PDA

View Full Version : Probleem thinline telecaster!



killerman36
22 september 2010, 20:13
Hallo,

gisteren een squier thinline telecaster classic vibe gekocht en zeer tevreden van!
Maar vandaag heb ik de snaren vervangen, wat na veel frustratie uiteindelijk ook gelukt is.

Nu is het probleem dat de B-snaar bijna onmiddellijk ontstemt, zelfs na de snaren verscheidene keren uitgerokken te hebben.
- Heb ik misschien deze snaar er verkeerd opgelegd? (ik ben het enkel gewoon om snaren op een les paul te vervangen dus mss een verkeerde methode?)
- Ook zijn de snaren vervangen van een standaard .09 set naar Ernie Ball Power Slinky's (.11-.48). Mss is dat het probleem?

Alvast bedankt,

Thomas

guitarkid
23 september 2010, 10:05
Hallo Thomas.

Het lijkt er op dat je de snaar (of snaren) er niet goed op gedaan hebt. Uit je post durf ik een beetje af te leiden dat je nog niet veel ervaring hebt ("na veel frustratie eindelijk gelukt"). Wel? Dan sorry....
Heb je m.n. de ongewonden snaren wel goed vastgemaakt bij het mechaniek? D.w.z. dubbel, zodat ze niet kunnen slippen? Dat is n.l. het eerste waar ik aan denk.
Misschien even een foto?
Op de CV serie zitten toch mechanieken met een gat, net als op een Les Paul, dus dat zou in principe het zelfde moeten zijn.
De dikte zou niet veel uit moeten maken voor het stemmen, maar misschien wel voor de intonatie.
Overigens: wel een fijne gitaar. Gefeliciteerd!

Gr. C.

ellisvertellis
23 september 2010, 10:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Moeilijkheden met opleggen van snaren zijn vanaf nu voorgoed voorbij! ;)

guitarkid
23 september 2010, 10:51
Hele goede verwijzing, Ellis!!! Systeem werkt erg goed!

Gr. C.

J.G.
23 september 2010, 10:59
Hallo Thomas.


Misschien even een foto?
Op de CV serie zitten toch mechanieken met een gat, net als op een Les paul

Gr. C.

Naar mijn weten zitten er op de classic vibe thinline vintage style tuners waar je de snaren boven moet insteken, is dus wel helemaal anders om snaren te vervangen.

MarkS
23 september 2010, 11:00
Hallo,

gisteren een squier thinline telecaster classic vibe gekocht en zeer tevreden van!
Maar vandaag heb ik de snaren vervangen, wat na veel frustratie uiteindelijk ook gelukt is.

Nu is het probleem dat de B-snaar bijna onmiddellijk ontstemt, zelfs na de snaren verscheidene keren uitgerokken te hebben.
- Heb ik misschien deze snaar er verkeerd opgelegd? (ik ben het enkel gewoon om snaren op een les paul te vervangen dus mss een verkeerde methode?)
- Ook zijn de snaren vervangen van een standaard .09 set naar Ernie Ball Power Slinky's (.11-.48). Mss is dat het probleem?

Alvast bedankt,

Thomas

Zou kunnen dat het door de dikkere set een beetje wringt in de topkam.

tomdiedom
23 september 2010, 11:00
Je hebt er een dikker setje snaren op gezet, dus het zou heel goed kunnen dat de snaren bij de topkam klemmen. Dat kan problemen met de stemming veroorzaken.

FruscianteFan
23 september 2010, 11:13
Naar mijn weten zitten er op de classic vibe thinline vintage style tuners waar je de snaren boven moet insteken, is dus wel helemaal anders om snaren te vervangen.
Het leuke is dat je piezo's methode (gelinkt door ellis) ook kunt toepassen op die mechanieken.

En elke keer dat iemand een topic over snaren vervangen opent, hoop ik zo dat iemand naar dat topic verwijst - want anders moet ik dat zelf doen. Echt een aanrader.

guitarkid
23 september 2010, 11:38
Naar mijn weten zitten er op de classic vibe thinline vintage style tuners waar je de snaren boven moet insteken, is dus wel helemaal anders om snaren te vervangen.

Klopt! Foutje van mijn kant. :makeup:

Gr. C.

J.G.
23 september 2010, 14:06
Het leuke is dat je piezo's methode (gelinkt door ellis) ook kunt toepassen op die mechanieken.


Dat heb ik nu net ook gezien.(topic niet helemaal doorgelezen). Dat ga ik volgende keer ook eens proberen met die methode. Minder gedoe met snaren op lengte knippen in ieder geval. thnx :ok:

rufus
23 september 2010, 18:13
Te weinig windingen? Sowieso zal je gitaar niet optimaal spelen(intonatie-actie-fretbuzz etc.) als je van 9 naar 11 gaat zonder te laten afstellen.