PDA

View Full Version : Zeer happy, MusicMan Silhouette!



jutter
17 september 2010, 09:48
Ik blijf een zwak houden voor Fender maar vaak irriteer ik me aan de onvolkomenheden van stratocasters. Ik heb al eens een MM Sub gehad en 2 Lukes. Superfijne gitaren met een, vind ik, supersound. MusicMans zijn fantastisch te bespelen, moeilijk uit te leggen. Maar na een tijdje heb ik ze toch weer verkocht omdat ik vond dat ik toch weer een Fender strat moest hebben; je kan niet alles hebben! Toch bleef het kriebelen en daar begon weer mijn speurtocht naar een MM! Ik zag deze te koop staan, een Silhouette Special in een soort Orange Sparkle met matched headstock. De kleur is moeilijk vast te leggen maar als je heel goed ziet, zie je de glitters. Ook deze speelt weer als een droom! Ontstemt niet, heeft DiMarzio's (zit er origineel in)en een maple toets. Zelf vind ik de slagplaat niet mooi maar die zat erop en zonder speelt een beetje lastig! Er mankeert niets aan, alleen de headstock mist een klein stukje lak. De nut is niet origineel, die is vervangen door een LSR.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Silhouette%20Special/DSC01773.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Silhouette%20Special/DSC01775.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Silhouette%20Special/DSC01776.jpg

macwilliams
17 september 2010, 09:56
Gefeliciteerd:ok:!!!

jutter
17 september 2010, 10:00
Gefeliciteerd:ok:!!!

Thanks! In deze kleur kom je ze haast niet tegen en helemaal niet met een matched headstock.

muziekschuur
17 september 2010, 10:05
Een hele mooie gitaar....

http://www.pickguards.us/pricemusicman.html

Kun je een andere slagplaat bestellen. Persoonlijk vind ik em zo wel mooi. Gewoon heel erg country en amerikaans "over the top". Maar ik kan me voorstellen dat je wat anders wil.

Gefeliciteerd met die gitaar.

jutter
17 september 2010, 10:16
Een hele mooie gitaar....

http://www.pickguards.us/pricemusicman.html

Kun je een andere slagplaat bestellen. Persoonlijk vind ik em zo wel mooi. Gewoon heel erg country en amerikaans "over the top". Maar ik kan me voorstellen dat je wat anders wil.

Gefeliciteerd met die gitaar.

Dank je, ook voor de link! Hij doet inderdaad wat country aan.

Fender75
17 september 2010, 10:18
Mooie gitaar hoor! Maar wat is er fijner aan, of is dat lastig te omschrijven?

jutter
17 september 2010, 10:23
Mooie gitaar hoor! Maar wat is er fijner aan, of is dat lastig te omschrijven?

De neck is fijner te bespelen, de bodyvorm is comfortabeler, de afwerking is mooier, de toon is veelzijdiger, de bouw is degelijker, etc. Ik denk dat MM meer oog heeft voor detail en kwaliteit.

Hendriks
17 september 2010, 10:27
Mooi ding Alex , ik heb er onlangs ook bijna 1 gehad , ik vind ze wel wat hebben.

jutter
17 september 2010, 10:44
Mooi ding Alex , ik heb er onlangs ook bijna 1 gehad , ik vind ze wel wat hebben.

Mooi hè? Maar waarom heb je hem niet genomen?

Hendriks
17 september 2010, 11:04
Mooi hè? Maar waarom heb je hem niet genomen?

Ik had een Warmoth tele te koop/ruil en iemand wou hem ruilen tegen een MM , vervolgens hoor ik een week niets meer , toen maar een goed bod geaccepteerd , een week later belt hij dat hij graag wil ruilen , te laat dus.

jutter
17 september 2010, 11:09
Ik had een Warmoth tele te koop/ruil en iemand wou hem ruilen tegen een MM , vervolgens hoor ik een week niets meer , toen maar een goed bod geaccepteerd , een week later belt hij dat hij graag wil ruilen , te laat dus.

Jou een beetje kennende zou een MM ook wel wat voor je zijn. Jij bent toch altijd op zoek naar beter (of eigenlijk; het beste)?

levi
17 september 2010, 11:18
Iedereen is toch opzoek naar het beste?

Mooigitaartje die metallic lak is ook nice! matching headstocks van fender vind ik heel lelijk maar deze heeft wel wat :)
Ik heb ook een tijdje lopen twijfelen om een MM te kopen.:soinnocent:
Niet gedaan, mar hij komt denk ik nog wel een keer. Alleen vind ik de vorm niet zo super :S

vulvasonic
17 september 2010, 11:23
Endatteme.... :cheerup:





Maar die slagplaat....., nog even over nadenken graag. :D

jutter
17 september 2010, 11:30
Endatteme.... :cheerup:





Maar die slagplaat....., nog even over nadenken graag. :D

Zal ik doen......;)

Rinze
17 september 2010, 12:24
Mooi ding. Straalt toch klasse uit in zijn geheel en alle details.

jutter
17 september 2010, 12:39
Mooi ding. Straalt toch klasse uit in zijn geheel en alle details.

