PDA

View Full Version : Hervonden mesa mark4 liefde!



Orpheo
20 september 2010, 14:08
Jaren geleden heb ik een mesa mark 4 gehad, en sinds januari 2010 heb ik er weer een. hij staat niet heel vaak aan, de engl en rivera, en zelfs de marshall (?!) staan vaker aan. (nu ik dit typ vraag ik me af waarom ik niet vaker op de marshall speel maar ok). Ik vond het tweede kanaal altijd onbruikbaar, het leadkanaal te fizzy, het clean was wel lekker. Ik begon weer te twijfelen aan de reden van aanschaf.

tot ik het in m'n bol kreeg, en besloot te kijken naar de mark 5. de mark5 heeft in potentie alle punten van ergernis opgelost (ten opzichte van de mark4), maar voor ik de knip trek, effe de mk4 flink bespelen.

waar haalde ik 't vandaan dat r2 nergens naar klinkt en onbruikbaar is?! tis juist bruikbaar! als die tone als singlechannel amp te koop was, had ik 'm zeker gekocht (wel met de pentode/triode switch, de class a/simulclass, tweed/full power en de EQ, anders schiet je er nog niks mee op). Dat kanaal klinkt echt te gek! de tone die andy timmons uit zijn lonestar haalt, trekt de 4 perfect! het is wel een enorm gek*t hoor, het afstellen. Heb je die smoothe timmons/santana-tone te pakken, en wil je op hetzelfde kanaal een wat korreligere tone hebben, voor wat meer power (denk zz top), dan moet je alles opnieuw indrukken, uittrekken, afstellen. bah, gedoe.


maar de sound, damn. Ik ga deze week de 5 weer eens flink aan de tand voelen, en als de 5 dat makkelijker kan (het zit 'm vooral in de EQ en het feit dat je niet per kanaal de hoeveelheid watts kunt regelen, wat de 5 dus wel kan!) zonder verlies van tone, neem ik de 5 mee naar huis.


Wie heeft dat nog meer, dat je opeens de liefde hervindt voor je ampie of een ander stuk gear?

iWishmaster
20 september 2010, 14:33
Zelden: meestal gaat iets me steeds verder en verder tegenstaan. Ik heb overigens een tijd lang zitten kijken naar een Mark IV, maar mij te ingewikkeld. Onlangs twijfelde ik nog, maar sinds ik een aantal (metal) bands met Mesa Marks live heb gezien is mijn GAS genezen: je hoort ze gewoon niet :(.

interessander
20 september 2010, 14:38
maar de sound, damn. Ik ga deze week de 5 weer eens flink aan de tand voelen, en als de 5 dat makkelijker kan (het zit 'm vooral in de EQ en het feit dat je niet per kanaal de hoeveelheid watts kunt regelen, wat de 5 dus wel kan!) zonder verlies van tone, neem ik de 5 mee naar huis.

Was er nou iets mis met die 5 die je eerder getest had?


Onlangs twijfelde ik nog, maar sinds ik een aantal (metal) bands met Mesa Marks live heb gezien is mijn GAS genezen: je hoort ze gewoon niet :(.

Welke bands (naast LoG waarschijnlijk) waren dat dan? De eerste keer dat ik live een mark zag was ik verkocht (letterlijk, aangezien ik dat later dat zelfde exemplaar van die gitarist heb weten te bemachtigen ;))

Michael AE
20 september 2010, 14:54
Tsja, Marks hebben nu eenmaal die specifieke sound. Ik vind ze ook niet altijd even lekker prikken, maar ik ken weinig amps die zo lekker romig klinken met een leadpartij.

@Orpheo: Ik heb dat met JCM800's gehad. In mijn beginperiode op gespeeld en toen vond ik ze te gek. Na wat jaartjes begon ik ze echter een beetje saai te vinden en werd ik het geluid langzamerhand ook zat. Hele tijd niets meer mee gedaan, totdat ik zag dat Ska zijn 800 te koop had staan. Nu ben ik er weer dol op!:blast:

marc_o
20 september 2010, 14:57
Ik had het niet met een versterker, maar met de strat.
Had er vroeger een paar, ooit weggedaan omdat ze mijn gewenste geweld (zonder aanpassingen) niet trokken, maar met het verstrijken van de jaren en het meer en meer op heel goede versterkers spelen, kwamen ze beter tot hun recht....soms ben je ergens opeens weer aan toe.

