PDA

View Full Version : Clean vs distorted (JCM2000)



rudolf
20 september 2010, 11:42
Ik heb weer eens een vraagje over de JCM 2000 (tsl 601)

Waar loop ik nu weer tegenaan? :D

Ik vind de crunch- en leadkanalen gewoon het lekkerste klinken met pre-ampvolume zo rond de 8/9. Ik heb het idee dat dat de "sweetspot" is van mijn versterker. Probleem is als ik dan naar clean switch gaat m'n clean gewoon veel te zacht of ik moet de gain flink ver open zetten maar dan breekt ie te veel op m.i.. Om dit tegen te gaan heb ik een boostpedaaltje gekocht waarmee ik mijn cleanvolume wat boost. Opzich gaat dit goed maar ik vind toch dat ie niet clean genoeg blijft. Het is een 60watter dus die zou toch een redelijke headroom moeten hebben lijkt me?

Ik heb ook geprobeerd om wat met de volumeknoppen op de gitaar te spelen maar ook dit geeft niet echt het gewenste resultaat.

Kortom ik heb teveel volume verschil tussen mijn clean en mijn overdrive kanalen. Hoe kan ik dit fixxen?

wytz
20 september 2010, 12:25
Ik ben niet heel bekend met deze versterker, maar als ik naar plaatjes van het frontpaneel kijk dan lijkt het alsof die een crunch, lead en master volume heeft. Als je de master omhoog draait en de crunch en lead wat naar beneden, dan heb je een betere balans. Of je de crunch en lead daar in volume afkapt, of pas bij de master zou toch niet zoveel verschil in geluid moeten maken?

rudolf
20 september 2010, 16:39
ja ok maar dat is het 'm net. Crunch en lead kanaal klinken gewoon het lekkerste met het volume op 8/9. Das als ik die terugdraai vind ik het geluid minder maar dan zou de balans tussen crunch/lead en clean wel beter zijn idd.