PDA

View Full Version : Footswitch Voodoo



Pepe
20 september 2010, 01:33
Logica van een simpele polderboy blijkt weer wat anders te zijn dan keiharde natuurwetenschap.
Afijn.
Ik heb een Tubedriver rackuitvoering. Op de achterkant zitten 2 gewone gitaarplug ingangen voor effect on/off en boost on/off. Nou heb ik een oude fender footswitch die prima werkt maar het leek me een beetje onhandig om 2 losse switches te gebruiken. Maar dubbele switches zijn allemaal stereo of kleine RCA (ook Fender) plugjes. Maar ik heb nog een Vox footswitch van een AC15 ergens liggen dus ik dacht, daar soldeer ik twee gitaarpluggen aan.. klaar.
De massa aan de massa's en de hot's aan de hot's. Maar de natuurwetenschap is ongenadig, het werkt niet. Bij inpluggen gaan de kanalen aan en hoe hard ik ook trap, smeek of vreselijke dreigementen uit, de switches doen niks.

Wat gaat er nou mis met de logica?
Als iemand wel een footswitch weet met 2 schakelaars en 2 mono gitaarpluggen: des te beter!

snaarplukker
20 september 2010, 10:33
Ik heb een Tubedriver rackuitvoering. Op de achterkant zitten 2 gewone gitaarplug ingangen voor effect on/off en boost on/off.
Zijn dat geen stereo uitvoeringen?

Pepe
20 september 2010, 11:04
Nee, 2 maal mono.
Dat het slimmer kon bewijst wel dat er geen dubbel mono pedaal te vinden is.

smullie
20 september 2010, 11:08
Misschien dat zelf maken de snelste en goedkoopste oplossing is... Een footswitch is niet zo moeilijk te maken en kan je makkelijk op internet vinden... Je blijft met 2 kabels zitten dan, maar ze gaan wel al naar 1 bakje...

Het is maar een idee... :makeup:

cluseau
20 september 2010, 11:22
maar het leek me een beetje onhandig om 2 losse switches te gebruiken.

Dat is ook niet nodig. Je Fender switch is toch bedraad met een drie aderige kabel? gnd en twee maal geswitched? Met de drie aderige kabel ga je naar de eerste plug, sluit de gnd normaal aan en één van de hot's op de tip. De andere hot verleng je naar de tweede jack. De ground moet je natuurlijk ook verlengen voor de tweede jack. Je hebt nu twee gescheiden schakelende jack's over één kabel. Moet de ground perse gescheiden kun je ook nog een vier aderige kabel nemen. Sorry als ik het verkeerd begrijp maar ik neem aan dat dat je probleem is?

Frans.

Pepe
20 september 2010, 12:44
Gezien de reacties heb ik het niet duidelijk verteld maar ja, wat jij daar beschrijft Frans is toch precies hetzelfde wat ik met de Vox AC15 switch gedaan heb, ground naar beide en elke een eigen hot?

Ik wilde weten of mijn logica of mijn soldeerwerk verkeerd is.
Als dat laatste het geval is kan ik het niet oplossen want dat is goed.

cluseau
20 september 2010, 12:52
Ik wilde weten of mijn logica of mijn soldeerwerk verkeerd is.


Ik denk dat onze logica wel overeenstemt en je soldeerwerk vertrouw ik ook wel op. Toch moet er iets heel simpels aan de hand zijn, mogelijk is die gemeenschappelijke massa niet toelaatbaar. Eventueel schemaatje bij de hand?

Frans.

Pepe
20 september 2010, 13:40
Hmmm, dat is de enige mogelijkheid die overblijft he....
Ik ga dat ding vanavond eens openmaken, see what makes it tick

driftkop
20 september 2010, 14:21
En zet een fotootje hier zodat we mee kunnen kijken :ok:

Dirk_Hendrik
20 september 2010, 19:22
http://www.dirk-hendrik.com/temp/Chandler_Tubedriver_Rack.pdf