PDA

View Full Version : nieuwe marshall AFD100 video



big dooley
17 september 2010, 20:21
en ik ben blij verrast... lieve help, wat klinkt dat ding goed....

http://www.youtube.com/watch?v=Ehwnoo1sFxU

AronSlash
17 september 2010, 20:38
WoW echt een geweldig ding!!
GAS!!!

Erik70
18 september 2010, 00:30
Die klinkt erg geil !!
Maar lijkt me wel een beetje een onetrickpony... but who cares.

AART
18 september 2010, 01:02
ingebouwd fuzzpedaal? :soinnocent:

Thiez
18 september 2010, 09:33
Klinkt zeker wel lekker, denk alleen wel dat je altijd geassocieerd gaat worden met slash met zo een sound.

big dooley
18 september 2010, 10:53
het was de bedoeling om het geluid te krijgen, wat slash had tijdens de opname's van appetite for destruction, vandaar dus, dat zelfs chris george hier een slash-vibe heeft... gezien tone toch voor het grootste deel in de vingertjes zit, heeft marshall de verwachting wel waargemaakt lijkt mij... gek genoeg werd hier over een standaard 1960B cab gespeeld, dus G12-T75 speakers ipv de door slash gebruikte vintage 30's

wat mij erg aanspreekt, zijn bepaalde technische dingetjes die ingebouwd zijn... zo heeft marshall zijn eigen vorm van powerscaling erin verwerkt, zodat het totaalvermogen van 100 watt teruggebracht kan worden naar 0,1 watt, met behulp van verlaging van de anodespanning, roosterspanning, aanpassing van de feedback en de bias... hoe dit werkt was te zien in het filmpje... het volume wordt verlaagd, maar de verzadiging van de eindtrap blijft... natuurlijk worden de speakers wel veel minder belast, wat een evt verandering in geluid verklaart
naar ik begreep wordt dit alles door firmware gedaan, wat er ook voor zorgt, dat de bias geautomatiseerd is... je kan zelfs een biasinstelling kiezen acxhterop de versterker heet of koud en de versterker doet de rest zelf...

toen dit bekend werd, waren er heel wat mensen bang, dat dit een digitaal klinkend stuk mainframe zou worden, met toevallig een paar lampen erin... vooral op het marshallforum (engelstalig) waren er veel mensen van de oude stempel die er niks in zagen.... een aantal van hen zijn nu echter zeer te spreken over het geluid...

Mr. Dynamite
18 september 2010, 11:35
Damn! :nervous:
Dat klinkt echt wel lekker zeg! :crazyhappy:

Thiez
18 september 2010, 13:30
Ja het is zeker gelukt het slash geluid erin te stoppen. Maar ik denk dat het lastig is er een eigen sound in te draaien. Wat ik toch eigenlijk wel erg gaaf vind. Slash heeft ook zijn eigen sound 'gemaakt' en nu zijn er veel mensen naar die sound op zoek.

Maar goed. Het blijft wel een rete gave amp.

kassie
18 september 2010, 14:05
Ik ben de laatste tijd nogal bezig geweest met de Trainwreck Express, ik bouw er zelf namelijk eentje. En als je de sounds met elkaar vergelijkt dan komt het zeer, maar dan ook zeer overheen. Op youtube dan. Ook die compressie op hogere gain standen en dergelijke. Dat was onmiddelijk mijn eerste gedachte, heeey... hij klinkt als de express. Nu weet ik niet of de afd100 wel dezelfde dynamiek heeft met volumepots van de gitaar enzo. Maar standje gain iig wel.

caliban
18 september 2010, 14:47
Klinkt echt heel vet!

Orpheo
18 september 2010, 15:01
hij klinkt, ja, hij klinkt. weet niet of ik 'm nu zo lekker vind klinken dat ik 'm wil hebben. Ik heb al een supersupervette marshall, gemod door onze aller Chris W, dus deze voegt niet bijzonder veel toe, helaas. en ik vind dat chroom lelijk. een marshall moet goud hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=6iG_OHT7JXw&feature=related

ik vind dat veel minder 'typisch slash' klinken (ondanks dat slash t zelf speelt!) maar gewoon 'les paul in marshall en knallen met die handel'.

jules
18 september 2010, 15:12
ik vind hem erg mooi klinken, maar clean??

