PDA

View Full Version : hughes&kettner access preamp



moscowits
17 september 2010, 16:23
hallo mensen,
Wie weet meer van deze map?
Kan er een kopen maar heb geen bruikbaar recensie gevonden?

alvast bedankt

minoin
17 september 2010, 17:44
Ondergewaardeerde buizen pre-amp! Enigzins overenhousiast wordt de Access weleens "TriAxis killer" genoemd, dus het is volgens velen een topapparaat.
Ik vind hem, vooral gezien de tweedehands prijzen, 1 van de beste keuzes die je kan maken als de gain-structuur je bevalt. Waarvoor wil je hem gebruiken? Meer info geeft meer reacties.

moscowits
17 september 2010, 18:23
Hallo en bedankt voor de snelle replay.

Ben op zoek naar blues achtige sounds, want heb een ada en een engl voor het
highgain gedeelte. SRV en ZZ-TOP sounds zou ik er mee willen maken, leent hij zich hiervoor?

Remork1970
17 september 2010, 19:33
Naar het schijnt is dat nu net niet zijn sterkste kant, de crunchy sounds.
Hij schijnt wel uit te blinken in de cleane en de high gain sounds.

dml
18 september 2010, 06:17
Ondergewaardeerde buizen pre-amp! Enigzins overenhousiast wordt de Access weleens "TriAxis killer" genoemd, dus het is volgens velen een topapparaat.
Ik vind hem, vooral gezien de tweedehands prijzen, 1 van de beste keuzes die je kan maken als de gain-structuur je bevalt. Waarvoor wil je hem gebruiken? Meer info geeft meer reacties.

Inderdaad, overenthousiast. Qua sound komt hij m.i. veel dichter in de buurt van een Yamaha DG1000. Het grappige is dat de Yamaha zijn crunchsounds wel goed voor elkaar heeft. Uiteindelijk blijft het natuurlijk een kwestie van smaak.

signsofzodiac
18 september 2010, 12:38
Not to be a buzzkill, maar er staan een heel stel Access-topics op het forum ;). Zoeken mag :). Back to business:

Uit 1 van die topics:

Heb een access gehad, vond hem inderdaad beter dan de Triaxis. Vooral VEEL stiller met de high gain sounds. Clean kan je werkelijk alle kanten mee uit, eerste gain-kanaal is zoals eerder gezegd idd wat tricky om een bluesy "randje" op te krijgen. Lekker crunch heeft ie zeker wel. Kanaal 3 is balls to the wall high gain. Heb daar werkelijk alles mee gedaan, tot brute metal aan toe. Als je in je eentje staat te spelen kom je misschien NET wat gain te kort, maar in een band wil je dat toch een stukkie terug schroeven. Het enige dat ie ontbeert is een echt eigen smoel, maar als het goed klinkt zal mij dat worst wezen.

Gebruiksgemak is echt op eenzame hoogte. Programmeren en opslaan, simple as that. Geen deep-editing op een klein LCD-schermpje, allemaal duidelijk en visueel Ook de loops zijn erg bruikbaar. Tweede preamp erbij werkt ook als een tiet. De Access kan echt het brein van je rek zijn.

Top-preamp!

morris
18 september 2010, 13:21
ik heb hem zeker 10 jaar in mijn rack gehad, een top preamp. Als ik nu mijn amps zou moeten inwisselen voor de access kwam ik daar nog steeds prima mee uit de voeten. De truuk bij deze preamp is een goede poweramp, liefst met 6l6 en genoeg headroom'.

Morris

tilma800
30 september 2010, 21:54
Ik heb de Access en de bijbehorende VS200 poweramp met een zelfbouw stereo 2x12" kast met Celestion Gold speakers. Klinkt prima. Geluiden komen wel beter tot z'n recht als de versterker wat harder staat.

In de Access zitten 3 voorversterkers (of kanalen). Solid state clean, 'milde gain' (buizen) en 'zware gain'. Je kan zelf hieraan nog een andere preamp aansluiten, zodat het apparaat dan 3 plus het aantal kanalen van de andere preamp heeft.

Zelf ben ik niet zo van de high gain sounds en gebruik ik in de praktijk 2 variaties van het tweede kanaal zodat ik clean met een randje heb en een meer 'gedreven' sound. Ik gebruik hierbij wel een volume pedaal om van begeleiding naar solo te gaan, waardoor er bij volledig volume ook meer vervorming is.

Al met al ben ik tevreden met deze combo.