Michael AE
20 september 2010, 15:00
@Marc: Jij hebt die Rivera niet meer, hè? Maat van me is er wild van en wil er 1 hebben. :ok:

marc_o
20 september 2010, 15:06
@Marc: Jij hebt die Rivera niet meer, hè? Maat van me is er wild van en wil er 1 hebben. :ok:

Welke van de 2?
Ik had een Fandango-combo en een Knucklehead reverb head. Beide de 55 watt versies

Michael AE
20 september 2010, 15:09
Die Knucklehead wil hij geloof ik. Ik weet alleen niet of hij 55 watt aandurft na al die recente topics over wattage/volume. :p

marc_o
20 september 2010, 15:23
Die Knucklehead wil hij geloof ik. Ik weet alleen niet of hij 55 watt aandurft na al die recente topics over wattage/volume. :p


De 55 watt gaat zo afgrijselijk hard, dat ik eigenlijk niet snap dat ze er nog een 100 watt versie van hebben durven maken.
Overigens kun je de 55 watt in 4 stappen terugschakelen tot 8 watt en de 100 watt in 4 stappen naar 12 ongeveer...

Orpheo
20 september 2010, 15:52
De 5 die ik had getest had na de eerste keer proberen een probleem ontwikkeld met de eerste preamp buis. Daardoor klonk ie de tweede keer een stuk minder. Maar wat ik ervan lees, hoor, en in mijn tonegeheugen heb, doet me sterk denken dat de 5 m gewoon is voor mij. Ik heb overigens andere ervaringen met de mark4. Als ik samenspeel met anderen, prikt mijn mark4 er dwars doorheen.

robert-gitarist
20 september 2010, 15:53
Redelijk herkenbaar verhaal Orpheo.
voor jaren terug eens een JCM900 4500 gehad. Ik moest en zou een Marshall hebben en tegelijk een amp voor nu-metal. Daar kwam ik niet mee weg met een JCM900. Hup verkocht dus.
poosje geleden nog eens een JCM900 bespeeld en oei, daar kon ik toch een paar heerlijke sounds mee uithalen zeg. Komt ook omdat ik nu voornamelijk rock, blues etc speel ipv nu-metal ;) Nou moet ik er ook bijzeggen dat ik nog steeds geen hele grote fan ben van de JCM900 maar misschien komt dat ook wel door mijn slechte ervaringen met deze amp. Misschien over paar jaar eens een terug kopen en eens kijken hoe mijn mening dan anders is :) ;)

Boss pedalen heb ik dat ook mee. Ik heb er echt een hele berg van liggen en soms probeer ik eens wat combi's uit en daar komen soms leuke dingen uit. Af en toe ben ik een pedaaltje zat, leg hem even een tijdje weg, en na een poosje pak ik hem er weer eens bij icm wat andere pedalen en dan kan het soms verassend lekker klinken, vernieuwend.

HaroldA
20 september 2010, 15:57
Onlangs twijfelde ik nog, maar sinds ik een aantal (metal) bands met Mesa Marks live heb gezien is mijn GAS genezen: je hoort ze gewoon niet :(.


Welke bands (naast LoG waarschijnlijk) waren dat dan? De eerste keer dat ik live een mark zag was ik verkocht (letterlijk, aangezien ik dat later dat zelfde exemplaar van die gitarist heb weten te bemachtigen ;))

Ik heb exact hetzelfde als iWishmaster. Ga maar eens op een festival als Graspop een aantal bands beluisteren en degene die geen leger aan geluidsmensen bij zich hebben, maar wel een Mesa (type weet ik niet) vallen compleet weg in de mix. Bands met Marshalls komen er altijd doorheen...

Chris Winsemius
20 september 2010, 16:14
degene die geen leger aan geluidsmensen bij zich hebben, maar wel een Mesa (type weet ik niet) vallen compleet weg in de mix. Bands met Marshalls komen er altijd doorheen...

+1

ken zelfs geluidstechnici die gaan vloeken als ze een boogie in de backline zien.....

Michael AE
20 september 2010, 16:26
Tsja, ik ben er ook niet wild van. Komt vooral door de voicing, denk ik. Ik kan ze wel laten prikken, maar dan bevalt de sound me gewoonweg niet meer. Een Marshall snijdt makkelijker en blijft gebalanceerd klinken, maar goed.