KoenStradlin
18 september 2010, 16:30
die overdrive klinkt echt heel goed

Mitch
18 september 2010, 17:00
ik vind hem erg mooi klinken, maar clean??

Ja, Marshall ontwerpt een pure scheurbak, direct gekoppeld aan een mateloos populaire en veelgezochte scheurklank en dan gaan we miepen over het clean :seriousf: Dat kan alleen op Gitaarnetforum.nl...

kassie
18 september 2010, 17:07
Ja, Marshall ontwerpt een pure scheurbak, direct gekoppeld aan een mateloos populaire en veelgezochte scheurklank en dan gaan we miepen over het clean :seriousf: Dat kan alleen op Gitaarnetforum.nl...

Daarom is het forum ook zo leuk. :soinnocent:

Keevinkos
18 september 2010, 17:49
Wauw supervet!:blast:

robert-gitarist
18 september 2010, 22:04
Ohhh...om een orgasme van te krijgen! :cooler::mmmm:
Wat een heerlijke bak zeg! Ik ben zeer benieuwd wat deze in Nederland gaat kosten (volgens mij zag ik hem net op een Duitse website staan voor +/- 1300 euro) en of dit weer een limited word of gewoon een serie model zonder beperkte oplage. Ik vind hem super klinken, en die tweede lijkt me heerlijk voor wat stevig hedendaags beukwerk. Ik vind hem cool!
Iemand zei dat Marshall goudkleurig hoord te zijn, niet helemaal mee eens, check de Silver Jubilee eens, een van de meest gewilde Marshalls ;) Hoewel goud inderdaad wel mooier is maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik vind goud zelf mooier staan, zeker als er ook nog een klein goud Marshall logo'tje voor op zou staan :)

*edit, waarschijnlijk toch een limited run :( 160 stuks in Duitsland. Hmmz, waarom nou weer een f*cking limited geval?!
Wel gaaf, er is een hele site appart over de ADF100 gemaakt, met foto's van Slash's huidige set up (valt wel op, zijn hele board is ingericht met MXR/Dunlop pedalen :D

http://www.afd100.com/blog/santiagos-diary/

kassie
18 september 2010, 22:56
Wat mij vooral opvalt is dat er verschil zit in de lengte van de les pauls. Kan gezichtsbedrog zijn hoor.

robert-gitarist
18 september 2010, 23:13
Nee, ik denk dat het vooral zo lijkt. Volgens mij staan ze aan de onderkant met de body ietsjes schuin in, daardoor lijkt het alsof de lengtes van de halzen verschillen. Ik heb dat ook in een rek waar mijn Epiphone LP's in staan.

svdijk
19 september 2010, 12:11
De versterker waar Chris hierover speelt, is wel het pre-productie prototype model.
Ik ben benieuwd of de gewone productiemodellen ook zo goed klinken!!
Bij Thomann kost 'ie idd 1369,- euro, is niks van te zeggen!! Vanaf 29 oktober leverbaar.

Mr. Dynamite
19 september 2010, 13:14
Nu ook bij rockpalace te reserveren:
http://www.rockpalace.com/product/Marshall-AFD100-Slash-Limited-Run-Head

JeanPaul du Vinnie
19 september 2010, 13:32
Damn, klinkt echt wel goed. En zelfs op ultralage volumes... misschien eindelijk een oplossing voor de mensen die een dikke rocksound willen op slaapkamervolume?

en ik vind dat chroom lelijk. een marshall moet goud hebben.
Bear in mind this is a pre-prod model so is not necessarily cosmetically correct

Orpheo
19 september 2010, 14:59
Damn, klinkt echt wel goed. En zelfs op ultralage volumes... misschien eindelijk een oplossing voor de mensen die een dikke rocksound willen op slaapkamervolume?

