PDA

View Full Version : Koch Studiotone en potmeters?



dekuif
20 september 2010, 16:06
Mijn Studiotone (Combo 20-watt) vertoont wat vreemde kuren op het distortion kanaal. De Volume knop kraakte voorheen iets, dat doet hij nu helemaal niet meer. Alleen met het kraken hoorde je op sommige momenten het 'volle' gitaargeluid en dan weer een gevlakt geluid.

Het kraken is dus weg, maar het probleem is dat ik alleen maar het gevlakte geluid hoor. Op Clean werkt het prima.

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen om het te verhelpen?

Chris Winsemius
20 september 2010, 16:15
contact even Koch; vriendelijk en service-gerichte mensen aldaar

dekuif
20 september 2010, 16:23
Doe ik morgen, vandaag nemen ze niet op, denk dat ze dicht zijn op maandag.....

Maar zou dit probleem aan alleen de potmeter kunnen liggen?

dekuif
21 september 2010, 11:11
Zojuist contact gehad met Koch, zeer waarschijnlijk toch de eindbuizen die gewoon op beginnen te raken. Gelijk ff besteld en hopelijk morgen binnen....

guitarnijboer
21 september 2010, 11:16
Een bijzondere diagnose....

dekuif
21 september 2010, 11:23
Daar dien ik bij te vermelden dat clean toch ook wel wat power mist... dus mijn eerste diagnose gisteren is niet helemaal juist geweest...

cluseau
21 september 2010, 11:32
Zojuist contact gehad met Koch, zeer waarschijnlijk toch de eindbuizen die gewoon op beginnen te raken. Gelijk ff besteld en hopelijk morgen binnen....

Hmmm, eindbuizen die kraak in de volume pot veroorzaken. Die moet ik onthouden :???:

Frans.

levi
21 september 2010, 11:39
Die mensen bij koch weten denk echt wel waar ze het ove rhebben hoor frans ;) Ik heb zelf mijn twintone denk al iets van.. 3-2 jaar heb nog geen een keer me buizen vervangen. Is dit eigenlijk raar? Of horen die dingen zo lang mee te gaan ?

cluseau
21 september 2010, 11:52
Die mensen bij koch weten denk echt wel waar ze het ove rhebben hoor frans ;) Ik heb zelf mijn twintone denk al iets van.. 3-2 jaar heb nog geen een keer me buizen vervangen. Is dit eigenlijk raar? Of horen die dingen zo lang mee te gaan ?

De noodzaak om buizen te vervangen is erg rekbaar. Ligt er maar net aan hoe vaak, hoe hard, merk ,stationair of mobiel etc. Kwestie van een keer doen en kijken of je er een prettige ervaring aan overhoud. Buizen meten is ook niet alles. Er zijn mensen die tientallen jaren tevreden spelen met dezelfde buizen. Als TS zijn buizen vervangen heeft zal hij ongetwijfeld verrukt zijn van het resultaat.

Dat de mensen van koch kundig zijn twijfel ik geen moment aan. Wel twijfel ik aan een krakende potmeter veroorzaakt door eindbuizen, die moet ik nog steeds zien langskomen. Thats all.

Frans.

dekuif
21 september 2010, 13:02
De krakende potmeter heeft geen relatie met de eindbuizen.

Ik had last van een krakende potmeter en daarna leek het geluid anders. Dit was dus mijn eerste verdachte. Na wat meer troubleshooten blijkt de potmeter niet het probleem maar zeer waarschijnlijk de eindbuizen.

cluseau
21 september 2010, 13:20
De krakende potmeter heeft geen relatie met de eindbuizen.

Kijk.......das duidelijke taal, bedankt voor het oplossen van dit misverstand.

Frans.