PDA

View Full Version : Washburn d10s



Djer84
19 september 2010, 11:08
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Jerry en wil beginnen met gitaar te spelen.
Nu heb ik een beetje rond gekeken op het internet en nu is mijn oog gevallen op de "WASHBURN D10S".

Vinden jullie dit een geschikte gitaar om mee te beginnen?

Alvast bedankt voor de reacties!

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/56315/Washburn-D10S-Black.jpg

guus-25
19 september 2010, 11:25
Een vriend van mij heeft hem ook en hij bevalt hem wel goed:ok:

LaurentB
19 september 2010, 11:37
Ik heb geen ervaring met dezer specifieke gitaar, maar je hebt in elk geval blijkbaar een budget waarmee je een fatsoenlijke gitaar kunt kopen.

Ga vooral ook eens naar diverse winkels waar ze je verschillende instrumenten kunnen laten zien. De meeste verkopers zullen je binnen het assortiment van hun eigen winkel wel goed adviseren, maar om ook nog andere merken te zien moet je ook eens bij andere kijken.

Als je iemand kent die al speelt, neem die dan mee om te laten testen.

Djer84
19 september 2010, 11:59
bedankt, ik ga zeker eerst naar de winkel om er naar te kijken. Maar op internet zag ik ook allemaal goede berichten erover.

Zijn er misschien nog meer mensen die deze gitaar hebben of er wat over kunnen vertellen?

Plant
19 september 2010, 22:14
De gitaar is uitgeroepen tot beste gitaar (in een bepaalde prijsklasse, ik meen $200 - $500) door de MIA Music Industry Associated en schijnt een van de best verkochte gitaren ter wereld te zijn. Ik denk dat je dat gelezen hebt, want dat kom je altijd in advertenties van handelaren tegen.

Nou zijn de modellen die je hier in de winkels treft van Chinese makelij. Ik bedoel gen neppers of zo, maar Washburn laat ze daar maken. Ik heb ooit twee exemplaren in handen gehad, maar was er niet kapot van. Kan toeval zijn en er zullen best goeie zijn, maar dan moet je ze wel uitzoeken. Als je naar een winkel gaat, neem dan iemand mee die er een beetje verstand van heeft en koop er niet blind een.

Het valt me ook altijd op dat er zoveel 'als nieuw' op marktplaats belanden. Nu staan er ook weer een paar. Ze worden blijkbaar veel als beginnersgitaar gekocht (als starterspakket met hoes, stemapparaat e.d.) en worden gauw weer van de hand gedaan. Kan een bevlieging zijn (ik wil 'even' gitaar leren spelen) of een kwaliteits-issue. Een slechte gitaar motiveert niet bepaald om door te gaan.

Je kunt er je voordeel mee doen en eens zo'n 2de hands exemplaar gaan bekijken of toch een nieuwe in de winkel, maar probeer deze goed uit of neem iemand mee die dat kan. Koop in ieder geval niks ongezien via internet.

Maar dat geld eigenlijk voor elke gitaar.

Djer84
20 september 2010, 08:47
Bedankt plant!

Ik ga binnenkort eens even bij de winkel langs om te kijken of het wat is.

kapepper
26 september 2010, 09:36
Bedankt plant!

Ik ga binnenkort eens even bij de winkel langs om te kijken of het wat is.


Ik heb een d10 in 93 gekocht; kostte toen ongeveer 200 euro min of meer
Ik heb er op gespeeld tot over een paar jaar... prima gitaar dus voo zijn geld.
Mijn is wel van koreaanse makelij

hij is natuurlijk moeilijk te vergelijken met mijn martin dm die ik nu heb. Nu terug spelen op mijn washburn is toch niet evident

VanDiekum
26 september 2010, 19:20
Washburn maakt mooie gitaren maar als je budget een euro of 200 - 300 meer is zou ik eerder naar de duurdere modellen van Crafter of de instap modellen van Breedlove .

Washburn is niet verkeerd ik heb er zelf ook 1 een D10SCE , maar ze zijn gewoon niet ideaal als beginners gitaar vanwege de hoge actie van snaren ten opzichte van de hals zijn het best zwaar spelende gitaren maar kwa geluid krijg je egt waar voor je geld die van mij is nu 4 jaar oud en is ongeveer na 2 jaar egt goed gaan klinken zelf al heeft ie gelamineerde zij en achterkant.

Maar als je budget iets hoger is kijk eens naar de TB modellen van crafter die spelen als een trein en massief hout voor 600+ euro.

Ik ben zelf toen ik gitaar begon te leren spelen op een Klassieke gitaar begonnen van het merk Hofner type HF 12 maar ik zou het type gitaar kiezen wat jou het meeste ligt

Succes ermee !:noob:

LaurentB
26 september 2010, 19:23
Hoge actie kun je altijd laten bijstellen.