PDA

View Full Version : EB2 kopie van BaCH



Basvarken
20 september 2010, 12:53
De firma BaCH uit Tsjechië heeft in opdracht van mij ruim twee en half jaar geleden een EB2 kopie gebouwd. De bedoeling was om een heel serie van deze bassen te gaan produceren. Maar het is bij dit ene prototype gebleven.
Om de domme reden dat ze zich hadden vergist in de mensuur. Een EB2 (of Rivoli als het een Epiphone is) is een short scale bas.
Maar BaCH had er per ongeluk een long scale hals opgezet. :(
Toen ze de brug gingen monteren kwamen ze daar achter...
En het prototype werd -zonder brug- ergens in een hoek gezet om daar stof te verzamelen. Het hele project werd tot nader order uitgesteld. Ondanks herhaalde pogingen van mij om de draad weer op te pikken.

Toen ik ze een maandje geleden terloops vroeg of ze het prototype nog steeds hadden, heb ik ze het ding laten opsturen.

Ik heb er zelf een Duesenberg brug opgezet. En nu is ie ready to rock! :rockon:

My brand new Big Red Machine: de BaCH EB2

http://www.superfloor.net/bach-eb2.jpg

http://www.superfloor.net/BaCH-EB2-body.jpg




Het zou toch wel heel jammer zijn als BaCH het bij dit ene exemplaar houdt...

Gretsch 5120
20 september 2010, 14:15
ERG vet!!! Ik zit mij wel eens af te vragen hoe mijn Rivoli zou klinken met een longscale hals. Ik merk dat je met een shortscale hals heel erg op moet letten wbt versterking...wordt gauw modderig (gek genoeg het beste resultaat kreeg ik met een MarkBass-combo)

Ik neem aan dat je nu je Peter Hook fantasieen gaat uitleven?

nogmaals..een ERG coole bas....

Basvarken
20 september 2010, 14:32
Ik neem aan dat je nu je Peter Hook fantasieen gaat uitleven?


Nee niet direct. Alhoewel ik ook vervaarlijk kan zwaaien met mijn bassen :cooler:

pueblo
20 september 2010, 18:45
die moet gewoon in serie gebouwd worden,
filmpje?

Wabbie
21 september 2010, 00:14
oeh! Die is sexy! Ik zou het juist een pluspunt vinden dat het een longscale is ipv een shortscale.

Bernardduur
21 september 2010, 11:16
Oeeeeee..... nice!

Daan_B
22 september 2010, 10:51
Zo hee! Dat is een kick ass m*therf*ck*ng basje!:ok:

Basvarken
22 september 2010, 13:25
het is geen basje.

het is een slagschip.
en nog tamelijk zwaar ook, als je bedenkt dat het een semi acoust is.

jimihattricks
6 oktober 2010, 15:28
dat heb je goed opgelost.. mooi dingetje hoor
maar, heb je er nu de volle prijs voor moeten betalen of korting of gratis of..?

hoe zit het met de balans btw?

Basvarken
6 oktober 2010, 21:07
Ik heb hem voor een vriendenprijsje van 130 euro kunnen kopen. Maar goed, het was natuurlijk een incomplete bas. Dus de volle mep zou niet helemaal terecht zijn geweest.

Mede dankzij de massieve brug plus staartstuk is de balans heel aardig.
De kop duikt in ieder geval niet als een baksteen naar beneden, zoals dat bij de Epiphone Jack Casady Signature wel het geval is.
De BaCH EB2 blijft zeg maar zo'n beetje horizontaal hangen als je hem loslaat.
Ik overweeg nog om er tzt Gotoh Res-O-Lites op te zetten.

pueblo
6 oktober 2010, 22:25
Ik heb hem voor een vriendenprijsje van 130 euro kunnen kopen. Maar goed, het was natuurlijk een incomplete bas. Dus de volle mep zou niet helemaal terecht zijn geweest.


je mag hem voor die prijs altijd aan mij doorverkopen hoor :):crazyhappy:

Basvarken
6 oktober 2010, 22:33
BaCH heeft me het hemd van het lijf gevraagd over de brug configuratie die ik gebruikt heb. Op dit moment is hun hardware producent in Korea bezig met het ontwikkelen van een brug voor dit type bas.

Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren. Maar er komt dus zeker een vervolg.
Ik hou jullie wel op de hoogte.

marco v
6 oktober 2010, 23:41
Ik speel geen bas, maar deze gitaar zou mij er toe aanzetten om het te leren.
Erg mooi, voor een zeer schappelijke prijs, ben benieuwd hoe hij klinkt.

pueblo
7 oktober 2010, 08:16
Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren. Maar er komt dus zeker een vervolg.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
me like :)

marco v
7 oktober 2010, 23:53
Nieuwsgierig als ik ben heb ik ze er een mailtje over gestuurd.
Ze zijn inderdaad nog druk bezig met de brug, maar hij zit er inderdaad aan te komen.
1 voor mij aub, jammer dat ze geen verkooppunt in Nld hebben.

Basvarken
8 oktober 2010, 10:40
Dat hebben ze wél. Dat ben ik namelijk :-)

Duhsjaak
17 oktober 2010, 15:11
Geachte heer Varken
Ik lees met plezier je snuggere en plezierige (wel eens anders op dit forum) opmerkingen.
Ik vinnum erg mooi en vraag mij erg af hoe ie klinkt. Daarin ben ik zeker niet de enige.
Heb je soms ergens een sound scape of desnoods sound bite gezet?
En wanneer maak je je site eens af (over plezierige opmerkingen gesproken, sorry hoor!!!).
Als ik op de Bach site kijk, zie ik valuta. Als ik daarmee bij de grensovergang wordt gesnapt, kom ik pas vrij als ik al veel te oud ben om nog gitaar te spelen.
Wat is de omrekenoers voor dat Tsjechische geld?

Fijn weekend
Gus

Basvarken
22 oktober 2010, 00:08
Haha, ja die site die komt eraan.
Maar het is net als de schilder die zijn eigen huis als laatste onder handen neemt.
Ik heb een grafisch en multimedia bureau; eigen projectjes komen altijd als laatste aan bod.

Over de valuta kan ik alleen zeggen; gebruik de engelstalige versie van de site. Dan hoef je je nergens zorgen over te maken aan de grens...:ok:


Sound sample van de EB2 maak ik nog wel een keertje.
Ben nu veel te druk met mijn eigen bouwsel (klik) (http://gallery.me.com/vdbroekrob/100200/IMG_1006/web.jpg?ver=12875054080001)...

Duhsjaak
22 oktober 2010, 10:05
Geachte heer Varken
U bent een tovenaar. Ik weet zeker, dat als iets te mooi is om waar te zijn; dat dat doorgaans ook zo is. Maar jouw basjes maken een heel bijzondere uitzondering op die regel.
Petje af. Tering mooi.
En ja, de Engelse site heb ik gevonden. Leest ook wat makkelijker. Dank je wel.

Vriendelijke groet Gus

Basvarken
24 oktober 2010, 16:01
Zeg maar je hoor. De naam is Rob.

Ik heb even snel wat ingepield op de EB2.
Rechstreeks in de mengtafel zonder EQ of iets. Over de boxen van mijn krakkemikkige stereootje. Geregistreerd door de ingebouwde mic van de iMac.

Maar dan heb je een idee ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=1PxK7VFDDp8

Duhsjaak
24 oktober 2010, 19:40
Hi Rob
Dat van je naam had ik door. Maar ik vond het een aardige manier om te laten blijken dat ik je verrichtingen op dit forum dik OK vind.
En dan nu ook nog effe de degens kruisen met Frasert van de Free, hij is echt fijn. Zal mijn broer eens inseinen.
Keep on keepin' on!
Groet Gus