Ja, mooi hè! Heeft ook Schaller lockingtuners. I.c.m. de LSR blijft hij loepzuiver gestemd, ook na heftig tremelo gebruik!

Hendriks
17 september 2010, 13:59
Jou een beetje kennende zou een MM ook wel wat voor je zijn. Jij bent toch altijd op zoek naar beter (of eigenlijk; het beste)?
Zou zeker nog iets voor mij kunnen zijn, deze week haal ik eerst een MM versterker op , wie weet wat er nog volgt.

Gearjunkie
17 september 2010, 14:11
Erg mooie gitaar zeg! Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, die slagplaat zou mij persoonlijk niet eens storen, maar da's persoonlijk.

jutter
17 september 2010, 14:16
Erg mooie gitaar zeg! Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, die slagplaat zou mij persoonlijk niet eens storen, maar da's persoonlijk.

Dank je! Ach, die slagplaar stoort mij ook niet, maar het kan altijd mooier. Ik vind het zeker niet lelijk!

Maleco
17 september 2010, 14:20
Die toets ziet er ook uit alsof hij er al de nodige uurtjes op heeft zitten,

geweldig mooi werkpaard! :)

jutter
17 september 2010, 14:32
Die toets ziet er ook uit alsof hij er al de nodige uurtjes op heeft zitten,

geweldig mooi werkpaard! :)

De toets is in de loop der jaren een beetje vies geworden maar gelukkig geen enkel slijtageplekje! Een half geleden heeft hij nieuwe frets gekregen en daarna is hij eigenlijk nooit meer bespeeld geweest. En het is zeker een werkpaard!

signsofzodiac
17 september 2010, 14:42
Welkom terug in het EBMM-kamp :). Knappe Silo Special, en ik vind de pickguard zelf erg mooi. Kan je met wat tijd misschien zelf ook nog wel aan gaan staan :). Een white pearl slagplaat zou hem ook niet misstaan trouwens.

Te gekke gitaren de Silo's. Briljante nek, erg veelzijdig. Heb zelf sinds een jaar of twee een HSS Silo (24-frets) met floyd rose en couldn't be happier. Deze heeft wel een DiMarzio Paf Pro bij de brug ipv de Virtual PAF in die van jou (dat vermoed ik tenminste zonder het bouwjaar van die van jou te weten, deze zal aanzienlijk jonger zijn). Mijn brug-HB kan gesplit worden met een push-pull-pot voor het Strat-tussenstandje tussen brug en middle, erg lekker. Mocht je die positie missen van je strat is het een aanrader.

Wou dat ik het merk jaren eerder had ontdekt, had me een boel geld bespaard. Alhoewel...nu wil ik ook een 25th, 20th, Albert Lee, Steve Morse, JPX, Luke, Silo Special...en de BFR-varianten uiteraard ;)

Fisherman
17 september 2010, 15:27
Hartelijk gefeliciteerd! :cheerup::ok:

Deze staat echt heel vlakbij te koop. Ik ken de verkoper niet, want ben nieuw in deze omgeving, maar het lijkt me wel een mooie complete set.:ok:

http://link.marktplaats.nl/378514013

stikel
17 september 2010, 15:27
Mooi ding Alex,

Heb zelf eens overwogen mijn MM SUB 1 (2 pups, geen trem) te verkopen en 'm ook werkelijk op MP geplaatst. Nu ben ik blij dat er toen weinig belangstelling was en hij er nog steeds is en ook blijft. Vooral de hals vind ik erg fijn.

gr. Jan

Ben ik deze niet een paar keer op MP tegengekomen ?

marc_o
17 september 2010, 15:32
Mooi hoor! Ik heb er ook eentje gehad, met vaste brug en 3 single-coils. Erg prettige gitaar en zeer goed qua afwerking. Ik denk wel dat ze wat aan mojo en identiteit missen, en dat dat ook de reden is dat sommigen na een tijdje overstappen naar een strat. Maar over de kwliteit hoor je eigenlijk nooit slechte verhalen.
Van de 4 Musicmans die ik had, heb ik alleen de EVH nog over.....ook al zo'n droombak om te bespelen.

jutter
17 september 2010, 15:57
Mooi hoor! Ik heb er ook eentje gehad, met vaste brug en 3 single-coils. Erg prettige gitaar en zeer goed qua afwerking. Ik denk wel dat ze wat aan mojo en identiteit missen, en dat dat ook de reden is dat sommigen na een tijdje overstappen naar een strat. Maar over de kwliteit hoor je eigenlijk nooit slechte verhalen.
Van de 4 Musicmans die ik had, heb ik alleen de EVH nog over.....ook al zo'n droombak om te bespelen.

