PDA

View Full Version : koptelefoon



woutB
5 mei 2003, 21:50
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een koptelefoon?
wat zijn redelijke dingen?
Weet er namelijk helemaal niks van(alleen dat ie op je knar zit)

tell me please!!!

Ic3gl0vE
5 mei 2003, 22:07
Ik weet niet of er goede koptelefoons zijn voor gitaar... Zelf heb ik een Senheisser HD500 en dat ding is echt super (jaar of 5 terug gekocht voor 140 gulden, nu kost 'ie zo'n 100 euro) maar als ik 'm aan m'n versterker hang en de distortion aanzet blijft het gruwelijk. Via m'n effectpedaal (boss gt3)met speakersimulation aan klinkt het al een stuk beter maar ik weet niet of het mogelijk is een mooie distortion uit een koptelefoon te krijgen.

Een goede senheisser koptelefoon kan ik je in ieder geval wel echt aanraden! Het kost wat, maar dan heb je ook echt iets goeds

Bouke
5 mei 2003, 22:45
Hey,

AKG-K240 Studio

Bouke

pimmetje
6 mei 2003, 08:15
't Ligt er een beetje aan waarvoor je 'm gaat gebruiken. Als 't echt is om alles perfect te kunnen horen, dan moet je gewoon de technische gegevens aflopen en op basis van die lijsten met frequentiebereik en weet-ik-veel-wat-meer beslissen.

Ik had gewoon behoefte aan een koptelefoontje om wat later op de avond nog makkelijk mee te oefenen zonder overlast te bezorgen. Voor m'n eigen gemak heb ik toen draadloos (een Philips) gekozen. Die doet 't qua geluid goed voor dat doel en ik heb geen worstel-sessies met m'n snoer.

Kjiratsiekoedel
6 mei 2003, 10:42
Pas op als je een gesloten koptelefoon hebt om niet doof te worden. Het enige dat je hoort is je gitaarspel en je bent snel geneigd om hem te hard te zetten.

sugarfish
6 mei 2003, 11:49
Op 2003-05-05 22:45, schreef Bouke:
Hey,

AKG-K240 Studio

Bouke


Deze heb ik net voor mijn verjaardag gekregen....echt een vette koptelefoon :eek:))
wauw..!!

guvnor
8 mei 2003, 09:10
Ikzelf gebruik sinds een paar weken een Philips draadloze koptelefoon. In gebruik een perfect apparaat, geluid is ook goed. Nadeeltje is de ruis. Zodra je wat zachtere passages speelt hoor je een lichte ruis (die toch behoorlijk kan irriteren). Deze ruis hoor je niet als je een CDtje beluisterd, enkel wanneer je gitaar speelt.
Ik kan dit redelijk oplossen door de output van m'n recording amp op maimaal te zetten en het volume van de koptelefoon wat lager. De ruis is dan minder, maar is er nog wel.

Deze ruis heb ik ook op andere sets gehoord. Ligt dus meer aan het verschijnsel "draadloos" dan aan een specifiek model.