PDA

View Full Version : Wij willen wel eens een band naam inplaats van een formatie,



SRV2000
21 september 2010, 20:03
Hallo Medemuzikanten.

Ik speel nu een half jaar in een Rock N Roll band.
We spelen voornamelijk eigen nummers en een beperkt aantal covers in de style van: Jerry Lee Lewis.
Nu was de band een enige tijd niet compleet en konde we ons nog een beetje verschuilen onder de term ''formatie''
Maar nu hebben we de band al 2 maanden compleet en zijn we nu een volledige band die helaas nog steeds rond zwerft als formatie.

Kortom om ons zelf een beetje te presenteren voor optredens is het niet verkeerd om een band naam te hebben.

Na avonden bij elkaar te hebben gezeten met een stuk pen en papier en krakende hersencelletjes zijn we nog geen stap verder.
En ik zit dag in en dag uit te denken maar ik ben ook ten einde raad.

Zelf zat ik te denken aan:

Marylane,
Cadillac Romance ( het moet immers wel een beetje rock n roll klinken.
Jukebox
Rockín unison ( ben ik niet helemaal gek van ) maar bestaat nog niet.

maar de rest van de genoemde namen bestaan al.
nu hebben we binnenkort een optreden alleen hebben we wel een naam nodig.

Daarom de vraag weten jullie een leuke Rock N Roll band naam die nog niet bestaat?

BIJV. dank

Madcow
21 september 2010, 20:05
Slayer....

SRV2000
21 september 2010, 20:17
Slayer....

Ja hier kan ik wat mee.

Ik zat daar ook al aan te denken maar ik zat ook nog te twijfelen aan Megadeath.

Sjonge stuur dan niks joh

Acdc
21 september 2010, 20:36
Ja hier kan ik wat mee.

Ik zat daar ook al aan te denken maar ik zat ook nog te twijfelen aan Megadeath.

Sjonge stuur dan niks joh

haha ja dat is een moeilijke keuze,
helaas zijn er toch nog leden op deze topic die denken dat ze leuk zijn;)


Mischien is: Pompadour ( engels voor Vetkuif ) iets voor jullie.

Wij hebben met het zelfde probleem gezeten en via via hebben we toch nog de juiste naam kunnen vinden.

Goodluck!!!

Madcow
21 september 2010, 21:52
blitzkrieg hops

Il_Falco
21 september 2010, 22:25
The left sailors
The Kittens
Lost shot
The Roads
The black troubles
The kickin' Selection
The Fat Stacks
...
Op popschool maastricht staat een bandnaam generator.
http://www.popschoolmaastricht.nl/bandname_generator.php?menu=menuBands

budje
21 september 2010, 23:14
de formatie

klinkt ook niet slecht

bestaat vast al:makeup:

Madcow
21 september 2010, 23:20
Balls on fire!

Luke-wannabe
21 september 2010, 23:54
Marylane, maar dan gechreven als Mary Lane vind ik wel cool opzich!

BamBuFan1
22 september 2010, 00:17
Incontinentia

rijsberman
22 september 2010, 00:19
Diner Formation?

Pepe
22 september 2010, 01:04
Ojee, een namen topic, je kan wel raden waar dat gaat eindigen...

Traditioneel eindigt een rock'n roll naam vooral op "Cats", in dat kader adviseer ik The KroCats omdat ik daar wel sponsor mogelijkheden in zie.

Basseytje
22 september 2010, 08:49
Traditioneel eindigt een rock'n roll naam vooral op "Cats", in dat kader adviseer ik The KroCats omdat ik daar wel sponsor mogelijkheden in zie.

+1 :seriousf:

M.COM
22 september 2010, 19:35
Als je een "verzin onze naam"-topic opent kan je je wel verwachten aan loze comments, daar moet je dan ook niet flauw over doen.

Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk om een groepsnaam door anderen te laten verzinnen. Enfin, ik zou dat liever zelf doen. De naam symboliseert heel het gebeuren van het muziek schrijven, jullie als band, de repetities, etc.

Het is ook verschrikkelijk cliché om in hokjes te blijven denken. "Nee, dit mag niet want dat is niet rock 'n roll". Face it, een origineel genre is het al niet dus laat aub de naam niet iets met auto's, booze, 8 ball of pin-ups zijn ...

Pepe
22 september 2010, 19:56
Maar Fuzzy Dice mag wel toch?