Bij mij is het net andersom! Ik vind de mojo juist beter bij deze Silo dan bij een strat, maar dat zal wel aan de pups liggen alhoewel deze stock zijn.
Ze zijn enorm veelzijdig; van sprankelend clean naar een prachtig vloeiend LA soundje en alles wat daar tussenin zit.

jutter
17 september 2010, 15:59
Mooi ding Alex,

Heb zelf eens overwogen mijn MM SUB 1 (2 pups, geen trem) te verkopen en 'm ook werkelijk op MP geplaatst. Nu ben ik blij dat er toen weinig belangstelling was en hij er nog steeds is en ook blijft. Vooral de hals vind ik erg fijn.

gr. Jan

Ben ik deze niet een paar keer op MP tegengekomen ?

Die Sub mooi houden Jan! Hij stond inderdaad op MP.

jutter
17 september 2010, 16:00
Hartelijk gefeliciteerd! :cheerup::ok:

Deze staat echt heel vlakbij te koop. Ik ken de verkoper niet, want ben nieuw in deze omgeving, maar het lijkt me wel een mooie complete set.:ok:

http://link.marktplaats.nl/378514013

Als jij hem niet koopt, doe ik het! Geen idee trouwens wat deze moet kosten....

jutter
17 september 2010, 17:16
Toch nog even geprobeert betere foto's van de lak te nemen.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Silhouette%20Special/DSC01791.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Silhouette%20Special/DSC01788.jpg

stikel
17 september 2010, 17:54
Als jij hem niet koopt, doe ik het! Geen idee trouwens wat deze moet kosten....

Zo aan de 12e fret te zien is het een uit private collectie, welke volgens mij (nieuw) een fors prijskaartje hadden. Maar je weet het nooit. Als deze aanbieder poen nodig heeft..........
Tis wel een beauty trouwens. Mooie kleur ook. (die van jouw ook trouwens. het heeft wel wat met die slagplaat, Pearl white zou 'm ook goed staan)

rpl
17 september 2010, 17:59
Mooi ding man enne die headstock he :ok:

jutter
17 september 2010, 19:14
Hartelijk gefeliciteerd! :cheerup::ok:

Deze staat echt heel vlakbij te koop. Ik ken de verkoper niet, want ben nieuw in deze omgeving, maar het lijkt me wel een mooie complete set.:ok:

http://link.marktplaats.nl/378514013

Ik heb hem een mailtje gestuurd; gitaar is als nieuw en kost 2000 euro.

Sinner1980
17 september 2010, 19:21
Lekker hoor...;)

Kon natuurlijk niet uitblijven dit,mij benieuwen hoe lang deze het volhoudt:strat:

jutter
17 september 2010, 19:23
Lekker hoor...;)

Kon natuurlijk niet uitblijven dit,mij benieuwen hoe lang deze het volhoudt:strat:

Voordat ik hem kapot heb gespeeld, bedoel je?:seriousf:

Sinner1980
17 september 2010, 19:24
Voordat ik hem kapot heb gespeeld, bedoel je?:seriousf:

Ja zoiets...;)

jutter
17 september 2010, 19:26
Ja zoiets...;)

Volgens mij ben jij nu weer aan de beurt......:soinnocent:

Braindead
17 september 2010, 20:34
Mooie gitaar! Ik heb zelf 2 silhouettes gehad en super gitaren! By the way, ik heb nog een originele effen zwarte Musicman silhouettes slagplaat (is wel 2 x humbucker).

Als je interesse hebt dan pm me maar.

jutter
17 september 2010, 22:20
Mooie gitaar! Ik heb zelf 2 silhouettes gehad en super gitaren! By the way, ik heb nog een originele effen zwarte Musicman silhouettes slagplaat (is wel 2 x humbucker).

Als je interesse hebt dan pm me maar.

Thanks! Maar ik denk dat ik hem toch zo hou.....

Erik70
18 september 2010, 00:37
Erg mooi hoor. Lekker kleurtje inderdaad. Overweeg eens een whitepearl slagplaat er op, volgens mij staat dat ook wel tof. Al is deze ook best ok hoor.
Ik ben zelf ook een behoorlijke EBMM-fan geworden. Ik heb een Axis en een Luke. De kwaliteit, sound en bespeelbaarheid is inderdaad toppiedetoppie.

LucaBrasi
18 september 2010, 05:38
Nice. en een koopje! Lijkt erop alsof de flake hetzelfde is als op de blue dawn van mij, dus niet te opvallend. Gefeliciteerd!

PS De kleur van jouw Silo is Autumn Redburst, klinkt toch beter dan orange sparkle ;)

jutter
18 september 2010, 09:52
Nice. en een koopje! Lijkt erop alsof de flake hetzelfde is als op de blue dawn van mij, dus niet te opvallend. Gefeliciteerd!

PS De kleur van jouw Silo is Autumn Redburst, klinkt toch beter dan orange sparkle ;)

De kleur was moeilijk te vinden; volgens de vorige eigenaar was het Orange flake maar daar kon ik niets over vinden. Op het MM forum vond ik een foto die verdacht veel op die van mij leek. Diegene noemde hem Orange Sparkle, vandaar.
Maar bedankt in ieder geval; nu weet ik ook wat de kleur is!;).

signsofzodiac
18 september 2010, 12:31
LucaBrasi heeft gelijk, het heet Autumn Redburst. Zeldzame finish en een echte mooie sparkle. Voor de liefhebbers een paar shots waarbij de sparkle mooi uitkomt:

http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/EBMMSilofloydautumnburst-2.jpg
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/EBMMJP6autumnredburst3.jpg
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/EBMMJP6autumnredburst2.jpg
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/EBMMJP6autumnredburst.jpg

jutter
18 september 2010, 12:41
Zijn die van jou??:mmmm:

signsofzodiac
18 september 2010, 12:46
Hehehe, nee, I wish. Heb een uitgebreide EBMM-fotocollectie voor kleur-referenties en zo.

Dit is de mijne, een '93 in Cherryburst:
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/c.jpg
http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/DSC01029-1.jpg

jutter
18 september 2010, 12:51
Ooooh wat mooi! Heeft deze ook het 'silent circuit'?

signsofzodiac
18 september 2010, 12:55
Nee, dat circuit zit alleen op de 22-frets Silhouette Special zoals die van jou. De 24-frets heeft deze voor zover ik weet nooit gehad. Someone correct me if I'm wrong though.

Deze gitaar was liefde op het eerste gezicht. Zowel kwalitatief als visueel. Prachtige kleur die in het echt nog beter uitkomt. Dat heb je wel vaker met MM finishes. Ik weet dat jouw gitaar er in real life ook nog veel cooler uitziet dan op de foto's. MM sparkles zijn fantastisch.

jutter
18 september 2010, 13:01
Nee, dat circuit zit alleen op de 22-frets Silhouette Special zoals die van jou. De 24-frets heeft deze voor zover ik weet nooit gehad. Someone correct me if I'm wrong though.

Deze gitaar was liefde op het eerste gezicht. Zowel kwalitatief als visueel. Prachtige kleur die in het echt nog beter uitkomt. Dat heb je wel vaker met MM finishes. Ik weet dat jouw gitaar er in real life ook nog veel cooler uitziet dan op de foto's. MM sparkles zijn fantastisch.

Ik heb eerder 2 Luke's en een Sub gehad, fantastische gitaren maar met mijn stomme kop toch weer verkocht omdat ik zo nodig weer een Fender moest hebben.....Als ik deze Silo met mijn huidige Fender vergelijk, qua klank en bespeelbaarheid, kan deze Silo 10x om de Fender heen. Ik ben blij! Ik wist trouwens ook niet dat dit een zeldzame kleur is.:mmmm:

jutter
18 september 2010, 13:02
Bespeel jij hem veel?

signsofzodiac
18 september 2010, 13:13
Ja, mijn enige gitaar. Ben jaren terug helemaal gestopt met spelen, alle gear verkocht en deze drie jaar geleden gekocht toen ik weer begon. Was in bijna nieuwstaat toen ik hem kreeg en dat is hij nog. De finish kan een heleboel hebben. Onvoorstelbaar voor een gitaar die toch al weer 17 jaar oud is en goed bespeeld. Frets blijven ook in geweldige staat. Ik wou zoals gezegd dat ik MM eerder een kans had gegeven. Ze zijn onbekender dan de grote namen, maar wanneer mensen die onbekend zijn met het merk eenmaal je gitaar vastpakken denkt >90% "Damn, da's een waanzinnige gitaar zeg". Er zijn meer goede gitaren, maar de gemiddelde EBMM is als thuiskomen.

Zou mooi zijn als het merk bekender zou worden, dan kan je ze eens wat makkelijker testen in den lande. Lastig om aan te komen zonder meteen te moeten bestellen. Luke's vind je nog wel her en der, Petrucci's ook, maar AL's en de Steve Morse-modellen zijn echt zeldzaam in NL. Als je als Strat-liefhebber de kans krijgt om een Albert Lee vast te pakken, schroom niet. Echte Twang-fabriek.

jutter
18 september 2010, 13:22
Het viel mij namelijk op dat die van jou er nog als nieuw uitziet, vandaar mijn vraag. Complimentjes! Wat mij opvalt aan de Silo's is dat ze zo breed inzetbaar zijn, meer dan de Luke.

signsofzodiac
18 september 2010, 13:31
Het zijn echte jack-of-all-trades. Ik doe letterlijk alles met deze gitaar (niet zo vreemd, het is mijn enige) maar hij trekt het wel. Dire Straits-clean, Pink Floyd tot full on metal. Het zijn werkpaarden en je ziet ze dan ook veelvuldig bij pro-covergitaristen. Dat is mogelijk de reden dat ze niet algemeen bekend zijn, ze zijn niet zo uniek identificeerbaar als een strat of een tele, maar je kan er alle kanten mee uit. Beetje zwitsers zakmes :). Als McGyver gitaar had gespeeld had ie waarschijnlijk een Silo gehad :p

Fisherman
18 september 2010, 13:37
Zeer zeer fraai allemaal, wat een mooie kleuren (en dat van een Gibson man :) )
Jammer dat die Luke zo duur is Jutter.......want dat lijkt me helemaal een superdepuper mooie MM!

