PDA

View Full Version : Tweede Bakers gitaar, ditmaal een fat strat



Quasimodo
18 september 2010, 16:25
Kon het niet laten en heb m'n tweede Bakers gitaar gescoord op Ebay. Ditmaal een fat strat. Voor het astronomische bedrag van € 58,80 incl. verzending. Bespeelbaarheid prima, afwerking goed, sound is ff wennen vanwege de 2 humbuckers maar gewoon goed, héérlijk licht van gewicht 2,5 KG, body is lindehout (basswood), hals is maple met rosewood fretboard.

De pics dan maar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSQUFWZ3-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MALRDS6O-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBESPBW4-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WWTUWY8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXCTBDLR-D.jpg

Sinner1980
18 september 2010, 17:31
Volgende week weer een HNGD topic?;)

Fuhgawz
18 september 2010, 17:42
Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Ik heb echter nog nooit van Bakers gehoord. Waar is het qua kwaliteit mee te vergelijken?

Rock Bottom
18 september 2010, 17:43
Best leuk zon niet in opperdoes gecustomizde gold.

Sinner1980
18 september 2010, 17:52
Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Ik heb echter nog nooit van Bakers gehoord. Waar is het qua kwaliteit mee te vergelijken?

Ik denk met jack & Danny en Harley Benton...

guitarkid
18 september 2010, 18:17
Ik denk met jack & Danny en Harley Benton...
Iemand hier in Zuidbroek had twee Bakers te koop: een Tele en een soort 335 kopie, maar dat was echt twee keer niks. Ik heb op HB en J&D gespeeld (van elk zo'n ruim 100 euro, dus wel bijna twee keer zo duur...;) ) en dat was wel iets meer gitaar en daarbij had je ook nog het gevoel dat er met wat kleine investeringen een heel leuk instrument van te maken is.
Niet bij die Bakers: het voelde al niet goed en het klonk navenant slecht.
Maar misschien is de kwaliteit verbeterd. Quasimodo is er tenslotte wel enthousiast over.
Maar 58,50 incl. verzenden: dat kan toch eigenlijk helemaal niet...? En dan ook nog de "professional series". :)

Gr. C.

Quasimodo
18 september 2010, 18:39
Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Ik heb echter nog nooit van Bakers gehoord. Waar is het qua kwaliteit mee te vergelijken?
Ik heb een Jack & Danny strat en een tele gehad en de kwaliteit doet mij daar sterk aan denken. De J&D strat viel mij ondanks de Wilkinson singlecoils toch wel tegen. De Bakers strat, maar vooral deze fat strat, bevallen mij soundwise toch beter. Van de J&D tele was ik kwa sound toch wel erg aangenaam verrast en heb deze enkel vanwege het hoge gewicht weg gedaan.

@ Guitarkid,

De Bakers zijn leuke gitaartjes voor thuis, voor beginners die eerst willen kijken of gitaar spelen wel wat voor hun is, als basis voor DHZ-projecten. Ik zal ze niemand durven aan te bevelen om in een serieuze band met veel gigs te gebruiken. Ook op YouTube kan je beter gezien en gehoord worden op een gerenommeerd merk.:-)

guitarkid
18 september 2010, 19:37
Ik heb een Jack & Danny strat en een tele gehad en de kwaliteit doet mij daar sterk aan denken. De J&D strat viel mij ondanks de Wilkinson singlecoils toch wel tegen. De Bakers strat, maar vooral deze fat strat, bevallen mij soundwise toch beter. Van de J&D tele was ik kwa sound toch wel erg aangenaam verrast en heb deze enkel vanwege het hoge gewicht weg gedaan.

@ Guitarkid,

De Bakers zijn leuke gitaartjes voor thuis, voor beginners die eerst willen kijken of gitaar spelen wel wat voor hun is, als basis voor DHZ-projecten. Ik zal ze niemand durven aan te bevelen om in een serieuze band met veel gigs te gebruiken. Ook op YouTube kan je beter gezien en gehoord worden op een gerenommeerd merk.:-)

Hallo Quasimodo.

