PDA

View Full Version : Elixer snaren



waikiki
21 september 2010, 21:38
Na 4 jaar heb ik mijn gitaar weer opgepakt. Het is een Richwood. Dus een budget gitaar. Opzich speelt hij best wel lekker alleen ik vind de klank uhm ruw. Niet zo licht zeg maar.
De snaren had ik pas vorige week weer vernieuwd en na 7 dagen spelen zie je allemaal sporen op de snaren.Mn handen zweten ook heel erg dus dat zie je ook terug op de snaren.

Vandaag weer mn eerste gitaar les gehad na jaren. Mn leraar zei over mn snaren niet helemaal goed waren kwa klank. Wat ik dus ook vind. Hij raadde me elixer snaren aan zodat ze meer "zuiver" klinken zoals die gitaar van hem.

Hier in de buurt hebben ze die snaren niet.
Waar kan ik ze online kopen? Het liefst een webshop in nederland vanwege de snellere verzending.

LaurentB
21 september 2010, 22:21
Lord of the Strings (http://www.lordofthestrings.com/)
Casa Benelly (http://www.benelly.nl/scripts/prodlist.asp?idCategory=9)

Zijn wat mogelijkheden.

Je hebt Elixir Polyweb en Nanoweb. nanoweb heeft een dunnere coating en dempt het geluid van de snaren minder, die heb ik altyijd.

vederlicht
21 september 2010, 22:36
www.muziek.aanbodpagina.nl
www.benelly.nl
www.music-audio.nl
Ik bestel mijn Elixer snaren met nanowebCoating (phospher bronze) bij www.nekymusic.com Ik betaal daarvoor €9.98 incl. verzendkosten. Het wachten waard lijkt mij.
Succes,
Vederlicht

Fingerpick
21 september 2010, 23:19
www.muziek.aanbodpagina.nl

www.nekymusic.com Ik betaal daarvoor €9.98 incl. verzendkosten. Het wachten waard lijkt mij.
Succes,
Vederlicht

Is ook mijn leverancier, voor België binnen de 2 weken netjes in je postbus.
Heb een neefje-met-agressief-zweet dat gitaar speelt en hij houdt de klank met Elixirs 4-5 mnd OK.
Prijs = inderdaad ong. 10,00€-11,00€ incl verzending. Betaling poepsimpel mogelijk met Paypal.

rhcp_schipper
22 september 2010, 06:40
www.muziek.aanbodpagina.nl
www.benelly.nl
www.music-audio.nl
Ik bestel mijn Elixer snaren met nanowebCoating (phospher bronze) bij www.nekymusic.com Ik betaal daarvoor €9.98 incl. verzendkosten. Het wachten waard lijkt mij.
Succes,
Vederlicht

Dat zijn er mooie prijzen voor elixir snaren. Te bedenken dat je hier al meer dan €20 betaald voor een pakje.

Bedankt voor de link!

ThaBluesBreaker
23 september 2010, 13:41
http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=69a3bac8a40de1d0c68a34488b01d a72&sw=elixir&x=0&y=0


daar

denis.hermans
23 september 2010, 16:59
Is er een groot verschil in klank en speelgevoel tov. gewone snaren ?

LaurentB
23 september 2010, 17:04
Ik persoonlijk vind van niet, wat betreft de nanowebs. Ze blijven alleen veel langer helder klinken dan gewone snaren.

vederlicht
23 september 2010, 22:16
Is er een groot verschil in klank en speelgevoel tov. gewone snaren ?

Qua speelgevoel merk ik geen verschil met andere snaren. Wel vind ik de nano-web, zoals Laurent al noemt, helderder klinken dan de poly-web. Maar daar kies ik ook voor. Kwestie van smaak.
Vederlicht

rhcp_schipper
25 september 2010, 18:44
Welke verzendoptie kiezen jullie als jullie bestellen bij nekymusic?

Wil graag wat bestellen, maar ben erg benieuwd welke optie jullie gebruiken.

Groeten Tim

Fingerpick
25 september 2010, 21:09
Welke verzendoptie kiezen jullie als jullie bestellen bij nekymusic?