Bear in mind this is a pre-prod model so is not necessarily cosmetically correct

ik weet dat t zo is, maar als je het blog volgt, dan weet je dat slash 'm in het chroom wilt hebben.

kassie
19 september 2010, 16:01
Ja het is natuurlijk een sig serie, en daarmee is het voor hem waarschijnlijk belangrijk dat de look van de map ook iets eigens heeft.

JeanPaul du Vinnie
19 september 2010, 21:41
ik weet dat t zo is, maar als je het blog volgt, dan weet je dat slash 'm in het chroom wilt hebben.
Ah ok, wist ik niet. Ik vind 'm er wel tof uitzien, zo. Alleen beetje jammer van dat lettertype dat ze gebruiken bij de controls.

Orpheo
19 september 2010, 21:54
Ah ok, wist ik niet. Ik vind 'm er wel tof uitzien, zo. Alleen beetje jammer van dat lettertype dat ze gebruiken bij de controls.

en dat is dus een van de features die dus niet bij de echte amps zal zitten :D das een van de 'proto-spec'dingetjes :)

kassie
19 september 2010, 22:10
en dat is dus een van de features die dus niet bij de echte amps zal zitten :D das een van de 'proto-spec'dingetjes :)

Wel interessant dan weer dat de faceplates een van de laatste dingen zijn die dus ontwikkeld wordt bij marshall. Eerst de amp daarna de faceplate.

Orpheo
19 september 2010, 22:12
Wel interessant dan weer dat de faceplates een van de laatste dingen zijn die dus ontwikkeld wordt bij marshall. Eerst de amp daarna de faceplate.

bij slash' amp ja. omdat hij heel lang niet zeker wist wat hij wilde hebben. ik denk dat ze nu vooral effe de sound willen laten horen van die proto.

big dooley
20 september 2010, 00:03
en dat is dus een van de features die dus niet bij de echte amps zal zitten :D das een van de 'proto-spec'dingetjes :)

"proto-spec", my ass... dit is gewoon gedaan met een doodordinaire marker :D

tidalwave_sideburns
20 september 2010, 08:51
Ik vind dat chroom juist mooi, veel mooier dan dat valige spul wat er normaal op zit (Silver Jubilees daargelaten).

Verder klinkt-ie prima. Ben benieuwd hoe dit ding klinkt met Filtertron pickups, en of-ie reverb een beetje trekt. Misschien lust ik er wel zo eentje dan.

interessander
20 september 2010, 09:47
het was de bedoeling om het geluid te krijgen, wat slash had tijdens de opname's van appetite for destruction, vandaar dus, dat zelfs chris george hier een slash-vibe heeft... gezien tone toch voor het grootste deel in de vingertjes zit, heeft marshall de verwachting wel waargemaakt lijkt mij... gek genoeg werd hier over een standaard 1960B cab gespeeld, dus G12-T75 speakers ipv de door slash gebruikte vintage 30's

wat mij erg aanspreekt, zijn bepaalde technische dingetjes die ingebouwd zijn... zo heeft marshall zijn eigen vorm van powerscaling erin verwerkt, zodat het totaalvermogen van 100 watt teruggebracht kan worden naar 0,1 watt, met behulp van verlaging van de anodespanning, roosterspanning, aanpassing van de feedback en de bias... hoe dit werkt was te zien in het filmpje... het volume wordt verlaagd, maar de verzadiging van de eindtrap blijft... natuurlijk worden de speakers wel veel minder belast, wat een evt verandering in geluid verklaart
naar ik begreep wordt dit alles door firmware gedaan, wat er ook voor zorgt, dat de bias geautomatiseerd is... je kan zelfs een biasinstelling kiezen acxhterop de versterker heet of koud en de versterker doet de rest zelf...

toen dit bekend werd, waren er heel wat mensen bang, dat dit een digitaal klinkend stuk mainframe zou worden, met toevallig een paar lampen erin... vooral op het marshallforum (engelstalig) waren er veel mensen van de oude stempel die er niks in zagen.... een aantal van hen zijn nu echter zeer te spreken over het geluid...