Misschien dat ik over een tijdje wel weer heerlijk over mijn MKIIC sta te scheuren! (En zo waren we weer ontopic!!! :ok:)

toneblo
20 september 2010, 16:31
Ik heb exact hetzelfde als iWishmaster. Ga maar eens op een festival als Graspop een aantal bands beluisteren en degene die geen leger aan geluidsmensen bij zich hebben, maar wel een Mesa (type weet ik niet) vallen compleet weg in de mix. Bands met Marshalls komen er altijd doorheen...


Vergeet ook niet dat er veeleal wordt geredeneerd vanuit het standpunt: de band mag beuken..

En dus gaat men eerst eens de bas afstemmen met de drums en als laatste de gitaar.
Hierdoor komt men niet meer terug op het reeds ingestelde basvolume met als gevolg dat het lijkt alsof de gitaristen er niet doorheen komen....

Ben zelf geen mesa fan maar hoor toch af en toe wel iets leuks..

interessander
20 september 2010, 16:34
Mooi bruggetje naar het eigenlijke onderwerp weer.
Toch een kleine kanttekening bij het mesa vs marshall verhaal, een mark is geen rectifier net zoals een plexi geen jcm 800 is natuurlijk, (of jcm 900/DSL/elke andere willekeurige Marshall, ik maak geen 1:1 vergelijking)

Maar ontopic: Ik heb het eigenlijk elke keer als ik richting oefenruimte ga, aangezien ik mijn versterker nooit thuis heb staan, dus daar kijk ik elke keer wel naar uit.

Arthis
20 september 2010, 16:40
Wie heeft dat nog meer, dat je opeens de liefde hervindt voor je ampie of een ander stuk gear?

Nu ik wat meer Hendrix luister vind ik mn cry baby weer erg gaaf.
En met mn big muff heb ik ook tijden dat ik m bijna nooit gebruik, en dan als ik weer wat andere muziek (jack white) ga luisteren juist weer heel veel.

iWishmaster
20 september 2010, 16:50
Die Knucklehead wil hij geloof ik. Ik weet alleen niet of hij 55 watt aandurft na al die recente topics over wattage/volume. :p

Als hij op zoek is naar een 'vintage' clean en scheur moet je richting de fandango kijken. De knucklehead ook wel, maar die heeft echt een bak meer gain en 3 kanalen + nog wat toeters en bellen extra. Max guitars in Nijmegen en Den Haag hebben ze staan, die zijn sinds kort ook de importeur.

marc_o
20 september 2010, 17:10
Als hij op zoek is naar een 'vintage' clean en scheur moet je richting de fandango kijken. De knucklehead ook wel, maar die heeft echt een bak meer gain en 3 kanalen + nog wat toeters en bellen extra. Max guitars in Nijmegen en Den Haag hebben ze staan, die zijn sinds kort ook de importeur.


Je hebt gedeeltelijk gelijk.
Echter, wat jij niet hebt gehoord op de meeting was de vintage-stand, die je op de achterzijde van de versterker vindt. Jij hebt als het goed is alleen kanaal 3 zonder extra boost gehoord. Op die manier klinkt ie ongeveer als een Soldano SLO.

Nocki
21 september 2010, 08:14
Mark iv blijft idd een geweldige amp. Een van de amps waar ik ook op terug blijf komen...
Door de mix komen was bij mij nooit een probleem moet ik heel eerlijk zeggen.
Wel had ik in het begin altijd de neiging om teveel bas te gebruiken thuis en dus in de bandmix de partij van de bassist te willen vervangen... Ook heb ik echt moeten leren om met de mids te blijven werken, zeker met de 5 bands eq. Toen ik dat echt doorhad na een tijd was er zeker geen probleem meer.

Ik had in die tijd een leuk rackje met mesa preamp en poweramp en had de mark IV als backup gekocht... Dat duurde geen week of ik speelde meer op de mark iv dan op mn rackje :)

Ook nu ben ik langzaam om aan het uitkijken naar een mark IV voor als ik de neieging krijg om eens een gitaar in mn handen te hebben.

HaroldA
21 september 2010, 09:59
Door de mix komen was bij mij nooit een probleem moet ik heel eerlijk zeggen.

En daarna zeg je: "Wel had ik in het begin altijd de neiging om teveel bas te gebruiken thuis en dus in de bandmix de partij van de bassist te willen vervangen..."

