PDA

View Full Version : Marshall Plexi met Multi effect



Murdock
21 september 2010, 12:32
Hallo,

Gebruik losse pedalen over mijn Marshall Plexi, klinkt gewoon goed, vraag
me alleen af of je met multi effect zoals een Boss GT-8 of een Vox Tonelab LE,
nog een betere sound kunt halen.
Heeft iemand hier ervaring mee?????????????

the sure thing
21 september 2010, 21:28
Ja, daar heb ik ervaring mee. Concreet antwoord: als je slechte kwaliteit losse pedalen hebt, verbetert je geluid met je genoemde multi-effecten. Als je normale tot goed pedalen hebt, is het geen vooruitgang. Dit staat eigenlijk los van wat voor amp je gebruikt.

Algemeen: een Marshall plexi komt IMHO het beste naar voren ZONDER pedaaltjes, of misschien met 3 pedaaltjes of zo.

Welke pedalen heb je?

Murdock
22 september 2010, 00:12
Ja, daar heb ik ervaring mee. Concreet antwoord: als je slechte kwaliteit losse pedalen hebt, verbetert je geluid met je genoemde multi-effecten. Als je normale tot goed pedalen hebt, is het geen vooruitgang. Dit staat eigenlijk los van wat voor amp je gebruikt.

Algemeen: een Marshall plexi komt IMHO het beste naar voren ZONDER pedaaltjes, of misschien met 3 pedaaltjes of zo.

Welke pedalen heb je?

Heb een T-Rex Compressor, Maxon od 808 boss ds1 keeley ultra mod en een yamaha magic stom
voor een beetje chorus en delay.

MSNL
22 september 2010, 09:32
Ik gebruik nu een paar boosters voor mijn '72 Super Lead.
Ik ben heel tevreden met mij RC Booster. Klein beetje gain en volume bijna maximaal.
De volumes op de Marshall heb ik +/- halverwege.
Met de volumeknop op de gitaar kan ik dan de hoeveelheid gain regelen.

Zoek alleen nog een pedaal om een strakke high gain sound te krijgen:
iemand suggesties?

grtz

MSNL

Murdock
22 september 2010, 09:43
Ik gebruik nu een paar boosters voor mijn '72 Super Lead.
Ik ben heel tevreden met mij RC Booster. Klein beetje gain en volume bijna maximaal.
De volumes op de Marshall heb ik +/- halverwege.
Met de volumeknop op de gitaar kan ik dan de hoeveelheid gain regelen.

Zoek alleen nog een pedaal om een strakke high gain sound te krijgen:
iemand suggesties?

grtz

MSNL

Voor high gain gebruik ik de DS1 keeley met ultra mod, is echt een aanrader, of waar ik zelf nog aan zit te denken een T-Rex mudhoney ,een waanzinnig pedaal.!!

Rutger
22 september 2010, 13:52
Heb een T-Rex Compressor, Maxon od 808 boss ds1 keeley ultra mod en een yamaha magic stom
voor een beetje chorus en delay.

Als je dergelijke kwaliteit gewend bent zal een multieffect je nooit bekoren

Squier4ever
22 september 2010, 15:09
Sowieso zet je niet een multi-effect voor een dikke ouwe plex. Dat doe je niet, klaar uit. Gewoon een paar goeie pedalen, niet overdreven en rammen maar.

Murdock
22 september 2010, 15:58
Sowieso zet je niet een multi-effect voor een dikke ouwe plex. Dat doe je niet, klaar uit. Gewoon een paar goeie pedalen, niet overdreven en rammen maar.

Klopt ,ben weer genezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MSNL
22 september 2010, 16:58
Voor high gain gebruik ik de DS1 keeley met ultra mod, is echt een aanrader, of waar ik zelf nog aan zit te denken een T-Rex mudhoney ,een waanzinnig pedaal.!!

Sinds kort heb ik ook een Keeley modded DS1.
Hoe stel jij die DS1 is? Met veel gain en minder volume, of met weinig gain en veel volume?

muziekschuur
22 september 2010, 17:10
Je zou de laatste Digitech eens kunnen proefdraaien. Zolang speaker emulatie en versterker emulatie maar uitstaan.

