PDA

View Full Version : Geluid versterker valt regelmatig weg



mmvalk
22 september 2010, 06:50
Het geluid van mijn (transistor) gitaarversterker / combo Hughes & Kettner Edition 1 valt regelmatig weg,
soms komt het terug maar voor een korte tijd. :???:

Denkelijk is er iets met de elektronica, is dit te repareren ?
Of zijn de kosten te hoog en kan ik beter een nieuwe aanschaffen ?

Remy669
22 september 2010, 07:29
Ik heb dit ook soms, heb wel maar een lullig fender frontman 15 watt ding, dus dat is nou niet de beste kwaliteit, maar evengoed.
Het gebeurd meestal als ik van distortion naar clean switch.

big dooley
22 september 2010, 08:12
zit er toevallig een koptelefoonaansluiting op? kan goed zijn, dat de input daarvan geoxideert is... als je een koptelefoon aansluit, wordt meestal de eindversterker gebypassed, doordat de plug een bepaald contact wegduwt... als dit contact geoxideert is, valt het geluid ook weg...

snaarplukker
22 september 2010, 09:54
Het kan van alles zijn wat tussen je pickups van de gitaar en de speaker van je versterker zit.;)

mmvalk
22 september 2010, 18:42
Ik speel dagelijks op 2 van deze versterkers en de ene kreeg sinds eergisteren last van het wegvallen van de sound.

Als ik op mijn multieffect de 2 versterkers verwissel blijft nog steeds dezelfde wegvallen.

De hoofdtelefoonaansluiting is nog nooit gebruikt geweest.

Ik denk eerlijk gezegd dat er iets in de electronica stuk zal zijn van de versterker.

Heynis
22 september 2010, 19:08
Ik heb zelf hetzelfde probleem met de Edition Silver. Ik heb hem al een keer uit elkaar gehaald en doorgemeten, maar het probleem was bij mij niet zo consistent dat ik het heb kunnen vinden. Het lijkt in ieder geval ergens tussen de voortrap en de eindtrap op te treden, en heeft iets te maken met het reverb circuit. Mocht ik ooit uitvinden wat het exacte defect nou precies is met mijn versterker, dan is die van jou in ieder geval ook te repareren. Ze zijn namelijk voor een groot gedeelte hetzelfde.

cluseau
22 september 2010, 19:24
Denkelijk is er iets met de elektronica, is dit te repareren ?Of zijn de kosten te hoog en kan ik beter een nieuwe aanschaffen ?
Tuurlijk is dat te repareren, zeker als de fout regelmatig optreed of makkelijk is op te wekken moet dat geen probleem zijn. Bovendien is hij niet uitgebrand dus schade zal wel meevallen. Of de kosten te hoog worden kun jij alleen bepalen. Als hij voor jouw nog geen tientje waard is zijn de kosten al gauw te hoog natuurlijk. Vraag een prijsopgave dan kun je altijd overwegen om het niet te doen.

Frans.

big dooley
23 september 2010, 00:46
De hoofdtelefoonaansluiting is nog nooit gebruikt geweest.


daarom is ie bij mij juist verdachte nummer 1... als ie regelmatig gebruikt zou worden, kunnen die contacten niet zo gauw oxideren... als je hem voor reparatie wegbrengt en het blijkt dit te zijn, kun je jezelf wel voor je kop slaan

mmvalk
23 september 2010, 23:17
'k Heb de hoofdtelefoonaansluiting effe nagekeken en opgekuist en tot hiertoe doet hij het terug goed. Een uurtje gespeeld en 't geluid viel niet meer weg. Hout vast houden !

Bedankt voor de tip, het leek me te eenvoudig maar tot hier toe is het wel degelijk dé oplossing !!

:crazyhappy: :punk:

big dooley
24 september 2010, 08:45
kijk, das altijd leuk om terug te lezen...
inderdaad.. het is soms te simpel om er bij stil te staan...
nu kijken of heynis het probleem met de zijne weet op te lossen

Heynis
9 mei 2011, 00:57
Even een oud topic omhoog schoppen hoor ;-) .

Het probleem met wegvallend geluid was opeens weg, dus toen heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed, maar is nu weer teruggekeerd. Het probleem treedt ook op als ik m'n Sansamp direct in de 'Line In' (FX return) prik. De koptelefoonuitgang heeft geen invloed op het probleem, dus dat betekent dat ik weer eens lekker een vrij middagje kan besteden aan het opstellen van een schema en een berg meten. Ik houdt jullie op de hoogte :-) .