Als je in hetzelfde frequentiegebied zit als de bassist zal de bassist jou ook wegdrukken...


Daarna dit: "Ook heb ik echt moeten leren om met de mids te blijven werken, zeker met de 5 bands eq."

Dus je hebt wel problemen gehad met "prikken!" ;)


"Toen ik dat echt doorhad na een tijd was er zeker geen probleem meer."


Dus je had wel een probleem met prikken, je werd weggedrukt door de bassist en pas nadat je ECHT door had hoe de mid-eq werkt op de top heb je nooit problemen met prikken gehad, als je heel eerlijk bent! :???: :sssh: :seriousf:

Lexvandoef
21 september 2010, 10:16
Mierenneuken is ook een vak apart zeg... :seriousf:

Hij snapt nou toch hoe het werkt? :)

HaroldA
21 september 2010, 10:18
Mierenneuken is ook een vak apart zeg... :seriousf:

Hij snapt nou toch hoe het werkt? :)

Inderdaad, maar het viel mij gewoon op dat hij eerst zegt vanaf het begin er nooit problemen mee gehad te hebben, daarna legt hij 2 a 3 problemen uit en zegt dat het 'm nu wel lukt!

Oftewel: Mesa EQ = Rocket Science.

Pepe
21 september 2010, 10:25
De IV, dat is toch wel een beest van een amp. Ik vond hem alleen te zwaar en ingewikkeld en kocht een Boogie Studio (zonder 22, toen ie nog een kleine kopie was van de Mark I).
Maar het was, big surprise, niet hetzelfde. Maar heette ik Carlos en had ik een paar flinke roadies rondlopen, sure.

Ik heb verder 3 keer een Dynacord Twen gehad en 4 keer een Dynacord Rex.
Ik weet niet wat het is. Ik heb er nou weer eentje, kan regelrecht de reparatie in. Why? Ik heb een paar mooie podium amps, tis niet dat ik ze nodig heb.

Het zal wel weer iets met een te strakke luier te maken te hebben...

rudolf
21 september 2010, 10:27
Haha verkapt "kijk mij 4 versterkers hebben"-topic! ;)

Grapje!

Vette beesten heb jij! ik wil ook!

interessander
21 september 2010, 10:28
Oftewel: Mesa EQ = Rocket Science.

Vandaar ook dat ik dit zeer wetenschappelijk verantwoorde t shirt had bedacht: ;)

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/MESA-EQ.jpg

Orpheo
21 september 2010, 11:59
het is zeker lastig het door te hebben hoor. je moet snappen dat je tot ongeveer standje 3 er iets bij draait, en daarboven gaat dat fungeren als een overdrive op dat frequentiegebied. Ik heb mijn mids op 6 tot 9, mijn treble op 7 tot 10, en mijn bas bijna dicht. ik wissel presence en treble met elkaar af, welke als hoogst staat zeg maar. de ene keer is 't presence, de andere keer treble wat hoger is, naargelang mijn pet staat zeg maar :)

ik gebruik de grafische eq alleen om de boel wat strrakker te maken.

ik lees me nu heel erg in over de mark 5, maar het schijnt dat de 5 minder gain on tap heeft dan de 4... wat zeggen de mesa-mark-spelers van dit forum daarover?

rijsberman
21 september 2010, 12:01
Ik heb echt een enorm deja vue gevoel bij dit topic. Orpheo, heb jij al niet eerder je Mesa herontdekt? Of was dat je Marshall?

Nocki
21 september 2010, 12:19
En daarna zeg je: "Wel had ik in het begin altijd de neiging om teveel bas te gebruiken thuis en dus in de bandmix de partij van de bassist te willen vervangen..."

Als je in hetzelfde frequentiegebied zit als de bassist zal de bassist jou ook wegdrukken...


Daarna dit: "Ook heb ik echt moeten leren om met de mids te blijven werken, zeker met de 5 bands eq."

Dus je hebt wel problemen gehad met "prikken!" ;)


"Toen ik dat echt doorhad na een tijd was er zeker geen probleem meer."


