PDA

View Full Version : Snelle vraag!



Don Olivier
22 september 2010, 14:51
Ik heb mijn oog laten vallen op de Line6 M13.
Nu gebruik ik live toch altijd een buizenversterker dus so far so good. leuk voor de effecten.

Maar nu: hoe zit dat met direct recording? Gaat niet lukken he, met een M13 vrees ik...!?

Dus: ben ik nu beter af met een Pod XT Live? Heeft die precies dezelfsde effecten als een M13 ?

En dan als extra plus versterker simulatie?

Dan zou ik in dat geval beter af zijn met de POD nietwaar?

Dank

EDIT: of wachten op de Line6 POD HD500? Schijnt een combinatie te zijn van de Line6 Live en M13! http://www.line6forum.com/download/file.php?id=3633&sid=628363859e8adf2653b59ecd9789157a

jim__
22 september 2010, 16:52
Heb zelf de Pod X3 live gehad, en deze ook voor m'n buizencombo geprobeerd. Werkt wel, maar vond de combinatie toch niet zo overtuigend. In combinatie met de versterker en cabinetmodeling rechtstreeks in de mixer klonken de effecten op de een of andere manier beter dan wanneer je hem alleen als effectenbak gebruikt voor je versterker. Waarschijnlijk om dat de buizenamp het 'digitale randje' ook weergeeft, waar je dat via de mixer waarschijnlijk minder opvalt. Ook was ik meteen een groot deel van de interactie (volumeknop, speldynamiek) kwijt zodra ik de pod ertussen had zitten.

Ik zou het in ieder geval eerst testen met je eigen versterker en kijken of je hier tevreden mee bent (ik was het niet). Voor direct recording is een pod inderdaad wel erg geschikt en zelfs een aanrader.

Wanneer de nieuwe pod hd te koop is weet alleen nog niemand (staat al te koop bij de Duitse groothandels), maar je kunt al op je klompen aanvoelen dat dit niet goed zal zijn voor de tweedehands prijzen van de oudere pods. Ik zou dus nog even wachten mocht je toch voor de pod gaan, zodat je een nieuwe kunt halen of voor weinig een ouder model.

driftkop
22 september 2010, 18:14
Dat zijn zeven vragen...lijkt me niet echt snel. :soinnocent:

Misschien even de topic titel aanpassen (bijv 'Line 6 M13 of Pod XT Live?')