PDA

View Full Version : versterker instellen



Ronald
6 mei 2003, 11:54
wat zijn goeie instellingen van het clean kanaal van mn versterker. ik wil een akoustisch soort geluid krijgen zonder de instellingen van mn gitaar zelf te veranderen ( dus tone knop , elementen schakelaar enzo )

hoe kan ik de hoog midden en lage tonen het beste ingesteld , en heb wel wat geprobeerd maar ik krijg maar geen helder mooi geluid

Wilson
6 mei 2003, 12:04
akoestisch geluid uit electrische gitaar??? dat wordt moeilijk. Mischien de treble helemaal openzetten en de bas en mid dicht??? of koop een akoustic simulator of een echte akoestische of een piezo brug

Ronald
6 mei 2003, 12:25
ja ik bedoel gewoon een beetje akoustisch achtig , ik snap ook wel dat het nie het zelfde kan zijn als een echte akoustische gitaar die heeft tenslotte nie voor niks een klankast maar ik wil gewoon een helderder geluid krijgen want mn clean kanaal klinkt nu zo dof

ow en er zit trouwens geen treble en bass knop kop , alleen een volume knop een modern/vintage schakelaar , een knop voor de hoge tonen , een knop voor de mid en een knop voor de lage tonen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ronald op 2003-05-06 12:29 ]</font>

pimmetje
6 mei 2003, 12:34
We weten niet wat voor versterker, we weten niet wat voor gitaar, we weten niet op welk volume, we weten niet wat voor soort akoestische gitaar... kortom iets meer info is welkom :grin:.

Maar zoals Wilson al zei, gaat 't je niet lukken om een akoestisch geluid te krijgen. Als je niet tevreden bent over je geluid, moet je gewoon gaan zoeken.

- Zet je toonregeling (bas, mid, treble) allen recht omhoog. Dit is de nul-stand.
- Stel het volume op het niveau waarop je ook echt gaat spelen/oefenen.
- Draai in geval van aparte gain-knop de hoeveelheid gain die je ongeveer zoekt erin. Het is zeer goed mogelijk dat de gain en volume samenwerken, dus ff zoeken met die twee samen.
- Als je je geluid dof vindt, kan je bv wat meer mid en hoog erin draaien... of juist laag eruit. Als je een presence-knop hebt, kan je die ook nog wat open draaien (deze heeft met hoge mid te maken).

Gewoon zelf luisteren en bijstellen. Je zal sowieso moeten leren je oren te gebruiken als je muziek wilt gaan maken.

Wilson
6 mei 2003, 12:42
Op 2003-05-06 12:25, schreef Ronald:
ja ik bedoel gewoon een beetje akoustisch achtig , ik snap ook wel dat het nie het zelfde kan zijn als een echte akoustische gitaar die heeft tenslotte nie voor niks een klankast maar ik wil gewoon een helderder geluid krijgen want mn clean kanaal klinkt nu zo dof

ow en er zit trouwens geen treble en bass knop kop , alleen een volume knop een modern/vintage schakelaar , een knop voor de hoge tonen , een knop voor de mid en een knop voor de lage tonen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ronald op 2003-05-06 12:29 ]</font>


een knop voor de hoge tonen = treble
knop voor de mid = mid
lage tonen = bass

Negative K3 fan
6 mei 2003, 13:48
Voor een helder clean geluid moet je proberen de mids (vooral de lage mids) erg laag te zetten en ded treble redelijk hoog.