Dus je had wel een probleem met prikken, je werd weggedrukt door de bassist en pas nadat je ECHT door had hoe de mid-eq werkt op de top heb je nooit problemen met prikken gehad, als je heel eerlijk bent! :???: :sssh: :seriousf:


1. Ik had de neiging om thuis te veel bas te gebruiken.
2. ik had er geen problemen mee maar ik merkte wel dat mids belangrijk waren.
Bij kanaal3 op eem mark Iv doet de mid control tot 3 of 4 wat met je mids. daarna komt er meer oversturing op je sound. Met die control en de gain+treble doe je heel veel kwa karakter. Niet meer zo veel met de mids. Bij het gebruik van de 5bands eq kan je de sound ook weer beinvloeden. Het werd van goed alleen maar beter dus.

Als je had gelezen zag je een verschil tussen thuis en in de band.
Het is nooit zwart wit... Er is ook nog een tussenweg.

Wel had ik problemen in de eerste 2 maanden met deze versterker omdat ik m nog niet goed kende. de tijd daarna met veel plezier gebruikt. Ook mark Iv nummero 2 was een fijn ding. Alleen werkte die niet goed samen met de v30 recto cabs die een stuk minder door de mix kwamen.


lezen knullieboy. Er zit tijd tussen wat ik schreef en het was niet zwart wit...

Orpheo
21 september 2010, 13:51
Ik heb echt een enorm deja vue gevoel bij dit topic. Orpheo, heb jij al niet eerder je Mesa herontdekt? Of was dat je Marshall?
mijn marshall was een hervonden 'verloren' liefde; ik had een marshall verkocht, maar dat was een debiele zet. ik zocht, en kocht, een marshall die net zo lekker klonk. zo dus een verloren 'liefde' teruggevonden ;) snappie?

marc_o
21 september 2010, 14:42
1. Ik had de neiging om thuis te veel bas te gebruiken.
2. ik had er geen problemen mee maar ik merkte wel dat mids belangrijk waren.
Bij kanaal3 op eem mark Iv doet de mid control tot 3 of 4 wat met je mids. daarna komt er meer oversturing op je sound. Met die control en de gain+treble doe je heel veel kwa karakter. Niet meer zo veel met de mids. Bij het gebruik van de 5bands eq kan je de sound ook weer beinvloeden. Het werd van goed alleen maar beter dus.

Als je had gelezen zag je een verschil tussen thuis en in de band.
Het is nooit zwart wit... Er is ook nog een tussenweg.

Wel had ik problemen in de eerste 2 maanden met deze versterker omdat ik m nog niet goed kende. de tijd daarna met veel plezier gebruikt. Ook mark Iv nummero 2 was een fijn ding. Alleen werkte die niet goed samen met de v30 recto cabs die een stuk minder door de mix kwamen.


lezen knullieboy. Er zit tijd tussen wat ik schreef en het was niet zwart wit...


Je vergeet het belangrijkste put!!

4. Ik ben Nocki

:)

Misery Signals
21 september 2010, 20:16
Ooit mijn Soldano SLO100 4 option head verkocht. Wegens denkende dat ik die bak ooit kon vervangen door een JVM. Daarna een jaar geen band meer kunnen horen die met SLO's speelden. Gelukkig kunnen terugkopen. Gaat ooit met mij richting rusthuis.

Mesa Rectifier. Vier gehad, twee tweekanaals dual en triple, twee driekanaals duals. Telkens verkocht wegens denkende dat ik de Mesa sound kon missen en andere amps dat wel konden opvangen. Elke keer spijt van gehad erna, die sound is zo signature aan die amp. Terug een Recto gekocht, Roadking II deze keer. Doe ik niet meer weg.

Dan twee gitaren twee keer gekocht. Ibanez Jet King II en ESP Horizon Custom. Verkocht, spijt, op een ander bespeeld en teruggekocht toen ik de kans had.

MS

Orpheo
22 september 2010, 00:05
Ik lees teveel dingen over de mk5 dat ik langzaam maar zeker denk, laat t maar hangen. De 4 heeft wat meer gain op lead, het tweede kanaal op de 5 is compleet verschillend (wil ik juist niet), het eerste kanaal is wel redelijk gelijk. Dat gekoppeld aan wat ik me kan herinneren, is niet n reden om te juichen. Ik vind t tweede kanaal juist te gek hoe t is, lead is ook te gek.gortdroog, superstrak. De 5 heeft toch n ander leadkanaal, waarbij velen n pedaal gebruiken om m strak(ker) te makn en m meer gain te geven.

Ik denk dat ik deze 4 werkelijk gewoon houd en niet verkoop.

