PDA

View Full Version : Hulp gevraagd m.b.t. brom.....



jutter
16 september 2010, 16:05
Ik weet het, de zoveelste vraag maar een passend antwoord kon ik niet vinden op het forum. Als ik mijn Boss DD3 in de loop van mijn Koch Twintone doe krijg ik een luide brom (aardlus?). Ik heb alle pedaaltjes er al uit gehaald, dus alleen gitaar→ingang versterker, DD3→loop amp. De amp zit op een geaard stopcontact, de DD3 zit ook op een ander geaard stopcontact. Wel heb ik ergens gelezen dat je de - van de kabel die naar de loop gaat moet losmaken, maar voordat ik dat ga doen wil ik wel weten of dit zomaar kan. Wie heeft meer tips? Ik kom er niet meer uit!

Nielsje
16 september 2010, 16:20
De adapter van de dd3 hoeft niet in een geaard stopcontact.
heb je het probleem ook met een ander fx-pedaal (al dan niet uitgeschakeld), en heb je het ook gecontroleerd met een batterij?

kabel check gedaan? Van de koch weet ik niets..

jutter
16 september 2010, 16:46
De adapter van de dd3 hoeft niet in een geaard stopcontact.
heb je het probleem ook met een ander fx-pedaal (al dan niet uitgeschakeld), en heb je het ook gecontroleerd met een batterij?

kabel check gedaan? Van de koch weet ik niets..

Zal het zo even proberen, moment...
Kabels zijn okay.

jutter
16 september 2010, 17:15
De adapter van de dd3 hoeft niet in een geaard stopcontact.
heb je het probleem ook met een ander fx-pedaal (al dan niet uitgeschakeld), en heb je het ook gecontroleerd met een batterij?

kabel check gedaan? Van de koch weet ik niets..

Als ik de DD3gebruik met batterij is het goed. Zodra ik hem aansluit op het stopcontact, wel of niet geaard, krijg ik weer de brom....

guitarkid
16 september 2010, 17:33
Als ik de DD3gebruik met batterij is het goed. Zodra ik hem aansluit op het stopcontact, wel of niet geaard, krijg ik weer de brom....

Reduceren en deduceren: heb je een andere adapter om te proberen en/of is de huidige adapter inderdaad geschikt voor de DD3? Alles op dezelfde groep geprobeerd? Wat gebeurt er als je de DD3 niet in de loop plaatst, maar tussen gitaar en amp?
Ik stel maar gewoon wat vragen hoor. Ik had een vergelijkbaar probleem dat ik heb opgelost door niets op voorhand uit te sluiten en alles te proberen...
Bij mij was het overigens een booster die beslist niet in een daisychain wilde en dus een aparte adapter kreeg. Lastig, maar ach...

Sucses, C.

jutter
16 september 2010, 17:35
Reduceren en deduceren: heb je een andere adapter om te proberen en/of is de huidige adapter inderdaad geschikt voor de DD3? Alles op dezelfde groep geprobeerd? Wat gebeurt er als je de DD3 niet in de loop plaatst, maar tussen gitaar en amp?
Ik stel maar gewoon wat vragen hoor. Ik had een vergelijkbaar probleem dat ik heb opgelost door niets op voorhand uit te sluiten en alles te proberen...
Bij mij was het overigens een booster die beslist niet in een daisychain wilde en dus een aparte adapter kreeg. Lastig, maar ach...

Sucses, C.

Als ik de DD3 tussen gitaar en amp doe is er niets aan de hand.

Jedeel
16 september 2010, 18:03
Vraag mij niet waarom, maar draai de stekkers v.d. diverse
apparaten eens om. D.w.z. een halve slag draaien.
Soms wil de brom dan wel eens verminderen/weg zijn.
(Kan niet uitleggen waarom.)

jutter
16 september 2010, 18:13
Vraag mij niet waarom, maar draai de stekkers v.d. diverse
apparaten eens om. D.w.z. een halve slag draaien.
Soms wil de brom dan wel eens verminderen/weg zijn.
(Kan niet uitleggen waarom.)

Heb ik ook al gedaan, ook andere kabels gebruikt, zonder resultaat...

guitarkid
16 september 2010, 18:45
Als ik de DD3 tussen gitaar en amp doe is er niets aan de hand.

Tja, ik ben bang dat ik te weinig van deze materie weet om je nog verder te helpen.
Maar, je kunt in ieder geval bromloos spelen, als het echt moet... ;)
Ik hoop natuurlijk dat je het probleem kunt oplossen, al dan niet dankzij het forum.
Nogmaal, succes!
C.

cluseau
16 september 2010, 20:31
Als ik de DD3 tussen gitaar en amp doe is er niets aan de hand.

In eerste instantie was ik overtuigd van een aardlus en eigenlijk ben ik dat nog. Maar het gekke is dat hij tussen gitaar en amp niet bromt. In geval van een aardlus zou hij in die situatie eigenlijk net zo hard, zo niet nog harder moeten brommen. Beetje moeilijk oordelen zo op afstand maar denk toch aan een ordinaire aardlus.

Frans.

jutter
16 september 2010, 22:21
In eerste instantie was ik overtuigd van een aardlus en eigenlijk ben ik dat nog. Maar het gekke is dat hij tussen gitaar en amp niet bromt. In geval van een aardlus zou hij in die situatie eigenlijk net zo hard, zo niet nog harder moeten brommen. Beetje moeilijk oordelen zo op afstand maar denk toch aan een ordinaire aardlus.

Frans.

Hoi Frans,

Ik heb het gevonden. De adaptor stond te dicht bij de DD3. Die is er blijkbaar gevoelig voor. Hoe dan ook, het is opgelost! Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groet,
Alex

cluseau
16 september 2010, 22:26
Hoi Frans,

Ik heb het gevonden. De adaptor stond te dicht bij de DD3. Die is er blijkbaar gevoelig voor. Hoe dan ook, het is opgelost! Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groet,
Alex

Ah natuurlijk, dat is mogelijk. Niet zo gauw aan gedacht. Goed dat je er achter ben gekomen, gefeliciteerd.

Frans.