PDA

View Full Version : shine on op youtube



pasqual
19 september 2010, 01:09
ik heb tussen de 3.000.000 bestaande gilmour wannabe youtube filmpjes van "Shine on you crazy diamond" mijn versie van dit lied menen te moeten plaatsen:sssh:. ondanks dat de geluidkwaliteit ronduit slecht is, hoop ik toch dat jullie eens ff willen kijken/luisteren.
linkje: http://www.youtube.com/watch?v=obdmWZ6Gj6o

groeten Pasqual.

covermark
19 september 2010, 14:58
ik heb tussen de 3.000.000 bestaande gilmour wannabe youtube filmpjes van "Shine on you crazy diamond" mijn versie van dit lied menen te moeten plaatsen:sssh:.

Haha da's mooi zeggen

Je hebt het nummer goed in je hoofd zitten, je toon is mooi en je spel is gewoon goed. Ik heb het net op je youtube al geschreven maar als je de Gilmour wannabees zou ranken zou je hoog eindigen naar mijn smaak!

pasqual
19 september 2010, 17:02
bedankt Mark,

hier kan ik wel ff mee vooruit;)

groeten Pasqual.

beruk
19 september 2010, 18:45
Qua toon helemaal goed! Je neemt de tempi wat anders, maar da's artistieke vrijheid;) :rockon:
Welk een versterkt heb je daarvoor gebruikt?

pasqual
19 september 2010, 22:04
bedankt Beruk,

ik heb de gitaar ingeplugd in een digitech RP-1 ( een antieke multi-effects/ pre-amp ) met daarvoor een ibanez overdrive ( PT-3, waarvan ik alleen de overdrive gebruik ). de digitech is doorgeschakeld naar een keyboard waar ook een MP-3 spelertje op aangesloten is en dat is wat je hoort. de digitech gebruikt de volgende effecten: compressor, delay en reverb. het uitgangssignaal is stereo maar door de gebruikte camera is dit helaas niet hoorbaar. ik had het kunnen opnemen met een minidisc maar dan had ik het beeld met het geluid moeten mixen en zo geweldig goed kan ik nog niet uit de voeten met videobewerkings software.

groeten Pasqual.

barno
19 september 2010, 22:13
iedereen die zijn bendings en vibrato nog niet 100 procent onder de knie heeft, moet van david gilmour afblijven. jij mag wèl !! heel mooi

pasqual
19 september 2010, 22:24
so hey....Barno! dit is een groot compliment:supercool:
dankjewel!

groeten Pasqual.

Henri H
20 september 2010, 00:09
Ik vind het ook goed! Misschien mag je sound wat helderder, klinkt wat dofjes/wollig heb ik de indruk, maar dat kan ook aan de speakers van de MacBook liggen waarop ik heb geluisterd. ;)
Gilmour is erg lastig, die gast heeft een eigen sound en vibe.

edje kadetje
20 september 2010, 08:11
ik ga er zeker niet naar luisteren na de voorgaande commentaren. Ben zelf een groot gilmour fan en speel heel veel van hem en ben altijd verbaasd en uit het veld geslagen als blijkt dat zovelen het zoveel beter doen dan ik. Jij hoort ongetwijfeld tot die categorie. Ik bespaar mezelf de frustratie.

(Die rp1 was helemaal nog niet zo gek, ik heb hem ook gehad tot het display helemaal aan gort was en hij echt niet meer te gebruiken was. Nog wel een tijd als midi-controller bij mijn GP100 gebruikt.)

edje kadetje
20 september 2010, 15:27
ik ga er zeker niet naar luisteren na de voorgaande commentaren. Ben zelf een groot gilmour fan en speel heel veel van hem en ben altijd verbaasd en uit het veld geslagen als blijkt dat zovelen het zoveel beter doen dan ik. Jij hoort ongetwijfeld tot die categorie. Ik bespaar mezelf de frustratie.

(Die rp1 was helemaal nog niet zo gek, ik heb hem ook gehad tot het display helemaal aan gort was en hij echt niet meer te gebruiken was. Nog wel een tijd als midi-controller bij mijn GP100 gebruikt.)

ik kon de verleiding niet weerstaan en ben toch gaan luisteren.

Was inderdaad behoorlijk goed.
Toch nog wel enige puntjes van kritiek (die niet willen zeggen dat ik het zelf veel beter zou doen).
Ik vind je vibrato mn met de vingers gedaan iets te snel.
Ook vind ik dat er zeker in het begin iets minder rust in het spel zit dan als gilmour het speelt.

mooi gedaan hoor!

Heibel
20 september 2010, 15:51
Heerlijk..mooie sound en ontspannen spel..wat wil je nog meer!?

pasqual
20 september 2010, 22:24
ik kon de verleiding niet weerstaan en ben toch gaan luisteren.

Was inderdaad behoorlijk goed.
Toch nog wel enige puntjes van kritiek (die niet willen zeggen dat ik het zelf veel beter zou doen).
Ik vind je vibrato mn met de vingers gedaan iets te snel.
Ook vind ik dat er zeker in het begin iets minder rust in het spel zit dan als gilmour het speelt.

mooi gedaan hoor!

uiteraard bedankt voor het luisteren en ieder commentaar/kritiek is welkom. ter verdediging wil ik je vragen om nog eens de orginele versie van "Wish you were here" te vergelijken met de "Pulse" versie. de laatste is meer bekend bij het grote publiek waar Gilmour inderdaad veel meer "laid back" speelt wat ik persoonlijk ook mooier vind. bij de orginele uit '75 vibreert Gilmour ook een stuk sneller en is het spel veel gejaagder als de latere uitvoeringen. maar dit is misschien wel een punt waar ik op zou kunnen oefenen. ik merk wel dat als ik 'm met mijn band speel dat het allemaal relaxter gaat omdat ik dan niet hoef te letten op de toetsen met overgangen omdat de toetsen mij volgen in het begin stuk.