Dit vind ik wel frappant, dat Marshall met een dergelijke oplossing komt bij een amp die voor een behoorlijk traditioneel publiek is bedoeld. Je zou hem dan eerder in een JVM-achtige verwachten.

Mitch
20 september 2010, 11:32
Het kan marketingtechnisch wel eens handig zijn om een nieuwe techniek eerst toe te passen op een gelimiteerde oplage-product. Dan kijken of het aanslaat en eventueel grootschalig toepassen.

interessander
20 september 2010, 11:34
Dat ben ik met je eens, maar het maakt de R&D er niet goedkoper op natuurlijk, naast het getweak om die bepaalde slash sound te vinden (ben overigens niet zo kapot van deze sound, maar ik denk dat ik hem in bandverband al beter kan waarderen)
Maar inderdaad, als de techniek in de andere amps verschijnt en het slaat aan dan heb je het er zo weer uit.

big dooley
20 september 2010, 11:56
Dit vind ik wel frappant, dat Marshall met een dergelijke oplossing komt bij een amp die voor een behoorlijk traditioneel publiek is bedoeld. Je zou hem dan eerder in een JVM-achtige verwachten.

mjah, en op het JVM-forum, zijn ze nou al vragen aan het stellen aan de ontwerper (santiago), hoe ze dit snufje in kunnen bouwen... :D (die ontwerper was ook verantwoordelijk voor de JVM en de JCM800 2203KK en is regelmatig te vinden op dat forum)
dat schijnt echter nogal een ingewikkelde mod te worden...
hetzelfde gold trouwens voor de ingebouwde noisegate van de 2203KK...
santiago heeft al eens voor een bekende gitarist een dergelijke noisegate in een JVM gebouwd
het hele powerscaling verhaal was eigenlijk een optie die slash graag wilde hebben

caliban
20 september 2010, 12:51
mjah, en op het JVM-forum, zijn ze nou al vragen aan het stellen aan de ontwerper (santiago), hoe ze dit snufje in kunnen bouwen... :D (die ontwerper was ook verantwoordelijk voor de JVM en de JCM800 2203KK en is regelmatig te vinden op dat forum)
dat schijnt echter nogal een ingewikkelde mod te worden...
hetzelfde gold trouwens voor de ingebouwde noisegate van de 2203KK...
santiago heeft al eens voor een bekende gitarist een dergelijke noisegate in een JVM gebouwd
het hele powerscaling verhaal was eigenlijk een optie die slash graag wilde hebben

Ik denk dat een deel van 'de touch' in deze amp gaat zitten in een overdrive-pedaal-circuit, zoals in de KK

big dooley
20 september 2010, 20:07
Ik denk dat een deel van 'de touch' in deze amp gaat zitten in een overdrive-pedaal-circuit, zoals in de KK

je bedoelt diode clipping? zowel de afd als de KK hebben dit niet

Kamiess
5 oktober 2010, 12:26
het was de bedoeling om het geluid te krijgen, wat slash had tijdens de opname's van appetite for destruction, vandaar dus, dat zelfs chris george hier een slash-vibe heeft... gezien tone toch voor het grootste deel in de vingertjes zit, heeft marshall de verwachting wel waargemaakt lijkt mij... gek genoeg werd hier over een standaard 1960B cab gespeeld, dus G12-T75 speakers ipv de door slash gebruikte vintage 30's

wat mij erg aanspreekt, zijn bepaalde technische dingetjes die ingebouwd zijn... zo heeft marshall zijn eigen vorm van powerscaling erin verwerkt, zodat het totaalvermogen van 100 watt teruggebracht kan worden naar 0,1 watt, met behulp van verlaging van de anodespanning, roosterspanning, aanpassing van de feedback en de bias... hoe dit werkt was te zien in het filmpje... het volume wordt verlaagd, maar de verzadiging van de eindtrap blijft... natuurlijk worden de speakers wel veel minder belast, wat een evt verandering in geluid verklaart
naar ik begreep wordt dit alles door firmware gedaan, wat er ook voor zorgt, dat de bias geautomatiseerd is... je kan zelfs een biasinstelling kiezen acxhterop de versterker heet of koud en de versterker doet de rest zelf...

