PDA

View Full Version : Nieuwe Charvel So-Cal



Izegrim
18 september 2010, 12:07
Vrijdagmorgen krijg ik een telefoontje van mijn huisgenoot. Ik verwachtte al een pakje die dag: een MXR Carbon Copy, maar hij zei dat het pakje daar te groot voor was...

Sinds begin 2008, toen de USA Production Models van Charvel uitkwamen, liep ik al te gassen op zo'n strathead van Charvel. Ze zijn altijd ver buiten bereik voor me geweest door de prijzen. Toen de productieserie uitkwam, hadden we het ineens over de helft van die prijzen! GAS GAS GAS!!! Toch: student = arm -> Charvel = onbetaalbaar.

Op Ebay kwam ik ineens een So-Cal in transparant rood tegen tegen een heel interessante prijs. Het was de bodemprijs waarop geboden kon worden en hij stond er enkele minuten op. Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat de USA productieserie naar Japan verplaatst wordt. Ik wil per sé nog een USA Charvel, dus ik heb de eigenaar gemaild en verteld dat ik de gitaar wil overnemen maar onvoldoende geld had. We hebben gediscussieerd over op welke termijn ik welk bedrag kon realiseren en zo een geweldige deal gesloten waarbij hij de gitaar tegen aanbetaling anderhalve maand voor me vastgehouden heeft.

Het geld is via een omweg op zijn rekening gekomen, maar hij zou me een seintje geven wanneer dat was. Ik heb niks gehoord of gezien, maar toen ging vrijdagmorgen dus de telefoon. Balen als je dan nog een hele dag werken moet!

Anyhoo. This is my bitch. We are happy together. :)

http://img832.imageshack.us/img832/2523/ssl11952.jpg

KoenStradlin
18 september 2010, 12:13
prachtig:lovelove: lekker 80's:rockon:

Steelduines
18 september 2010, 12:29
Hier loop ik dus ook zwaar op te GASSEN!! Ook student dus ik heb het zelfde probleem met geld :(

Maar wat is dit een fraai plank. Suc6 ermee :blast:

Madcow
18 september 2010, 15:11
Bon Jovi en Europe eat your heart out.

Geile plank! Ik wil er ooit ook zon een

.slash.
18 september 2010, 15:15
mooi ding wel een brede hals!

Orbis
18 september 2010, 15:47
Die zwarte tuners op de blanke hals, machtig! Congrats!

Steven Otto
18 september 2010, 16:09
gaaaaaaaaaaf!
:crazyhappy:

Thiez
18 september 2010, 16:38
Zeer mooi dingetje! ik wil ooit nog een mooie witte so-cal. Mega geile superstratjes!

Sinner1980
18 september 2010, 17:31
Nice man,doe je goed nog ff een US Charvel scoren congrats!:ok:

Izegrim
18 september 2010, 20:51
Hee bedankt allemaal! Dikke 80's vibe, dat zeker! Gek genoeg krijg ik zelfs voor een gitaar met Floyd Rose al een nostalgisch gevoel. Maar ja, het is natuurlijk ook al een tijdje geleden...

De kleur is trouwens "red ale", maar ik vind het... ik weet niet... een soort van organisch oranje of een soort diepbruin, maar daar is het weer te rood voor. Maar rood is het niet. Maar heel mooi is het wel. Apart kleurtje dat ik nooit eerder op een gitaar gezien heb.

O ja, brede hals; de bekende 12-16" compound radius. Wel een heel fijne hals want hij is niet zo dun als een Jackson, maar zeker niet zo dik als de meeste strats. De hals is wel behandeld met olie in plaats van lak en is heel licht van kleur. De Floyd functioneert zo dat ik hem na gesleur aan de jengelstengel niet hoef bij te stemmen met m'n strobe tuner. Dat zegt wel wat. De afwerking is super op de volumeknop na. Dat is een raar, matzwart(grijs) ding met een verschrikkelijk ruw profiel. Ik zou zoiets eerder in een legertruck verwachten... Voorlopig het enige wat ik vervangen ga. De elementen zijn naar mijn smaak prima (tonezone en evolution).

dr.distortion
18 september 2010, 22:14
Gefeliciteerd man! Zoooo'n waanzinnig gave gitaar dit!!! Ben ontzettend jaloers :seriousf:

Izegrim
19 september 2010, 10:17
Whoops! Ik ben, geloof ik, tegen de eerste hobbel aanbeland van een strat. Deze strat voelt een stuk zwaarder dan mijn Dinky en nu weet ik waarom: het hout tussen de hiel weegt een kilo extra!

