PDA

View Full Version : GHS DAVID GILMOUR signature strings



wireman
15 september 2010, 22:02
Omdat ik een enorm Gilmour fan ben, (en nog altijd droom van een customshop NOS signature strat) heb ik 'for the time being' bij lord of the strings een tweetal setjes GHS DAVID GILMOUR signature strings (blue) besteld. Overigens een enorm goeie site.. bestellen en twee dagen later op de mat. :ok:
Ik moet zeggen.. (en ik ben natuurlijk 'gekleurd' door het foto'tje van mijn held op het pakje) dat ze eigenlijk wel erg lekker klinken. Ik had voorheen de GHS Boomers 010 op mn strat, maar ik vind deze eigenlijk net wat meer 'punch' hebben. Binnenkort krijgt mn strat nieuwe frets (dunlop medium jumbo's) en een propere afstelbeurt. De huidige afstelling is echt bagger! Ik zit er sterk aan te denken om m op deze set te laten intoneren. Ik heb oude '88 lace sensors op mijn strat zitten. Iemand ervaring met deze strings op een proper geintoneerde Strat plus?

mesaman
16 september 2010, 09:30
ja maar op jou snaren heeft mr gilmore niet gespeeld he.dus het zijn namaak signature snaren.Deze kunnen niet klinken als de grote man hemzelf.
Intonatie is natuurlijk nergens voor nodig,zolang de gitaar er maar mooi uitziet.

mischien zou je eens bij een goede zaak kunnen informeren.Wellicht denken ze er wat anders over.

universe777
16 september 2010, 11:54
Het zijn gewoon boomers alleen in alternatieve diktes..... Naar Gilmore zijn smaak.

JIB
16 september 2010, 15:00
Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
Dat is alles wat ik kwijt wou!! :)

snaarplukker
16 september 2010, 16:49
Ze zijn zelfs goedkoper dan de boomers. En dan moet er nog handtekeningen van Gilmour op de snaren staan?;)

universe777
16 september 2010, 18:22
Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
Dat is alles wat ik kwijt wou!! :)
Sorry geen verstand van PF... wel van Boomers....

wireman
17 september 2010, 10:19
Klinken als de grote man hemzelf gaat zowieso niet lukken met een setje snaren van 6 euro alleen... Het is precies wat er gezegd wordt. Het zijn gewoon boomers met verschillende diktes en naar GILMOUR zn smaak. Ove jouw opmerking over Intonatie ben ik het ook niet eens.. Je staat tenslotte niet voor de sier te spelen.. (ik niet in ieder geval)


ja maar op jou snaren heeft mr gilmore niet gespeeld he.dus het zijn namaak signature snaren.Deze kunnen niet klinken als de grote man hemzelf.
Intonatie is natuurlijk nergens voor nodig,zolang de gitaar er maar mooi uitziet.

mischien zou je eens bij een goede zaak kunnen informeren.Wellicht denken ze er wat anders over.

wireman
17 september 2010, 10:21
+1!!!

Ik heb er verdorie al eens een topic uit gegooid omtrent het feit dat sommige lui GILMORE blijven schrijven.

dank...


Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
Dat is alles wat ik kwijt wou!! :)

wireman
17 september 2010, 10:30
Is een goeie... overigens iets waar ik inderdaad al eens mn wenkbrauwen over deed fronsen.. Het zal ongetwijfeld ook 'alleen' maar een goeie marketing truc zijn om heeel handig in te spelen op de custom shop signature Strat.. (die afgesteld is op DIT setje snaren). Het zal vast wel een gevalletje handjeklap zijn tussen firma Fender en GHS, vandaar het topic.. wat weten jullie ervan? Ik heb echt niet de ilusie dat Gilmour zn snaren ook bij lord of the strings besteld en er dan een setje opgooit (of Phil Taylor in dit geval) die zo uit de fabriek of verpakking komen.
Ik heb wel het idee dat mn G wat voller klinkt en wat harder doorkomt.. Het lijkt wel alsof ik in het laag meer bas heb en in het hoog een wat vollere treble.. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil met mn Boomers qua dikte of speelgemak. Het geeft mn sound wel een ander kleurtje.. dat wel. Ik wil alleen maar stoeien over de sound en ik hoef niet uit de droom geholpen te worden..


