PDA

View Full Version : peavey amp



spike67
21 september 2010, 21:54
Hallo

Van de week wil ik graag de peavey classic 30 en de peavey delta blues testen. maar volgens mij heeft de gitaar boer ze niet alle twee staan.

Ik weet de delta een 15" speaker heeft.

Welke amp zou ik het beste kunnen nemen?

gitaar gibson LP faded, Line 6 M13, vox wahwah

muziekstyle blues , rock & roll, Gns.

moet wel genoeg power hebben voor een kroeg optreden.

alvast bedankt

Aca Ilic
21 september 2010, 22:44
spike ,

ik heb sinds april dit jaar een DB ( wel een oudje ) van onze forumcollega MacWilliams gekocht, en geen moment spijt gehad. Amp kan makkelijk alle kroegen aan, en door die 15" speaker heb je lekkere dikke geluid. Prima blues en rock amp.... Ik zou zeggen doen...

mcannegieter
22 september 2010, 08:41
Ik heb zelf de Peavey Classic 30. Het ligt er aan hoe je woont maar met deze versterker kan ik redelijk thuis spelen zonder klachten van de buren (en ik woon in een appartement). Ook voor optredens is hij perfect. Juist als je het volume open draait is de distortion geweldig. Verder een lekker simpele amp, redelijke reverb en vooral een super prijs.

Heb de Delta Blues nooit ernaast gehad maar wat ik op YouTube gehoord heb is de DB echt specifieker gericht op blues-achtig en de Classic 30 meer allround.

Rinze
22 september 2010, 09:09
Ik heb een Classic30 (had er twee) en heb de DB wel eens geprobeerd. Gek genoeg had ik het idee dat de DB helderder klonk dan de Classics. Ik heb ook een Classic 20 gehad, die had ik iets laten aanpassen om wat meer hoog te krijgen (condensator bij ingang weggeknipt). Je hebt een humbuckergitaar, ik zou eerst even goed testen of je het geluid daarmee niet te vet/arm aan hoog vindt. Het kan best je ding zijn, '70's rock wil heel goed met een C30, maar belletjes met een Les Paul kan moeilijk worden.

Ik denk dat het milde hoog zeker mee aan de speaker ligt, dus een andere speaker zou bij de C30 uitkomst kunnen bieden.

guitarkid
22 september 2010, 09:17
Delta Blues !!!!!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=136081

Dan wordt het ook duidelijk waarom ik dat vind... ;)
Ik ken de Classic ook, heb er veel mee gespeeld en was altijd van plan om er ooit één aan te schaffen, maar nu dus niet meer.
't Blijft natuurlijk ernstig subjectief, maar gezien datgene wat je er mee van plan bent...
Sluit me derhalve volledig aan bij Aca.

Gr. C.

spike67
23 september 2010, 00:17
Vandaag toch een peavey classic 30 gekocht voor 350,- euro.
lijkt me redelijke prijs.
of niet?

gr spike

guitarkid
23 september 2010, 09:03
Vandaag toch een peavey classic 30 gekocht voor 350,- euro.
lijkt me redelijke prijs.
of niet?

gr spike

Dat lijkt me ook. Gefeliciteerd ermee!

Gr. C.

roger
23 september 2010, 21:08
Welkom bij de Peavey Club! Toffe versterkers! Andere gitarist van mijn band heeft er nu ook een, kijkt mooi twee DB's op het podium!

Gr Roger

guitarkid
23 september 2010, 21:39
Welkom bij de Peavey Club! Toffe versterkers! Andere gitarist van mijn band heeft er nu ook een, kijkt mooi twee DB's op het podium!

Gr Roger

Hallo Roger.

Hij heeft wel een Classic 30, hoor. Geen Delta Blues..... ;)

Gr. C.

roger
23 september 2010, 21:57
Maar wel een Peavey!

Volgens mij zit er niet veel verschil in die twee, afgezien van de grotere kast en grotere speaker?

guitarkid
23 september 2010, 22:41
Maar wel een Peavey!

Volgens mij zit er niet veel verschil in die twee, afgezien van de grotere kast en grotere speaker?

Klopt, maar ik vind de DB wel beter klinken, zeker i.c.m. met een Flowerbooster, maar daar weet jij alles van! :)

Gr. C.

roger
23 september 2010, 22:44
zeker i.c.m. met een Flowerbooster, maar daar weet jij alles van!

Yes!!! da dacht ik!