Nou ja, hoe gaan de heren (en dames) stratspelers om met het spelen op de hoogste frets? Mijn pink is een soort van rudimentair boven de 19e fret. Bijn mijn Dinky pak ik automatisch achter de neckplate, maar de So-Cal is daar een hele centimeter dikker!!

jutter
19 september 2010, 10:34
Fefeliciteerd, zeer mooie gitaar! Tja, omgaan met het bespelen van de hoogste frets kan lastig zijn maar blijf oefenen. Het went wel of je vind je eigen manier om daar mee om te gaan.

muziekschuur
19 september 2010, 11:13
Wat is het verhaal achter charvel? Tegenwoordig eigendom van Fender?

Malle Eppie
19 september 2010, 12:27
Wat een gave no-nonsense plank! Scheuren met dat ding!

dml
19 september 2010, 12:31
Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat de USA productieserie naar Japan verplaatst wordt. Ik wil per sé nog een USA Charvel, dus ik heb de eigenaar gemaild en verteld dat ik de gitaar wil overnemen maar onvoldoende geld had.

De spookverhalen ontstaan nu al....... Waarom wilde je persé een USA en geen MIJ?

Sinner1980
19 september 2010, 12:55
De spookverhalen ontstaan nu al....... Waarom wilde je persé een USA en geen MIJ?

Spookverhalen? Charvel is ontstaan in de VS dus kan ik me voorstellen dat de TS persé een made in USA wilde hebben ipv van een MIJ.
Die Jappie's zullen best goed zijn,misschien nog wel beter (tijd zal het leren) maar ik begrijp TS wel;het zou mijn voorkeur ook hebben.
En de reden? Gewoon gevoelsmatig denk...

Izegrim
19 september 2010, 13:54
Wat is het verhaal achter charvel? Tegenwoordig eigendom van Fender?

Lang verhaal, maar in het kort: ja. Met een beetje Google ben je wel een tijdje zoet met lezen.


De spookverhalen ontstaan nu al....... Waarom wilde je persé een USA en geen MIJ?

In principe maakt het niet uit, maar gevoelsmatig is een USA gewoon veel gaver om te hebben. Bovendien heb ik elk kwartaal de 'custom colors' gevolgd. En deze kleur vond ik ook erg mooi. De Japanners komen in rood, wit en zwart.

Wie geďnteresseerd is kan de review uit Guitar World lezen. Misschien zegt dat wat.

Review (.pdf) (http://www.charvel.com/pdf/charvel_guitar_world_april_09.pdf)

strat 91
19 september 2010, 19:58
Mooie gitaar man. Zo'n Charvel staat ook hoog op het wenslijstje

The Bertman
20 september 2010, 11:42
Ik heb twee Japanse Charvels (jaren 80) en een Amerikaanse Charvel Tele. De Jappen zijn absoluut topgitaren, waar ik alles mee kan, maar die Amerikaanse is toch iets 'echter'. Onzin, ik weet het, maar wel leuk.

mesaman
20 september 2010, 23:27
gel*l dat je niet de hoogste frets niet kan bespelen.gewoon speuln en hard gaan! t gaat je gelukken! succes!

Izegrim
21 september 2010, 09:29
gel*l dat je niet de hoogste frets niet kan bespelen.gewoon speuln en hard gaan! t gaat je gelukken! succes!

Je hebt gelijk hoor! Ik ben de luxe van een Jackson Dinky gewend. Bij de Dinky kan ik mijn duim achter de neckplate verplaatsen, maar de So-Cal is een hele centimeter dikker daar. Duim op de hals laten staan en met drie vingers spelen (zonder pink). :)