PDA

View Full Version : Vraag Jimmy Page schema....voor de expérs



Bullseye
16 september 2010, 10:18
Wie kan mij helpen ?

Ik heb een Gibson Les Paul Joe Perry ( die uit '97), die ik verbouwd heb.
De veranderingen die ik uitgevoerd heb zijn het volgende:

- De originele pups vervangen door SD's SH-2n (hals) en de SH-4 (brug)
- Tune o matic vervangen door een Fishman powerbridge
- Dunlop jumbo Fretjes 6105

De schakeling van de volume en tone potjes is alsvolgt,
2 volume en 1 toon de toon pot op de plaats van hals tone fungeert als master tone en de pot op de plaats waar de brug tone hoort te zitten zit een push pull die de piezo in en uit schakeld, deze is overigens apart geschakeld omdat de piezo een klein voorversterkertje gebruikt welke ingebouw is.

Nu mijn vraag,
ik wil graag de Jimmy Page schakel schema (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=jp_style) toepassen alleen wil ook mijn piezo blijven gebruiken, ik moet dus 1 push pull uit de JP schema laten vervallen.
De split coils zijn akkoord, alleen nu twijfel ik over de " uit fase" en "serie " schakeling.
Mijn gevoel zegt uit fase laten vervallen......maar ik twijfel dus.

Wie wil/kan er voor mij een tweetal schema's maken gebaseerd op het JP schema van SD maar dan met 3 Push pulls ipv 4.
en dan als het kan 2 keer ...1 keer met de uit fase en één met de serie schakeling.
Heb nml op het hele internet gezocht maar kan deze schema's niet vinden.

Ik zou er erg mee geholpen zijn

Hiro
16 september 2010, 10:35
Je kan het ook anders oplossen door bijvoorbeeld een extra knop onder de slagplaat te zetten net als de jimmy page no 2 versie ;)

Is maar een ideetje als je niet een push pull wil laten vervallen, of een miniswitch ergens, is ook een optie

Bullseye
16 september 2010, 13:35
Ik vind een slagplaat op Les Pauls lelijk, bij mij zit ie er dan ook niet op.
En een miniswitch...... hmmm tja.. vind het zonde om er gaten in te boren tis een mooie gitaar zoals die is.

Ik heb op youtube een review (http://www.youtube.com/watch?v=Xs2FoIzyn-c) van de JP les paul bekeken, vond de uit fase wat minder aanspreken ....die zou kunnen vervallen waardoor ik aan 3 push pulls genoeg heb.
Begrijp de elektronica niethelemaal en kan ook geen manier bedenken om een goed werkende schakelschema te bedenken welke in mijn situatie zal werken.

Bullseye
18 september 2010, 09:02
Hmmm...... blijkbaar weet niemand dit :(.

Ik heb beide pups nu splitbaar gemaakt wat op zich al een vette optie is.
Met name de brug bucker vol en de neck gesplit en toon op 3/4.....erg vet lijkt erg op Slash zijn geluid, een stevige les Paul toon met een strat punch.


Ben toch wel benieuwd naar de andere " uit fase " en " serie geschakeld " optie, wie heeft dit ook op zijn gitaar ? en hoe klinkt het ? waar gebruik je het voor ?