Succes allen!!! :ok:

Braindead
18 september 2010, 17:45
Ik herken me helemaal in Signsofzodiac's verhaal. Eenmaal een Musicman vastgehad wilde ik niet meer zonder. Luke, Axis, EVH, Petrucci, Morse en de silhouette heb ik allemaal eens bespeeld alleen de Albert Lee helaas nog niet en de Benji Maiden (van Iron Maiden lol)ofzo?
Maar die laatste is volgens mij ook behoorlijk silhouette a like. Check er eens wat want de modellen zijn echt allemaal anders met een eigen sound en eigen feel. Vooral de feel is gewoon waanzinnig bij Musicman. Enige wat ik totnu toe als minpuntje tussen hun gitaren heb gevonden is de Luke vanwege de EMG's maar ja, voor ieder wat wils.... Persoonlijk denk ik dat een Luke veel beter gaat klinken met passieve pickups (Maar Luke disagrees) lol

Sinner1980
18 september 2010, 17:55
Benji Maiden (van Iron Maiden lol)ofzo?

Benji Madden....Good Charlotte;deed het wel met paris Hilton dus ik ben trots op m:cooler:

jutter
18 september 2010, 18:05
Ik herken me helemaal in Signsofzodiac's verhaal. Eenmaal een Musicman vastgehad wilde ik niet meer zonder. Luke, Axis, EVH, Petrucci, Morse en de silhouette heb ik allemaal eens bespeeld alleen de Albert Lee helaas nog niet en de Benji Maiden (van Iron Maiden lol)ofzo?
Maar die laatste is volgens mij ook behoorlijk silhouette a like. Check er eens wat want de modellen zijn echt allemaal anders met een eigen sound en eigen feel. Vooral de feel is gewoon waanzinnig bij Musicman. Enige wat ik totnu toe als minpuntje tussen hun gitaren heb gevonden is de Luke vanwege de EMG's maar ja, voor ieder wat wils.... Persoonlijk denk ik dat een Luke veel beter gaat klinken met passieve pickups (Maar Luke disagrees) lol

Ik ga binenkort toch naar Lukather(Paradiso) en dan zal ik eens een hartig woordje met hem wisselen!

P.S. Aardige vent trouwens!

no 1 hops
18 september 2010, 18:51
mooie gitaar jutter.
het fijne is dat elke gitaar zijn charme heeft.

Braindead
18 september 2010, 19:14
Okay, dat wist ik niet.... Respect :D

Benji Madden....Good Charlotte;deed het wel met paris Hilton dus ik ben trots op m:cooler:[/QUOTE]

Sinner1980
18 september 2010, 19:49
Okay, dat wist ik niet.... Respect :D

Benji Madden....Good Charlotte;deed het wel met paris Hilton dus ik ben trots op m:cooler:[/QUOTE]

Weer wat geleerd,graag gedaan man;)

stikel
18 september 2010, 21:49
Bespeel jij hem veel?

Alex, dat vraag je toch niet :sssh: . Ik krijg er bijna een kleur van. Maar alle gekheid op een stokje. Maar zo zijn er nog vele merken die topgitaren maken die veelal qua afwerking ook nog eens beter en mooier zijn dan Gibson of Fender. Kennelijk hebben die betere marketingmensen. Over MM niets dan lof. Zelfs de Olp klonen (wij hebben ooit een Olp Luke en Silloutte gehad) doen het goed voor het geld. Zou ik elke dag liever kopen dan wat hier soms aan budgetgitaren voorbijkomt.

signsofzodiac
18 september 2010, 23:04
Alex, dat vraag je toch niet :sssh: . Ik krijg er bijna een kleur van. Maar alle gekheid op een stokje. Maar zo zijn er nog vele merken die topgitaren maken die veelal qua afwerking ook nog eens beter en mooier zijn dan Gibson of Fender. Kennelijk hebben die betere marketingmensen. Over MM niets dan lof. Zelfs de Olp klonen (wij hebben ooit een Olp Luke en Silloutte gehad) doen het goed voor het geld. Zou ik elke dag liever kopen dan wat hier soms aan budgetgitaren voorbijkomt.

Als je de OLP versies goed vond, probeer dan de nieuwe Sterling lijn eens. Werkelijk te gekke licensed kopieen van de Silhouette, Petrucci en Axis voor tussen de 600-800 euro.

Er zijn een heleboel goede merken. Fender en Gibson maken toppers, nog steeds. Niet allemaal, maar ze maken gewoon nog goede instrumenten. Maar zo zijn er een heel stel. Boutique-bouwers als Crimson en Warrior, maar ook PRS, de USA Dean's, Jackson's, J-Craft Ibanez, etc, er zijn gewoon een heleboel merken die hun geld waard zijn. Then again, MM maakt gitaren die out of the box voelen als een ingespeelde plank, ik voel me er op thuis, en ik ben nog nooit een "misser" tegen gekomen. Als je ze nog niet kent: pak er eens 1 vast en ik beloof je dat je van de kwaliteit in elk geval overtuigd bent, of de sound nou helemaal je ding is of niet. In het "puike gitaren segment" bestaan alleen nog smaakjes, en daarover valt niet echt te twisten ;).

jutter
18 september 2010, 23:51
Ik zit net op het www naar die Sterlings te kijken, inderdaad leuke gitaren en betaalbaar!
http://www.youtube.com/watch?v=ROu3T5OVrOc
http://www.youtube.com/watch?v=usBmsqloi3k
http://www.youtube.com/watch?v=w5RwoJPMXKU

groovieguitarguus
19 september 2010, 00:07
Hey Jutter....

