PDA

View Full Version : Marvin gitaren



guitarkid
17 september 2010, 20:56
Hallo allen.

Vraag: is er iemand die mij meer kan vertellen over gitaren van het merk "Marvin"? (Geen Martin, dus geen typefout!)
Ik heb ooit (in 1975) een Telecaster model gehad van dit merk (gekocht voor 275 gulden bij Tonika (Nico Koenders) in Assen, had niets met het huidige Tonika in Groningen te maken) en zou er toch graag nog eens wat meer van weten.
Het zal echter waarschijnlijk gaan om een obscuur merk waar je nooit meer wat van hoort, maar wie weet. Ik heb er jammer genoeg ook geen enkele foto van. De enige gitaar die ik heb gehad waar dat het geval bij is.
De gitaar was gebroken wit of "blonde", ik weet niet zeker wat voor toets er op zat, maar ik denk rosewood (of zoiets). Wel dat het verder een goed ogende kopie was, want een gitaarspelende goede kennis had toen een echte Tele en de gitaren leken erg veel op elkaar, vonden we. Of dat ook het geval was met de sound en bespeelbaarheid weet ik niet meer, maar daar was ik toen ook nog niet zo mee bezig....;)

Gr. C.

guitarkid
20 september 2010, 10:47
Helaas. Ik was er al bang voor.....
En ergens hoop je toch dat er tussen die inmense groep kenners iemand zit die opstaat en roept: "Marvin, jaaaa, dat merk ken ik!"
En me dan doorverwijst naar de ultieme site waar ik zelfs mijn originele gitaar op terug vind! Maar ja, het mag niet zo zijn.
Dan maar weer gewoon reageren op "twijfelachtige gitaren", af en toe zeggen dat Google je beste vriend is, een beetje humor d'r in houden en proberen om naar eer en geweten iemand advies te geven in de hoop dat hij of zij er wat aan heeft.
Zucht........ Ok, ik ben niet boos hoor! Wel een beetje verdrietig en teleurgesteld.

;) ;) ;)
Gr. C.

vulvasonic
20 september 2010, 10:51
Googlen levert alleen vele links naar Hank Marvin op. Misschien 'Marvin Musical Instruments'?
Even kijken.....

Hendriks
20 september 2010, 10:55
Zucht........ Ok, ik ben niet boos hoor! Wel een beetje verdrietig en teleurgesteld.

;) ;) ;)
Gr. C.

Kop op Coos .

guitarkid
20 september 2010, 11:36
Googlen levert alleen vele links naar Hank Marvin op. Misschien 'Marvin Musical Instruments'?
Even kijken.....

Was dat maar waar...! Ik heb me in het verleden al suf ge-googled, maar kom inderdaad vooral onze grote vriend Hank B. tegen. Maar daar had mijn Marvin niets mee te maken. Dank voor je moeite, Vulv. Er is weer geloof in dit forum...!!! :)


Kop op Coos .

Dank je, had ik even nodig..... ;)
Ik hou van jullie allemaal, snif.... :grouphug:

Gr. C.

levi
20 september 2010, 12:02
Zelf ook even gegoogled.. Maar helaas kan ook niks vinden. Misschien wel een of andere gast die zelf gitaartjes in elkaar knutselde

zx81
20 september 2010, 12:26
Misschien moet het MarLin zijn, ipv Marvin? Marlin was een merk dat in de jaren '80 behoorlijk goeie stratkopietjes verkocht. Heb er ooit bijna 1 gekocht.

mrweird
20 september 2010, 13:36
Misschien moet het MarLin zijn, ipv Marvin? Marlin was een merk dat in de jaren '80 behoorlijk goeie stratkopietjes verkocht. Heb er ooit bijna 1 gekocht.

Ik heb d'r een Randy Rhoads V rippof van gehad, de Marlin blue fin.

guitarkid
20 september 2010, 13:54
Zelf ook even gegoogled.. Maar helaas kan ook niks vinden. Misschien wel een of andere gast die zelf gitaartjes in elkaar knutselde

Denk het niet. Het was echt in een klein winkeltje in Assen, waar gewoon budget gitaren, drumstellen en vooral accordeons werden verkocht.
Een leuke anekdote is wel dat sommige van zijn gitaar-leerlingen soms hun gitaar daar tussendoor lieten stemmen. Nou, ik was misschien niet zo'n super-gitarist toen ik 15 was, maar dat dus nooit...! :)


Misschien moet het MarLin zijn, ipv Marvin? Marlin was een merk dat in de jaren '80 behoorlijk goeie stratkopietjes verkocht. Heb er ooit bijna 1 gekocht.

Het zal toch niet weer...? Mijn eerste gitaar was een Unicon (Ned. fabrikaat). Ik kreeg 'm in 1967 of zo en heb tot ong. een jaar geleden gedacht dat het een Union was en kon er dus niets over vinden. Ja, Union fietsen..! :)
Toen kwam ik via dit forum op een site over nederlandse gitaren en zag het merk Unicon en dacht: "Hee...".
Ik heb 'm helemaal gerestaureerd en ook de restjes van een sticker op de headstock verwijderd en ja hoor....!
Tja, en ik kan dus niet meer nakijken of de Telecaster misschien een Marlin was i.p.v. een Marvin.
Waarmee ik nu dus voor de rest van mijn leven in onzekerheid zit..... :seriousf: En het ging allemaal net zo goed met me. ;)
Maar bedankt, ik zal eens gaan zoeken op Marlin en wie weet herken ik wat!

Gr. C.

guitarkid
20 september 2010, 13:56
Ok, ik google op Marlin;

http://www.prijsvergelijk.nl/fietsen/marlin-fietsen/

FIETSEN..... Niet weer!!!! :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Woml
20 september 2010, 14:56
O ja, mijn eerste was ook een MarLin, een witte "Sidewinder". Goede herinneringen aan, jammer dat-ie gejat is...

Maar even on topic: MarVin schijnt inderdaad ook te bestaan (of bestaan te hebben). Google op "marvin guitar -hank -gaye" en je komt bijvoorbeeld hier (http://en.audiofanzine.com/tlc-shaped-guitar/marvin-guitar/MA/).

Maar op de site staan helaas alleen maar plaatjes van drie Marvin modellen, en verder nix...

guitarkid
20 september 2010, 15:19
Dank Woml. Dus er is nog hoop!
De Tele op het plaatje had niet zo veel van doen met de mijne, maar het zou natuurlijk niet voor het eerst zijn dat een maker van kopieën later wat meer "eigens" toevoegt of kleine dingen verandert (al dan niet onder druk van het "grote" merk).

Gr. C.

PS, dat je ging googlen op "marvin guitar" snap ik, maar "- hank - gaye".....?

rijsberman
20 september 2010, 15:55
-hank -gaye kan je ook schrijven als NOT hank NOT gaye. Dat maakt 't duidelijker denk ik.

Of wilde je ook op hank marvin danwel marvin gaye zoeken?

guitarkid
20 september 2010, 16:01
-hank -gaye kan je ook schrijven als NOT hank NOT gaye. Dat maakt 't duidelijker denk ik.

Of wilde je ook op hank marvin danwel marvin gaye zoeken?

Ok, ik wist niet dat je je zoekopdracht zo kon aanscherpen. Ik had even de connectie met Marvin Gaye niet, vandaar! Verdorie, weer wat (heel nuttigs!) geleerd. Dank!

Gr. C.