PDA

View Full Version : Cab voor Peavey Ultra Plus?



Thundermane
21 september 2010, 13:59
Het heeft een tijd geduurd, maar nu breekt de tijd aan om eindelijk een cab te halen voor mijn Peavey Ultra Plus (120 watts). Wat voor suggesties hebben jullie? Uiteraard zullen er eerst vragen komen om uit te pluizen wat voor sound ik zoek, dus die zal ik beantwoorden.
Wat vinden jullie er bij passen? Of zijn er algemeen cabs die goed passen?

Oh ja en budget: Liefst niet boven €500,- Het gaat mij met name om prijskwaliteit verhouding.

marc_o
21 september 2010, 14:46
Voor 500 heb je een grote keuze, zeker wanneer 2e hands een optie is...
je zegt wel dat je je muziekkeuze bekend maakt, maar dat ben je toch vergeten.
Een tweetal V30's in een kwaliteitscabinet zal zeker geen verkeerde keuze zijn.
voordat je je blind staart op V30 in combinatie met goedkoop....het grote verschil met die cabs zit 'm in de constructie, vandaar ook de prijsverschillen.
Aangezien Celestion weer van importeur is veranderd en de prijzen fors omhoog heeft geknald, zou ik in het geval van nieuw aanschaf een beetje opschieten.

interessander
21 september 2010, 14:56
Je kunt toch ook zeggen wat voor sound je zoekt zonder dat iemand het eerst vraagt? Maar gezien de top een high gain sound neem ik aan, speel je nu op een andere versterker of een geleende cab oid?

Sanderltd
21 september 2010, 15:45
Een goedkoop Bugera cabje met eventueel een ander setje speakers? (Als je een budget-oplossing wilt natuurlijk, qua klank zou ik niet weten hoe het zou worden.)

Misery Signals
21 september 2010, 16:38
Ik zou een gehoekt cab nemen met niet zo'n dikke wanden. Speakers mss zelfs G12T75 ipv V30's. Ik vind zo'n Ultra Plus namelijk een erg doffe bak. Klinkt soms zelfs of er ligt een doek over het speakercab.

MS

Thundermane
21 september 2010, 18:17
De reden dat ik nog niet in ging op welke sound ik zocht is vanwege tijdgebrek.
Ik heb nu weer even tijd om er wat dieper op in te gaan.
Het geval wil: Ik heb zelf ontzettend beperkt verstand van speaker cabs. Vandaar ook mijn vraag naar hulp met keuzes maken.
(Ik hou het er op: het liefst onder 500 euro, hoe lager hoe beter, maar het moet wel degelijk klinken)

Ik speel met name metal, maar met dat te zeggen kom je er denk ik nog niet.
Ik hou van grote contrasten: Behoorlijk hevig metal met veel attack tegenover zachte, subtiele clean. Het liefst heb ik dus iets wat veel kanten op kan gaan, maar in ieder geval vind ik helderheid vrij belangrijk. Het moet in een metalband niet opbreken wanneer je live speelt. Hoe luid het is vind ik minder belangrijk gezien het vaak toch versterkt word via de PA.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Ik zou graag nog meer toelichten, maar helaas weer weinig tijd.
Iig, bedankt tot zover!

Thundermane
22 september 2010, 11:18
Vind het lastig om cabs te vinden met V30's en al helemaal met G12T75.
Het zou handig zijn als ergens een lijst was met cabs waar deze in zitten. :P
Met nieuwkoop is het lastig om iets te vinden wat betaalbaar is (voor mij).
Ik zie hier nu wel deze staan bij marktplaats: http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/376452724-marshall-1960-vintage-speakercabinet-met-v30-speakers-hoes.html?return=eJw1jM0KgzAQBt9F0GN%2BzMESkaIP0Xs wFoNRF3dDS0vfvRtabzPMt%2Bustu9gVYtWN8oWOLljnNuZCKy Uyw7TJlZ3LATROUKxRfmbCJjh%2Boydrjx2tJem16UZIDEohsj WN%2FWF0QfG3OBsxPAKrAPePZ6n9M9r3m1pnY4wsi4P1pvJZcf 8qq4AUqeK9vMF1aU4xA%3D%3D&df=1&fta=eNotj01ygzAMhe%2FiRdb%2BIdhIwxWy7JYR2KSeQvDEJm Gayd0rt9190pP0nggsvDI4EPt9GR60ZIFcahDH0quTz33ZQGHa QeKiwGqHPgKmVOsC3zFhnn2uI4Vba4LbvoZ7nPDrCR9G4pYj6F NKey%2Fr5QZEomsQGHklgwER%2FZ%2BlBKFa0qOdpoNBua5rGa w0rW0qTCpMhsGR8mauYGcz1%2BHWaj1KhqaVZ2LpPIaO3FzvKr YoWyKfhyXcruWzWksWOhArHUNNwwH8bxx%2Bm54CL%2F%2F4EE gg4fV%2B%2FwDPpli2&fta_ind=3&fs=1#