Basileia
22 september 2010, 00:10
Ik lees teveel dingen over de mk5 dat ik langzaam maar zeker denk, laat t maar hangen. De 4 heeft wat meer gain op lead, het tweede kanaal op de 5 is compleet verschillend (wil ik juist niet), het eerste kanaal is wel redelijk gelijk. Dat gekoppeld aan wat ik me kan herinneren, is niet n reden om te juichen. Ik vind t tweede kanaal juist te gek hoe t is, lead is ook te gek.gortdroog, superstrak. De 5 heeft toch n ander leadkanaal, waarbij velen n pedaal gebruiken om m strak(ker) te makn en m meer gain te geven.

Ik denk dat ik deze 4 werkelijk gewoon houd en niet verkoop.

Lijkt me een waardige conclusie aan een topic met deze titel.

alex1959
22 september 2010, 08:54
Ik heb een Mark IV EV 1991 en een Mark V Head en ik kom tot de conclusie dat de Mark V veel meer heeft om zowel thuis te spelen als live. De sound is van de Mark V veel meer divers en de mogelijkheid om te schakelen van 90/45/10 watt per kanaal maakt dit een ideale amp.
Het enige veschil met marshall is de Brittisch sound maar ik ga in de Mark V nog een keer EL34 buizen plaatsen en dan weet ik welke buizen ik voortaan gebruik.

Je moet wel van de Mark serie houden qua sound, als dit niet je ding is wordt er nooit gelukkig mee en een Mesa moet leren gebruiken, de toon regelingen hebben een enorm hoge invloed op je geluid.

Ik ben met de Mark V heel erg blij.

Ik speel over 2 Thiele Cabs of over een Mesa Classic cab 4 x 10

interessander
22 september 2010, 09:27
Ik lees teveel dingen over de mk5 dat ik langzaam maar zeker denk, laat t maar hangen. De 4 heeft wat meer gain op lead, het tweede kanaal op de 5 is compleet verschillend (wil ik juist niet), het eerste kanaal is wel redelijk gelijk. Dat gekoppeld aan wat ik me kan herinneren, is niet n reden om te juichen. Ik vind t tweede kanaal juist te gek hoe t is, lead is ook te gek.gortdroog, superstrak. De 5 heeft toch n ander leadkanaal, waarbij velen n pedaal gebruiken om m strak(ker) te makn en m meer gain te geven.

Ik denk dat ik deze 4 werkelijk gewoon houd en niet verkoop.

Verstandige beslissing voor je portemonnee misschien maar wat let je om hem toch niet eens te testen in plaats van de versterker direct af te schrijven, enkel gebaseerd op de ervaring van anderen.

Orpheo
22 september 2010, 09:56
Verstandige beslissing voor je portemonnee misschien maar wat let je om hem toch niet eens te testen in plaats van de versterker direct af te schrijven, enkel gebaseerd op de ervaring van anderen.
ik heb 'm al eens getest he? en wat ik toen hoorde? tof, maar ik had toen nog geen mark 4. Daarna ging 'm weer testen, ik had toen wel een mark4. Ik kreeg op het tweede kanaal niet die 'vloeibare' sound die ik wil (ala andy timmons, santana), en op lead kreeg ik die kneiterstrakke, gortdroge sound eruit. En ik heb de settings uit de manual overgenomen. Sterker nog, ik heb (nerd-alert :chicken: ) de manual uitgeprint en meegenomen bij 't testen.

@alex: ik ben absoluut fan van mesa marks. aquired taste, of zoiets? ;) maar effe zonder dollen. de mark5 is echt een prachtbak, ben jaloers op iedereen die er een heeft, maar toch blijkt keer op keer dat 't niet echt iets voor me is, zeker nu ik me erin verdiep en van alles erover lees.

Ik denk dat ik gewoon het bij m'n vertrouwe, ouwe mark 4 houd. Ik heb echt jaren gezocht naar de juiste 4. ik heb er denk ik 10 getest, en dit is de enige waarbij ik op slag dacht, ja, dit IS 'm gewoon!

interessander
22 september 2010, 10:05
ik heb 'm al eens getest he? en wat ik toen hoorde? tof, maar ik had toen nog geen mark 4. Daarna ging 'm weer testen, ik had toen wel een mark4. Ik kreeg op het tweede kanaal niet die 'vloeibare' sound die ik wil (ala andy timmons, santana), en op lead kreeg ik die kneiterstrakke, gortdroge sound eruit. En ik heb de settings uit de manual overgenomen. Sterker nog, ik heb (nerd-alert :chicken: ) de manual uitgeprint en meegenomen bij 't testen.