Ze zijn zelfs goedkoper dan de boomers. En dan moet er nog handtekeningen van Gilmour op de snaren staan?;)

mesaman
17 september 2010, 23:06
sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.bootsy collins en cliff burton konden mij meer boeien.
allan holdsworth is wel mn favoriete punk gitarist,maar eddy hazel van van halen is natuurlijk ook een goede drummer!maar die heeft helaas geen eigen model snaren.
damn...had ik maar eventjes nagedacht voor ik wat getyped had.

beruk
17 september 2010, 23:11
sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.:seriousf::seriousf:
Plektrum tegen het scherm.....

FruscianteFan
18 september 2010, 00:21
Is een goeie... overigens iets waar ik inderdaad al eens mn wenkbrauwen over deed fronsen.. Het zal ongetwijfeld ook 'alleen' maar een goeie marketing truc zijn om heeel handig in te spelen op de custom shop signature Strat.. (die afgesteld is op DIT setje snaren). Het zal vast wel een gevalletje handjeklap zijn tussen firma Fender en GHS, vandaar het topic.. wat weten jullie ervan? Ik heb echt niet de ilusie dat Gilmour zn snaren ook bij lord of the strings besteld en er dan een setje opgooit (of Phil Taylor in dit geval) die zo uit de fabriek of verpakking komen.
Ik heb wel het idee dat mn G wat voller klinkt en wat harder doorkomt.. Het lijkt wel alsof ik in het laag meer bas heb en in het hoog een wat vollere treble.. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil met mn Boomers qua dikte of speelgemak. Het geeft mn sound wel een ander kleurtje.. dat wel. Ik wil alleen maar stoeien over de sound en ik hoef niet uit de droom geholpen te worden..
Vraagje, hoe lang lagen je vorige snaren erop?

En verder, tsjah, het ene setje kan je beter liggen dan het andere setje. Als dit setje je bevalt, vooral op blijven spelen!

wireman
19 september 2010, 10:10
Toch wel een week of vier... Ik speel gemiddeld een uurtje of 7-9 per week.. (thuis en in de oefenruimte) dus reken maar uit..
Ik snap waar je naartoe wil.. als een set er vier weken op zit en intensief bespeeld is, klinkt het al snel 'beter'.
Is wel een goeie tip.. gewoon een NIEUW setje Boomers 010 en een setje Gilmour blue achter elkaar proberen.. Kost je ff een euro of 6, maar dan weet je wel welke nou echt.. beter is.
zal ik binnenkort eens doen!


Vraagje, hoe lang lagen je vorige snaren erop?

En verder, tsjah, het ene setje kan je beter liggen dan het andere setje. Als dit setje je bevalt, vooral op blijven spelen!

wireman
19 september 2010, 10:32
De grens tussen onzin en zinvol is a fine line... Ik hoop iig dat je nooit in een coverband zal gaan spelen.. geen gitaar iig.. misschien de klepel tijdens een coverversie van high hopes? of iets van atom heart mother? .. je weet wel.. die hoes met die koe... je noemt gelukkig wel een rijtje goeie muzikanten.. :seriousf:


sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.bootsy collins en cliff burton konden mij meer boeien.
allan holdsworth is wel mn favoriete punk gitarist,maar eddy hazel van van halen is natuurlijk ook een goede drummer!maar die heeft helaas geen eigen model snaren.
damn...had ik maar eventjes nagedacht voor ik wat getyped had.

mesaman
21 september 2010, 00:15
De grens tussen onzin en zinvol is a fine line... Ik hoop iig dat je nooit in een coverband zal gaan spelen.. geen gitaar iig.. misschien de klepel tijdens een coverversie van high hopes? of iets van atom heart mother? .. je weet wel.. die hoes met die koe... je noemt gelukkig wel een rijtje goeie muzikanten.. :seriousf:

volgens mij heb jij(en anderen) heel goed door dat ik precies weet wat ik heb getyped.Ik ben nogal matig met dingen goed schrijven of typen maar mn muziek kennis/liefhebberij zit wel goed hoor.uiteraard heb ik elke lp(ja vinyl) van the pink floyd(sound) in mn bezit en ken ik ze ook goed. De laatste tijd nog geluisterd naar 'the final cut' wat een goede plaat zeg.(okey niet de makkelijkste maar jij noemt atom heart mother dus dat komt wel goed.
ik hou van een beetje ouwehoeren en flauw zeuren,maar de knipoog was wel duidelijk met de heer holdsworth en hazel, een muziek kenner hoort dan in gedachten de strakke fusion/jazz en de primitive maar oo zoo emotionele gitaar partijen zoals 'maggot brain' en vele andere prachtige nummers.Ik maakte er een grapje van omdat de TS er zo super serieus over doet dat hij een paar signature snaren heeft gekocht,ik kon er om lachen en nam er een loopje mee. (hoezo bassisten in een reactie hahaha sorry) ik moet toe geven dat ik wel naar een jimi hendrix signature gitaar kabel heb gezocht,zn stoffen krul snoer met dikke haakse pluggen!(en hoopte dat er een marshall aan vast zou zitten) maar genoeg geluld. Nu tijd om eventjes een (gestolen) mp4 van de 3Jees en ene plaat van frans (bouwer/duits) te gaan luisteren met een lekkere pot pit bier in de trillende handen al mee schreeuwend de klagende buren niet te gaan bemerken!

wireman
22 september 2010, 08:47
Ik geloof ook wel dat je dingen goed door hebt en dat de post die je stuurde niet serieus was. Soms iets niet weten.. okee, maar deze post kwam regelrecht uit Volendam.. Met jouw liefde voor muziek zit het wel goed.. dat is duidelijk.. Het is soms alleen lastig inschatten of een reactie cynish of serieus is. Het is tenslotte iets wat je vanaf een scherm moet interpreteren en dat komt wel eens verkeerd over. Ik reageerde ook wat aan de korte en cynische kant.. Ik ben tenslotte relatief nieuw hier en moet nog een hoop forummers 'leren kennen'. Als ik dan voor mijn gevoel wordt 'afgezeken' probeer ik daar op te reageren op een scherpe manier. Toen ik door had dat je de boel aan het opnaaien was, probeerde ik ook even aan de kooi te rammelen.. maar goed.. om nog even terug te komen op Maggot Brain.. het origineel ken ik niet.. Ik ken de Pearl Jam versie wel.. Overigens is er een waanzinnige cover van Little Wing welke is aangekondigd als Maggot brain.. Is inderdaad erg goed.. Voor wat betreft ´signature´ spul.. ik kan het wel waarderen.. (en niet alleen nieuw 'signature spul') Ik heb een jaar of drie lopen zoeken naar een goeie Electric Mistress uit '76.. puur omdat Gilmour m gebruikt.. en dan speel ik niet eens in een Floyd coverband.. Maar door DIE man ben ik gitaar gaan spelen.. Ik denk dat signature spul een knipoog is naar de loyaliteit aan de helden.
trouwens ook een leuke discussie..


volgens mij heb jij(en anderen) heel goed door dat ik precies weet wat ik heb getyped.Ik ben nogal matig met dingen goed schrijven of typen maar mn muziek kennis/liefhebberij zit wel goed hoor.uiteraard heb ik elke lp(ja vinyl) van the pink floyd(sound) in mn bezit en ken ik ze ook goed. De laatste tijd nog geluisterd naar 'the final cut' wat een goede plaat zeg.(okey niet de makkelijkste maar jij noemt atom heart mother dus dat komt wel goed.
ik hou van een beetje ouwehoeren en flauw zeuren,maar de knipoog was wel duidelijk met de heer holdsworth en hazel, een muziek kenner hoort dan in gedachten de strakke fusion/jazz en de primitive maar oo zoo emotionele gitaar partijen zoals 'maggot brain' en vele andere prachtige nummers.Ik maakte er een grapje van omdat de TS er zo super serieus over doet dat hij een paar signature snaren heeft gekocht,ik kon er om lachen en nam er een loopje mee. (hoezo bassisten in een reactie hahaha sorry) ik moet toe geven dat ik wel naar een jimi hendrix signature gitaar kabel heb gezocht,zn stoffen krul snoer met dikke haakse pluggen!(en hoopte dat er een marshall aan vast zou zitten) maar genoeg geluld. Nu tijd om eventjes een (gestolen) mp4 van de 3Jees en ene plaat van frans (bouwer/duits) te gaan luisteren met een lekkere pot pit bier in de trillende handen al mee schreeuwend de klagende buren niet te gaan bemerken!

SnoopWinckel
23 september 2010, 10:09
Ik heb een jaar of drie lopen zoeken naar een goeie Electric Mistress uit '76.. puur omdat Gilmour m gebruikt.. en dan speel ik niet eens in een Floyd coverband.. Maar door DIE man ben ik gitaar gaan spelen.. Ik denk dat signature spul een knipoog is naar de loyaliteit aan de helden.
trouwens ook een leuke discussie..