Verder is een H8000 van Eventide al jarenlang een vriendje van diverse Plexi's. Er is ook een ïets kleinere versie. Da's de Eclipse. Da's wel een heel mooi pedaal (19"doos).
Eventide heeft ook hele mooie stompboxes. Maar in beiden zit nog niet wat ik uit de H8000 zou willen halen. Ik wacht dus nog op een derde stompbox... Wie weet.

Andere pedalen die je in die hoek eens kan proberen zijn de stompboxes van Digitech. De Hardwire serie. Digitech is van Harman Kardon. Die zijn eigenaar van o.a. AKG, Lexicon, JBL, Soundcraft Digitech & Studer. Omdat de toekomst computer gebaseerde hardware zal zijn wordt er nu al driftig ontwikkeld. Spinoff's van die ontwikkeling zijn de Vi6 professionele digitale mengtafels van Soundcraft (waarin veel techniek van de Studer Vista is verwerkt) en waarin kaarten gehangen kunnen worden met Lexicon reverbs & DBX compressors.

Er zal dus best nog wat aankomen. Maar vooralsnog; binnen een budget van een paar honderd euro; de stompboxes van Eventide, de Hardwire series van Digitech en de reverbs en andere effecten van Danelectro zijn best te pruimen. Denk eens aan de Cool Cat Vibe. Of de Roland space echo in nieuwe stompbox uitvoering.

De m9 van Line 6 is misschien even leuk.

Overigens is JRoger Mayer bezig met wat nieuwe effecten. Dat is eventueel ook leuk.

http://www.hardwirepedals.com/
http://www.roger-mayer.co.uk/

Murdock
22 september 2010, 22:01
Sinds kort heb ik ook een Keeley modded DS1.
Hoe stel jij die DS1 is? Met veel gain en minder volume, of met weinig gain en veel volume?

Stel hem in met veel gain en weinig volume, de amp is clean

marc_o
22 september 2010, 22:04
Ooit stond hier een mooie quote:

"Effecten voor je Plexi zetten is net zoiets als de hond neuken terwijl Jessica Alba je vriendin is"

MSNL
22 september 2010, 22:34
Stel hem in met veel gain en weinig volume, de amp is clean

Ik heb de amp meestal al wat vervormd ingesteld.
De RC Booster gebruik om het signaal nog wat meer laten vervormen, maar met de volume knop op mijn gitaar kan ik dan terug naar clean.
De DS1 levert met zo'n instelling een dicht geslipt geluid.

Ik ben zeer onder de indruk van de demo van Paul Gilbert van de Majik Box Fuzz Universe.
http://www.majikboxusa.com/index1.html
Lijkt heel goed te werken op een vervormde versterker.

tidalwave_sideburns
23 september 2010, 12:38
Ooit stond hier een mooie quote:

"Effecten voor je Plexi zetten is net zoiets als de hond neuken terwijl Jessica Alba je vriendin is"

Mooie quote, :D, maar ik vind dat je met het uitkiezen van je spullen lekker eigenwijs mag zijn, en niet teveel moet laten leiden door wat anderen not-done vinden.

marc_o
23 september 2010, 13:23
Mooie quote, :D, maar ik vind dat je met het uitkiezen van je spullen lekker eigenwijs mag zijn, en niet teveel moet laten leiden door wat anderen not-done vinden.


Vind je dat echt? Nee, ik vind dat ik naar iedereen moet luisteren en dan alles verkopen om te eindigen met een Blackstar HT-5, want die kan thuis ook goed presteren, hehehehe.

even
25 september 2010, 10:14
Kijk toch eens naar de TC electronic nova system. Dat ding is echt gemaakt om voor de input te zetten van een goede buizenbak. Bij mij staat ie voor een oude mesa van 25 jaar oud.

tidalwave_sideburns
25 september 2010, 12:46
Vind je dat echt? Nee, ik vind dat ik naar iedereen moet luisteren en dan alles verkopen om te eindigen met een Blackstar HT-5, want die kan thuis ook goed presteren, hehehehe.

Ja nee, dat snap ik, maar in dit geval vraagt de TS specifiek naar advies voor een multifx voor z'n plexi. Voor een hawkwind achtige band zou het best tot z'n recht kunnen komen. Jack White gebruikt geloof ik zo'n digitech pitch shifter pedaaltje voor die solo in "Iggy Thumb". Ontzettende tonesuck, maar wel ontzettend gaaf en ingenieus. Ik bedoel maar.