Je doet je naam eer aan... ;-)....
Voor mijn vakantie was ik ook weer in een GAS 'Mood'... (wanneer niet).
Ook de Silhouette kwam op MP even voorbij. Naast de slagplaat... een zeer gave gitaar. Inzetbaarheid spreekt me idd erg aan.
De Mojo (looks en uitstraling van een (originele) wat relic strat is IMO een stuk groter, maar toch... een onbekend(er) merk moet harder zijn best doen om zijn producten aan de man te brengen. Vaak (IMO) more Value for Money...
Daarom heb ik zelf 2x een The Heritage en 2x een Valley Arts...

Een gave Silhouette staat zeker nog op mijn verlanglijstje...

Echt hele gave gitaar...

jutter
19 september 2010, 00:34
Hey Jutter....

Je doet je naam eer aan... ;-)....
Voor mijn vakantie was ik ook weer in een GAS 'Mood'... (wanneer niet).
Ook de Silhouette kwam op MP even voorbij. Naast de slagplaat... een zeer gave gitaar. Inzetbaarheid spreekt me idd erg aan.
De Mojo (looks en uitstraling van een (originele) wat relic strat is IMO een stuk groter, maar toch... een onbekend(er) merk moet harder zijn best doen om zijn producten aan de man te brengen. Vaak (IMO) more Value for Money...
Daarom heb ik zelf 2x een The Heritage en 2x een Valley Arts...

Een gave Silhouette staat zeker nog op mijn verlanglijstje...

Echt hele gave gitaar...

Dank je! Eigenlijk is MM al heel lang op de markt. Ze kosten wat meer als een Fender maar daar krijg je ook heel wat voor terug. In feite is het een veredelde fender. Leo Fender was toch de oprichter van MM of heeft het bedrijf overgenomen?

Tja, en de looks...als ik deze van mij naast een Fender zet is de keuze voor mij niet moeilijk. En de klank is anders...mooier, allrounder en meer mojo. Maar dat is mijn bescheiden mening...

Rinze
19 september 2010, 09:24
Leo Fender was idd oprichter van MM, hoewel hij zelf al snel weer vertrokken was en G&L (George Fullerton & Leo Fender) oprichtte. Volgens mij is hij bij de meest populaire gitaarmodellen van MM niet betrokken geweest. Uit zijn tijd stammen wel o.a. de Stingray en Sabre bas- en gitaarmodellen. Qua bas heeft ie met MM dus nog wel een paar flinke punten gemaakt maar met gitaar liep het toen nog niet zo.

jutter
19 september 2010, 10:38
Leo Fender was idd oprichter van MM, hoewel hij zelf al snel weer vertrokken was en G&L (George Fullerton & Leo Fender) oprichtte. Volgens mij is hij bij de meest populaire gitaarmodellen van MM niet betrokken geweest. Uit zijn tijd stammen wel o.a. de Stingray en Sabre bas- en gitaarmodellen. Qua bas heeft ie met MM dus nog wel een paar flinke punten gemaakt maar met gitaar liep het toen nog niet zo.

Zo was het inderdaad. Die Sabre gitaren kwamen toch uit eind jaren 70, begin 80? Ik heb ze altijd mooi gevonden door hun eigen identiteit en karakter.

stikel
19 september 2010, 19:22
Als je de OLP versies goed vond, probeer dan de nieuwe Sterling lijn eens. Werkelijk te gekke licensed kopieen van de Silhouette, Petrucci en Axis voor tussen de 600-800 euro.

Er zijn een heleboel goede merken. Fender en Gibson maken toppers, nog steeds. Niet allemaal, maar ze maken gewoon nog goede instrumenten. Maar zo zijn er een heel stel. Boutique-bouwers als Crimson en Warrior, maar ook PRS, de USA Dean's, Jackson's, J-Craft Ibanez, etc, er zijn gewoon een heleboel merken die hun geld waard zijn. Then again, MM maakt gitaren die out of the box voelen als een ingespeelde plank, ik voel me er op thuis, en ik ben nog nooit een "misser" tegen gekomen. Als je ze nog niet kent: pak er eens 1 vast en ik beloof je dat je van de kwaliteit in elk geval overtuigd bent, of de sound nou helemaal je ding is of niet. In het "puike gitaren segment" bestaan alleen nog smaakjes, en daarover valt niet echt te twisten ;).

