PDA

View Full Version : Nieuw intro van 'n nummer, Ambiance / Dromerig?



Megadeth22
21 september 2010, 20:44
Ik ben niet creatief maar het gitaarstuk van het nummer kwam in letterlijk 1 keer in mijn op. Heb 't uitgewerkt met basgitaar, mondharmonica en piano.
Wat vinden jullie ervan? Hoe zou het nog uitgebreid kunnen worden?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=9671532
:)

pasqual
21 september 2010, 21:39
nou Beau, voor een niet creatief persoon vind ik dit behoorlijk creatief:seriousf:
mooie sound en mooi gitaarspel. op het moment dat de piano erbij komt wordt het wat mij betreft minder interessant. misschien zou je de piano-partij een octaaf hoger kunnen spelen zodat ie zich meer onderscheidt? maar zeker de moeite waard om uit te werken....

groeten Pasqual.

Megadeth22
21 september 2010, 21:41
nou Beau, voor een niet creatief persoon vind ik dit behoorlijk creatief:seriousf:
mooie sound en mooi gitaarspel. op het moment dat de piano erbij komt wordt het wat mij betreft minder interessant. misschien zou je de piano-partij een octaaf hoger kunnen spelen zodat ie zich meer onderscheidt? maar zeker de moeite waard om uit te werken....

groeten Pasqual.
Ja daar dacht ik ook aan. Om eerlijk te zien wilde ik een Jonsi / Sigur Ros achtige opbouw doen, maarja ik speel geen piano (toevallig voor dit stukje iets geprobeerd) dus ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik ga idd nog wel even aan de slag met de piano, kijken of er iets leuks uitkomt :ok:

Steven Otto
21 september 2010, 22:15
Gaaf joh!

Waar is eigenlijk de mondharmonica? ik hoor hem niet? :O
en de timing zit niet helemaal lekker soms, met de piano erbij?

Lijkt me dik om zo'n soort intro te kunnen maken.

Megadeth22
21 september 2010, 22:40
Gaaf joh!

Waar is eigenlijk de mondharmonica? ik hoor hem niet? :O
en de timing zit niet helemaal lekker soms, met de piano erbij?

Lijkt me dik om zo'n soort intro te kunnen maken.
Vanaf het main riffje hoor je beetje zacht iets voorbij zoeven (iets anders dan gitaar, dat is 'm) :seriousf:
Ja timing is idd niet perfect, maar ik was zo blij dat ik eindelijk zelf iets had verzonnen, meteen opgenomen.