Okee, maar ik dacht dat dat die Mark V was waar dus wat mis mee was, want dan is het geen goede vergelijking natuurlijk.
Toen ik mijn III ging kopen heb ik ook van te voren de manual uitgeprint trouwens, dat scheelde wel met het instellen.

Orpheo
22 september 2010, 12:42
Okee, maar ik dacht dat dat die Mark V was waar dus wat mis mee was, want dan is het geen goede vergelijking natuurlijk.
Toen ik mijn III ging kopen heb ik ook van te voren de manual uitgeprint trouwens, dat scheelde wel met het instellen.

De preampbuis was de 2e keer kapot, de eerste keer niet... ik heb meerdere settings geprobeerd. Ik heb zeker 3 uur getest, en t was t gewoon niet. Ter vergelijk. Ik had voor mijn diverse maar een half uur nodig, en voor de Engl 20 minuutjes...

Orpheo
29 december 2010, 18:28
Zo, 3 maanden later, en ik ben blij met dit topic. Mn lieve vriendin ging eens spelen en aan de knopjes draaien. Ik was mijn sound volledig kwijt! dankzij dit topic wist ik het weer, ghehe. Moet wel zeggen dat de huidige stand van zaken is dat ik de mk4 toch ga inruilen voor de mark5 (als head, met n nieuwe van en de roadking, dat is mn goede voornemen voor 2011!) . Het meest frustrerende is namelijk dat r2 alleen lekker koinkt in tweed mode, class a periode, en r1 en lead juist op full power, simul class en pentode.

Nocki
29 december 2010, 18:33
Heb je m nou nog steeds? :)
Ik heb er nog steeds geen... :)

sjaak1990
29 december 2010, 19:45
(als head, met n nieuwe van en de roadking, dat is mn goede voornemen voor 2011!)

Begrijp het niet helemaal, maar pas vond je een roadking toch helemaal niks? En nu ga je hem kopen of?

Orpheo
29 december 2010, 19:53
Begrijp het niet helemaal, maar pas vond je een roadking toch helemaal niks? En nu ga je hem kopen of?

De gewone recto vind k niks, de roadking is machtig!

sjaak1990
29 december 2010, 21:54
Niks tegen de roadking, heb hem niet heel lang mogen testen maar vond hem bruut!


die roadking ziet er zo ongelooflijk gaaf uit. ik vind alleen de tones zo matig :( althans, niet mijn ding.

Misery Signals
29 december 2010, 22:07
Zeg Orph kerel, weet je nog wel wat je eigenlijk allemaal zegt?

Ik toon bij "Post je stack" p285 mijn Mesa Roadking II en dit is jouw reactie:


die roadking ziet er zo ongelooflijk gaaf uit. ik vind alleen de tones zo matig :( althans, niet mijn ding.

Waarom zeg je zo'n tegenstrijdige dingen, aandacht? En 't is niet van "Een mens kan veranderen", 't is nog niet eens 20 dagen geleden... Ik durf bijna te wedden dat je nog nooit op die bak gespeeld hebt (als je hem al ergens tegenkomt), anders zeg je zo'n dingen niet. En afgaande op Youtube filmpjes is het wel wat dom om een versterker af te kraken/op te hemelen... Je zegt gewoon zomaar wat...

MS

macwilliams
30 december 2010, 00:27
Of hij heeft zijn mening her overwogen en door overdenken tot een besluit gekomen dat het toch een gave amp is.
Dat kan toch?
Iedereen heeft toch het recht zijn mening te herzien?

Misery Signals
30 december 2010, 00:39
Tja dat komt op deze manier bij mij toch helemaal anders over, om de haverklap wat anders roepen. Deze tijdspanne en gewoon nergens eentje kunnen testen, op basis waarvan wordt de mening dan herzien... Soit boeie dus of die er daadwerkelijk komt of niet... Zou wel eens die van mij kunnen zijn ooit. Goeie amp,voorlopig hou ik alles wel bij zoals ik zei, testen, spelen, maar sluit niets uit. Uiteindelijk gebruik ik al een jaar enkel de SLO100 op repetitie.

MS