PDA

View Full Version : Overdrive versterker gebruiken met GT-10



spijkie
17 september 2010, 10:38
Hallo allemaal,

Ik heb mijn GT-10 via de 4 cbm aangesloten op mijn Marshall valvestate vs265.
Volgens mij moet het nu mogelijk zijn om de OD/DS van de GT-10 uit te zetten via (external) of zoiets en op die manier de overdrive van mijn versterker te gebruiken en zo nodig daar enige effecten aan toe te voegen van de GT-10 maar ik kom er niet uit hoe je dat in moet stellen.
Ik ben er al wel achter hoe je de hele send/return uit kan zetten en dan dus de clean en overdrive kanalen van je versterker kan gebruiken alleen kan ik dan ook geen enkele effecten meer gebruiken van de GT-10.:???:

Als iemand weet hoe je dit in kan stellen dan hoor ik dat graag.

Shaggy
17 september 2010, 11:14
Je kan via overdrive instellen dat je extern gebruikt. Je amp functioneert dan als overdrive. Niet je send return in/uitschakelen.

spijkie
17 september 2010, 11:32
Je kan via overdrive instellen dat je extern gebruikt. Je amp functioneert dan als overdrive. Niet je send return in/uitschakelen.

Volgens mij moet dit ook kunnen alleen ik zie die optie nergens bij overdrive om die op extern te zetten.

edje kadetje
17 september 2010, 12:27
het kan zeker allemaal.

in de keten ziet dat er zo uit:

gtr->in gt10 - effecten die je pre wilt hebben ->send -> pre amp ->return gt10 - effecten die je post wilt hebben -output gt10 -> power amp in

dit is de 4cm.

Vervolgens kun je per patch bepalen welke effecten aanstaan en waar ze in de keten staan, en je kunt de ctrl-switches (intern en extern) toewijzen (assign heet dat in de gt10) aan het aan- en uitzetten van effecten, of nog beter de hoeveelheid van het effect (bijv de hoeveelheid drive van een overdrive) toewijzen aan het expressiepedaal (ook intern of extern).

erg mooi allemaal!

Hier vind je alles over de gt10: http://www.bossgtcentral.com/forum.php

crapton
19 september 2010, 07:39
Je moet de amp in je loop aanschakelen. Bij de GT-8 zit er een button 'loop' op. Daarmee stuurt ie het signaal naar buiten (naar je amp) en ontvangt ie het weer terug.

Alleen de kabeltjes aansluiten werkt niet.

Bij de GT-8 kan je ook evt een kanaal schakelen op de amp, bv een boost. Dit is dus weer iets anders, hiervoor zit een button amp control.

spijkie
19 september 2010, 11:15
Je moet de amp in je loop aanschakelen. Bij de GT-8 zit er een button 'loop' op. Daarmee stuurt ie het signaal naar buiten (naar je amp) en ontvangt ie het weer terug.

Alleen de kabeltjes aansluiten werkt niet.

Bij de GT-8 kan je ook evt een kanaal schakelen op de amp, bv een boost. Dit is dus weer iets anders, hiervoor zit een button amp control.

Ik ben er nu inderdaad achter dat als je de loop (send/return) aanschakelt,ik de kanalen van de versterker kan gebruiken in samenwerking met de effecten van de gt10, nadeel is dat je zowel de volume van de kanalen moet regelen en de fx knop om het volume van de gt10 te regelen.
Ik wil de amp controll ook nog proberen, zover als ik het goed begrijp kan je het pedaal van de versterker daar in doen en zo tussen de kanalen van de versterker schakelen in samenwerking met de gt10, alleen past mijn pedaal van de versterker hier niet in omdat die een soort van midi aansluiting heeft:(.