Wij, mijn zoon (10) en ik hebben twee jaar geleden het gitaarspelen opgepakt en zijn in tegenstelling tot de meesten niet begonnen met starterspakketjes maar met Olpjes. Hij een rode LUKE en ik later een Silhoutte. Vooral gekozen vanwege de halzen. Mij eerst wat serieuze gitaar was een MM SUB 1, welke nu tot de blijvers behoord. Er zijn later, veelal ingegeven door GAS verschillende gitaren "langsgeweest" o.a. Hagstrom's, PRS SE soapbars, G&L tribute en USA, etc. (ja, ook Gibson o.a. MM, SG en 137 en Fenders, vele Tele's, uit alle landen behalve Japan, Jaguar, Jazzmaster en een CS MIM strat.) en die zijn allemaal weer weg. Met name Framus is hier erg geliefd. Veel waar voor je geld (degelijke top afgewerkte duitse kwaliteit, met ook nog eens een zeer mooie klank. Ja ik weet het, tis alemaal smaak) Ook een Godin LG P90 is naast de Framus pro renegade een van mijn favo's. Mijn ervaring is dat je niet beslist euro 2000 hoeft uit te geven, maar dat er in het segment tussen euro 500 en 1000 zeer goede gitaren te koop zijn van merken die hier minder vaak voorbijkomen. (trouwens het leerling stadium zijn we nog steeds niet ontgroeid :seriousf:). Helaas lees ik hier niet veel over genoemde gitaren. En het zoekforum (zal mijn onkunde wel zijn) lokt ook niet bepaald om het een en ander na te lezen.

jutter
19 september 2010, 19:48
Wij, mijn zoon (10) en ik hebben twee jaar geleden het gitaarspelen opgepakt en zijn in tegenstelling tot de meesten niet begonnen met starterspakketjes maar met Olpjes. Hij een rode LUKE en ik later een Silhoutte. Vooral gekozen vanwege de halzen. Mij eerst wat serieuze gitaar was een MM SUB 1, welke nu tot de blijvers behoord. Er zijn later, veelal ingegeven door GAS verschillende gitaren "langsgeweest" o.a. Hagstrom's, PRS SE soapbars, G&L tribute en USA, etc. (ja, ook Gibson o.a. MM, SG en 137 en Fenders, vele Tele's, uit alle landen behalve Japan, Jaguar, Jazzmaster en een CS MIM strat.) en die zijn allemaal weer weg. Met name Framus is hier erg geliefd. Veel waar voor je geld (degelijke top afgewerkte duitse kwaliteit, met ook nog eens een zeer mooie klank. Ja ik weet het, tis alemaal smaak) Ook een Godin LG P90 is naast de Framus pro renegade een van mijn favo's. Mijn ervaring is dat je niet beslist euro 2000 hoeft uit te geven, maar dat er in het segment tussen euro 500 en 1000 zeer goede gitaren te koop zijn van merken die hier minder vaak voorbijkomen. (trouwens het leerling stadium zijn we nog steeds niet ontgroeid :seriousf:). Helaas lees ik hier niet veel over genoemde gitaren. En het zoekforum (zal mijn onkunde wel zijn) lokt ook niet bepaald om het een en ander na te lezen.

Nu heb ik vaak gitaren gehad van 1200 tot 2000. De meesten waren van redelijk goed tot bar slecht, ja zelfs nieuwe exemplaren...Er zijn slechts enkele merken die in deze prijsklasse echt goed zijn waaronder MM. Er zijn echter ook zeer goede gitaren tussen de 500-1000. Het weerhoudt de meesten van ons om zo één uit deze prijsklasse te kopen omdat we denken dat het wel minder goed moet zijn dan ééntje uit de duurdere klasse. Ik ben hiermee ook op mijn bek gegaan. Toch is de MM van mij wel ééntje die uit de duurdere klasse komt maar deze is dan ook wel héél erg goed! Een medeforummer en vriend van mij heeft bijvoorbeeld een Cort. Man, die speelt en klinkt echt ongelooflijk goed! En echt een stuk vakmanschap! Alles op een rij; elke prijsklasse heeft slechte en goede exemplaren, duurdere gitaren laten nogal eens te wensen over en bij MM ben ik nog geen slecht exemplaar tegengekomen.

signsofzodiac
19 september 2010, 20:12
Met name Framus is hier erg geliefd. Veel waar voor je geld (degelijke top afgewerkte duitse kwaliteit, met ook nog eens een zeer mooie klank. Ja ik weet het, tis alemaal smaak) Ook een Godin LG P90 is naast de Framus pro renegade een van mijn favo's. .

Framus maakt topspul, net als Godin trouwens. Helaas is Framus naar mijn weten in Nederland zo goed als onvindbaar. Mijn Cort-ervaring beslaat slechts twee exemplaren maar die waren erg veel gitaar voor the buck. Goede dingen over gehoord verder. Het nadeel van de wat onbekendere merken is de vaak wat magere waardevastheid. Waardoor je wel weer voor relatief weinig geld deze gitaren tweedehands op kan pikken :). De MM SUBs zijn ernstig ondergewaardeerd. Op een gegeven moment kwamen er blowout-sales waarbij je ze voor 400-500 euro op kon pikken. Helaas is de kwaliteit van deze rasbloed-amerikanen later WEL bekend geworden en gaan ze tweedehands voor zo ongeveer de nieuwprijs.

jutter
20 september 2010, 12:30
Jou kom ik vaker tegen....:seriousf:

stikel
20 september 2010, 23:43
Alles op een rij; elke prijsklasse heeft slechte en goede exemplaren, duurdere gitaren laten nogal eens te wensen over en bij MM ben ik nog geen slecht exemplaar tegengekomen.

