog.

skabouter
23 september 2010, 18:20
richt je mics sws van de PC af...(tenzij je omni mics hebt).

en anders evt nog achteraf ruis filteren. Bij wat voor bronnen heb je er last van? in een redelijk opgevulde mix heb je geen last van ruis hoor, alleen mss op hele stille rustige passages..

The Bertman
23 september 2010, 19:51
Onzin. Processor koeler kost je 20/30 euro, losse ventilators rond de 8/10 euro per stuk.

@Basseytje, wat voor een computer heb je? Meestal kan je in de BIOS nog functies inschakelen die je PC stiller maken.

Nou, niet helemaal onzin, ik was het meeste geld kwijt aan een nieuwe stille voeding, want die maken het meeste herrie van allemaal.

Basseytje
24 september 2010, 09:37
Het geluid komt van m'n videokaart, maar die staat altijd te blazen ook als ik niets doe. en er staan nergens instellingen waarmee ik hem kan verzachten.

ik heb een Asus ENGTS250 viedeokaart.

MarkV
24 september 2010, 09:51
Het geluid komt van m'n videokaart, maar die staat altijd te blazen ook als ik niets doe. en er staan nergens instellingen waarmee ik hem kan verzachten.

ik heb een Asus ENGTS250 viedeokaart.

Hmm een viedeo kaart ... :seriousf:

Anyway, dit is een actief gekoelde videokaart, leuk voor games, maar met een gammel klein ventilatortje. Die maken altijd herrie. Als je geen games speelt, kan je gewoon het draadje naar die fan eruit trekken. Anders voor een passief gekoelde videokaart gaan.

HalfBlindLefty
24 september 2010, 09:58
Het geluid komt van m'n videokaart, maar die staat altijd te blazen ook als ik niets doe. en er staan nergens instellingen waarmee ik hem kan verzachten.

ik heb een Asus ENGTS250 viedeokaart.

Ik vond dit via google:


Manufacturer Response:

Dear Valued Asus Customer,

We apologize for the fan noise issue that are experiencing.

Please update your videocard bios to the latest one found on our support page, I have included a link below.

If you are still experiencing issues in regards to the fan audible sound output, please email me at aps_support@asus.com with subject heading "GTS250 Fan"

I will be more than happy to troubleshoot the issue with you.

Best Regards,
Don
Asus Product Support

The Bertman
24 september 2010, 10:00
Videokaart, processor, voeding, dat zijn er al drie. Ik heb bewust een passieve videokaart gekocht, en een voeding met zo'n grote 12 cm fan. De standaard koeler van de proc kan ik langzamer laten lopen.
Als alles full blast staat te koelen kan je daar aardig gek van worden. :)

Basseytje
24 september 2010, 11:44
het is een redelijk nieuwe computer, toen ik hem samestelde heb ik speciaal voor de voeding en processor een lowspeed ultrasilince fan gekozen, maar bij de videokaart heb ik daar niet specifiek opgelet. mijn grote uitgangspunt toen ik hem samenstelde was toch dat ik hier uiteindelijk goede opnamens mee moet kunnen maken en bewerken.

dit is mijn videokaart (http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=DmqESHCDflOzqZoH&content=overview) en als ik straks thuis ben ga ik gelijk een biosupdate proberen.

bedankt voor de hulp. ik laat wat weten hoe het eindresultaat is.

Terminus
24 september 2010, 13:33
Hmm een viedeo kaart ... :seriousf:

Anyway, dit is een actief gekoelde videokaart, leuk voor games, maar met een gammel klein ventilatortje. Die maken altijd herrie. Als je geen games speelt, kan je gewoon het draadje naar die fan eruit trekken. Anders voor een passief gekoelde videokaart gaan.

De fan eruit trekken kan ik niet aanraden, als hij een keer toch warm wordt heb je een probleem. En als je toch geen games speelt, waar heb je dan zo'n videokaart voor nodig?
Mijn MSI Radeon HD4850 is muisstil en die is toch echt bedoeld voor het betere gamewerk.

Basseytje
25 september 2010, 01:19
normaal speel ik geen spelletjes, maar ik gebruik m ook voor beeld en videobewerking. en als m'n broertjes af en toe zin hebben om een spel samen te spelen ben ik niet de minste om dat even mee te spelen.

ME.
25 september 2010, 13:21
normaal speel ik geen spelletjes, maar ik gebruik m ook voor beeld en videobewerking. en als m'n broertjes af en toe zin hebben om een spel samen te spelen ben ik niet de minste om dat even mee te spelen.