toen dit bekend werd, waren er heel wat mensen bang, dat dit een digitaal klinkend stuk mainframe zou worden, met toevallig een paar lampen erin... vooral op het marshallforum (engelstalig) waren er veel mensen van de oude stempel die er niks in zagen.... een aantal van hen zijn nu echter zeer te spreken over het geluid...


Op appetite speelde slash niet op Vintage30 speakers volgens de mensen die voordat de afd amp uitkwam onderzoek deden naar die sound en de betreffende amps gebruikt op het album, maar op g12h30.

kassie
5 oktober 2010, 12:47
Op appetite speelde slash niet op Vintage30 speakers volgens de mensen die voordat de afd amp uitkwam onderzoek deden naar die sound en de betreffende amps gebruikt op het album, maar op g12h30.

greenbacks dus, hij heeft altijd onderkent in de studio met greenbacks op te nemen. is ook wel nodig om die scherpe jcm sound er een beetje uit te filteren, helemaal op de meeste ritme tracks van use your illusion. Wel typisch dat zijn geluid vandaag de dag zo anders is, toen was het veel treble en scheur, nu meer blues georienteerd. Ik vind v30's nog steeds verschrikkelijke speakers voor distortion. Maar dat is mijn mening maar.

Kamiess
6 oktober 2010, 08:14
greenbacks dus, hij heeft altijd onderkent in de studio met greenbacks op te nemen. is ook wel nodig om die scherpe jcm sound er een beetje uit te filteren, helemaal op de meeste ritme tracks van use your illusion. Wel typisch dat zijn geluid vandaag de dag zo anders is, toen was het veel treble en scheur, nu meer blues georienteerd. Ik vind v30's nog steeds verschrikkelijke speakers voor distortion. Maar dat is mijn mening maar.

G12h30's waren inderdaad eerder ook greenbacks evenals de g12h25 > welke versie het exact is geweest heb ik niet kunnen vinden.
Maar inderdaad > de v30's waren het niet in elk geval.

Heb nog niet goed gekeken,maar de cabs behorend bij de afd100 > waar worden die mee uitgerust??
Slash heeft er live al mee gespeeld,maar kan niet goed horen(youtube kwaliteit) of het nu zijn v30's zijn of toch iets anders.
Eerste indruk is toch de V30 > geluid is toch iets anders gedefinieerd als het album.
Gebaseerd op die soundcheck waar hij nighttrain in speelt.

big dooley
6 oktober 2010, 17:02
G12h30's waren inderdaad eerder ook greenbacks evenals de g12h25 > welke versie het exact is geweest heb ik niet kunnen vinden.
Maar inderdaad > de v30's waren het niet in elk geval.

Heb nog niet goed gekeken,maar de cabs behorend bij de afd100 > waar worden die mee uitgerust??
Slash heeft er live al mee gespeeld,maar kan niet goed horen(youtube kwaliteit) of het nu zijn v30's zijn of toch iets anders.
Eerste indruk is toch de V30 > geluid is toch iets anders gedefinieerd als het album.
Gebaseerd op die soundcheck waar hij nighttrain in speelt.

voor zover ik weet komt er geen bijpassende cab... de cab waar chris george op speelt was een normale 1960B met G12T75's

kassie
6 oktober 2010, 17:32
voor zover ik weet komt er geen bijpassende cab... de cab waar chris george op speelt was een normale 1960B met G12T75's

V30's kunnen meer power aan vandaar, zijn slash sig, werd er toentertijd ook mee geleverd. V30 is live zijn standaardspeaker. Waarom hij nooit bijvoorbeeld een EVM12L geprobeerd heeft is mij nog steeds een raadsel.

