PDA

View Full Version : nieuwe distortion



Taff
20 september 2010, 13:55
Hi, ik ben opzoek naar een nieuwe distortion omdat ik het geluid dat ik nu heb niet helemaal lekker vind klinken,

ik speel nu zelf met een tele met hb's,
en dan gaat het door een ibanez tubescreamer dx die ik dan ga inruilen ergens
ik ben opzoek naar een harde distortion (lees: geen metal distortion)
misschien met een buis erin, zoals blackstar


€200<

zelf had ik een paar opties:

-Proco deucetone Rat
-blackstar ht distortion
-blacstar ht dual
-Iets van tonebone

op/aanmerkingen, ervaringen, suggesties, of heb je zelf nog een pedaal dat anders alleen maar stof vangt, laat het me weten

:ok:

guitarkid
20 september 2010, 19:23
Een bevredigend (eensluidend) antwoord zul je waarschijnlijk nooit op deze vraag krijgen, maar dat had je hopelijk ook niet verwacht.
Ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben met de Blackstar HT Dual. Het mooie is dat hij drie-kanaals is: clean (bypass), crunch en lead.
Ik heb 'm nu zo'n anderhalf jaar en hij verveelt niet. Ik heb in die tijd wel wat andere pedalen van kennissen/klanten in mijn studio vergeleken en hoewel daar ook mooie pedalen bijzaten kreeg ik geen neiging om wat anders te willen. En dat gebeurt me niet vaak... ;) Hij is wel wat groot, maar daar door ook erg solide, hoewel ik af en toe even ruzie heb met één van de schakelaars.
Ik speel ook vaak met alleen een Peavey Delta Blues met alleen een Flowertone booster en de sound die ik daarmee krijg doet me erg aan die Blackstar denken. Een mooie, wat vintage klinkende buizentoon, die breed inzetbaar is, maar metalheads moeten 'm waarschijnlijk niet kopen. maar dat zoek je dus ook niet.
Kortom, ík vind het een prima pedaal, maar het is niet de Holy Grail. Maar ja, welk pedaal is dat wel?
(Ok, de Holy Grail van Electro Harmonix, ik zeg het zelf maar even... :seriousf:)

Veel wijsheid!

Gr. C.