PDA

View Full Version : Soldano SP77 II



kubbazoob
6 mei 2003, 09:52
Is Soldano SP77 II een beetje een goeie preamp? Zag hem 2e hands staan. Zoek een goede basis voor een allround geluid.

ieme
6 mei 2003, 10:25
das toch die paarse?

kubbazoob
6 mei 2003, 10:26
Die is hartstikke paars

Rectifier
6 mei 2003, 12:37
Ach ja, allround, weet niet wat je eronder verstaat.
Ik heb em een tijdje in huis gehad en ik vind het werkelijk niets. Een waardeloos ding, maar goed, smaken verschillen.
Chiel heeft er ook 1 voor't heavy werk geloof ik en is er wel tevreden mee.

Er zijn 2 versies, een Japanese en USA.
De USA'er heeft ietwat betere componenten geloof ik maar dat maakt voor de sound niet zo heel veel uit.

Een beetje een opgevoerde Marshall.

Ibanez RuleZ
6 mei 2003, 15:27
ik heb er een tijd een gehad, t geluid was best wel aardig vond ik, alleen is ie te beperkt (2 kanalen, drive en clean)

Harrald

Chiel
6 mei 2003, 22:43
Er is een Paarse en een Roze uitvoering. Die Paarse is een Japans brouwsel en de Roze is de originele uitvoering. Ik heb beide apparaten gehad en de Roze klinkt veel beter als de Paarse. Als je beide apparaten open schroeft zie je meteen ook waarom. De Roze duwt veel meer en is ook wat directer. Desondanks is ook de Roze uitvoering geen super ding als basis voor je rack. Het Leadkanaal is daarentegen super voor het heavy scheurwerk, maar met een lage gain instelling klinkt hij werkelijk ruk. Het cleane kanaal is wel aardig, maar een Fender Studio combootje doet dat veel beter.

Maar ook hier geldt weer; Gewoon lekker uitproberen!

Ibanez RuleZ
6 mei 2003, 23:28
de oudere zijn nog met een zilveren frontje, en dan kan je het verschil minder goed zien: het verschil zou aan hetlampkleurtje te zien zijn en achterop moet iets van made in (plaats in de USA) staan

harrald

Chiel
8 mei 2003, 09:20
De 'goede' heeft een rood lampie. Maar ja, die heb je natuurlijk zo vervangen...

Ibanez RuleZ
8 mei 2003, 14:06
die van mij een paarse, maar er stond wel made in .... die plaats in de VS, wat betekende dat ie daar dus wel in elkaar was gesoldeerd (tenminste, volgens andere bronnen, harmony central)

Harrald

Chiel
9 mei 2003, 19:15
Kijk daar hebbie het gekloot al. Mijn oude SP77 had een groen lampie!