PDA

View Full Version : Nieuwe elementen nodig / Dean markley snaren?



Ijselrobo 07
16 september 2010, 20:57
Hey allemaal,

ik wil (binnenkort) de elementen in mijn 'EKO S-300' gitaar gaan vervangen,
nu heeft mijn basgitaar leraar gezegd dat de elementen op elkaar afgestemd moeten zijn, wil alles goed werken.
dus heb ik mijn oog laten vallen op de 'Fender DH-1 Humbucker' en de 'Fender Custom 54 Strat Set white' (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Guitar-parts/Fender-Custom-54-Strat-Set-white-Custom-Shop-Pickups/art-GIT0001351-003).

verder wilde ik voor die EKO gitaar een setje 010 snaren kopen (ik gebruik normaal een 009 set van D'addario)
nu heb ik gezien dat de gitarist van billy talent, Ian D'sa de snaren van Dean Markley op zijn gitaar heeft, is het de moeite waard om zo'n 010 set van Dean Markley eens te proberen?
En wie heeft ervaring met de verschillende soort snaren die Dean heeft (Blue steel, Vintage Elektric, Jimi hendrix enz. enz.)??

Mijn pickup vragen;
- kan ik de DH-1 en de middle en neck pickup van de 54 set samen gebruiken?
- als ze niet bij elkaar passen, welke brigde en middle pickup zou ik dan wel moeten kopen? (ik blijf erbij dat ik de DH-1 perse op mijn gitaar wil)
- waar in nederland (of buurlanden) kan ik zo'n DH-1 kopen?
- waar in nederland (of buurlanden) kan ik een helemaal witte HSS slagplaat kopen?

Grtz. From Ijselrobo 07

Fuhgawz
17 september 2010, 13:12
Ik ken die specifieke DH1 elementen niet, maar waarom wil je perse deze gebruiken? En waarom in de hals? In de brug is toch veel praktischer? Als het een aftermarket element is dan kun je die hoogstwaarschijnlijk bestellen bij elke zaak die Fender gitaren verkoopt.

Waarom wil je eigenlijk een elementenset gebruiken die duurder is dan je gitaar? Zeker als je het halselement niet eens gaat gebruiken. Is het dat wel waard? Ik denk dat je beter naar GFS kunt kijken: http://www.guitarfetish.com en dan naar twee enkele elementen in plaats van een complete set.

Ik denk ook dat je een enorm outputverschil gaat krijgen tussen die halshumbucker en die 50's elementen. Ik zou eerder naar high output single coils kijken. Ik vermoed dat je gitaarleraar dat ook bedoelt met "op elkaar afgestemd", maar ik denk ook dat jij het niet helemaal begrepen hebt.

Al met al vind ik je verhaal erg vreemd en zou ik er persoonlijk nog wat langer over nadenken, of in ieder geval eerst goed overleggen met je gitaarleraar, voordat je heel dure elementen in een goedkope gitaar legt. Wat betreft die snaren die kun je gewoon proberen en kijken wat jij het fijnst vind. De kans is wel groot dat je je gitaar opnieuw moet laten afstellen als je er een andere maat snaren op legt.

Ijselrobo 07
17 september 2010, 14:33
Ik ken die specifieke DH1 elementen niet, maar waarom wil je perse deze gebruiken? En waarom in de hals? In de brug is toch veel praktischer? Als het een aftermarket element is dan kun je die hoogstwaarschijnlijk bestellen bij elke zaak die Fender gitaren verkoopt.
ik heb toen ik in de musicstore was een fender stratocaster geprobeerd met deze humbucker, het klonk goed, maar die gitaar vond ik niet lekker spelen.
Daarom (nu ik toch nieuwe elementen wil) wilde ik dit element in een gitaar zetten die ik wel lekker vind spelen.
en ik bedoelde ook in de brug,, niet in de neck, dus dat edit ik even.


Waarom wil je eigenlijk een elementenset gebruiken die duurder is dan je gitaar? Zeker als je het halselement niet eens gaat gebruiken. Is het dat wel waard? Ik denk dat je beter naar GFS kunt kijken: http://www.guitarfetish.com en dan naar twee enkele elementen in plaats van een complete set.
De EKO gitaar dient als backup gitaar, daarom wil ik dat ze ongeveer als mijn Fender (Lonestar) strat klinkt, daarom ook Fender Pickup's, maar die krijg je alleen in hele sets.


Ik denk ook dat je een enorm outputverschil gaat krijgen tussen die halshumbucker en die 50's elementen. Ik zou eerder naar high output single coils kijken. Ik vermoed dat je gitaarleraar dat ook bedoelt met "op elkaar afgestemd", maar ik denk ook dat jij het niet helemaal begrepen hebt.
het kan inderdaad dat ik het niet begrepen heb, maar ik ben echt weg van HSS strat's, en er past gewoon een hum. in de plaats van de single coil die nu in de brigde zit.


Al met al vind ik je verhaal erg vreemd en zou ik er persoonlijk nog wat langer over nadenken, of in ieder geval eerst goed overleggen met je gitaarleraar, voordat je heel dure elementen in een goedkope gitaar legt. Wat betreft die snaren die kun je gewoon proberen en kijken wat jij het fijnst vind. De kans is wel groot dat je je gitaar opnieuw moet laten afstellen als je er een andere maat snaren op legt.
Bedankt voor je tips, ik ga volgende week nogeens overleggen met mijn leraar,
de snaren wil ik omdat ik nu een gitaar heb die een halve toon lager is gestemd, en nu 009 snaren op liggen, dus een neck probleem kan ik altijd laten afstellen.

Maar weet iemand waar ik dus een Fender DH1 en een witte HSS slagplaat kan krijgen?
(en welke elementen passen bij de DH1?)

Grtz. From Ijselrobo 07

guitarkid
17 september 2010, 14:48
Wat de pu's betreft sluit ik me aan bij Fuhgawz. Zonde van zo'n set Fender's.
Maar aan de andere kant, je moet natuurlijk doen wat je wilt en als jij het uiteindelijk wel de moeite waard vind wil ik geen spelbreker zijn... ;)
Wat betreft de snaren: ik heb toevallig net een lading Dean Markley's laten komen.
10 0.10-0.52 sets om eens te proberen t.o.v. de d'Addario-snaren die ik altijd gebruik.
Ze zijn zeer betaalbaar en bevallen tot nu toe goed. Ik doe normaal gesproken vrij lang met een set door ze steeds goed schoon te houden en Fast Fret te gebruiken en de DM-snaren lijken dat ook wel te kunnen.

Gr. C.

Ijselrobo 07
17 september 2010, 15:01
Wat de pu's betreft sluit ik me aan bij Fuwgawz. Zonde van zo'n set Fender's.
Maar aan de andere kant, je moet natuurlijk doen wat je wilt en als jij het uiteindelijk wel de moeite waard vind wil ik geen spelbreker zijn... ;)
Wat betreft de snaren: ik heb toevallig net een lading Dean Markley's laten komen.
10 0.10-0.52 sets om eens te proberen t.o.v. de d'Addario-snaren die ik altijd gebruik.
Ze zijn zeer betaalbaar en bevallen tot nu toe goed. Ik doe normaal gesproken vrij lang met een set door ze steeds goed schoon te houden en Fast Fret te gebruiken en de DM-snaren lijken dat ook wel te kunnen.

Gr. C.

Welke soort snaren van DM? (daarmee bedoel ik blau steel, vintage enz. enz.)

Wabbie
17 september 2010, 15:15
Wat ik zo snel kan googlen over de Fender DH1 humbucker heeft dat ding toch wel een behoorlijk output. Dat lijkt mij toch niet echt lekker combineren met die Fender 54'-set, die just erg low-output zijn.
Verder vraag ik me ook af of het wijsheid is om zo'n dure set singlecoils in een budget gitaar te zetten. Volgens mij kun je dan net zo goed die DH-1 Humbucker kopen/bestellen en dan via GFS of een vergelijkbare goedkope pickup bouwer twee singlecoils erbij kopen.
Ik weet van GFS dat je ze gewoon kunt emailen met de vraag welke elementen ze aanbevelen als je op zoek bent naar een bepaalde combinatie of een bepaald geluid.

Qua snaren, het beste werkt het om gewoon zelf wat setjes Dean Markley te bestellen en te proberen. Ik heb iig nog nooit op DM gespeelt dus ik kan je daar niet verder mee helpen.

HaroldA
17 september 2010, 16:14
nu heb ik gezien dat de gitarist van billy talent, Ian D'sa de snaren van Dean Markley op zijn gitaar heeft

Als de gitarist van Billy Talent Dean Markley snaren heeft dan moeten die wel 1000x zo goed zijn als alle andere snaren!!!

:???:

Ijselrobo 07
17 september 2010, 16:19
Als de gitarist van Billy Talent Dean Markley snaren heeft dan moeten die wel 1000x zo goed zijn als alle andere snaren!!!

:???:

zo bedoel ik het niet, het is gewoon dat is erg fan ben van billy, en van hun geluid,
ikzelf wil ook altijd het maximale uit de gitaar halen, want ik heb al verschillende merken snaren gehad, tot nu toe vind ik d'addario het beste, maar DM heb ik nog niet geprobeerd, dus daarom de vraag.

guitarkid
17 september 2010, 17:17
Welke soort snaren van DM? (daarmee bedoel ik blau steel, vintage enz. enz.)

Deze:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Snaren/Dean-Markley-E-Git.Saiten-10-52-LTHB-Nickel-Steel/art-ACC0000501-000


En wat is Fuwgawz? als ik erop google dan vindt ik niks (of ik ben scheel)

En ik zag dat je op tijd in de gaten had wat/wie Fuhgawz was.... ;)


Als de gitarist van Billy Talent Dean Markley snaren heeft dan moeten die wel 1000x zo goed zijn als alle andere snaren!!!

:???:

Ach, d'r is toch niks mis mee als je op hetzelfde merk snaren wilt spelen als één van je favoriete gitaristen. Je zult ze de kost geven die nog wel andere dingen kopen (gitaren, versterkers, complete racks vol met ik-weet-niet-wat etc.) die hun helden ook gebruiken, in de hoop dat ze net zo gaan klinken en/of spelen....
En dan zijn snaren nog erg bescheiden, vind ik.

Gr. C.