PDA

View Full Version : Hardtail strat brug op tremolo strat



Anderie
18 september 2010, 17:17
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een hardtail strat brug op een strat met tremolo frezing te zetten? Of moet ik hiervoor hout inlijmen en nieuwe gaten boren? Kunnen jullie mij dan uitleggen hoe ik dat moet doen want ik sta op t punt om een brug te kopen samen met wat andere onderdelen want de brug die nu op mn squier zit is behoorlijk bagger.
Mvg,

Andre vd Galien

Hedge
18 september 2010, 18:40
Je zult de gaten moeten opvullen. Hoe dat te doen. Zoek een paar stukken hout, maak deze zo goed mogelijk pas en lijm ze in je gitaar. Vervolgens zo glad mogelijk afwerken.

Anderie
18 september 2010, 20:16
De strat is van basswood maar ik heb geen basswood. Zou een stuk vuren ook kunnen of gaat dit problemen opleveren? Strats met een hardtail klinken toch ook zwaarder dan tremolo strats?? Of is er niet veel verschil?

broeder6x6
18 september 2010, 20:45
vuren.... dan krijg je wel een groot kleur en vlam verschil:soinnocent:

als je goed gedroogd en stevig vuren hebt ;)

Heibel
20 september 2010, 09:29
Gewoon 'n stukje vuren, of whatever je hebt liggen tussen het tremoloblok en en de body rammen. Heeft Clapton gedaan en zo heb ik het ook gedaan en werkt meer dan uitstekend! Niets geen frezen, opvullen of wat dan ook..en aan de voorkant zie je er niets van en het is omkeerbaar..win, win, win dus..

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:nWtxiE8PYbHDXM:http://i83.photobucket.com/albums/j284/JudokaUSA/Block_Bridge.jpg&t=1

Anderie
20 september 2010, 16:44
Ik wil een hardtail brug erop en niet mijn tremolo non trem maken, deze brug is namelijk niet bepaald geweldig, ik gebruik geen tremolo en een hardtail brug is goedkoper dan een tremolo. Nieuwe stemmechaniekjes gaan erop en 1 humbucker om er een lekker simpel ragmonster van te maken. Niet te veel friemeltjes en rare fratsen gewoon een recht toe recht aan gitaar :blast: Als ie af is zal ik even wat feuteus posten :)
Ik zat er ook aan te denken om een squier 51 brug erop te zetten, dan hoef ik niet perse hout in te lijmen en ik heb een toploader brug. Iemand ideetjes ?? Mvg,
André

Ps ik heb me laten vertellen dat basswood sowieso slecht brandhout is :chicken:

Heibel
20 september 2010, 16:56
Wat voor Squier heb je, nieuw,korea, japan, china? Basswood werd door Fender Japan lange tijd gebruikt..Zo slecht is dat niet hoor ;-) De kwaliteit van een Squier Japan is vergelijkbaar met Fender Mex nu, dus als je dat hebt, zou ik nog even 2x nadenken..

Ik weet verder niet of een 51 brug past, daar heb ik geen ervaring mee..Maar ik ben benieuwd naar de pics als je er mee klaar bent!

Anderie
20 september 2010, 17:04
Het is geen japanner het is een chineesje, klinkt heel aardig en speelt fijn en ik vond het gitaartje het waard om iets leuks van te maken. Nu nog wat hardware bij elkaar sprokkelen, ik ben niet van plan heel veel eraan uit te geven. Bij guitarfetish kwam ik op 30 dollar verzendkosten en dan werd het direct een stuk duurder.