Van dure exemplaren mag je m.i. ook wel wat meer verwachten. Helaas heb jij aan den lijve moeten ondervinden dat dit geen garantie is voor topkwaliteit. Ik heb op basis wat ik al van Framus (2 stuks) in huis had er eentje bij gekocht op E-Bay. Aflevering en verzending perfect. En hoewel ook de afwerking perfect is, is het qua sound niet helemaal mijn ding. De eerste twee kon ik wel proberen. Weer een wijze les wat betreft kopen op afstand zonder te testen.

jze
22 september 2010, 22:30
Mooie Music Man! Die kleur is ook schitterend, dat kunnen ze daar wel! ;)

Een witte slagplaat zou ook kunnen, maar ik vind deze eigenlijk mooier! Veel plezier ermee!

Braindead
26 januari 2011, 01:00
Mooie gitaar! Een Musicman silhouette met maple fretboard uit 93 met floyd rose tremolo. Wat ie waard is? Afhankelijk van de staat en van de markt maar ik zou zeggen richtprijs marktplaats 750-900 euro. Iets in die richting moet je denken. Een gitaar verkopen is natuurlijk ook net hoe de markt is, de ene keer moet je lang wachten en krijg je amper biedingen de andere keer beiden ze missschien wel meer dan het genoemde bedrag. Zo te zien heeft ie een rode body dus ik denk dat ie elzen is. (anders esssen).

En er zitten trouwens niet meer de originele pickups in. Dit zijn actieve emg's. Of dat beter of minder verkoopt zou ik niet kunnen zeggen. Over het algemeen willen mensen de gitaren het liefst in originele staat.

stikel
26 januari 2011, 08:53
Wat ie waard is? Afhankelijk van de staat en van de markt maar ik zou zeggen richtprijs marktplaats 750-900 euro.
En er zitten trouwens niet meer de originele pickups in. Dit zijn actieve emg's. Of dat beter of minder verkoopt zou ik niet kunnen zeggen. Over het algemeen willen mensen de gitaren het liefst in originele staat.

M.i. minstens in originele staat. Zeker voor de prijs die u noemt. Bovendien een account aanmaken met als eerste post een te verkopen gitaar, mooi "ingepakt" in andermans topic riekt naar spam.

Rembull1980
26 januari 2011, 09:00
helemaal sinds het zelfs zijn eerste bericht is...

JohnLord
26 januari 2011, 09:12
Als je al een half jaar hebt rondgekeken zou je idd wel een beetje moeten weten wanneer iets spam is en wanneer niet.

peter_heijnen
26 januari 2011, 10:13
On topic! :)

Ik heb afgelopen week de mijne herontdekt: sunburst, hsh, 24 frets, floyd rose.

Heb tussen ca '95 en 2010 zo'n beetje alle klussen met dat ding gedaan tot ik opeens een fret-king super60hb kocht. De fret-king is op een oude strat geënt en dat klonk na 15 jaar moderne strat toch ook wel weer heel lekker.

De silhouette heeft sindsdien vooral in de koffer gelegen maar sinds afgelopen week heb ik het ding weer eens serieus opgepakt. En ja hoor, wat een supergitaar vind ik het toch nog steeds!

Ik hou niet veel van gitaren wisselen, een strat en een gibson(achtige) vind ik doorgaans wel meer dan voldoende, dus de fret-king zou wel eens voor zijn thuis moeten vrezen. Maar eens zien hoe dat afloopt.... ;)

hole
15 april 2011, 09:06
Sorry voor de bump,

maar de gitaar van TS heb ik ooit nog geïmporteerd uit Amerika...en ben stom genoeg geweest om 'm te verkopen :(..

Fijn dat hij weer bij een forummer zit!

Liquid_Metal
15 april 2011, 10:18
Ik vind ook deze musicman er niet uitzien, maar MAN wat spelen die dingen goed! Ik snap echt niet dat je steeds weer terug gaat naar Fender. Dit schatje moet je koesteren!

stikel
15 april 2011, 14:29
Sorry voor de bump,

maar de gitaar van TS heb ik ooit nog geïmporteerd uit Amerika...en ben stom genoeg geweest om 'm te verkopen :(..

Fijn dat hij weer bij een forummer zit!


Ik vind ook deze musicman er niet uitzien, maar MAN wat spelen die dingen goed! Ik snap echt niet dat je steeds weer terug gaat naar Fender. Dit schatje moet je koesteren!

Euh, for the record. Jullie zijn niet helemaal bij. TS is allang weer een tal fantastische gitaren "verder".

hole
15 april 2011, 14:44
Jullie zijn niet helemaal bij

I get that alot ;)

Bolder
16 april 2011, 09:34
Musicmans zijn geweldig, alleen zo lelijk! Jammer..