PDA

View Full Version : Waarom krijg ik deze gitaar nou niet verkocht?



ieme
6 mei 2003, 10:43
Hallo,
Ik snap dr niets van! Ik heb een nieuwe(2 maanden oude) Gibson SG Standard cherry red, die ik op verschillende verkoopsites aanbied voor €1250 ik heb dat ding gekocht voor 1499 maak krijg em dus niet verkocht!
iemand een idee?

john.3001
6 mei 2003, 10:49
Op 2003-05-06 09:43, schreef ieme:
Hallo,
Ik snap dr niets van! Ik heb een nieuwe(2 maanden oude) Gibson SG Standard cherry red, die ik op verschillende verkoopsites aanbied voor €1250 ik heb dat ding gekocht voor 1499 maak krijg em dus niet verkocht!
iemand een idee?


Als ik die aanbieding zou zien staan, zou ik denken: "Voor een paar honderd eurotjes meer heb ik een nieuwe"...
Het is hard, maar zo gaat het wel...
Bovendien is het altijd verdacht wanneer iemand een gitaar aanschaft en hem na zeer korte periode weer kwijt wil (no offence)...
Ja gaat dan al gauw denken dat er iets mis mee is ofzo..

ieme
6 mei 2003, 11:14
Ja, dat begrijp ik maar ik heb dr een heel (aantoonbaar) verhaal bij! en de gitaar is gewoon nieuw, ik zal even kort uitleggen hoe en wat: Ik had een Burns Brian May, daar was alles mis mee dus kon ik een nieuwe krijgen maar dat wilde ik niet. Toen kon ik mn geld niet terug krijgen maar wel een andere gitaaruitzoeken en dan het verschil bijbetalen. Toen heb ik overhaast een SG gekocht die ik eigenlijk helemaal niet bij me vind passen.... (en ik heb een nieuwe versterker nodig!)

Zo zit de vork in de steel

De Teng
6 mei 2003, 11:27
Het zal vast wel goed komen. Soms verkoop je iets binnen een week als je het opnieuw op bijvoorbeeld marktplaats zet en daarvoor heb je er drie maanden over gedaan om het apparaat ook maar aan de straatstenen kwijt te raken. Keep trying!

ben79
6 mei 2003, 11:39
inderdaad ik denk net hetzelfde hoor, voor zon klein verschil rij je toch naar duitsland of spaar je een maand meer en heb je een nieuwe , men vind het inderdaad maar verdacht als ie zo snel de deur uitgaat..valt niks aan te doen spijtig genoeg voor je

ieme
6 mei 2003, 13:07
Ik heb toch verteld waarom ik hem wegdoe...

cas121
6 mei 2003, 13:11
ik denk dat dat gewoon het probleem is, tuurlijk kan je het helemaal verklaren maar toch lijkt het idd wel wat raar.. maarach dat is algenoeg gezegd, kijk bij dure spullen moet je gewoon wat geduld hebben maar meestal krijg je ze dan wel weg, zonder al te veel aan de prijs te sleutelen. wat ook niet helpt is dat er her en der nog nieuwe SG standards te krijg zijn voor 1295, incl ohsc tja dan ga je natuurlijk ook snel voor een nieuwe. hey maar even een vraagje; die standards komen toch in heritage cherry en nie in cherry red? mail me anders effe, ben op zich wel geinteresseerd in die gitaar..

pimmetje
6 mei 2003, 13:15
Hele verhaal doet er niet toe...
Als je met een nieuw artikel de winkel uit loopt, is de waarde DIRECT met pakweg 25% afgenomen. Bij de meeste artikelen zelfs nog met meer dan dat percentage (en OK... bij sommige artikelen minder). En de prijs daalt vanaf dat moment de eerste tijd alleen nog maar.

Je hele verhaal mag dan waar zijn... je zult waarschijnlijk gewoon nog wat moeten zakken met de prijs. Da's de boete voor overhaast kopen... of wachten tot hij vintage-waarde heeft :grin:.

ben79
6 mei 2003, 13:21
ja leg hem een paar weekjes in de zon en de regen dan kun je hem verkopen voor vintage :grin:
of wacht nog een jaartje dan ben ik waarschijnlijk wel geintresseerd :smile:

renier
6 mei 2003, 15:35
inderdaad, voor 200 pop meer heb je een nieuwe, gekocht bij de vakhandel, met alle voordelen vandien. mensen die op zoek zijn naar een tweedehandsje zoeken meestal toch naar iets goedkopers of een vintage..