Wil graag wat bestellen, maar ben erg benieuwd welke optie jullie gebruiken.

Groeten Tim

De gewone goedkope US postdienst (USPS) : voor 4 sets = 6,00 USD voor 6 sets = 8,00 USD

rhcp_schipper
26 september 2010, 10:33
Heb net 5 pakjes Elixir snaren besteld. Nu afwachten hoe lang het gaat duren.

De prijs van de snaren is echt ongelofelijk. Ik heb nu 5 pakjes voor €40,00, daar heb je in NL 2 pakjes voor(hier in de buurt dan)

Echt super bedankt voor de tip!

rocker_71
26 september 2010, 11:13
Dat is zeker een mooi adresje. Alleen jammer dat de dollar niet meer zo laag staat als een jaartje geleden. Toen kostten ze echt geen drol. ;)

Nog een puntje: volgens mij gaat er boven de 20 euro wel een import belasting overheen. Dat zou dan betekenen dat er voor 40 euro wel 8 euri bij komt. Maar misschien heb je geluk en glipt ie langs de douane.

rhcp_schipper
26 september 2010, 13:44
Dat is zeker een mooi adresje. Alleen jammer dat de dollar niet meer zo laag staat als een jaartje geleden. Toen kostten ze echt geen drol. ;)

Nog een puntje: volgens mij gaat er boven de 20 euro wel een import belasting overheen. Dat zou dan betekenen dat er voor 40 euro wel 8 euri bij komt. Maar misschien heb je geluk en glipt ie langs de douane.

Dat zien we dan wel weer, dan is het nog niet duur voor 5 pakjes snaren.

HenryCrun
26 september 2010, 19:37
Voor internetaankopen buiten de EU geldt dat je tot 22 euro geen omzetbelasting of douanerechten hoeft te betalen:

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P66_5282

o0rollo0o
27 september 2010, 09:40
Ik zelf heb ook gigantisch last van zweethanden en daardoor zijn mijn snaren ook meestal in een paar weken 'dof' en bruin/zwart getint. Ik gebruikte toen altijd DiAdorio snaren.

Bij de feedback hadden ze me toen ook die Elixer dingen aangeraden. Ik een pakje gekocht(inderdaad rond de 20 euro) en ik vond ze waardeloos in verhouding met de prijs. In plaats van 7 dagen hielden ze het misschien 8 dagen vol nadat ze bruin/zwart getint werden en verschil in klank was er naar mijn ervaring niet.

Ik vind ze zeker het geld niet waard en bestel nu altijd 20 pakjes snaren voor een euro per pakje bij thomann. Dan kan je ze tenminste elke maand vervangen zonder dat het een financieel fiasco (ik ben slechts een arme student) vormt. Kwaliteit ervan vind ik vergelijkbaar met DiAdorio snaren alleen dan een stuk goedkoper.

Dit is slechts mijn mening, misschien dat anderen het wel goed vinden maar probeer het een keertje uit zou ik zeggen.

jim__
27 september 2010, 09:47
Ik denk inderdaad dat het heel erg afhangt van je handen, ik hoor ook heel verschillende berichten.

Zelf speelde ik voorheen met d'addario bronze, klonken lekker maar gingen ook niet al te lang mee. Nu ben ik akoestisch al een paar jaar overgegaan naar Elixir, en ze bevallen mij erg goed. Doe minimaal een maand of 3 met mijn snaren, afhankelijk hoe vaak ik m'n akoestische pak. Bij veel optredens met de akoestische gaat dit uiteraard harder, maar ik speel zeker 3 keer per weer thuis op m'n akoestische.

Heb ze nu ook voor elektrische gitaar besteld, ben benieuwd hoe dat werkt. Maar bij mij gaan ze dus wel heel erg lang mee.

Mocht iemand weer willen kijken naar Elixirs zou ik dan ook eerst 1 pakje bestellen om te kijken of het werkt en of het geluid je bevalt, want dat is toch ook anders dan bij andere snaren.