PDA

View Full Version : Westerngitaar en amp?



Ijselrobo 07
19 september 2010, 19:52
Hey,,

Mijn mooie in 1980 handgebouwde, 27e gitaar van Hanika is, na een mooi leven van 30 jaar nu aan het slijten,
de lijm die tussen de tailpiece/brug en de bovenplaat zit, is langzaam aan het loslaten, dus mijn hanika gaat even naar de reparateur.
En omdat ik nu even zonder A-gitaar zit, krijg ik opeens GAS voor een westerngitaar, en dus ook een amp voor A-Gitaar.
Nu heb ik deze spullen gezien:
- Fender Acoustasonic Junior DSP versterker (http://www.fender.com/products/search.php?partno=2213200010)
- Jimmy Dale Signature Kingman™ SCE gitaar (http://www.fender.com/products/search.php?partno=0968405021)

Nu zijn mijn vragen:
- Ik kan er niet achter komen of de gitaar USA Made is?
- Is die amp een redelijke versterker?
- Zijn dit eigenlijk wel goede spullen om te kopen?

Als jullie 'Nee' zeggen tegen deze spullen, kunnen jullie mij dan iets anders aanbevelen?
Mijn budget is €900

Grtz. From Ijselrobo 07

Fingerpick
25 september 2010, 01:13
Combinatie van die twee lijkt me qua specs OK, al geprobeerd ?

Harald
25 september 2010, 09:50
Is het belangrijk dat het amerikaans is, en fender? Het 'rock&roll' uiterlijk van de gitaar is natuurlijk een kwestie van smaak, maar Fender is niet echt een A merk als het om akoestische gitaren gaat.

Geen idee hoe de prijzen hiervoor in Nederland liggen, maar ik zou zowel voor de versterker als de gitaar toch ook wat andere merken proberen (waarmee ik niet wil zeggen dat je deze niet ook kunt proberen trouwens, maar ik zou bij Fender voor akoestisch dus niet zo maar ervan uit gaan dat het erg goed is). Qua versterker zit je iig als je tweedehands kijkt dan toch snel ook in de range voor een Schertler, AER of Fishmann versterker, en dat zijn A-merken die zich wel specifiek op de akoestische markt richten. Qua gitaar ook mogelijkheden genoeg.

Daarnaast, hoe belangrijk vind je het versterkt spelen eigenlijk? Met name voor thuis? Als dat alleen voor op het podium is zou je kunnen overwegen de versterker achterwege te laten, en het budget te combineren voor een goede gitaar. Dan kom je in een prijsklasse waar genoeg leuks te krijgen is. En een gitaar met een echt goede pickup kan meestal ook al prima klinken als je hem via DI op een PA inprikt.