Ik heb ook omwille van een PF nummer de gitaar opgepakt (Wish You Were Here), en ik ben ook een grote fan van Gilmour uiteraard. Ik heb ook menig DVD/CD gekocht met zijn solo werk er op.

Toch zou ik het liefst van al als mezelf blijven klinken moest ik ooit zo ver geraken dat ik zo'n songs kan spelen (zit momenteel in mijn tweede jaar gitaar a/d lokale muziekschool, still a loooong way to go ;)).
Ik zoek inspiratie bij mijn gitaarhelden, maar 100% hetzelfde klinken is niet mijn doel. Aan mij geraak je dan ook geen 'naam artiest' gitaar kwijt vrees ik ;)

FruscianteFan
23 september 2010, 11:05
Achja. Ed O'brien van Radiohead speelt veel op Eric Clapton Strats. Sara Quin van Tegan and Sara speelt op een Malcolm Young signature, Kaspar Eistrup van Kashmir speelt op een Thurston Moore Jazzmaster. Als je een gitaar helemaal geweldig vindt, moet een naam je niet tegenhouden...

ciaomonkey
23 september 2010, 11:12
Om het juiste geluid van Gilmour te kunnen produceren heb je eigenlijk een Yamaha ra-200 nodig , een bakbeest van een versterker me roterend speaker. Nu heb ik toevallig nog het kleinere maar ook niet miste verstane broer de Ra-70 staan ook roterende speaker die je remoter kunt bedien incl flightcase . Voor 275 euro's mag iemand hem op komen halen O ja werkt 100% en ziet er als nieuw uit en er hoort een flightcase bij.
Ik heb hem ook een keer gewoon doorgelust aan mijn eigen amp ,gaat ook prima mits je het geluid niet al te overstuurd de yamaha in stuurt want veel distortion en een leslieachtig geluid is wat te veel van het goede en je krijgt dan een brei Je kunt dus als enigen versterker gebruiken maar ook als tweede achter je eigen amp. Belangstelling ? mail maar even of bellen
06 53553361

FruscianteFan
23 september 2010, 13:12
Dacht altijd dat Gilmour zelf gewoon een MXR Phase90 gebruikt...

wireman
23 september 2010, 20:27
Ook.. Maar in de 70's (met name het Animal tijdperk) gebruikte hij inderdaad de Yamaha RA-200 rotating speaker. Later is hij (ook) de MXR gaan gebruiken.

mesaman
24 september 2010, 03:37
prachtige muziek van pink floyd(roger waters ook!) en over signature spul?
ik heb wel een signature gitaar van de voormalig frank zappa gitarist(dus niet zappa ;) )en eentje van les paul gemaakt door gibson.en een santana versterker.t blijft leuk speelgoed he....:gitarist: als je maar lol hebt.

wireman
24 september 2010, 09:50
eh.. voormalig Zappa.. je hebt toch geen Ibanez Jem he?! Die gitaren zijn echt awesome!!
tja.. er is al veel over gezegd, maar ik zou het wel weten als ik 2700 euro uit kon geven... Ik heb die snaren niet voor niets gekocht..


prachtige muziek van pink floyd(roger waters ook!) en over signature spul?
ik heb wel een signature gitaar van de voormalig frank zappa gitarist(dus niet zappa ;) )en eentje van les paul gemaakt door gibson.en een santana versterker.t blijft leuk speelgoed he....:gitarist: als je maar lol hebt.

mesaman
24 september 2010, 16:58
ik vind zelf de solo van time/comfortably numb enkele van de mooiste solo's ooit.ik kan zo snel niet bedenken wat ik mooier vind dan deze. maar dat zullen wel meer mensen vinden(ook niet gitaristen) ik luister de laatste tijd veel 'the final cut' daar staan ook onderschatte/onbekendere solo's van mr david g. op.


oja , ik speel inderdaad op zn gekleurde zuurstok met handvat.:cheerup:

wireman
25 september 2010, 07:32
nice....
Zelf vind ik de transparante body met verfspaghetti er doorheen (volgens mij de 20th aniversary edition) erg mooi.. maar ja, nu in 'de aanbieding' bij feedback voor ik meen 4700 euro.. wat een geld.... Toch maar liever die NOS Custom Shop Gilmour signature ;)

Overigens is Comfortably numb inderdaad voor de meesten 'de mooiste solo' nou is die ook fenomenaal natuurlijk! hoewel ik moet zeggen dat er veeel meer kippenvelwerk is. Ook buiten the Floyd heeft ie waanzinnig sessiewerk gedaan. Een paar voorbeelden die het uitchecken waard zijn:
- Kate Bush: Rocket's tail (mevrouw Bush acapella.. en dan....)
- Warren Zevon: Run straight down
- Rod Stewart: Broken dreams
- Paul Mccartney: no more lonely nights
- Elton John: understanding women
- Supertramp: Brother where you bound
- Deep end project van Pete Townshend
- Paul Young: Heaven can wait
- Bryan Ferry: is your love strong enough
- Sam Brown: this feeling
- Berlin: Pink and Velvet
- Alan parsons project: return to thunguska
- Peter Cetera: you never listen to me.
en nog veeel meer.