@H.Huisjes: tja, het is opgenomen met een camcorder met een mono microfoon en daar is qua sound niet veel eer aan te behalen...het ligt dus niet zozeer aan jouw MacBook...:)

anyway, wederom bedankt.

pasqual
20 september 2010, 22:26
Heerlijk..mooie sound en ontspannen spel..wat wil je nog meer!?

samen met Dave op een podium? of is dat te veel gevraagd;)

groeten Pasqual.

Heibel
21 september 2010, 11:55
samen met Dave op een podium? of is dat te veel gevraagd;) groeten Pasqual.

Haha..dat heb je helemaal niet nodig..gewoon lekker je eigen ding doen! Gilmour leidt alleen maar af..Tof dat je dit soort dingen ook met je band speelt..Als ik zoiets live zou zien, zou ik echt staan te genieten..Ik bedoel, dit is wat we als gitaristen toch geweldig vinden!? Keep it up!

hendrix2
21 september 2010, 12:16
ik heb tussen de 3.000.000 bestaande gilmour wannabe youtube filmpjes van "Shine on you crazy diamond" mijn versie van dit lied menen te moeten plaatsen:sssh:. ondanks dat de geluidkwaliteit ronduit slecht is, hoop ik toch dat jullie eens ff willen kijken/luisteren.
linkje: http://www.youtube.com/watch?v=obdmWZ6Gj6o

groeten Pasqual.

Ik zie veel leuke dingen op gitaarnet, maar dit is toch wel genieten hoor. Bij Gilmour zijn de bends altijd belangrijk en die beheers je echt perfect.

Hoedje af, hier (nogmaals) geniet ik oprecht van.

pasqual
21 september 2010, 21:29
bedankt allen voor de lovende woorden.
maar ik heb 'm nog niet live kunnen spelen omdat we 'm pas onlangs repeteren. maar dat gaat veranderen. hopelijk kunnen we een behoorlijke opname maken.

groeten Pasqual.

edje kadetje
22 september 2010, 09:01
succes. Mijn ervaring is dat ondanks dat het voor velen een langdradig, saai enz (natuurlijk niet mijn mening over het nummer) zou kunnen zijn, hij toch zeker wel op enthousiaste reacties kan rekenen. Dus doen! Het clich is natuurlijk om ermee te openen. Maar cliches zijn dat meestal met een reden, dus ook hier geldt: doen!

pasqual
22 september 2010, 22:38
langdradig geld alleen voor de niet liefhebbers maar die hebben dan uitgebreid de kans om te gaan pissen of een biertje te bestellen natuurlijk;)
ik kan me wel voorstellen dat er altijd puristen bij zullen zitten die echt op de details letten. maar als dit nummer niet goed loopt, zul je het ook wel horen van het publiek neem ik aan. ik ben benieuwd als het zover is....

groeten Pasqual.

E-J
22 september 2010, 23:03
Ik als Gilmour gek vind je klank en spel zéér goed. Eén puntje waarmee je wellicht iets dichter bij het origineel kunt komen: speel ietsje langzamer/relaxer/'smoother'. Soms is het nog een tikje te gehaast. Voor de rest, top!

groetjes,
Emiel

Fireburst
23 september 2010, 20:08
Ik reageer niet zo makkelijk in dit soort topics (doe zelf eerst maar eens beter gedachtengoed ;)) maar dit is toch wel klasse hoor. Hoed af.
Ik kan er wel inkomen dat mensen vinden dat je vibrato verschilt van dat van David maar voor mij geeft het dit stuk een soort van blues-feel en ik hou er wel van.

pasqual
23 september 2010, 21:24
nogmaals dank allen, mooi om te lezen.

groeten Pasqual.

pasqual
23 september 2010, 21:37
Ik reageer niet zo makkelijk in dit soort topics (doe zelf eerst maar eens beter gedachtengoed ;)) maar dit is toch wel klasse hoor. Hoed af.
Ik kan er wel inkomen dat mensen vinden dat je vibrato verschilt van dat van David maar voor mij geeft het dit stuk een soort van blues-feel en ik hou er wel van.

eigenlijk is het onzin wat je zegt: natuurlijk mag je reageren op andermans spelen en muziek; je weet zelf heel goed wat je wel en niet goed/mooi vindt, toch?
er zijn hele volksstammen die beter spelen als mij/jij/wij maar dat betekent niet dat alles even mooi en/of interessant is. een voorbeeld ( op mijn conto ) : Yngwie Malmsteen: geweldige gitarist, ik doe het 'm niet na, maar ik moet er geen uur of langer naar luisteren want dan word ik er moe van. te veel gepiel en zo zijn er legio gitaristen wat dat betreft.

kortom, als iemand om een mening vraagt, of je beter bent of niet, gewoon doen.

groeten Pasqual.

Henri H
23 september 2010, 22:02
Na een uurtje Gilmour ben ik aan een uurtje Malmsteen toe. :rockon: ;)

pasqual
23 september 2010, 22:06
zo ben alweer 2 uurtjes verder;)

groeten Pasqual.

marx-7
24 september 2010, 19:59
Het volgende commentaar op dit filmpje......

1) Het wordt tijd dat je je eens gaat scheren
2) Een stereo versie gaan we binnenkort eens regelen met goed geluid!
3) Ik ken je gitaarspel al vanaf de eerste "ploink" maar dit klinkt super

Greetz

Diene broor :rockon:

p.s. Op wat pogingen op een drumstel na ben ik volledig a-muzikaal maar ben verdomd goed op de hoogte van goede muziek;)