Nou kan ik er helemaal naast zitten, maar volgens mij heb je geen goede videokaart nodig voor beeld- en videobewerking. Games daarintegen..

Basseytje
28 september 2010, 16:33
heb je wel, voor photoshop en bij het renderen van films. maar dat terzake.

ik heb een blijkbaar dus een nvidia kaart en daar is geen biosupdate voor te krijgen, ik heb wel een software update gedaan en het geluid is zeker zachter geworden, maar nog steeds zo danig hard dat het nog stoort.

heb gelijk maar een programma gedownload waarmee k de ventilatie mee van vertragen. dus in het geval dat ik moet opnemen start ik dat programma, en dan zal ik er minder last van hebben.

toch bedankt voor alle hulp

ME.
28 september 2010, 17:19
heb je wel, voor photoshop en bij het renderen van films. maar dat terzake.


Om nog even offtopic door te gaan. Voor Photoshop heb je zeker geen goede (lees zware) videokaart nodig. Dat zijn taken die door de processor worden afgehandeld.

Ook het renderen van films zal niet via de videokaart gaan, de processor heeft vele malen meer rekenkracht dan de videokaart en wordt dus ook gebruikt i.p.v. de videokaart. De videokaart wordt enkel gebruikt voor dingen die op je beeldscherm te zien zijn.

Terminus
28 september 2010, 17:33
Om nog even offtopic door te gaan. Voor Photoshop heb je zeker geen goede (lees zware) videokaart nodig. Dat zijn taken die door de processor worden afgehandeld.

Ook het renderen van films zal niet via de videokaart gaan, de processor heeft vele malen meer rekenkracht dan de videokaart en wordt dus ook gebruikt i.p.v. de videokaart. De videokaart wordt enkel gebruikt voor dingen die op je beeldscherm te zien zijn.

Allebei niet waar: sinds CS4 ondersteunt Photoshop ondersteuning voor grafische kaarten voor een aardige performance boost. En de videokaart is vele male krachtiger dan de processor, als de software er maar goed voor geprogrammeerd is. Dat niet alle montageprogramma's de GPU gebruiken (Vegas nooit, Pinnacle alleen bij special effects) is een ander verhaal.

ME.
28 september 2010, 19:44
Allebei niet waar: sinds CS4 ondersteunt Photoshop ondersteuning voor grafische kaarten voor een aardige performance boost. En de videokaart is vele male krachtiger dan de processor, als de software er maar goed voor geprogrammeerd is. Dat niet alle montageprogramma's de GPU gebruiken (Vegas nooit, Pinnacle alleen bij special effects) is een ander verhaal.

Hmmm, dan ben ik er waarschijnlijk al te lang uit. (De technische kant van het verhaal bedoel ik)

Arvoitus
28 september 2010, 22:24
Nou, niet helemaal onzin, ik was het meeste geld kwijt aan een nieuwe stille voeding, want die maken het meeste herrie van allemaal.
En in een voeding zit gewoon een fan die je uiteraard kan vervangen.

Basseytje
30 september 2010, 08:45
ja die voeding was een 10tje duurder dan een iets lawaaierige

jannest
1 oktober 2010, 14:23
Allebei niet waar: sinds CS4 ondersteunt Photoshop ondersteuning voor grafische kaarten voor een aardige performance boost. En de videokaart is vele male krachtiger dan de processor, als de software er maar goed voor geprogrammeerd is. Dat niet alle montageprogramma's de GPU gebruiken (Vegas nooit, Pinnacle alleen bij special effects) is een ander verhaal.

maar met een beetje pc heb je dat echt niet nodig
tenzij met bestanden van 5 gig aan de slag gaat

The Bertman
1 oktober 2010, 15:03
En in een voeding zit gewoon een fan die je uiteraard kan vervangen.

Ja, je hebt gelijk, jongen. Je gaat een standaard voeding met een 8 cm ventilator voorzien van een stille 12 cm fan. Goeie klus!:soinnocent:

HaroldA
1 oktober 2010, 15:04
Ja, je hebt gelijk, jongen. Je gaat een standaard voeding met een 8 cm ventilator voorzien van een stille 12 cm fan. Goeie klus!:soinnocent:

Er bestaan ook "stille" 8cm fans!

jannest
1 oktober 2010, 17:44
ik wil gillende blonde fans met grote tieten