Zelf vind ik de solo van keep talking erg cool en vind ik Marooned erg erg mooi. Zowieso het 'post Waters' tijdperk spreekt me toch het meeste aan.

mesaman
25 september 2010, 22:54
dan heb ik meer solos van de man in mn platenkast staan dan dat ik me bewust was.ik wist wel dat hij de eerste plaat van miss bush wat had opgelolligd.
de plastic swirl is tegek,wel wat aan de prijs maar ooh wat issie mooi.
ik ben helemaal weg van de ibanez PMC die is wel wat anders.
Maar heb je nog geen usa strat in het zwart met witte pu's?lekker wat mee gooien en veel spelen en het is ene mooie hommage aan de man die goede solo's kan.

SnoopWinckel
26 september 2010, 09:32
Het is subjectief natuurlijk, maar ik vind zijn rode strat (http://www.gilmourish.com/?page_id=68) mooier dan de zwarte.

Gilmour + rode strat in actie: Youtube filmpje:I put a spell on you (http://www.youtube.com/watch?v=cd87jZagR7Y)
*edit* en hier nog een andere versie van I put a spell on you (samen met Pete Townshend): link (http://www.youtube.com/watch?v=7VXVgKXQcYU), geen idee welke gitaar hij daar op speelt.

wireman
26 september 2010, 21:02
Nog geen zwarte.. Ik heb een rode u.s.a strat uit ´88 met witte Lace Sensors. Om eerlijk te zijn ben ik ook meer een red strat man, zoals snoepwinkel het zei.. Uiteindelijk is de black strat wel de ultieme.. die zou wel sweeet staan naast mn rode.. Die van Gilmour is alleen Candy Apple red. Ik heb een Lipstick red.. Komt overigens aardig in de buurt, is alleen geen metallic lak.

mesaman
30 september 2010, 02:24
mooi man. ik heb nog even wat muziek van de man geluisterd.prachtig!
en ik vind de strats heerlijk,in de duitse music productive habe ich ieine signature gitarre gespield,er war sehr scheun!ik had er wel moeite mee dat het al een relic was.gewoon een nieuwe zwarte zou ook goed zijn.omdat ik hendrix liefhebber ben heb ik ook gewoon een oude witte strat aangeschaft zoals hendrix zelf ook zou doen/gedaan zou hebben.

wireman
30 september 2010, 04:23
ah.. gezien het tijdstip heb jij ook nachtdienst... ;)
Gilmour is een waanzinnig gitarist. Over twee weken komt zijn nieuwe project met the Orb uit. Het album heet Metallic Spheres en ik kan niet wachten!! het is een ambient plaat met gitaarwerk van de man... super!!

Ik zou zelf ook zeker voor de NOS gaan. Ik hou gewoon niet van relic gitaren.. Een gitaar moet een verhaal vertellen en moet geen gimmick zijn. koop je zo'n ding.. komen er krasjes op.. en dan 'klopt' ie niet meer... misschien leuk voor aan de muur? :seriousf: Maar ja, dat is puur subjectief. Ik heb echt geen problemen met een strat met kale plekken.. maar dan moet ze wel oud ZIJN en niet oud GEMAAKT. Hell, ik ben een sucker voor vintage spul.. te gek! een gitaar die gerelict is.. nee.. voor mij een NO-GO.. ik vind dat nep! (of is dit vloeken in de kerk?)


mooi man. ik heb nog even wat muziek van de man geluisterd.prachtig!
en ik vind de strats heerlijk,in de duitse music productive habe ich ieine signature gitarre gespield,er war sehr scheun!ik had er wel moeite mee dat het al een relic was.gewoon een nieuwe zwarte zou ook goed zijn.omdat ik hendrix liefhebber ben heb ik ook gewoon een oude witte strat aangeschaft zoals hendrix zelf ook zou doen/gedaan zou hebben.