kassie
6 oktober 2010, 17:35
voor zover ik weet komt er geen bijpassende cab... de cab waar chris george op speelt was een normale 1960B met G12T75's

V30's kunnen meer power aan dan greenback vandaar. zijn slash sig, werd er toentertijd ook mee geleverd. V30 is live zijn standaardspeaker. Waarom hij nooit bijvoorbeeld een EVM12L geprobeerd heeft is mij nog steeds een raadsel.

big dooley
6 oktober 2010, 18:03
V30's kunnen meer power aan dan greenback vandaar. zijn slash sig, werd er toentertijd ook mee geleverd. V30 is live zijn standaardspeaker. Waarom hij nooit bijvoorbeeld een EVM12L geprobeerd heeft is mij nog steeds een raadsel.

jawel, maar een 100 watter moet toch HEUL! HEUL! erg z'n best doen om een kwartetje G12H30's uit te kunnen schakelen...
iets wat meneer hendrix niet meer lukte, toen hij van de G12M overstapte op de G12H in zijn cabs

ik draai zelf op een mix van V30's en G12H30 anni's... bevalt prima... alleen V30's zijn me iets teveel van het goede

caliban
6 oktober 2010, 18:32
je bedoelt diode clipping? zowel de afd als de KK hebben dit niet

De KK wel hoor, gewoon voor de ingang van de 'normale' preamp, op dezelfde plek waar dat de noisegate steekt.

kassie
6 oktober 2010, 20:27
jawel, maar een 100 watter moet toch HEUL! HEUL! erg z'n best doen om een kwartetje G12H30's uit te kunnen schakelen...


Oja, dat was de 60 watt versie van de greenback toch?

Met mijn Eminece Delta's moet ik met een kwartetje 100 watt amps heel, heel, heel erg mijn best doen om één speaker kapot te krijgen;p.

Thiez
6 oktober 2010, 20:33
Is dat niet de G12-65 die je bedoeld? Die is ontworpen als een higher powered greenback (65watt).

kassie
6 oktober 2010, 20:42
Is dat niet de G12-65 die je bedoeld? Die is ontworpen als een higher powered greenback (65watt).

Kan ook, zoveel verstand heb ik ernou van:ok:,

Ik weet wel dat de 65versie niet zo vloeiend klinkt als de 20 watt versie. Soundsamples staan wel op Celestion site.

big dooley
6 oktober 2010, 23:56
Oja, dat was de 60 watt versie van de greenback toch?

Met mijn Eminece Delta's moet ik met een kwartetje 100 watt amps heel, heel, heel erg mijn best doen om één speaker kapot te krijgen;p.

neuh... ze zijn 30 watt...

big dooley
6 oktober 2010, 23:59
De KK wel hoor, gewoon voor de ingang van de 'normale' preamp, op dezelfde plek waar dat de noisegate steekt.
dat is toch een EQ-boost, met de curve die kerry op een MXR 10-bands had op zijn ouwe 800.... dat is geen diode clipping?

kan het nog es navragen op het marshallforum... de ontwerper wandelt daar ook rond

soup
7 oktober 2010, 14:05
Vinden jullie dat die kerel in dat filmpje van marshall goed kan spelen?

Of is dat gewoon een slash'ish riffje?

big dooley
7 oktober 2010, 16:45
Vinden jullie dat die kerel in dat filmpje van marshall goed kan spelen?

