PDA

View Full Version : Staalsnarige 12-snaar Dyer-achtige harp gitaar, waar te proberen?



Cue Zephyr
16 september 2010, 23:08
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje met de gedachte gespeeld om ooit een harp gitaar aan te schaffen, maar ik wil er per sé zo snel mogelijk een keer eentje proberen.
Met 12-snaar bedoel ik 6 op 't gitaargedeelte en 6 op het harp gedeelte.
't Hoeft niet precies aan mijn eisen te voldoen (5 snaren harp is ook goed, zelfs nylon voor het idee).
't Liefst wil ik zo'n Dyer-achtige harp gitaar proberen, met zo'n arm voor het harp gedeelte.

Weet iemand waar zoiets te proberen is?
Heel Nederland is goed, Duitsland en België ook oké (a.u.b. minder dan 2 uur rijden!).

CZ

Fingerpick
16 september 2010, 23:21
Bedoel je zo een, Cue?
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/harpgitaar/harpgitaar-78248463.html

Cue Zephyr
16 september 2010, 23:48
Als er écht niks te vinden is dan zou ik die wel eens willen gaan bekijken. Bedankt!

Maar ik hoopte eigenlijk op zoiets:
http://www.harpguitars.net/history/month_hg/sb_dyer/dyer7.jpg

apekop
17 september 2010, 01:42
wow! freaky ding zeg...

net even wat filmpjes van Michael Hedges bekeken met de harp gitaar n.a.v. van deze post.

zal niet meevallen om zoiets te vinden in de buurt.
Die van boven voor 350 euro is volgens mij een aardige deal.

Harald
17 september 2010, 08:54
Zitten wel wat (gerepareerde?) barsten in het bovenblad. (maar goed 350 is dan weer weinig, en je kan iig aan de gang. Kijk dan wel even goed of de gitaar het idd. nog een tijdje houdt. Ik vond de barsten er wel zorgelijk uitzien op de foto. Bedenk ook dat nylon echt heel anders speelt dan staal) En daar moet je zeker geen staal op zetten. Ik kan op de mijne voor de gitaarhals silk and steel gebruiken, dat houdt. Maar dat is toch ook weer anders dan normale stalen snaren. Heb op de mijne nu nylon zitten en dat is voor een aantal stukken best mooi. Er komen ook een paar opnames met nylon op mijn volgende cd te staan. Ik wil uiteindelijk ook zo'n dyer model erbij, maar we moeten eerst maar eens zien hoe we ervoor staan als het nieuwe huis klaar is. Bovendien is ons huidige huis te klein voor nog meer gitaren ;)

Harald
17 september 2010, 08:57
En tip, ik dacht 26 september Stephen Bennet in Nederland, ga daarheen en blijf eten met Stephen. Is een aardige vent, die je ongetwijfeld van alles over zijn harpgitaar wil vertellen. Andy's harpgitaar komt trouwens bij Stephen Bennet vandaan.

LaurentB
17 september 2010, 11:22
(...)
Bovendien is ons huidige huis te klein voor nog meer gitaren ;)

Aha, vandáár die verhuizing! Hmm, mijn vriendin heeft een groter huis dan ik, en er past hier ook geen gitaar meer bij... toch eens over nadenken.

Harald
17 september 2010, 12:54
Niet tegen mijn vrouw zeggen, hé ;) (alsof ik die grap thuis niet al lang gemaakt zou hebben trouwens :seriousf:)

Blij te horen dat je vriendin een groter huis heeft dan jij! ;) :seriousf::hippie: