PDA

View Full Version : Pedaltrain 2: aftermarket hardcase



Izegrim
19 september 2010, 10:11
Sorry jongens, ik heb het ooit een keer gelezen ergens op het forum en ik kan het niet terugvinden. Welke hardcase is geschikt om een Pedaltrain 2 in te passen?

Dank.

Nielsje
19 september 2010, 16:26
Ah, dat zou handig zijn! Wie o wie?
(mag ook voor een ptjunior zijn hoor..)

the sure thing
19 september 2010, 20:50
Ja, ik doe ook mee!! Ik zoek een case voor mijn Pedaltrain 2...

EDIT: DAMN handige verhoging voor op je pedaltrain (http://prostagegear.com/products/pedalboards/booster/) Direct veel GAS!!!

Nielsje
20 september 2010, 12:34
Mwoah, ik weet niet of ik dat wel zo handig vind..
Staat het allemaal nog hoger, en hoge pedalen, dat werkt dan helemaal niet fijn meer. Alsof je gaat traplopen ofzo. (ik heb bijv. m'n smallstone phaser 'achterop' staan). En past het dan nog wel in je tas of koffer?

Izegrim
20 september 2010, 14:05
Mwoah, ik weet niet of ik dat wel zo handig vind..
Staat het allemaal nog hoger, en hoge pedalen, dat werkt dan helemaal niet fijn meer. Alsof je gaat traplopen ofzo. (ik heb bijv. m'n smallstone phaser 'achterop' staan). En past het dan nog wel in je tas of koffer?

Mee eens. En bovendien staat de pedaltrain al schuin naar je toe. Voor mij is dat genoeg.

Allo? Weet iemand welke case? :D

Sj03rd
20 september 2010, 17:46
Ja, ik doe ook mee!! Ik zoek een case voor mijn Pedaltrain 2...

EDIT: DAMN handige verhoging voor op je pedaltrain (http://prostagegear.com/products/pedalboards/booster/) Direct veel GAS!!!

Wat een onzin die verhoging! Die pedalen omdraaien en je bent klaar. McGuyver ;-)

Nielsje
21 september 2010, 14:23
joehoehoehoe :D

Kim Wilson
21 september 2010, 14:57
Kistje kun je toch prima zelf maken? Is niet bepaald rocket science of zo.

Izegrim
21 september 2010, 18:53
Kistje kun je toch prima zelf maken? Is niet bepaald rocket science of zo.

Ja, dat is ook een legitiem antwoord op mijn vraag. Alleen ben ik na het bouwen van een flightcase voor mijn top achter gekomen dat dit geen liefhebberij is.

Is er een showmaster case waar hij eventueel in zou passen?

Kim Wilson
21 september 2010, 20:57
Laten bouwen dan?

Nielsje
21 september 2010, 21:08
Nee man, da's veel te duur :)
Ik ga binnenkort wel op zoek naar een koffertje waar m'n junior in kan. Die tas is 'ideaal' op de fiets, maar ik wil hem ook onbezorgd in een bus kunnen stapelen. Daarom gaan er toch ook weer een paar koffers komen voor m'n gitaren, en ik wil iets voor m'n CMW.

Izegrim
21 september 2010, 21:14
Laten bouwen dan?

Dat is altijd nog een optie en daar had ik ook al wel aan gedacht. Als ik het dan in een maatvoering doe die je ook voor andere apparaten kunt gebruiken, dan zijn er misschien heel veel mensen in geïnteresseerd. En als die dan allemaal zo'n case zouden willen kopen, dan kan de prijs omlaag. Gek dat een fabrikant hier nog niet aan gedacht heeft. ;)

Even zonder gekheid. Stel dat bijvoorbeeld een showmaster 24 of 48 case zou passen, dan zou dat heel wat tientjes kunnen schelen. Ik heb zo'n ding alleen niet onder ogen gehad. Misschien een ander wel.

