PDA

View Full Version : Pre Amp pedaal



RedBuell
17 september 2010, 11:25
Momenteel heb ik een Peavey 5150 met een 2x12 kast daaronder. IK heb enkele malen met een gelegenheidband geoefend in een oefenruimte waar alleen wat combo's stonden dus heb ik de hele zooi maar mee genomen.

Binnen kort spelen we in een kroeg waar een backline staat maar dat is een Fender combo en een Valvestate. Ik neem dus weer die 5150 en 2x12 cab mee omdat ik toch mijn sound wil hebben.

Ik zit er echter wel aan te denken om eens te kijken voor een pre amp pedaal zoals de Mesa V twin. Zo heb ik toch een redelijk stabiel geluid die ik op een eventueel aanwezige versterker kan gebruiken zonder de heleboel mee te slepen voor een optreden van een half uurtje. Het lijkt me ook fijn om die pre amp in de power amp (FX in) van mijn 5150 te steken zodat ik eventueel een wat warmere en cleanere sound kan krijgen wanneer ik dat nodig heb, eventueel met een gitaar met minder output die ook cleaner klinkt dan mijn met EMG's uitgeruste gitaren.

Kan dit überhaupt? en heeft iemand tips mbt power amp pedalen die ik kan proberen...?

Muziek stijlen: Alice in chains, Foo fighters, AC/DC etc en als ik hem kan gebruiken om de pre amp van mijn 5150 te omzeilen zodat hij wat warmer en cleaner klinkt: surf rock, rock 'n roll, johnny cash, elvis, headin for the city van Danny Vera e.d

Ik weet niet of het mogelijk is, ik bedacht me dit namelijk ineens, het lijkt me een mooie oplossing om het 5150 scheurmonster wat breder inzet baar te maken en het probleem van vreemde versterkers te tackelen, 2 vliegen in 1 klap zeg maar.

Aca Ilic
17 september 2010, 11:39
BB Xotic preamp........

RedBuell
17 september 2010, 12:13
Kan deze ook direct in de FX in van mijn 5150?

interessander
17 september 2010, 12:18
Kijk eens op de website van AMT electronics, de SS-20 of SS-11 zijn buizen pre-amps in pedaalformaat met behoorlijk wat mogelijkheden, iemand op het forum had laatst de 20 gekocht volgens mij.

RedBuell
18 september 2010, 12:32
Kijk eens op de website van AMT electronics, de SS-20 of SS-11 zijn buizen pre-amps in pedaalformaat met behoorlijk wat mogelijkheden, iemand op het forum had laatst de 20 gekocht volgens mij.

Dat ziet er heel goed uit, ik ben benieuwd of hij clean ook lekker klinkt als ik hem in de poweramp van mijn 5150 plug... Weet je toevallig waar ze hem hebben, zodat ik een keer kan proberen.....

Metalheart
18 september 2010, 19:13
ziet er idd interessant uit! is er ergens een dealer in NL? Kan het niet vinden...

the feable
18 september 2010, 19:50
Matchless Hotbox, Badcat 2-tone, Mesa V-twin, Soldano GTO Charger, Marble Milkbox! Heb zelf een matchless hotbox, helemaal geweldig!!!

Einzeln
18 september 2010, 21:23
Matchless Hotbox, Badcat 2-tone, Mesa V-twin, Soldano GTO Charger, Marble Milkbox! Heb zelf een matchless hotbox, helemaal geweldig!!!
Ik heb de hotbox zo'n 12 jaar gehad. Haat liefde verhouding mee. Heb nu de Lexbos superdrive. Liefde!

Johannes
18 september 2010, 21:28
H&K tubeman II, lekker veelzijdig 3 kanaals pedaal. Ik heb m al in de fx return vaan veel verschillende versterkers geplugd en het klinkt keer op keer erg goed. Nieuw is ie belachelijk overpriced, maar 2dehands vaak best voordelig.

interessander
18 september 2010, 23:20
Weet zo even niet uit mijn hoofd wie de AMT had gekocht, maar dat was niet in NL. Ik heb zelf ook een aantal buizenpedaal overwogen voor thuisgebruik en ben uiteindelijk voor een Peavey Rockmaster pre-amp gegaan, als het niet per se een pedaal moet zijn ook een optie misschien.

Metalheart
19 september 2010, 12:40
die rockmaster is idd heerschend... uberteveel gain indien nodig :)

dml
19 september 2010, 13:31
-Koch Pedaltone
-Engl Tubetoner