Of is dat gewoon een slash'ish riffje?

normaal speelt ie op alle officiele demo's van de marshall website... hij staat vrijwel op elk filmpje van een bepaald model... de JVM, VM, haze, MA, class 5 en noem maar op... ben zelf nooit zo kapot van z'n geluid, omdat het altijd vrij donker is en niet echt representatief, voor de modellen... de JVM klinkt veel beter, dan wat hij eruit haalt, bijvoorbeeld.... bij dit filmpje is het echter totaal anders en klinkt ie ook echt als slash... zijn stijl van spelen is niet echt anders, vind ik...

denk wel, dat ie hier een gitaar met dezelfde elementen gebruikt als wat slash heeft, ipv wat er op zijn eigen gitaren zit... als je claimt de AFD-sound, gereproduceert te hebben, moet je wel ook de andere zaken die hierop invloed hebben, toepassen... daarom vond ik het ook vrij verrassend, dat er een standaard cabinet werd gebruikt

stikel
7 oktober 2010, 18:18
normaal speelt ie op alle officiele demo's van de marshall website... hij staat vrijwel op elk filmpje van een bepaald model... de JVM, VM, haze, MA, class 5 en noem maar op... ben zelf nooit zo kapot van z'n geluid, omdat het altijd vrij donker is en niet echt representatief, voor de modellen...



Heb ooit eens voor huiskamergebruik een Haze combo overwogen maar ben, destijds op basis van de in bovenstaande qoute genoemde argumenten, afgehaakt.

jerome
7 oktober 2010, 19:04
Ik ben nou de enige hier die het geluid niet echt geweldig vind?
Ik vind het slaggeluid veel te krasserig!
Maar ja dat vind ik van Slash z'n geluid ook... ;)
Ik hoor zoveel liever een (mijn) JMP2203 :mmmm:
Maar de solosound van die AFD100 vind ik wél erg lekker, lekker bijtend!
Maar Slash z'n sologeluid vind ik op sommige nummers ook erg lekker, vooral dat bijtende wahwahsologeluid op "sweet child of mine" vind ik nog steeds helemaal geweldig...
Maar ok, het blijft smaak, en gelukkig maar want anders zou iedereen op dezefde amp spelen.. ;)

big dooley
7 oktober 2010, 19:12
ik heb destijds mijn JVM vanuit schotland over laten komen (tweedehands) had dat ding nog nooit bespeeld of gehoord en die video van marshall vond ik niet echt lekker klinken... maar ik weet wat ik van marshall kan verwachten, dus heb ik het risico genomen...
heb vooral filmpjes bekeken, om te zien wat de mogelijkheden waren... mijn favoriet was er eentje uit japan... je verstaat geen hol van dat gebrabbel, maar toch snap je precies waar hij het over heeft :D...

http://www.youtube.com/watch?v=cmrUa6K3EWs

hij kan ook aardig overweg met een plank trouwens:)

Baker
7 oktober 2010, 19:33
Lekkere sound hoor die AFD. Klinkt veelbelovend. Mijn bandmaat heeft er 1 besteld. Ben echt heel benieuwd.

Weet iemand trouwens of de AFD point to point gesoldeerd is?

big dooley
7 oktober 2010, 19:50
Lekkere sound hoor die AFD. Klinkt veelbelovend. Mijn bandmaat heeft er 1 besteld. Ben echt heel benieuwd.

Weet iemand trouwens of de AFD point to point gesoldeerd is?

nope, als je hem opentrekt en vergelijkt met je PC zie je vrijwel geen verschil... net als de JVM, JCM800 2203KK, vintage modern en vele anderen... alleen de handwired series zijn PTP

sterker nog, de autobias en powerscaling in de AFD100 wordt verzorgd door firmware

svdijk
7 oktober 2010, 20:54
Tis een prachtig ding, die AFD, de autobias vind ik geweldig!!
De sound is goed, maar gaat denk ik erg snel vervelen!
Als ik m'n oude JCM800 2203 aansluit pist 'ie over alle nieuwere Marshalls heen met een geweldig dikke straal!!!
En ik heb zelf verschillende nieuwere Marshalls die allemaal goed/geweldig klinken, maar tegen die ouwe meuk kunnen ze echt niet op, deze ook niet!!!

sjaak1990
8 oktober 2010, 01:33
Vind hem wel erg krasserig eigenlijk...ben benieuwd hoe in het echt is met andere speakers. Lijkt me toch wel een geinige amp.