the sure thing
21 september 2010, 22:41
Dat is altijd nog een optie en daar had ik ook al wel aan gedacht. Als ik het dan in een maatvoering doe die je ook voor andere apparaten kunt gebruiken, dan zijn er misschien heel veel mensen in geïnteresseerd. En als die dan allemaal zo'n case zouden willen kopen, dan kan de prijs omlaag. Gek dat een fabrikant hier nog niet aan gedacht heeft. ;)

Even zonder gekheid. Stel dat bijvoorbeeld een showmaster 24 of 48 case zou passen, dan zou dat heel wat tientjes kunnen schelen. Ik heb zo'n ding alleen niet onder ogen gehad. Misschien een ander wel.

Pedaltrain 2 afmetingen: 61x32x6,5 cm

Binnenkant Showmaster 48 case ONGEVEER: 72 x 35 x 11 cm

Zou dus moeten kunnen? Alleen de binnenkant hoogte van de Showmaster case is ONGEVEER 15 cm, dus ik vermoed dat daar de problemen gaan liggen.

Nielsje
21 september 2010, 22:43
Pedaltrain 2 afmetingen: 61x32x6,5 cm

Binnenkant Showmaster 48 case ONGEVEER: 72 x 35 x 11 cm

Zou dus moeten kunnen? Alleen de binnenkant hoogte van de Showmaster case is ONGEVEER 15 cm, dus ik vermoed dat daar de problemen gaan liggen.

Huh??! Maar het komt er volgens mij op neer dat je pedaltrain er alleen in kan als je op de bovenste rij geen pedalen hebt staan, praktisch! :D

the sure thing
22 september 2010, 06:33
Huh??! Maar het komt er volgens mij op neer dat je pedaltrain er alleen in kan als je op de bovenste rij geen pedalen hebt staan, praktisch! :DDe 11 cm klopt niet, die 15 cm wel. Maar ik weet dat je in de showmaster case geen pedalen te hoog kan maken, dus Nielsje: de showmaster case valt helaas af!!!

Mr. Dynamite
22 september 2010, 17:31
Koop gewoon een CD case of lichtcase of weet ik veel wat.
Gewoon een waar hij in past qua afmetingen, je gooit er een laag schuim in, snijen en klaar is kees. Niet zo moeilijk toch? :soinnocent:

Mries
23 september 2010, 09:23
Ik heb hem in een showmaster 48 case zitten. Gewoon wat schuim aan de zijkanten en in de deksel, past precies bij mij.

Nielsje
8 oktober 2010, 12:02
Even brutaal bumpen hoor :)
Ik zit te weinig in de standaard flightcases om zo te bedenken wat handig is..
Overigens ben ik 'bang' dat ik toch maar eens aan de pt2 moet..

guus-25
9 oktober 2010, 10:35
Misschien heb je hier wat aan, kun je zelf alle maten etc. invoeren.;)

https://www.flightcase-onderdelen.nl/NL/casecalc.php

the sure thing
10 oktober 2010, 09:15
(...) Overigens ben ik 'bang' dat ik toch maar eens aan de pt2 moet.. Tsja... dan weet je dat het nog een kwestie van weken is en je hebt er eentje in huis! Daar kan geen flightcase-site tegenop :)

the sure thing
10 oktober 2010, 09:16
Misschien heb je hier wat aan, kun je zelf alle maten etc. invoeren.;)

https://www.flightcase-onderdelen.nl/NL/casecalc.phpIk ken dit bedrijf. SUPER bedrijf, gedreven mensen, erg leuke eigenaar, maar wel wat aan de prijzige kant....

guus-25
10 oktober 2010, 11:59
Ik ken dit bedrijf. SUPER bedrijf, gedreven mensen, erg leuke eigenaar, maar wel wat aan de prijzige kant....

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is idd wel wat prijzig:soinnocent:

Nielsje
6 november 2010, 12:31
Ik ben inmiddels voorzien van een case!
Helaas nèt niet geschikt voor een pt2, maar een pt1 en junior gaan er wel in.
Ik ben een blij man, zal binnenkort een foto schieten.