PDA

View Full Version : Purple Rain Jam



allonso1990
15 september 2010, 23:43
Hoi mede-gitaarnetters!

Bij deze een jam over de backing van Purple Rain, er zitten wat fouten/onzuivere noten en niet altijd even netjes gespeeld (het is dan ook een 1e take).

De opnamekwaliteit is niet geweldig, dus wellicht dat hierdoor de sound wat harder/scherper overkomt, andere tips over het spel en sound zijn van harte welkom!;)


http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=1005940&songID=9650837

Gr. Allon

Riky
17 september 2010, 15:38
Ik weet niet hoelang je al speelt?

Je timing is niet echt strak. Delay in je geluid staat hard t.o.v. je gitaar geluid en en de delay snelheid is het ook net niet. Ik zou de repeats iets trager zetten.

Verder zitten er wel aardig stukken in. Merendeel van je bend zijn zuiver. Aan de snelle licks moet je nog wel werken en ik zou wat opbouw ook wel tof vind.
Je blijft nu wel erg hangen in hetzelfde.

allonso1990
17 september 2010, 16:06
ik speel nu 4 jaar, wat je zegt over de timing klopt inderdaad, zit er regelmatig naast. Wat de delay betreft, ik moet de Level van de Delay dus wat verder terugdraaien en de delay time ietsje hoger? Wellicht duurt de track ook iets te lang voor me om het zolang boeiend te houden, dankjewel voor de tips!

covermark
19 september 2010, 15:07
He Allon. Om heel eerlijk te zijn viel het mee een beetje tegen. Ik weet dat je dit beter kunt. Ik heb in het verleden stukken van je gehoord die 10x zo goed waren. Dit heb je echt veel te snel gepost. Ik zou hem absoluut over doen, hier doe je jezelf mee tekort.

allonso1990
19 september 2010, 20:02
Hoi Mark, bedankt voor het luisteren! en inderdaad, nu een paar dagen erna merk ik ook dat er toch wel erg veel dingen op aan te merken zijn. Zodra ik weer tijd heb doe ik de track een keer over:) bedankt voor je eerlijke mening!

ateng
27 september 2010, 22:45
Ik weet niet of je het originele versie kent maar ik denk als je het wel kent dat je dan anders zou gaan spelen. Maak gebruik van de breaks door een vette bends aan te slaan of een mooie lange noot ofzo. En luister goed naar de opbouw zodat je ergens naar toe kan spelen zodat het boeiender klinkt en niet zo eentonig.
En qua spelen is het hier en daar wel vals ja.