Dan zijn ze of verbeterd of die twee hier waren gewoon "maandagochtend gitaren". Voor dat geld heb je inderdaad een mooie basis voor een pimpgitaar o.i.d. Ook voor beginners! Zeker als ze een beetje bespeelbaar zijn en ook redelijk tot goed op stemming blijven. Dan is het geluid nog niet eens het belangrijkste!
Hoe dan ook, jij hebt er mooi twee HNGD's mee en dat voor weinig! :rockon:

Gr. C.

PS. Ik heb voor mijn jongste zoon een Collins linkshandige Strat meegenomen voor ook ernstig weinig geld (iets van 70 euro, met hoes, plectrum en snoer). Ik kan er dus zelf niet op spelen (ben rh, maar mijn oudste zoon dus wel. Viel 'm niet tegen, maar de gitaar die in de winkel hing was een drama. De verkoper (bij Musik Produktiv) heeft echt even voor me gezocht in het magazijn en kwam dus met een leuk exemplaar terug. Thuis nog even bijstellen en prima!
Het verschilt dus ook per gitaar, maar dan soms wel heel erg....!

Mesjoggah
18 september 2010, 19:53
Wel grappig dat ik hier nu tot twee keer toe een positief verhaal lees over Bakers gitaren en ik vandaag een enthousiast telefoontje kreeg van een kennis die vandaag een es335 variant van Bakers thuis had gekregen.
Ik kan nog niet zelf oordelen maar volgens hem een heel fijn spelende en klinkende gitaar die lekker in de hand ligt, en absoluut waar voor z'n geld.

Quasimodo
18 september 2010, 20:36
Die Bakers ES335 staat op de GAS-lijst.........:soinnocent:

Ik speel enkel thuis en niet in een band en dan zijn het leuke gitaartjes voor weinig.

@Guitarkid,

Fender/Squier -een grote naam notabene- is beroemd -of berucht zo je wilt- om het kwaliteitsverschil per exemplaar. Hoe vaak lees je niet het advies om alle in de winkel aanwezige Fenders/Squiers te testen en dan de beste mee te nemen........Mexicanen die bter spelen als de USA-made etc.

Hiro
21 september 2010, 08:57
ik heb toen ik begon ook een bakers les paul gehad, wat een vreselijk ding was dat, zelfs toen had ik al door dat ik een stuk hout in mn handen had die niet goed kon klinken wat je er ook mee deed.
De afwerking was slecht dingen zaten scheef, knoppen die op sommige plekken vast zaten.
Onstemde constant en het geluid was schriel.

Ik hebe r toen andere pickups in gedaan een beetje gemod en uiteindelijk verkocht voor een paar tientjes en een epiphone les paul gehaald waar ik nog steeds verliefd op ben.

maw, Bakers zal bij mij nooit meer in huis komen.

Maar als jij er blij mee bent of een zeldzame van goeie qualiteit hebt, gefeliciteerd ;)

guitarkid
21 september 2010, 09:22
Die Bakers ES335 staat op de GAS-lijst.........:soinnocent:

Ik speel enkel thuis en niet in een band en dan zijn het leuke gitaartjes voor weinig.

@Guitarkid,

Fender/Squier -een grote naam notabene- is beroemd -of berucht zo je wilt- om het kwaliteitsverschil per exemplaar. Hoe vaak lees je niet het advies om alle in de winkel aanwezige Fenders/Squiers te testen en dan de beste mee te nemen........Mexicanen die bter spelen als de USA-made etc.

Maar om ze dan via E-bay te kopen, da's wel een risico. Hoewel, voor dat geld... Wat kost zo'n 335? Ik zag zo gauw geen prijzen, maar zal dan ook betaalbaar zijn.

Gr. C.

Quasimodo
21 september 2010, 11:24
Afhankelijk van de kleur van € 109,= naturel; € 129,= zwart en € 149,= rood. Risico valt wel mee want als ie niet bevalt stuur je hem terug en krijg je je geld terug, minus verzendkosten.

guitarkid
21 september 2010, 11:39
Afhankelijk van de kleur van € 109,= naturel; € 129,= zwart en € 149,= rood. Risico valt wel mee want als ie niet bevalt stuur je hem terug en krijg je je geld terug, minus verzendkosten.

Dat zijn ook prijzen waar je nog eens wat voor kunt laten komen!
En ook een nette retourservice! Dan loop je eigenlijk geen risico.
Verrassend dat hij in naturel goedkoper is dan in het zwart en rood.

Gr. C.