PDA

View Full Version : Beste winkel Zuid Holland



Djer84
21 september 2010, 21:54
Beste forum leden,

Ik ben opzoek naar een gitaar alleen welke winkel raden jullie aan om te gaan kijken voor een gitaar. Ik lees hier veel op het forum dat de grote winkel (feedback, rock palace) geen aanraders zijn als je een gitaar wil kopen.

Welke winkels raden jullie dan wel aan?

(Ik wil trouwens een akoestische gitaar kopen.)

Jilles
21 september 2010, 22:20
Als je nog niet precies weet wat voor akoestische gitaar je precies wil, zou ik sowieso een aantal winkels afgaan. Ik ben eigenlijk alleen bekend bij vox humana in vlaardingen. Ze hebben daar wel een stuk of 60 (gokje) akoestische gitaren in een brede prijsklasse. De akoestische afdeling is kleiner dan de elektrische. Ik vond er de vorige keer wel fijn spul tussen zitten.

LaurentB
21 september 2010, 22:25
In Den Haag heb je Casa Benelly, die hebben een prachtige selectie akoestische gitaren.

In de Zoutmanstraat in Den Haag zit ook nog een klein winkeltje de GuitarChopShop geheten.

Mijn oma woonde er tot dertig jaar geleden pal tegenover (ik ontdekte die winkel omdat ik dat huis nog eens ging bezichtigen), maar dat is minder belangrijk in diot verband.

StephSands
22 september 2010, 10:22
Je hebt in Den Haag ook nog Max Guitars zitten, hebben ook nog een aardige collectie akoestische gitaren. Zitten op de Laan v Meerdervoort.

Hoor trouwens verschillende verhalen over de diverse muziekshops, laat je daar in ieder geval niet door tegenhouden. Kijken/spelen mag overal! Als je tot kopen over gaat is de feeling en de gun factor die je bij een winkel hebt doorslaggevend (in mijn ogen dan...).

Succes!

levi
22 september 2010, 10:36
musicall in kan je ook kijken. Al vind ik he tpersoonlijk niet zo een beste winkel.
Zit in noordwijkerhout

Djer84
22 september 2010, 11:37
Bedankt voor al de reacties!

Hier heb ik zeker wat aan en ga dan van het weekend maar een in den haag kijken aangezien daar aardig wat winkels zitten. :ok:

Little Jay
22 september 2010, 12:22
Vergeet in Den Haag ook niet The Vanilla Music Store aan het Westeinde: http://www.vanillamusicstore.com. Ze hebben aardig wat in het budget-segment en het is gewoon een heel prettige laagdrempelige winkel.

Rockpalace aan de Torenstraat is er ook nog. Ik hou d'r niet zo van, er lopen wat mislukte 'gitaargoden' rond die het niet kunnen uitstaan wanneer je beter speelt dan zij, maar ook een paar hele toffe verkopers, vooral een donkere dame heeft mij altijd erg goed geholpen. Op zaterdagmiddag is het er wel erg druk, dus ga vroeg dan.

Casa Benelly heeft de meest uitgebreide selectie in alle prijsregionen en je kunt er prima uitproberen.

De Gitaar Chop Shop is inderdaad vrij nieuw, ben ik nog nooit geweest.

MaxGuitar inderdaad, wel een stuk verder weg aan de Laan van Meerdervoort, ongeveer 25 minuten met tram 3 vanaf Centraal. Ook geen onprettige ervaringen mee.

In de Boekhorststaat zit (of zat?) ook nog een gitaarwinkel, één keer geweest toen ze net open waren (al weer 2 jaar geleden) en ze hadden wel grote plannen.....
*edit* Vintage Music Exchange was de naam.

Rutger
22 september 2010, 14:01
Casa Benelly heeft de meest uitgebreide selectie in alle prijsregionen en je kunt er prima uitproberen.

Aanrader, erg mooie en uitgebreide collectie. k Fiets er elke dag langs (kwijl kwijl)


In de Boekhorststaat zit (of zat?) ook nog een gitaarwinkel, één keer geweest toen ze net open waren (al weer 2 jaar geleden) en ze hadden wel grote plannen.....
*edit* Vintage Music Exchange was de naam.
Bestaan die nog?