PDA

View Full Version : Waarom 100 watt?? => Frustratiemail :-)



Duvel
17 september 2010, 13:27
Zucht...waarom zijn de meeste interessante versterkers zo zwaar.
Ik speel al enkele jaren in een band (www.shiftinggear.be) met een Engl SE E670 en vind de schakelmogelijkheden en klank van deze versterker geweldig. We spelen echter altijd met een vaste PA en die 100 watt is echt killing. Dat ding moet altijd zo stil staan dat de versterker gewoon niet kan ademen. Vreselijk vind ik dat. Als je de veresterker wel laat ademen (ongeveer op 9 à 10 uur), blaas je de geluidsman, de toeschouwers en de andere bandleden gewoon in de gordijnen... De zaalmix moet dan zo hard staan dat er geen degelijk mens nog kan naar luisteren.
Versterkers met een kleiner wattage zijn er voldoende en al veelvuldig besproken op dit forum maar bieden meestal maar een beperkt aantal schakelmogelijkheden en kanalen. Gewoon frustrerend.

Zijn er nog medemensen die dit gevoel hebben?

P.S.: zeg nu niet dat je dan de half-power switch moet gebruiken want dat maakt amper verschil. Dit is trouwens al vaak aangehaald en is volledig correct.

Orpheo
17 september 2010, 13:30
waarom? omdat 10w ook knetterhard gaat, 5 watt gaat ook al knetterhard. al zou je een 670 maken met maar 10watt, gaat ie ook al te hard.

Mensen moeten gewoon niet zeuren. een amp moet hard, klaar. ze moeten niet zeiken, en oordoppen in doen.

(10w vs 100w scheelt maar iets van 3db, in ieder geval, vrij weinig).

jules
17 september 2010, 13:30
neee sorry, heb net een nieuwe amp :)

Kim Wilson
17 september 2010, 13:41
Wat een gezeik. Je koopt een amp om zijn klank, en als die dan toevallig 100 watt aan vermogen heeft, lekker belangrijk.

HaroldA
17 september 2010, 13:48
http://www.beyondeleven.com/v/vspfiles/photos/THD-Hot-Plate-HP-16-2T.jpg
http://adirondackguitar.com/amps/koch/load_box_back.gif

kassie
17 september 2010, 13:57