Schiet me ineens een mooie zin te binnen van Cake:
The land where large, fuzzy dice Still hang proudly
Like testicles from rear-view mirrors.

RearView Mirror, rolt ook lekker van de tong.

Ach, een naam, het is zo simpel. Een goeie song, dat is pas lastig.

Fireburst
22 september 2010, 20:37
Het is ook verschrikkelijk cliché om in hokjes te blijven denken. "Nee, dit mag niet want dat is niet rock 'n roll". Face it, een origineel genre is het al niet dus laat aub de naam niet iets met auto's, booze, 8 ball of pin-ups zijn ...

Jerry Lee Lewis en 8 Ball ? "8 balls of fire..." Makkelijk logootje ook ! :soinnocent:

SRV2000
22 september 2010, 21:02
Als je een "verzin onze naam"-topic opent kan je je wel verwachten aan loze comments, daar moet je dan ook niet flauw over doen.

Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk om een groepsnaam door anderen te laten verzinnen. Enfin, ik zou dat liever zelf doen. De naam symboliseert heel het gebeuren van het muziek schrijven, jullie als band, de repetities, etc.

Het is ook verschrikkelijk cliché om in hokjes te blijven denken. "Nee, dit mag niet want dat is niet rock 'n roll". Face it, een origineel genre is het al niet dus laat aub de naam niet iets met auto's, booze, 8 ball of pin-ups zijn ...

Jij kon ook meteen van het begin gitaar spelen of niet......
Dat heb je waarschijnlijk ook van iemand geleerd, wat ik er mee wil zeggen is dat het nooit verkeerd is om van iemand anders over te nemen.
Wij komen er niet uit en dan ben ik bereid om het aan anderen te vragen,
En als dat nauw door een ander bedacht word so what, alle akkoorden ritmes enz enz is ook ooit door 1 bedacht. dus dat wil zeggen dat je dat ook niet mag spelen omdat je dat niet zelf hebt bedacht.,

Ik heb liever dat iemand hier met een goede naam komt ( en ik heb al een aantal voorbij zien komen ) waarvan ik zeg yes dat is hem.
en dat ik die gene kan bedanken voor het mee denken,
dan dat ik te arrogant ben en dat ik liever een jaar zit te piekeren om een goede naam.

grayfink
22 september 2010, 21:07
"Slayer", is dat wat?

Pepe
22 september 2010, 21:23
Volgens mij bestaat er al een band met die naam?

Maar boeiend, je komt er wel mee weg natuurlijk.

Remork1970
22 september 2010, 21:45
Rock 'n Rollica

Nee, sorry, te flauw voor woorden...

wireman
22 september 2010, 22:52
Dapper Dan..

(komt uit een film over een stel hilbilly's die een plaatje opnemen.. volgens mij getiteld: "o brother where art thou" of iets dergelijks. Een van de hoofdpersonen gebruikt 'speciaal vet' voor in zn haar..
merk: Dapper Dan. (fonetisch DEPPER DEN)

SRV2000
22 september 2010, 22:56
Dapper Dan..

(komt uit een film over een stel hilbilly's die een plaatje opnemen.. volgens mij getiteld: "o brother where art thou" of iets dergelijks. Een van de hoofdpersonen gebruikt 'speciaal vet' voor in zn haar..
merk: Dapper Dan. (fonetisch DEPPER DEN)

jaa das waar ook met George Clooney dat ze uit de gevangenis ontsnappen. en vervolgens in hit krijgen. George clooney gebruikt daar Dapper Dan.

Deze ga ik zeker aan mijn band voorstellen want ik vind hem persoonlijk te gek !!!

Dankje. zijn er toch nog leden die serieus zijn ;)

rijsberman
23 september 2010, 00:54
Maar Fuzzy Dice mag wel toch?

+1 :ok:

Klaar, niks meer aan doen.

wireman
24 september 2010, 12:07
You're welcome~!
Laat even weten of ze het wat vinden?.. vind ik namelijk ook wel geinig om te weten.

-Ramon.


jaa das waar ook met George Clooney dat ze uit de gevangenis ontsnappen. en vervolgens in hit krijgen. George clooney gebruikt daar Dapper Dan.

Deze ga ik zeker aan mijn band voorstellen want ik vind hem persoonlijk te gek !!!

Dankje. zijn er toch nog leden die serieus zijn ;)