Ic3gl0vE
6 mei 2003, 16:08
er is nog hoop! zelfs roadkill heeft z'n gibson kunnen verkopen, en dat was nog wel een spuuglelijke M3!

ieme
6 mei 2003, 18:15
Haha. bedankt allemaal! maar ja practisch gezien is t gewoon een mooie korting voor diegene die een nieuwe SG zoekt!

pimmetje
6 mei 2003, 20:09
Trouwens, ieme.... laat je NOOIT meer zo naaien door een gitaarzaak!

Als jij een gitaar terugbrengt waar van alles mis mee is, dan horen ze jou zonder enig morren je geld terug te geven. Natuurlijk proberen ze je eerst met zo'n streek als jou geleverd is (of tegoedbonnen of wat dan ook) te pakken, maar daar moet je niet intrappen.

ZIJ hebben een ondeugdelijk produkt geleverd. ZIJ zijn dus HUN deel van het koopcontract niet nagekomen. Als je binnen 8 dagen komt ligt 't zelfs nog wat gunstiger voor jou (zelfs met in principe deugdelijke produkten), mits het produkt niet op enigerlij wijze "op gaat" of zo aan die 8 dagen bezit.

Ik weet er 't absolute fijne niet van. Onze forum-jurist Marc Oblivian zal daar ongetwijfeld meer van weten. Als je echt wilt, zou je zelf 'ns kunnen zoeken naar wat passages over dit onderwerp in 't burgerlijk wetboek...

Maar alvast... niet te snel de verkoper geloven als zoiets lulligs je ook met de aankomende versterker overkomt.

ieme
6 mei 2003, 20:12
Dankjewel!

Nocki
6 mei 2003, 22:02
hee Ieme.

ik zag inderdaad je gibson sg adds. maar von het jammer dat je het niet even had gezegd toen ik er was... ik had m wel even vast willen houden. ik heb altijd al een sg willen hebben...

gewoon vast houden die gitaar. in de koffer houden en blijven adverteren... vroeg of laat wil iemand m wel. en dan even niet moeilijk doen over reiskosten maar gewoon gaan brengen ofzo... heerenveen ligt best ver weg en niet iedereen is zo gek om voor een gitaar (of een amp :smile: ) zover te rijden...

Nocki

Dude
6 mei 2003, 22:55
ieme
ben je geintreseerd hem te ruilen tegen mijn 1979 fender stratocaster ? mail me even op ----censored----

taylor
7 mei 2003, 16:00
ik denk dat 1 sg zowizo moeilijker verkoopt das echt zo'n gitaar you love it or you hate it,dan praat ik voornamelijk over de looks(dat vinden veel blijkbaar HEEL belangrijk)

ik zou best 1 keer 1 sg willen hebben maar 2e hands voor 1250,00 euro niet.

Barret Wallace
7 mei 2003, 16:15
Hey taylor is back :smile:

jij bent lang weggeweest gozer :wink:

Ibanez
7 mei 2003, 19:13
Whoo dat is zeker lang geleden!

Anavrin
7 mei 2003, 21:01
Beste ieme, denk nou niet meteen 'wat een zeur', maar ikzat in eerste instantie ook enorm te geilen op die Burns, maar na een keer spelen viel ie enorm tegen (dat tremolo systeem), na enig onderzoek kwam ik er achter dat de Fender Jaguar best veel weg heeft van de originele Brian May gitaar; faseknoppen, perfect tremolo systeem. Hij lijkt er voor geen meter op, qua looks, en misschien vind je mijn suggestie wel ontzettend lomp, maar misschienhelpt dit je toch op weg.

ps. als je teruggaat naar de winkel en je zoekt daar rustig naar een gitaar die wel bij je past, en je het verhaal nog eens uitlegt, dan zullen die verkopers echt niet moeilijk doen om je een mooie inruilprijs te geven (tenminste dat is toch te hopen)

Anavrin
7 mei 2003, 21:03
btw hier is een link naar een jaguar site, dan kun je die gitaar ff checken
http://www.webrocker.de/jaguar/

john.3001
8 mei 2003, 12:33
soow, dat ziet er flitsend uit!!!

http://www.webrocker.de/jaguar/jags/purple1962.htm