PDA

View Full Version : 2 multieffecten samen ?



mmvalk
22 september 2010, 06:52
Momenteel in het bezit van een Digitech RP355 gitaar multieffect en een oudere Boss ME-8.

Kan ik deze achter elkaar aansluiten (in serie) ?
Of moet ik de Digitech op de Boss als externe loopeffect aansluiten ?

Mag dit of kan dit, is het niet schadelijk voor mijn versterkers ?

Wel wens ik stereo uit te sturen naar mijn 2 versterkers.
Of bestaat er een toestel om tussen deze 2 te schakelen ?

Jelle6
22 september 2010, 07:41
Er is geloof ik zo'n boss switch, waarmee je tussen 2 versterkers ofzo, kan switchen.
Of tussen 2 gitaren enz.

Basseytje
22 september 2010, 08:39
op de externe loop zou ik hem niet aansluiten.

je zou ze achter elkaar kunnen aansluiten maar ik weet niet of dit ten goede komt van je geluid, maar het is zeker niet schadelijk voor je versterker.

Als je beide wilt kunnen switchen op 1 versterker raad ik je een double Bypass/looper aan. je kunt ze kopen, maar voor veel minder geld kun je ze ook zelf maken. zoals hier (http://www.musikding.de/product_info.php/info/p380_Double-Bypass-Looper.html), je betaald hier waarschijnlijk maar 25 euro excl verzendkosten.

op zo'n looper sluit je beide pedalen aan ieder in een eigen lus:

Je sluit dus de digitech tussen send A en return A aan, en je boss tussen send B en return B. je gitaar op de in en je versterker op de uit.

je kan daarna met met 2 knoppen beide aanzetten of maar 1 aanzetten, wat je zelf maar wilt.

http://diy.musikding.de/berichte/eff/loopzwei/bilder/bypass2.jpg

mmvalk
22 september 2010, 18:58
bedankt voor de reacties, enkel moet ik een switch vinden met 1 gitaarinput en een stereo uitgang om 2 versterkers aan te sturen.

Basseytje
23 september 2010, 08:11
je wilt dus 2 versterkers switchen?

dus als ik het goed begrijp heb je gewoon een AB switch nodig? ik snap niet wat je bedoeld met de stereo plug...

snaarplukker
23 september 2010, 12:15
Ik denk dat je bedoeld dat je de 2 multie-effects achter mekaar wilt zetten. Dus het bewerkte signaal van de ene effect verder door de 2e effect laten bewerken en dan als stereo eindsignaal naar 2 versterkers. Op zich moet dat kunnen. Bij de ene plug je de gitaar in, dan met een (patch)kabeltje van de L/ mono output naar de ingang van je 2e multie-effect en dan op deze effect je versterkers inpluggen op de uitgangen L/mono en R. Voor de multie-effects kan het niet schadelijk zijn.

mmvalk
23 september 2010, 17:44
Ja, je hebt het goed begrepen. Gitaar in de ene effectpedaal, hierna verder naar de volgende effectpedaal en deze stero uitsturen naar 2 aparte versterkers.

Ik heb deze opstelling al uitgetest, het enige wat ik niet weet is of dit nadelig kan zijn voor mijn versterkers ?

Toeval of niet maar sinds ik ze in serie heb aangesloten en ook als 2e test de ene in loop op de andere heb ik problemen met één van mijn versterkers.
Het geluid valt regelmatig weg.